Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
441/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsilisien poisto rikkailta on vain pummien haavekuva. Kyllä kokoomus pitää huolen siitä, ettei yhteiskunnan tuilla enää loikoilla ja että yhteiskuntaa kannattelevatkin saavat etuja.

Mihin se sitä etua tarvitsee? Ei halua maksaa lapsensa kuluja itse. Mistähän tuntuu olla tuollaisen lapsi.

Hyvältä tuntuu, koska lapsella on rahaa sitten kun lähtee kotoa. Ei tarvitse miettiä talousasioita niinkuin pummien lasten.

Se sinun lapsesi on pummin lapsi. Olet itse hakenut sossurahaa eli olet pummi. Tietäähän lapsesi mistä ne rahat on tullut?

Tottakai tietää ja on kiitollinen, kun ei olla törsätty niitä.

Vierailija
442/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötilille lapsilisän laittajat eivät tarvitse lapsilisää mihinkään.

Kyllä lapsi ne tarvitsee kun lähtee kotoa.

Sitten se lapsesi voi ihan itse siinä vaiheessa hakea niitä sossutukia. Ei meidän kuulu sille niitä etukäteen maksaa. Vai pitäiskö kaikki tuet maksaa ennakkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään miten ulkona rikkaat ovat Kelan systeemeistä. Onko tosiaan noin moni luullut oikeasti, että Kelasta saa tukia vain kävelemällä sisään ja pyytämällä. Eipä ole ihme, että kadehtivat köyhiä tietämättömät. 

Kelaan joutuu aina kun tulot tai elämäntilanteet muuttuvat toimittamaan uuden tiedon tukia saadakseen. Jos muuttaa, saa töitä, joutuu työttömäksi, sairastuu, eroaa, menee naimisiin tai avoliittoon jne. Ne kenellä on vaihtuvat tulot joutuvat esittämään niistä tiedot. Se on sellasta se. 

Miten nyt jos tyhmät köyhätkin osaavat näitä lappuja täytellä ja tiliotteita toimittaa niin voivat sivistyneet rikkaat olla noin osaamattomia? Vai eivätkö vain viitsisi. 

Etkö lukenut keskustelua? Kyse ei ole osaamattomuudesta vaan siitä, että se syste

Paitsi että nyt kun kaikki lapset on oikeutettuja siihen, niin ei vaadi paljon byrokratiaa. Mutta jos muuttuu niin, että vain jotkut saa niin silloinhan kaikkia pitää syynätä koko ajan, tänään pummi voi huomenna olla kroisos.

Vierailija
444/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on tuki ja kannustin lapsiperheille. Hyvähän se on että hyvätuloiset lisääntyy ja heillekin on hyvä saada tällänen kannustin tekemään lapsia että valtio vähän tukee rahallisesti.

Miksi vain köyhiä lapsiperheitä pitäisi tukea lapsilisillä, miksei kaikkia voi tulotasosta riippumatta?

Koska nyt tarvitaan säästöjä. Miksi me annetaan rahaa niille jotka ei sitä tarvitse?

Miksi me annetaan rahaa sossupummeille? Heille voisi perustaa jonkin asuntolan. Eivät he tarvitse omaa kämppää. Kunhan jotenkin pysyvät elossa.

Niin sitähän tässä koko ajan kysytään. Miksi me annetaan rahaa sossupummeille jotka ei sitä rahaa tarvitse?

Vierailija
445/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työssäkäyvienkin pitää saada yhteiskunnalta jotain takaisin. Siksi sen pitää osallistua myös minun lasten kuluihin.

Vierailija
446/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on tuki ja kannustin lapsiperheille. Hyvähän se on että hyvätuloiset lisääntyy ja heillekin on hyvä saada tällänen kannustin tekemään lapsia että valtio vähän tukee rahallisesti.

Miksi vain köyhiä lapsiperheitä pitäisi tukea lapsilisillä, miksei kaikkia voi tulotasosta riippumatta?

Koska nyt tarvitaan säästöjä. Miksi me annetaan rahaa niille jotka ei sitä tarvitse?

