Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?
Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä.
Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.
Kommentit (311)
Ja muutaman minuutin kuluttua tämäkin ketju katoaa täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies jonka lapsi vieraannutettiin äitinsä toimesta. Viimeisestä tapaamisesta on 30vuotta ja lapsi oli silloin noin vuoden vanha. Nykyään en tiedä mitä lapselle kuuluu eikä varmasti hänkään mitä minulle. Varmasti hänestä on tullut normaali aikuinen. En ole katkera enkä vihainen lapsen äidille vaikka välillä mietin että olisihan se ollut kiva tuntea kun kerran lapsi ei ollut mikään vahinko. Välillä aina mietin hänen kuulumisiaan mutta muuten elämä sujuu omalla painollaan. Eli kaikesta pääsee yli vaikka aikaa se kyllä vie eikä sitä lastaan koskaan unohda.
Kovinpa kevyesti asian otat. Noin vuoden vanha, no entäpä jos se lapsi olisi ollut 11 vuotta kaikki kaikessa sun elämässä ja sitten aivan kuin salama kirkkaaalta taivaalta se otetaan elämästäsi pois? Noin minulle tehtiin ja en todellakaan ole päässyt enkä tule koskaan pääsemään tuosta yli ja tuon o
Otan osaa tilanteeseesi. Varmaan luonnekysymys ja katsoin paremmaksi olla riitelemättä lapsen äidin kanssa silloin aikanaan. Ei sillä ettenkö olisi itkenyt ja surrut lastani mutta ajattelin että parempi olla riitelemättä jo ihan lapsen takia. Lapsi oli silloin niin pieni että ajattelin etten halua aiheuttaa hänelle pahaa oloa. Voi olla että tein silloin virheen mutta silloin näitä asioita sai ratkoa aika pitkälti itsekseen. Mutta ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu ja varmasti käyt läpi kaikkia mahdollisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, muistakaa, että myös miehet tekee tätä! Siitä puhutaan vielä harvemmin.
Täällä todella usein mutta tästä asiasta ei juuri koskaan.
80% yksinhuoltajista on kipeitä päästään, eikä ne loputkaan 20% lääkekaapin ohi pysähtymättä kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies jonka lapsi vieraannutettiin äitinsä toimesta. Viimeisestä tapaamisesta on 30vuotta ja lapsi oli silloin noin vuoden vanha. Nykyään en tiedä mitä lapselle kuuluu eikä varmasti hänkään mitä minulle. Varmasti hänestä on tullut normaali aikuinen. En ole katkera enkä vihainen lapsen äidille vaikka välillä mietin että olisihan se ollut kiva tuntea kun kerran lapsi ei ollut mikään vahinko. Välillä aina mietin hänen kuulumisiaan mutta muuten elämä sujuu omalla painollaan. Eli kaikesta pääsee yli vaikka aikaa se kyllä vie eikä sitä lastaan koskaan unohda.
Kovinpa kevyesti asian otat. Noin vuoden vanha, no entäpä jos se lapsi olisi ollut 11 vuotta kaikki kaikessa sun elämässä ja sitten aivan kuin salama kirkkaaalta taivaalta se otetaan elämästäsi pois? Noin minulle tehtiin ja en todellakaan ole päässyt e
Halusi vielä tuolloin mutta se estettiin kaikin tavoin!
Itsellä kävi toisinpäin. Eukko menetti oikeudessa lasten huoltajuuden kokonaan minulle ja noin 2kk päästä hän päätti surmata itsensä lääkkeillä. Joskus ne asiat vain kääntyvät kaikkien kannalta parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi toisinpäin. Eukko menetti oikeudessa lasten huoltajuuden kokonaan minulle ja noin 2kk päästä hän päätti surmata itsensä lääkkeillä. Joskus ne asiat vain kääntyvät kaikkien kannalta parhain päin.
Pääsit pskasta eroon 👍
Vierailija kirjoitti:
80% yksinhuoltajista on kipeitä päästään, eikä ne loputkaan 20% lääkekaapin ohi pysähtymättä kulje.
Miehiä ilmeisesti viehättää päästään sekaisin olevat naiset, kun ovat heidän kanssaan pariutuneet ja tehneet lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ilmeisesti viehättää päästään sekaisin olevat naiset, kun ovat heidän kanssaan pariutuneet ja tehneet lapsia.
Ne sekoaa vasta lapset saatuaan..se on se juttu. Hormoonikeissi tai joku semmonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsit pskasta eroon 👍
Sama tunne kun vakuutusyhtiö maksaisi täyden korvauksen palaneesta hometalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sekoaa vasta lapset saatuaan..se on se juttu. Hormoonikeissi tai joku semmonen.
Juuri näin, noin minunkin kohdalla kävi, nainen muutui pikkuhiljaa aivan hirviöksi kun saimme lapsia.
Ei ehkä varsinaisesti liity aiheeseen ja ihan vaan kaverin puolesta kyselen, että.. ei mittää pimppi touhui ois?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut lasten äidistä noin?
Miten puhut hänestä lasten kuullen?
Naisen yksi keino paljastaa ettei oikeasti rakasta lasta tai lapsiaan pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Näinkö pitää sitten toimia ihan VARMUUDEN VUOKSI, jos sattuu tulemaan se ero, niin on sitten jotain näyttöä että on päässyt osallistumaan tarpeeksi?
Ei, vaan näin toimii vanhempi, joka huolehtii lapsistaan. Se vanhempana olo on juuri tuota jokapäiväistä lasten arjen pyörittämistä. Jos ei siihen osallistu, niin voi voi. Ei meillä ole ollut miehelle mikään ongelma varata neuvola-aikoja ja viedä lasta neuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, noin minunkin kohdalla kävi, nainen muutui pikkuhiljaa aivan hirviöksi kun saimme lapsia.
Monennenko lapsen jälkeen tuo selvisi sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monennenko lapsen jälkeen tuo selvisi sinulle?
Merkkejä näkyi jo heti ensimmäisen lapsen synnyttyä. Miksi niin? Ai niin, haluat SYYLLISTÄÄ minua tuosta, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Näinkö pitää sitten toimia ihan VARMUUDEN VUOKSI, jos sattuu tulemaan se ero, niin on sitten jotain näyttöä että on päässyt osallistumaan tarpeeksi?
Ei, vaan näin toimii vanhempi, joka huolehtii lapsistaan. Se vanhempana olo on j
Joissain perheissä on ihan ok toimia siten että vain äiti vie neuvolaan, koska iskä on töissä. Ei siinä ole mitään pahaa, niin kauan kun se on äidille ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten syyllistetään naisia, jotka ovat tehneet lapsia sellaisen miehen kanssa, josta ei tosipaikan tullen olekaan vastuulliseksi isäksi?
Eikö tämän ketjun aihe ole juurikin tuo että nainen vieraannuttaa lapset isästään? Ja tästä aiheesta täällä ei useinkaan saa keskustella lainkaan mutta tuosta päin vastaisesta miesten haukkumisesta saa vaikka kuinka ja paljon.