Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?
Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä.
Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.
Kommentit (311)
On se kyllä outoa, että Suomessa äitiin väkivaltaa kohdistanut juoppo saa Suomen lain mukaan tavata lapsiaansa tietyn määrän kuussa, mutta jostain syystä nämä vauvapalstan itseään kunnollisiksi isiksi ja miehiksi kutsuvat taas eivät.
Mikäköhän lienee syynä näin valikoivassa oikeuslaitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Otan nyt esimerkin omasta perheestäni. Meillä minä, äiti, olen ollut lapsen syntymästä asti se joka on hoitanut suurimmilta osin lapsen neuvola asiat, päiväkotiin viemiset, vaatetukset, metatyöt, kaikki. Ja ihan omasta tahdostani, teen vähemmän työtunteja mitä mieheni, lapsen isä tekee. Jos meille tulisi ero ja mies alkaisi vaatimaan lähihuoltajuutta, hän ei todellakaan sitä tulisi saamaan koska mulla on kaikki valttikortit taskussa. Ja mikään näistä asioista ei tarkoita etteikö hän olisi ihan mahtava isä, ja varmasti pärjäisi lähihuoltajana. Se asia vaan ratkaistaisiin mun eduksi loppujen lopuksi.
Tottakai hän on ollut ehkä yhdellä tai kahdella käynnillä viidestä mukana, se ei paina yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Näinkö pitää sitten toimia ihan VARMUUDEN VUOKSI, jos sattuu tulemaan se ero, niin on sitten jotain näyttöä että on päässyt osallistumaan tarpeeksi?
Ei vaan siksi, että lapset ovat yhteisiä ja heidän asioiden hoitaminen kuuluu kummallekin vanhemmalle. Ne neuvolareissut ja niiden järjestäminen ei naisistakaan ole mitään kivaa. Töissä pitää tehdä järjestelyjä, työt jää rästiin ja silti voi kuulua kommentteja, että eikö sun mies voisi joskus hoitaa noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikvan järkyttävää lukea näitä vastauksia täällä ja viha vain nousee sisälläni naisia kohtaan!Oolen itse aivan aiheettoman ja raakan erkaannuttamisen kokenut lasten äidin ja hänen manipuloimansa ihmisten toimesta.
Kommentit tulevat siitä, että me naiset näemme niin paljon sitä kolikon toista puolta. Isiä, joita ei tapaaminen kiinnosta ja jopa isiä, joiden luokse ei uskalla lasta päästää. Nämäkin isät usein valittavat kovaan ääneen, että heidät on vieraannutettu lapsista.
Olen pahoillani sinun puolestasi. Lastesi äiti toimi väärin. Toivottavasti lapsesi ottavat sinuun yhteyttä aikuisena. Ehkä saat sitten lapsenlapsiin luotua hyvät ja lämpimät välit?
Kiitos. Toinen lapsi on jo aikuinen ja toinenkin kohta ja eivät tule koskaan ottamaan minuun yhteyttä enkä näe heitä koskaan, niin hyvin on äitinsä heidät yli 7 vuoden aikana aivopessyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksanut ex avokin kanssa taistella lasten tapaamisista ja maksaa oikeudenkäyntikuluja joten luovutin hänelle totaali yksinhuoltajuuden, enkä ole nyt nähnyt tai kuullut lapsistani yhtään mitään 6 vuoteen. Olihan se karua joutua jättämään 4 ja 6 vuotiaat lapsensa jotka olivat minulle rakkaita vain sen vuoksi, että heidän äitinsä on 5 tähden kusipää. Vain isät lapsiaan rakastaa, äidit vain itseään. Se on se juttu..
Kysytäänpäs nyt samaa mitä miehet kysyy. Eikö naisen kusipäisyydestä ollut mitään merkkiä ennen lasten syntymää? Ja kukas sen naisen sinulle puolisoksi valitsi?
Naiset osaavat valitettavasti piilotella kusipäisyyttään todella hyvin. Onneksi kusipäiden tunnistaminen on nykyään minulle helppoa ja osaan välttää kaikkia yyhhoo eukkoja.
Miksi ihmeessä välttelet kaikkia yh-äitejä? Jos kerran tunnistat potentiaaliset kusipäät joukosta? Kai tunnistat lapsettomienkin joukosta? Ja miesten joukosta?
Vai meinastko, että vaikkapa miehensä pettämäksi ja jättämäksi joutunut nainen muuttuu automaattisesti kusipääksi? Kunhan pohdin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Aikvan järkyttävää lukea näitä vastauksia täällä ja viha vain nousee sisälläni naisia kohtaan!Oolen itse aivan aiheettoman ja raakan erkaannuttamisen kokenut lasten äidin ja hänen manipuloimansa ihmisten toimesta.
Kommentit tulevat siitä, että me naiset näemme niin paljon sitä kolikon toista puolta. Isiä, joita ei tapaaminen kiinnosta ja jopa isiä, joiden luokse ei uskalla lasta päästää. Nämäkin isät usein valittavat kovaan ääneen, että heidät on vieraannutettu lapsista.
Olen pahoillani sinun puolestasi. Lastesi äiti toimi väärin. Toivottavasti lapsesi ottavat sinuun yhteyttä aikuisena. Ehkä saat sitten lapsenlapsiin luotua hyvät ja lämpimät välit?
Kiitos. Toinen lapsi on jo aikuinen ja toinenkin kohta ja eivät tule koskaan ottamaan minuun yhteyttä enkä näe heitä kos
Kuulostat ihan siltä youtubettajalta, joka hakkasi lapsensa ja syytti sitten äitiä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö pitää sitten toimia ihan VARMUUDEN VUOKSI, jos sattuu tulemaan se ero, niin on sitten jotain näyttöä että on päässyt osallistumaan tarpeeksi?
Jospa ne isät vaan ihan kiinnostuksesta omaan lapseensa osallistuisivat lapsen hoitoon sisältäen neuvolakäynnit tasavahvoina vanhempina.
Ap:n kaveri siis sanoi, että tekisi mieli tehdä kiusaa lapsen isälle, hän ei sanonut, että aikoo tehdä kiusaa. Kostofantasiat ovat ihan normaaleja, mutta harvapa niitä toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne isät vaan ihan kiinnostuksesta omaan lapseensa osallistuisivat lapsen h
Kai tiedät, että mitkään neuvolakäynnit, sinun erilaiset arkirytmit tai ravintosuositukset ja rajat, eivät ole millään tavalla päteviä syitä kieltää toista vanhempaa näkemästä lastaan.
Ei, vaikka kuinka haluaisit, että maailma toimisi juuri niin kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tapaamisoikeus 7 vuotta mutta enpä ole lapsia nähnyt tai kuullut. T: erkaannutettu isä
Hohhoijaa🥱
Miltä luulet että tuo on minusta tuntunut ja miten on vaikuttanut elämääni,prkleen haukottelija?
Et ole sitten hakenut tapaamisten täytäntöönpanoa käräjäoikeudesta?
"Kai tiedät, että mitkään neuvolakäynnit, sinun erilaiset arkirytmit tai ravintosuositukset ja rajat, eivät ole millään tavalla päteviä syitä kieltää toista vanhempaa näkemästä lastaan.
Ei, vaikka kuinka haluaisit, että maailma toimisi juuri niin kuin haluat. "
Pelkästään tuon kommenttisi perusteella olen ihan varma, että sinun luona lapset kärsisivät turvattomuudesta ja olisivat heitteillä, joten en suostuisi 50/50-vanhemmuuteen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne isät vaan ihan kiin
Tässä ei ollut puhe lapsen näkemisen kieltämisestä vaan vanhemmuuden tasosta, joka mahdollistaisi lapsen isälle lähivanhemmuuden saamisen eron jälkeen.
Aika tyypillistä on, että mies itse ei viitsi olla lastensa kanssa ja sitten ulisee, miten äiti vieraannutti lapset jne.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä on, että mies itse ei viitsi olla lastensa kanssa ja sitten ulisee, miten äiti vieraannutti lapset jne.
Onhan se paljon hyväksytympää olla "vieraannuttamisen uhri" kuin lastensa hylkääjä. Samalla saa haukkua sitä ainoata henkilöä, joka pitää miehen lapsista oikeasti huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tapaamisoikeus 7 vuotta mutta enpä ole lapsia nähnyt tai kuullut. T: erkaannutettu isä
Hohhoijaa🥱
Miltä luulet että tuo on minusta tuntunut ja miten on vaikuttanut elämääni,prkleen haukottelija?
Et ole sitten hakenut tapaamisten täytäntöönpanoa käräjäoikeudesta?
En, koska luotto tuohon laitokseen on tämän asian puitessa mennyt 100 astetta pakkaselle ja kun sitten sain vielä selville sen että äiti on aivopessyt vuosia lapsia niin että he eivät enää halua nähdä minua, niin ei olisi ollut mitään järkeä pakottaa lapsia tapaamaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se paljon hyväksytympää olla "vieraannuttamisen uhri" kuin lastensa hylkääjä. Samalla saa haukkua sitä ainoata henkilöä, joka pitää miehen lapsista oikeasti huolta.
Tässä aiheessa täytyy olla varovainen, ettei spämmääjä aktivoidu, kuten kävi eilen kun keskusteltiin Janne Alasen tapauksesta. (eli miehestä joka lähti 6kk rauhanturvakeikalle, kun ei jaksanut lapsiarkea)
Meillä mies yritti vieraannuttaa itsensä, mutta ei päästetty irti.
Eron jälkeen miestä ei lähes vuoteen näkynyt, oli kiireitä ilmeisesti uuden naisystävän parissa. Soittelin perään loputtomasti, aina lupasi tulla, mutta ei koskaan näkynyt. Keksin lapsille tekosyyn toisensa jälkeen. Puhuin isästä aina arvostavasti.
Muutama seuraava vuosi meni jo vähän paremmin. Tapaamisiakin saattoi olla jo parin kuukauden välein. Isä piipahti meillä kahvilla. Sen jälkeen alkoi yhteydenpito toimia jo paremmin ja ilman omaa panostustani.
Nyt lapset ovat aikuisia ja välit isään ovat läheiset ja lämpimät. Vuoden isä-palkintoja on jaettu vuosien mittaan monet kerrat, naurulla ja lämmöllä. Isä on itse iloinen siitä, ettei päästetty irti eikä vielä tarkoituksella vieraannutettu päälle. Olemme ilmoittaneet, että odotamme sitten vähän paremmin hoidettua vaariutta.
Naistenvihaajille tiedoksi, että mies itse halusi naimisiin ja halusi saada lapsia. Eli isäksi ei oltu pakotettu.
"Mun eksä on hirveä ihminen ja vieraannuttaa lapset minusta isästä. Hän on myös alkoholist ja sitä ja tätä... Joten päätin antaa asian olla ja en ole tavannut lapsiani vuosiin"
Jaa, että nämä isät tietäten hylkää omat rakkaat lapsensa, vaikka tietävät äidin olevan hirveä ihminen joka ei välttämättä pidä lapsistaan huolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on miesten keskuudessa tabu. Kukaan ei kyseenalaista sitä vieraannuttamisen uhria.