Miksi me annetaan rahaa sossupummeille? Heille voisi perustaa jonkin asuntolan. Eivät he tarvitse omaa kämppää. Kunhan jotenkin pysyvät elossa.

Niin sitähän tässä koko ajan kysytään. Miksi me annetaan rahaa sossupummeille jotka ei sitä rahaa tarvitse?

Koska työssäkäyvienkin pitää saada jotain takaisin.

Vierailija
447/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työssäkäyvienkin pitää saada yhteiskunnalta jotain takaisin. Siksi sen pitää osallistua myös minun lasten kuluihin.

Miksi et itse halua maksaa lapsesi kuluja?

Vierailija
448/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta puuttuu perustelu.

Vierailija
449/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se lapsesi voi ihan itse siinä vaiheessa hakea niitä sossutukia. Ei meidän kuulu sille niitä etukäteen maksaa. Vai pitäiskö kaikki tuet maksaa ennakkona?

Hän ei ole sossupummi.

Vierailija
450/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen myös ihmetellyt; rikkaat vinkuu köyhille annetuista tuista, mutta itselle lapsilisät kyllä kelpaa vaikkei niille olisi tarvetta.

Eihän silloin varakkaiden tarvitsisi tukia niin paljoa maksella, kun he maksaisivat palkkoja ihmisille. Eli kuka nyt mitäkin asiaa jumittaa

Vierailija
451/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä maksan veroja ja pidän yhteiskuntaa pystyssä.

Vierailija
452/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käyn töissä mutta en saa sitä satasta tililleni joka kuukausi. Joten tämä ei käy syyksi.

Vierailija
453/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole sossupummi.

Hän on sossupummi kun sossurahoilla elää.

Vierailija
454/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät (ja kaikki muut erinäiset sosiaalietuudet) voitaisiin samantien poistaa kokonaan ja siirtyä perustuloon. 

Vierailija
455/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole sossupummi.

Hän on sossupummi kun sossurahoilla elää.

Se on lapsiLISÄ, ei lapsituki. 

Vierailija
456/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaihtoehto, että poistetaan kaikilta ne lapsilisät ja päivärahaan lapsikorotus takasin

Vierailija
457/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät (ja kaikki muut erinäiset sosiaalietuudet) voitaisiin samantien poistaa kokonaan ja siirtyä perustuloon. 

Näin. Ei mitään lisätukia vaan tietty rahamäärä kuukaudessa ja sen on riitettävä.

Vierailija
458/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh miten itseriitoinen oletkaan. Taisi se sinun lapsilisä kisiä ihan vain yksin sinusta. Vieläkin on epäselvää miksi teit sen tänne yhtekunnan kulueräksi etkä itse sen elämästä maksa.

Vierailija
459/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh miten itseriitoinen oletkaan. Taisi se sinun lapsilisä kisiä ihan vain yksin sinusta. Vieläkin on epäselvää miksi teit sen tänne yhtekunnan kulueräksi etkä itse sen elämästä maksa.

Koska rakastan lapsia. Ihanaa, että yhteiskunta tukee edes vähän meitä ahkeria veronmaksajia lapsilisän muodossa.

Vierailija
460/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt naurattako. On jo monesti sanottu, että hyvätuloisten lisääntymiseen lapsilisillä ei ole mitään merkitystä. Eivät he laske, että kannattaakohan lapsi tehdä alulle kun siitä saisi noin satasen kuussa. Höpönlöpöä. 

Huolestuttavaa, jos joku köyhä miettii lapsilisiä ennen lisääntymistä.

Tämä komenttini liittyi siis siihen kun joku sanoi, että lapsilisät kannustavat rikkaita lisääntymään. Eivät kannusta. Mutta onhan se ymmärrettävää, ja ihan neuvottukin täällä, että pienituloiset miettisivät myös rahapuolta kun lapsia hankkivat. Eli nyt se onkin sitten taas huolestuttavaa, että miettivät. 

Sanokaa nyt sitten te kaiken tietävät ja oikeaksi arvostelevat, että saako köyhä miettiä perheen toimeentuloa vai ei? 

Tekee köyhä niin tai näin niin aina rikkaitten mielestä väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi