Näetkö, mitkä värit sopivat sinulle?
Kommentit (29)
Beige, violetti, lila, fuksia, valkoinen, sininen, vaaleankeltainen.
Minulla on nyt sininen kausi. Sohva, rannekello, paita, sl.kehykset, sininen aurinkovarjo ja sininen taivas!
Näen, mutta en todellakaan käytä pelkästään niitä värejä jotka minulle sopivat. Siis pukeutumisessa. Esim. kirkkaanpunaista, kirkkaanvihreää, luonnonvalkoista... On paljon helpompaa pukeutua esim. mustaan, vaikka se ei minulle sovikaan.
Kuulemma on hyviä värejä.
Itse olen hämmentynyt värianalyysikarttojen kanssa. En osaa nähdä, olenko pehmeä kesä vai pehmeä syksy.
Esimerkiksi sopii sekä sellainen kanervan värinen mutta myös persikkaan taittuva vaaleanpunainen.
muuten jokaväristä löytyy myös sulle sopiva. jos sanot sininen ei sovi, niin varmaan löytyy,lämmin-kylmä sininen, vihreään taittava vai harmaaseeb,liilaan, pastelli,vaaleansinistäkin niin montaa vivahdetta. oranssi joko appelsiini vai syksyn poltettu oranssi,,onko teille tuttua,,oletko kevät syksy talvi kesä, näistäkin on välimuotoja,,muuten todella pitää paikkaansa. auttaa jopa kotiin, meikkiin, huulipuna todella,,simälasit,,
Kiukun punainen, kateuden vihreä, sydänkohtauksen sininen ja mielen musta ovat omia värejäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hämmentynyt värianalyysikarttojen kanssa. En osaa nähdä, olenko pehmeä kesä vai pehmeä syksy.
Esimerkiksi sopii sekä sellainen kanervan värinen mutta myös persikkaan taittuva vaaleanpunainen.
Pehmeä kesä ja pehmeä syksy ovat molemmat väreiltään sellaisia melko matalakontrastisia, ns. hiirenharmaita ihmisiä, joista toisen iho on selkeämmin pinkki ja toisen kullanvärinen. Eli on täysin mahdollista olla siltä väliltä, jolloin molemmat tosiaankin sopivat yhtä hyvin. Silloin kannattaa valita niitä värejä, joista tykkää enemmän ja jotka sopivat kaapissa oleviin vaatteisiin.
Nuo värivuodenajat ovat parhaimmillaankin vain suuntaa-antavia, lopulta jokainen on yksilö. Vuodenkiertokin vaikuttaa, kevään pehmeä kesä voi syksyyn mennessä vaikka ruskettua pehmeäksi syksyksi.
Olen aina ajatellut, että minulla on hyvä värisilmä, mutta silti välillä huomaan olevani väärän värisissä vaatteissa. Ehkä ihoni ei olekaan niin kylmän sävyinen, vaan kaipaan vaatteisiini vähän lämpöä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeä kesä ja pehmeä syksy ovat molemmat väreiltään sellaisia melko matalakontrastisia, ns. hiirenharmaita ihmisiä, joista toisen iho on selkeämmin pinkki ja toisen kullanvärinen. Eli on täysin mahdollista olla siltä väliltä, jolloin molemmat tosiaankin sopivat yhtä hyvin. Silloin kannattaa valita niitä värejä, joista tykkää enemmän ja jotka sopivat kaapissa oleviin vaatteisiin.
Nuo värivuodenajat ovat parhaimmillaankin vain suuntaa-antavia, lopulta jokainen on yksilö. Vuodenkiertokin vaikuttaa, kevään pehmeä kesä voi syksyyn mennessä vaikka ruskettua pehmeäksi syksyksi.
ei se noin mene. Se värianalyysi tehdään monen asian summana. Siinä otetaan huomioon mm ihon sävy, hiusten sävy, minkäväriset hiukset oli n 20 vuotiaana. Niitä kausia voi olla 16.
Ota selvää, ennen kuin huutelet
Itselleni on vuosien aikana tullut sellaisia turvavärejä, jotka laitan päälleni jotenkin automaattisesti, jos minulla on kiire töihin, lähden matkalle tai olen epävarma tilaisuuteen pukiessani.
Myöhemmin kuulin, että niistä ruskeat ja oliivinvihreä ovat värianalyysin mukaan itselleni sopivia. Olen myös laiska meikkaaja ja käytän usein ruskeita sävyjä, kuten lämmintä aurinkopuuteria niin luomissa kuin poskissanikin, sekin on syksyn värikartalla.
Yksi luottosävyistäni on musta, jota käytän, kun en keksi kaupasta mitään muuta tilanteeseen sopivaa (jokin pakollinen hankinta ja kaupassa on esim. pastellisävyjä, joissa näytän ihan sairaalta itsenikin mielestä). Musta taas ei tuon värianalyysin mukaan sovi minulle, mutta jatkan sen käyttöä silti, koska pidän itse mustasta.
