Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?
Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä.
Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Muistan, kun se eräs Youtubettaja puhui paljon siitä, että miten hänen lapsiensa äiti on vieraanattanut lapsensa hänestä ja että sosiaalihuoltokin suosii vain äitejä ja hylkii miehiä. Kyllä niin moni ihminen oli kommenteissa hänen puolellaan ja syyttelivät feminismiä ja sossuja ihan kaikesta! ...ja sitten lopulta tuli ilmi, että mies on hakannut niitä lapsiaansa ja sen takia lapset eivät halunneet olla missään tekemisissä hänen kanssa. Siksi hänellä oli esimerkiksi vain valvotut tapaamiset sosiaalihuollon tiloissa siihen asti, kun hakkasi kai ne lapset uudelleen. Kyllä loppui mieheltä nopeasti se sossujen ja äidin syyttely.Joo hyi. Nää on ihan sairaita keissejä kyllä.
No älä. Muistan kyllä että hän tuon jälkeen vielä niin kovasti puolusteli tekojaansa sanomalla, että hän vain kuritti lapsiaansa!
Lapset on nykyään tietääkseni teini-ikäisiä tai juuri aikuisiässä eivätkä halua olla missään tekemisessä vieläkään tämän isän kanssa.
Itse en jaksanut ex avokin kanssa taistella lasten tapaamisista ja maksaa oikeudenkäyntikuluja joten luovutin hänelle totaali yksinhuoltajuuden, enkä ole nyt nähnyt tai kuullut lapsistani yhtään mitään 6 vuoteen. Olihan se karua joutua jättämään 4 ja 6 vuotiaat lapsensa jotka olivat minulle rakkaita vain sen vuoksi, että heidän äitinsä on 5 tähden kusipää. Vain isät lapsiaan rakastaa, äidit vain itseään. Se on se juttu..
Vierailija kirjoitti:
Aikvan järkyttävää lukea näitä vastauksia täällä ja viha vain nousee sisälläni naisia kohtaan!Oolen itse aivan aiheettoman ja raakan erkaannuttamisen kokenut lasten äidin ja hänen manipuloimansa ihmisten toimesta.
Iltalehti tai iltasanomat tavoittaa paljon ihmisiä. Ei tarvitse edes omalla nimellä antaa haastattelua
Miksi jotkut isät lahjoo lapsensa ja tekee äidistä sen pahiksen? Isä ostaa lapsille kalliita vempaimia, vaatteita, käyttää ravintolassa jne. Antaa valvoa, pelata ja hillua miten haluavat. Sitten äiti saa olla se ilkeä ja paha, kuka ei osta koskaan mitään (kun ei ole varaa tuollaisiin) ja äiti asettaa rajat. Ei kovin kivaa tämäkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksanut ex avokin kanssa taistella lasten tapaamisista ja maksaa oikeudenkäyntikuluja joten luovutin hänelle totaali yksinhuoltajuuden, enkä ole nyt nähnyt tai kuullut lapsistani yhtään mitään 6 vuoteen. Olihan se karua joutua jättämään 4 ja 6 vuotiaat lapsensa jotka olivat minulle rakkaita vain sen vuoksi, että heidän äitinsä on 5 tähden kusipää. Vain isät lapsiaan rakastaa, äidit vain itseään. Se on se juttu..
Okei no tää kuulostaa vaan siltä että oot luovuttanut aika helposti, jos et edes tapaamisista ole jaksanut taistella lapsien vuoksi :D aikamoista
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
Ei isä , joka ei ole hoitanut lastaan saa lähihuoltajuutta. Todennäköisemmin 50/50. Mutta tosissaan sen lapsen kanssa pitää olla tekemisissä ennen eroa, eikä vain ainoastaan silloin alkaa vaatimaan lähihuoltajuutta, kun tulee ero. Jos äiti voi todistaa, ettei isää ole kiinnostanut lapsista huolehtiminen, niin ei silloin tule edes 50/50. Silloin vika on isässä itsessään.
Silloin täytyy olla peräsuolenlaskeuma.
Katkeruus, kauna ja kostonhimo. Kyvyttömyys asettaa lapsen etu oman mielihalun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy todella harvoin. Yleensä miehet käyttävät sitä vain tekosyynä lastensa hylkäämiselle.
Jos joku äiti oikeasti tekisi noin niin isä voi ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, poliisiin ja viimein mediaan.
Tiedän monta isää jotka syyttävät lasten äitiä tuollaisesta. Koskaan heitä ei ole kuitenkaan julkisuudessa näkynyt..
Myös minun lapseni isä aikoinaan syytti minua, kun ei itse halunnut lapsesta vastuuta ottaa.
Yritin ottaa yhteyttä, kun lapsi halusi tavata isäänsä, oli tuolloin 6v. Sain vastineeksi, että lapsi voi halutessaan etsiä isänsä kun 18 täyttää.
No kyllähän fiksu miehenalku ymmärsi jo ennenkuin 18 täytti, että siinä vain vastuuta paettiin.
Ikinä en lapselle isäänsä tuominnut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut isät lahjoo lapsensa ja tekee äidistä sen pahiksen? Isä ostaa lapsille kalliita vempaimia, vaatteita, käyttää ravintolassa jne. Antaa valvoa, pelata ja hillua miten haluavat. Sitten äiti saa olla se ilkeä ja paha, kuka ei osta koskaan mitään (kun ei ole varaa tuollaisiin) ja äiti asettaa rajat. Ei kovin kivaa tämäkään.
