Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?

Vierailija
11.04.2024 |

Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä. 

Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.

Kommentit (311)

Vierailija
61/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun vanhemmat erosivat, niin äiti ei antanut idän ollenkaan tavata meitä lapsia ja olla meihin yhteydessä. Elatusapu piti kuitenkin aivan maksaa. Nyt kun me lapset olemme aikuisia, niin olemme isään yhteydessä ja äiti on raivoissaan kun teemme niin vaikka emme saisi olla oman isämme kanssa tekemisissä. Äidin mukaan isä on pelkkä ihmishirviö, mutta itse hän oli tönöb kanssa parisuhteessa ja lisääntyi. Niin ja isä on meille lapsille yhtä lailla vanhempi kuin äitikin ja myös lastemme isoisä.

Vierailija
62/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?

No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut isät lahjoo lapsensa ja tekee äidistä sen pahiksen? Isä ostaa lapsille kalliita vempaimia, vaatteita, käyttää ravintolassa jne. Antaa valvoa, pelata ja hillua miten haluavat. Sitten äiti saa olla se ilkeä ja paha, kuka ei osta koskaan mitään (kun ei ole varaa tuollaisiin) ja äiti asettaa rajat. Ei kovin kivaa tämäkään. 

Ai miksi ? Koska mä voin 😂

Vierailija
64/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksanut ex avokin kanssa taistella lasten tapaamisista ja maksaa oikeudenkäyntikuluja joten luovutin hänelle totaali yksinhuoltajuuden, enkä ole nyt nähnyt tai kuullut lapsistani yhtään mitään 6 vuoteen. Olihan se karua joutua jättämään 4 ja 6 vuotiaat lapsensa jotka olivat minulle rakkaita vain sen vuoksi, että heidän äitinsä on 5 tähden kusipää. Vain isät lapsiaan rakastaa, äidit vain itseään. Se on se juttu..

Kysytäänpäs nyt samaa mitä miehet kysyy. Eikö naisen kusipäisyydestä ollut mitään merkkiä ennen lasten syntymää? Ja kukas sen naisen sinulle puolisoksi valitsi?

Vierailija
65/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys mutta vieraannuttaminen ei onnistu jos isä aidosti välittää lapsesta, näyttää ja kertoo sen myös.

Sori

Vierailija
66/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksanut ex avokin kanssa taistella lasten tapaamisista ja maksaa oikeudenkäyntikuluja joten luovutin hänelle totaali yksinhuoltajuuden, enkä ole nyt nähnyt tai kuullut lapsistani yhtään mitään 6 vuoteen. Olihan se karua joutua jättämään 4 ja 6 vuotiaat lapsensa jotka olivat minulle rakkaita vain sen vuoksi, että heidän äitinsä on 5 tähden kusipää. Vain isät lapsiaan rakastaa, äidit vain itseään. Se on se juttu..

Okei no tää kuulostaa vaan siltä että oot luovuttanut aika helposti, jos et edes tapaamisista ole jaksanut taistella lapsien vuoksi :D aikamoista

Ap

Jos ensimmäiset 2 vuotta jokaisena sovittuna lasten haku kerralla sovittu hakeminen ei onnistu koska äityliini ei vastaa puhelimeen,ei ole kotona eikä tietoakaan missä lapset ovat niin en sanoisi sitä helposti luovuttamiseksi.<

Kai sinä ilmoitit tuosta lastenvalvojalle?

Vierailija
67/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei no tää kuulostaa vaan siltä että oot luovuttanut aika helposti, jos et edes tapaamisista ole jaksanut taistella lapsien vuoksi :D aikamoista

Ap

Jos ensimmäiset 2 vuotta jokaisena sovittuna lasten haku kerralla sovittu hakeminen ei onnistu koska äityliini ei vastaa puhelimeen,ei ole kotona eikä tietoakaan missä lapset ovat niin en sanoisi sitä helposti luovuttamiseksi.<

Jos tämä olisi ollut totta, niin olisit voinut kirjata 2 vuotta noita, ettei sinua päästetty hakemaan lapsia, vienyt asian oikeuteen ja sitten saanut mitä todennäköisemmin lähihuoltajuuden itsellesi.

Siksipä uskon, että koko tarinasi on pelkkää paskaa.

