Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?
Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä.
Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tapaamisoikeus 7 vuotta mutta enpä ole lapsia nähnyt tai kuullut. T: erkaannutettu isä
Hohhoijaa🥱
Miltä luulet että tuo on minusta tuntunut ja miten on vaikuttanut elämääni,prkleen haukottelija?
Et ole sitten hakenut tapaamisten täytäntöönpanoa käräjäoikeudesta?
En, koska luotto tuohon laitokseen on tämän asian puitessa mennyt 100 astetta pakkaselle ja kun sitten sain vielä selville sen että äiti on aivopessyt vuosia lapsia niin että he eivät enää halua nähdä minua, niin ei olisi ollut mitään järkeä pakottaa lapsia tapaamaan minua.
Tiedän yhden miehen, jota entinen vaimo yritti vieraannuttaa. Mies tappeli vastaan oikeudessa. Rahaa paloi järkyttävästi, ja aikaa meni pari vuotta.
Hän vaati tapaamiset, vaikka lapset nurisivat, ja olivat jopa lievän vihamielisiä. No, säännöllisesti isän kanssa vietetty aika teki tehtävänsä ja lapset alkoivat kyseenalaistaa äitinsä mielipiteitä. Lopputuloksena hyvät välit isän kanssa ja äitikin antoi lopulta periksi. Yksi lapsista muutti isänsä luokse teininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Yleensä yyhhoot lojuilee tukia nauttien kotona, eikä heillä ole työesteitä. Ainoa este on laiskuus tai krapula. Uli uli..
"Tarinoille on yhteistä tämä: vieraannuttaminen on erittäin vahingollista lapselle ja musertaa myös läheisten elämän."
Kolme lastani on vieraannutettu isästään. Viimeisenä syytetty lähisuhdeväkivallasta, asia tutkittu lastensuojelun osalta ja todettu syyte perättömäksi. Lastensuojelu ohjeistanut sekä äitiä että lastenvalvojaa, lapset palautettava normaaleihin tapaamisiin isän kanssa. No, paperilla sai pyyhkiä ahteria. Ei vaikutusta. Lastenvalvojalta lohdulliset sanat: Yritä nyt vain kestää tämä tilanne. Miten ihminen voi kestää tilanteen, jossa menettää lapsensa?
Jakke"
Vierailija kirjoitti: On se kyllä outoa, että Suomessa äitiin väkivaltaa kohdistanut juoppo saa Suomen lain mukaan tavata lapsiaansa tietyn määrän kuussa, mutta jostain syystä nämä vauvapalstan itseään kunnollisiksi isiksi ja miehiksi kutsuvat taas eivät. Mikäköhän lienee syynä näin valikoivassa oikeuslaitoksessa?
Kyllä mies saa muijaa kuontaloon vetää jos muija ei muuten osaa olla. Mitä se lapsiin liittyy?
!Katkera ja mieleltään sairas ex-vaimo vieraannutti lapseni minusta muutamassa kuukaudessa todella aktiivisella manipulaatiolla. Ex-vaimon vanhemmat lähtivät mukaan tuohon sairaaseen leikkiin ja tukivat tyttärensä sairautta.
Nyt on menossa seitsemäs vuosi ilman lapsiani, vaikka minulla on käräjäoikeuden määräämä tapaamisoikeus. Oikeus totesi lasten äidin vihan vaikuttaneen lapsiini negatiivisesti, mutta ei kuitenkaan määrännyt lapsia minulle. Sairas äiti sai siis jatkaa lasteni manipulointia. Hain apua lastenvalvojalta, tuloksetta. Sosiaaliviranomaisilta, tuloksetta. Isänä olemista ei Suomen valtio arvosta tai tue."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miesten mitätöinti ja syyllistäminen aivan hirveää täällä!
No jos yhden vastaajan mielestä isän ei tarvitse huolehtia edes lasten perustarpeista, niin syystäkin syyllistäminen on aiheellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?
No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.
Yleensä yyhhoot lojuilee tukia nauttien kotona, eikä heillä ole työesteitä. Ainoa este on laiskuus tai krapula. Uli uli..
Mites se parisuhteessa oleva nainen on yh?
Puhe oli siitä, että parisuhteessa yleensä nainen hoitaa neuvolat ym. Järjestää tarvittaessa vaikka vapaapäivän töistä tai vaihtaa työvuoroa hoitaakseen lapsen asioita. Eli tähän tulisi kyetä miehenkin.
Mistä sinä sen työttömän yh:n tähän revit?
Jos ovat hulluja.
T. Nainen ja äiti
Itse olen mies jonka lapsi vieraannutettiin äitinsä toimesta. Viimeisestä tapaamisesta on 30vuotta ja lapsi oli silloin noin vuoden vanha. Nykyään en tiedä mitä lapselle kuuluu eikä varmasti hänkään mitä minulle. Varmasti hänestä on tullut normaali aikuinen. En ole katkera enkä vihainen lapsen äidille vaikka välillä mietin että olisihan se ollut kiva tuntea kun kerran lapsi ei ollut mikään vahinko. Välillä aina mietin hänen kuulumisiaan mutta muuten elämä sujuu omalla painollaan. Eli kaikesta pääsee yli vaikka aikaa se kyllä vie eikä sitä lastaan koskaan unohda.
Vierailija kirjoitti:
"Kai tiedät, että mitkään neuvolakäynnit, sinun erilaiset arkirytmit tai ravintosuositukset ja rajat, eivät ole millään tavalla päteviä syitä kieltää toista vanhempaa näkemästä lastaan.