Siitähän siinä on kyse, että pukeutuminen helpottuu tilanteessa, jossa se on itselle hankalaa. Mustaakin minulle ehdotettiin taittamaan esim. itselle sopivan sävyisellä jakulla, takilla tai huivilla. Se on toiminut myös työelämässä, ja kieltämättä itselleni ruskea nahkarotsi sopii mustaa paremmin ;)
Joskus harvakseltaan löydän itselleni sopivan värisiä vaatteita. Niin, että sen ihan peiliin katsoessa huomaa, että täähän sopii hyvin.
Puhdas valkoinen tekee minusta ihan sairaan näköisen mutta sitten sellainen harmahtavampi valkoinen sopii tosi hyvin. Löysin sen värisen takin ja ihmettelin miten hyvin se väri sopiikaan.
Olen luultavasti jonkunlainen kevät. Luulisin. Syksy, talvi ja kesä en ole ainakaan. Niiden värit ei sovi mulle.
11: toki olen ottanut selvää sekä neljän että 16 värivuodenajan systeemistä. Siksi tuntuukin melkein liikuttavalla, että joku aikuinen itminen oikeasti uskoo, että kaikki maapallon eriväriset ihmiset tuhansine mahdollisine väriyhdistelmineen jakautuisivat 16 luokkaan, jotka olisivat jotenkin yksiselitteisiä tai kiistattomia.
Kyseessä on karkea jaottelu, joka toimii useimpien länsimaisten ihmisten kohdalla. Samanlaisia luokitteluja on muitakin. Jotkut, kuten ruumiinrakenteeseen liittyvät luokittelut, voivat toimiakin, vaikka onkin vallan mahdollista että atleetista tulee pyknikko, toiset taas ovat uskottavuudeltaan horoskooppien luokkaa.
Värianalyysi voi olla selkeä juttu jollekulle, ja siitä voi olla apuakin. Mutta jonkun toisen kohdalla voi olla mahdotonta jo pelkästään määritellä, onko ihmisen iho kylmän vai lämpimän sävyinen. Koska se voi olla myös neutraali. Ylipäätään koko systeemi myös huutaa eurooppalaista valkoihoista nurkkakuntaisuutta. Ainakin eräässä vanhassa versiossa todettiin, että melkein kaikki afrikkalaiset ja aasialaiset ovat talvia. Ilmeisesti analyysin laatija ei ole koskaan katsellut heitä tarkemmin.
Aika hyvin. Mitään analyysejä en ole tehnyt, mutta tiedän, mitä värejä ainakin vältellä ja joitakin, mitkä todella sopivat minulle. Musta ei ole lainkaan minun värini, sen on moni muukin huomannut, kun ovat yrittäneet saada minua käyttämään mustaa.
Tai kysehän ei ole väreistä, vaan niiden sävyistä, jotka sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin. Mitään analyysejä en ole tehnyt, mutta tiedän, mitä värejä ainakin vältellä ja joitakin, mitkä todella sopivat minulle. Musta ei ole lainkaan minun värini, sen on moni muukin huomannut, kun ovat yrittäneet saada minua käyttämään mustaa.
Tai kysehän ei ole väreistä, vaan niiden sävyistä, jotka sopivat.
Musta ei sovi usein kasvoja vasten, toki toisille seki. Samoin vitivalkoinen voi olla hankala. Kuten sanoitkin, juuri ne sävyt. Harmaa on jo eri juttu ja valkoisessa vaikka mitä sävyjä.
Oliko nyt talvi missä värit oli kirkkaita, puhtaita, kylmähköjä.
Ei kuitenkaan mielestäni tyypillisin Suomi-paletti. Joskus nämä oli naistenlehtien peruskauraa enkä kyllä ymmärrä mitä vaarallista kauniisti pukeutumisessa olisi vieläkään, ai kun sehän oli niin kammottavan pikkusievää porvarillisuutta ;D
Olen selkeä talvi. Kirkkaat ja puhtaat värit sopivat parhaiten.
Valkoinen ja liian kirkkaat värit eivät sovi.
Lisäksi hiusteni värinen pusero näyttää tunkkaiselta päälläni.
Jotkut värit näyttävät tietysti toisia paremmilta. Eli vastaus: näen.
Mun mielestä sen näkee selkeästi peilistä, kun katsoo kuinka voimakkaasti oma silmien väri korostuu (näin ainakin sinisten silmien kanssa). Lisäksi kun esimerkiksi kahta eri väriä katson omaa ihonväriä vasten, niin näkee selkeästi että kumpi sopii paremmin yhteen oman ihon kanssa.
Saan muutes aika usein kehuja vaatteista. Käytän aika perusvaatteita, mutta valitsen tosi tarkasti sen, että mitä ostan.
Olisihan se kiva jos kaupoissa olisi enemmän eri värejä ja sävyjä valittavana. Nyt tarjonta on hyvin yksipuolista, joten ihan turha mitään värianalyyseja edes yrittää kun on pakko ostaa niitä sinnepäin värejä kun muutakaan ei ole.
En. Näytän mielestäni aina samalta, ihan sama mitä väriä on vaatteissa.