Vierailija
68/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla varmaan on ollut tästä todisteet, joten ton oikeuden hakeminen olis pitänyt olla aika helppo case

Vierailija
69/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut isät lahjoo lapsensa ja tekee äidistä sen pahiksen? Isä ostaa lapsille kalliita vempaimia, vaatteita, käyttää ravintolassa jne. Antaa valvoa, pelata ja hillua miten haluavat. Sitten äiti saa olla se ilkeä ja paha, kuka ei osta koskaan mitään (kun ei ole varaa tuollaisiin) ja äiti asettaa rajat. Ei kovin kivaa tämäkään. 

Tää on kyllä kans todellinen ongelma - iskälle mennään vähän viettään viikonloppua ja kaikki on niin kivaa, ja kotona taas on ihan surkeeta koska äiti pyörittää arkea parhaansa mukaan. Tämän kyllä pitäisi jokainen etävanhempi ymmärtää ja pyrkiä pitämään niitä rajoja tapaamisilla.

Miksi äiti ei voi nostaa elämänlaatua kotona? Ei se miehen vika ole jos lasten äiti on kotona tukien varassa elävä laiska lunttu.

Vierailija
70/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ollut tuo äiti. Se puhui järjestelmällisesti isästämme pahaa meille lapsille. Silloin oli tapaamiset joka toinen viikonloppu. Isä siis tuli meille muutamaksi tunniksi ja äiti yleensä lähti naapuriin kahville tms.

Siis silloin kun isä tuli. Ei se ihan joka kuukausi viittinyt tulla ja niin me taas odotettiin ja odotettiin. Äiti sitten sätti miestä meidän kuullen. Haukkui ympärikyliä jne.

Muutamia kertoja sitten, kun isä tuli, niin äitihän oli hankkinut kossupullon ja jätti sen näkyville. Meillä ei ikinä ollut viinaa tuollai. Äiti hankki sen pullon vähistä rahoistaan vain yhtä tarkoitusta varten. Saadakseen juopon retkahtamaan. Joka kerta se onnistuikin. Jätkä oli jo puolessa välissä tapaamista juonut sen, vaikka puhe oli, että saa sitten viedä mukaansa. Oho ja hupsis.

Niin kävi kolmesti, eikä isää enää sen jälkeen näkynyt. Hänellä ei ollut enää tapaamisoikeutta, kun ei kerran selvinpäin voinut siellä olla. Siihen loppui äidinkin puheet isästä. Ei enää hiiskaustakaan.

Joskus teininä tajusin noi äidin temput ja olin suht katkera ja vaadin tilille. Äiti ei suostunut puhumaan, otti vihat niskaansa.

Sitten vasta kun omia lapsia tuli äiti avautui mulle. Hän koki meille parempana, ettei se mies enää näyttäydy meillä. Ei turhia odotuksia meillä lapsilla. Se oli kuulemma suht kamalaa kattella, kuinka me odotettiin ja se pettymys, kun ei sitten tullut. Hän päätti tehdä sille pelleilylle lopun ja oli aivan liian helppo "uhri".

Jotenkin ymmärsin mutsia, mutta olisi antanut asioiden mennä omalla painollaan. Sitten oltais vain vierastettu yhtä vanhempaa. En mä äitiin ole enää luottanut sitten teini-ikäni, kun tuommoisia pelejä pelaa saadakseen tahtonsa läpi.

Vierailija
71/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eipä noissa ole muuta vaihtoehtoa kun mennä oikeuteen.

Vierailija
72/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole aina tekosyitä. Itse tutkin näitä tapauksia ihan työkseni ja tämä on ilmiö josta puhutaan liian vähän. Sossut eivät myöskään tunnista vieraannuttamista kovinkaan hyvin, eikä myöskään moni muukaan ammattilainen. 

Lapsi voi myös puhua sen vieraannuttajan suulla ja sen kautta jopa oppia pelkäämään vanhempaansa, vaikka oikeaa syytä tähän ei olisi. Tässäkin keskustelussa huomaa sen, että aletaan selitellä, eikä edes uskalleta pohtia asiaa ilmiönä, joka on todellinen. Vieraannuttajan mahti on todella vahva ja juurikin siksi, ettei asiaa edes osata tutkia. Siis ne, joiden pitäisi. 

Jokainen voisi ajatella asiaa omalle kohdalleen. Tunnetta verrataan lapsen katoamiseen. 