Tää on kyllä kans todellinen ongelma - iskälle mennään vähän viettään viikonloppua ja kaikki on niin kivaa, ja kotona taas on ihan surkeeta koska äiti pyörittää arkea parhaansa mukaan. Tämän kyllä pitäisi jokainen etävanhempi ymmärtää ja pyrkiä pitämään niitä rajoja tapaamisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti pystyt valehtelemaan itsellesi noin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä, että nämä samat kusipää äidit täällä ulisee etteivät isät MAKSA heille satasia kuukaudessa vaikka eivät edes näe lapsiaan kuin vanhoista valokuvista. Yyhhoo äideissä on aina jotain FEELUA.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa perus luuseri-isältä, joka syyttää omaa luuserikäyttäytymistään ja lapsien hylkäämistä äitien harteille.
Jännää, ettei kukaan äiti tuollaiseen suostuisi vaan taistelisivat oikeuden kautta oikeuksistaan.
Eivät lapsesi tainnetkaan sinulle olla niin tärkeitä, kuin väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaverini tapauksessa kyse oli siitä, että lapsen isä oli pettänyt häntä ja olivat sitten ajautuneet sotkuisaan eroon. Mies on kuitenkin loistava isä, ei mikään tapaamisista sluibaava tai mitään muutakaan. Kaveri haluaisi vaan tehdä tosiaan kiusaa ja hankaloittaa lapsen ja isän tapaamisia.
Kyllä isä tapaamiset saa ja jopa lähihuoltajuuden jos hoitaa asian virallisesti. Harva isä vain haluaa lähteä tuohon, kun se sitoo ja pitää noudattaa tapaamisia. Lähihuoltajan vastuuta ei haluta tai jos halutaankin niin ei ymmärretä mitä se tarkoittaa.
No ei varmasti saa lähihuoltajuutta noin vain. Totta kai nämä katsotaan äidin eduksi, etenkin jos äiti on ollut hoitamassa enimmäkseen lapsen asioita jo yhdessä olon aikaan, niinkun se yleensä meneekin
Ei ne ole aina tekosyitä. Itse tutkin näitä tapauksia ihan työkseni ja tämä on ilmiö josta puhutaan liian vähän. Sossut eivät myöskään tunnista vieraannuttamista kovinkaan hyvin, eikä myöskään moni muukaan ammattilainen.
Lapsi voi myös puhua sen vieraannuttajan suulla ja sen kautta jopa oppia pelkäämään vanhempaansa, vaikka oikeaa syytä tähän ei olisi. Tässäkin keskustelussa huomaa sen, että aletaan selitellä, eikä edes uskalleta pohtia asiaa ilmiönä, joka on todellinen. Vieraannuttajan mahti on todella vahva ja juurikin siksi, ettei asiaa edes osata tutkia. Siis ne, joiden pitäisi.
Jokainen voisi ajatella asiaa omalle kohdalleen. Tunnetta verrataan lapsen katoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi eivät olleet oikeudenkäyntikulujen arvoisia?
Voi hitto. Missä on se "vuoden isä" palkinto? Ansaitset sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on syytetty vieraannuttamisesta, kun en suostunut hoitamaan isän ja lapsen välistä suhdetta isän puolesta. Isä siis oli ajatellut, että minä vaan jotenkin "kasvatan" lapsen ajattelemaan että hänen isänsä on hyvä tyyppi ja hyvä isä, ilman että isän itsensä tarvitsee tehdä oikeastaan mitään. Että hän voi perua tapaamiset viiden minuutin varoajalla tai vaan jättämällä tulematta paikalle ja sitten minä selitän miten isälle tuli jotain korvaamattoman tärkeää menoa.
Muistan kun olin teini ja sisarentyttö odotti isäänsä hakemaan. Sitten tuli puhelu, ettei isä nyt taas pääsekään. Tytöllä oli tavarat pakattuna kassissa ja kaikki valmiina lähtöön. Oli niin kurjaa, että jäi mieleen. Sisko yritti jotenkin selittää pienelle lapselle, miksi isä ei tule, mutta silmistä näin, että sisko oli tulenpalavan vihainen. Myöhemmin kun tyttö kasvoi ja isä perusti
En olisi ikinä lastani päästänyt lapsenvahdiksi!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tapaamisoikeus 7 vuotta mutta enpä ole lapsia nähnyt tai kuullut. T: erkaannutettu isä
Hohhoijaa🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no tää kuulostaa vaan siltä että oot luovuttanut aika helposti, jos et edes tapaamisista ole jaksanut taistella lapsien vuoksi :D aikamoista
Ap
Jos ensimmäiset 2 vuotta jokaisena sovittuna lasten haku kerralla sovittu hakeminen ei onnistu koska äityliini ei vastaa puhelimeen,ei ole kotona eikä tietoakaan missä lapset ovat niin en sanoisi sitä helposti luovuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tapaamisoikeus 7 vuotta mutta enpä ole lapsia nähnyt tai kuullut. T: erkaannutettu isä
Hohhoijaa🥱
Miltä luulet että tuo on minusta tuntunut ja miten on vaikuttanut elämääni,prkleen haukottelija?