Ei, vaikka kuinka haluaisit, että maailma toimisi juuri niin kuin haluat. "
Pelkästään tuon kommenttisi perusteella olen ihan varma, että sinun luona lapset kärsisivät turvattomuudesta ja olisivat heitteillä, joten en suostuisi 50/50-vanhemmuuteen.
eri
Niin, tai sitten olen se, joka tutkii näitä asioita. Kaiken lisäksi olen aika rajat tunteva äiti. Tosi asia on kuitenkin se, että täällä perutelut vieraannuttamiseen eivät ole päteviä. Voihan se ärsyttää, että toinen vanhempi on lepsumpi ja syöttää epäterveellistä ruokaa, mutta se ei ole peruste.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies jonka lapsi vieraannutettiin äitinsä toimesta. Viimeisestä tapaamisesta on 30vuotta ja lapsi oli silloin noin vuoden vanha. Nykyään en tiedä mitä lapselle kuuluu eikä varmasti hänkään mitä minulle. Varmasti hänestä on tullut normaali aikuinen. En ole katkera enkä vihainen lapsen äidille vaikka välillä mietin että olisihan se ollut kiva tuntea kun kerran lapsi ei ollut mikään vahinko. Välillä aina mietin hänen kuulumisiaan mutta muuten elämä sujuu omalla painollaan. Eli kaikesta pääsee yli vaikka aikaa se kyllä vie eikä sitä lastaan koskaan unohda.
Kovinpa kevyesti asian otat. Noin vuoden vanha, no entäpä jos se lapsi olisi ollut 11 vuotta kaikki kaikessa sun elämässä ja sitten aivan kuin salama kirkkaaalta taivaalta se otetaan elämästäsi pois? Noin minulle tehtiin ja en todellakaan ole päässyt enkä tule koskaan pääsemään tuosta yli ja tuon on tuhonnut minut aivan täysin.
Jos miehessä ei mitään uhkaavaa lapsen kannalta ole ja nainen vieraannuttaa lapsen, niin nainen on mieleltään sairas.
En mä tiedä, mutta onhan se hassua, jos äiti haluaa erota miehestään siksi, että koko kodin ja lasten hoitaminen jää hänen vastuulleen. Sitten yhtäkkiä mies alkaakin vaatia lapsia luokseen 50/50 jaolla, vaikkei ole siihen päivään asti ollut kiinnostunut heidän hoitamisestaan. Vieraannuttaminen on aina väärin, mutta kyllä mä ymmärrän, että joillain äideillä voi olla ihan huoli siitä, että tulevatko lapset konkreettisesti ja emotionaalisesti hoidettua siellä isän luona.
Vierailija kirjoitti:
!Katkera ja mieleltään sairas ex-vaimo vieraannutti lapseni minusta muutamassa kuukaudessa todella aktiivisella manipulaatiolla. Ex-vaimon vanhemmat lähtivät mukaan tuohon sairaaseen leikkiin ja tukivat tyttärensä sairautta.
Nyt on menossa seitsemäs vuosi ilman lapsiani, vaikka minulla on käräjäoikeuden määräämä tapaamisoikeus. Oikeus totesi lasten äidin vihan vaikuttaneen lapsiini negatiivisesti, mutta ei kuitenkaan määrännyt lapsia minulle. Sairas äiti sai siis jatkaa lasteni manipulointia. Hain apua lastenvalvojalta, tuloksetta. Sosiaaliviranomaisilta, tuloksetta. Isänä olemista ei Suomen valtio arvosta tai tue."
Miksi lainaat vain niitä tekstejä, joissa nainen oli vieraannuttaja? Olihan siellä miehistäkin esimerkkejä.
Ja edelleen, muistakaa, että myös miehet tekee tätä! Siitä puhutaan vielä harvemmin.
Olen saanut käsiini tapauksen, jossa mies väitti ex kumppaniaan narkkariksi ja psykoottiseksi ja sai tällä täysin sossut puolelleen. Harmi vain, että kaksi vuotta myöhemmin selvisi, ettei nainen ollut kumpaakaan. Kaksi vuotta ilman lasta. Sossut eivät aina valitettavasti jaksa tutkia näitä väitteitä, vaan uskovat... syynä huonot resurssit ja tietämättömyys.
Ratkaisin tuon asian ihan yksinkertaisesti sillä, että annoin exän pitää lapset yksinään koska hän niin halusi, perustin uuden perheen ja minulla on jälleen kaksi lasta. En maksa elareita,en näe entisiä lapsiani eikä oikeastaan enää edes kiinnosta. Enhän minä heitä edes tunne. Tuskin tunnistaisin jos kävelisivät vastaan. Minusta on aivan turha tapella naisten kanssa ja jos tuo uhraus hänestä onnellisen tekee niin olkoon niin. Ei jokainen mies ole mikään taistelija jolla olisi edes voimia taistella sairaasti käyttäytyvän yh naisen kanssa. On helpompi löytää valkoihoinen vantaalainen kuin fiksu ja järjissään oleva yh Nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovinpa kevyesti asian otat. Noin vuoden vanha, no entäpä jos se lapsi olisi ollut 11 vuotta kaikki kaikessa sun elämässä ja sitten aivan kuin salama kirkkaaalta taivaalta se otetaan elämästäsi pois? Noin minulle tehtiin ja en todellakaan ole päässyt enkä tule koskaan pääsemään tuosta yli ja tuon o
11-vuotias on älykäs ja hänellä on oma tahto. Miksei lapsi halunnut nähdä sinua? Kertoi varmasti syyn.
Kyllä on miesten mitätöinti ja syyllistäminen aivan hirveää täällä!