Hieno kommentti, kiitos tuosta. Tuo on täyttä asiaa ja olen juurikin tuon joutunut kokemaan ja lapset menettivät isänsä ja lapsen äiti aivopesi lapset inhoamaan isäänsä ja sitten lopuksi myös jopa pelkäämään isäänsä joka oli ja on aivan hirveää, mutta mitään ei ole enää koskaan tehtävissä. Sossuakat auttoivat tuota äitiä tuossa asiassa kun melkein kolleegoita olivat, siinä ei minun auttanut mitään sanoa eivätkä koskaan edes halunneet kuulla minua.

Vierailija
73/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?

No kuule, mies voi tehdä saman mitä naisetkin tekee eli järjestää työt niin, että pääsee viemään lapsen neuvolaan. Jos ei muuten onnistu, niin siihen voi pyytää palkatonta vapaata tai lomapäivän.

Näinkö pitää sitten toimia ihan VARMUUDEN VUOKSI, jos sattuu tulemaan se ero, niin on sitten jotain näyttöä että on päässyt osallistumaan tarpeeksi?

Vierailija
74/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänpäs nyt samaa mitä miehet kysyy. Eikö naisen kusipäisyydestä ollut mitään merkkiä ennen lasten syntymää? Ja kukas sen naisen sinulle puolisoksi valitsi?

Naiset osaavat valitettavasti piilotella kusipäisyyttään todella hyvin. Onneksi kusipäiden tunnistaminen on nykyään minulle helppoa ja osaan välttää kaikkia yyhhoo eukkoja.

Vierailija
75/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys mutta vieraannuttaminen ei onnistu jos isä aidosti välittää lapsesta, näyttää ja kertoo sen myös.

Sori

Varmasti onnistuu, HV!

Vierailija
76/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä kans todellinen ongelma - iskälle mennään vähän viettään viikonloppua ja kaikki on niin kivaa, ja kotona taas on ihan surkeeta koska äiti pyörittää arkea parhaansa mukaan. Tämän kyllä pitäisi jokainen etävanhempi ymmärtää ja pyrkiä pitämään niitä rajoja tapaamisilla.

Miksi äiti ei voi nostaa elämänlaatua kotona? Ei se miehen vika ole jos lasten äiti on kotona tukien varassa elävä laiska lunttu.

Joo, nostetaan sitä elämänlaatua sillä että ei sitten mennä sinne kouluun, että saa valvoa ja on aikaa tehdä kaikkea kivaa. Ei rahalla ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
77/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miksi joku haluaa erkaannuttaa lapsen ja vanhemman toisistaan. 

Itsekin olen ihan viime aikoina törmännyt tälläiseen tapaukseen.

Äiti keksii, mitä Kummallisimpia selityksiä, miksi isä ei saa tavata tai ottaa yhteyttä. Ei saanut tehdä videopuhelua, koska oli ostanut väärän synttärilahjan. Ei ollut nauranut ja ollut tarpeeksi iloinen viime tapaamisella jne.

Onneksi isä on aika paljon saanut näitä kirjallisena (whatsappi). Aikoo viedä asian eteenpäin. 

Vierailija
78/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ensimmäiset 2 vuotta jokaisena sovittuna lasten haku kerralla sovittu hakeminen ei onnistu koska äityliini ei vastaa puhelimeen,ei ole kotona eikä tietoakaan missä lapset o

Jep. Ja poliisillekin mutta ainoa keino olisi ollut lopulta käydä oikeudessa huoltajuustaistelu. 

Vierailija
79/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori

Tämä ei pidä paikkansa. Ei sitten alkuunkaan. Vaikka on näyttää, jos ei edes tapaaminen onnistu. Ja kerroinkin jo tuossa, että myös lapsi voi alkaa pitämään toista vanhempaa pelottava ilman syytä, jos toinen niin väittää... 

Ps. Eikä tämäkään ole sukupuolikysymys. Myös miehet syyllistyy tähän. Valitettavasti. Hivenen ahdistaa tämä keskustelu, joska juuri tällaisten asenteiden takia, se vieraannuttaminen on niin helppoa. Ihmiset on välillä itsekkäitä. 

Se, joka tutkii näitä työkseen. 

Vierailija
80/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitä tekemistä kommentillasi on siihen, että lapsilla pitää olla säännöllinen elämänrytmi, terveellistä ruokaa, riittävästi unta ja ulkoilua, hampaidenpesut ja vitamiinit, läksyjen lukemiset eikä vain karkkia ja telkkaria? Kumpi on lasten mielestä kivempi vanhempi, sekö joka antaa syödä joka päivä karkkia ja antaa lasten valvoa puolilleöin vai sekö, joka pitää kiinni karkkipäivästä ja hoitaa lapset ajoissa nukkumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän