Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät rikkaat sen paremmin "osaa" säästää kuin köyhätkään. Rikkailla vain on enemmän rahaa mistä säästää.
100 000 eurosta on helpompi säästää kuin 20 000. Vaikka toinen saisikin niitä parjattuja tukia. Ja saahan nyt sitten se 100 000 euronkin perhe lapsilisän.
Eiköhän ole selvää, että 100 000 tienaavalla on hiukan eri pelikortit kuin 20 000.
100 000e tienaava on opiskellut ja tehnyt töitä rahansa eteen. Sama mahdollisuus on sillä 20 000e tienaavalla. Mutta helpompihan se on pummia yhteiskunnalta.
Väitä nyt vielä, että kukaan köyhä ei ole koskaan opsikellut tai tehnyt töitä. Mä en kehtaisi esiintyä noin tyhmänä edes anonyyminä.
Joillakin tulot vaihtelee paljon ja voisi olla vaikeaa jos tietty tuloraja vie tuen. Mikä paperirumba ja kelaan lisää työntekijöitä saatava asap. Esim.yrittäjät tuloissa vaihteluineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työssäkäyvienkin pitää saada yhteiskunnalta jotain takaisin. Siksi sen pitää osallistua myös minun lasten kuluihin.
Miksi et itse halua maksaa lapsesi kuluja?
Koska minä maksan veroja ja pidän yhteiskuntaa pystyssä.
Huh huh miten itseriitoinen oletkaan. Taisi se sinun lapsilisä kisiä ihan vain yksin sinusta. Vieläkin on epäselvää miksi teit sen tänne yhtekunnan kulueräksi etkä itse sen elämästä maksa.
Koska rakastan lapsia. Ihanaa, että yhteiskunta tukee edes vähän meitä ahkeria veronmaksajia lapsilisän muodossa.
Tuskin rakastat kun et niitä halua elättää vaikka pystyisit. Pistät mieluummin rahat itseesi kuin heihin.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin tulot vaihtelee paljon ja voisi olla vaikeaa jos tietty tuloraja vie tuen. Mikä paperirumba ja kelaan lisää työntekijöitä saatava asap. Esim.yrittäjät tuloissa vaihteluineen
Jos tuntuu kauhean vaikealta niin ei sitä ole pakko hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.
Ei köyhät ole ottamassa mitään rikkaiden taskusta. Lapsilisät tulevat automaattisesti niin rikkaan kuin köyhänkin taskuun korvia lotkauttamatta. Myös rikkaat ottavat puhtain kauloin vastaan yhteiskunnalta saamansa tuen. Vaikka toisella suupielellään kritisoivat tukia nostavia ihmisiä. Miksi rikkaat eivät opiskele tai tee töitä ettei tarvisi nostaa yhteiskunnan tukea, lapsilisää? Vai miten se menikään?
Rikkaat ottavat vastaan nikottelematta myös muut yleiset yhteiskunnan edut. Hyvin kelpaavat.
Hyvin kelpaavat maksamaan veroina köyhien elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työssäkäyvienkin pitää saada yhteiskunnalta jotain takaisin. Siksi sen pitää osallistua myös minun lasten kuluihin.
Huh huh miten itseriitoinen oletkaan. Taisi se sinun lapsilisä kisiä ihan vain yksin sinusta. Vieläkin on epäselvää miksi teit sen tänne yhtekunnan kulueräksi etkä itse sen elämästä maksa.
Koska rakastan lapsia. Ihanaa, että yhteiskunta tukee edes vähän meitä ahkeria veronmaksajia lapsilisän muodossa.
Tuskin rakastat kun et niitä halua elättää vaikka pystyisin. Pistät mieluummin rahat itseesi kuin heihin.
Laitan rahani sekä itseeni että heihin. Minulla on siihen varaa, koska olen rikas. Sinulle varmaan aika vieras ajatus.
No, kaikkiin lapsilisiin menee n. 900 miljoonaa euroa vuodessa. Valtion velan korkoihin menee yli 3000 miljoonaa. Jos lapsilisät poistettaisiin rikkailta, säästö olisi ehkä 50 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät rikkaat sen paremmin "osaa" säästää kuin köyhätkään. Rikkailla vain on enemmän rahaa mistä säästää.
100 000 eurosta on helpompi säästää kuin 20 000. Vaikka toinen saisikin niitä parjattuja tukia. Ja saahan nyt sitten se 100 000 euronkin perhe lapsilisän.
Eiköhän ole selvää, että 100 000 tienaavalla on hiukan eri pelikortit kuin 20 000.
100 000e tienaava on opiskellut ja tehnyt töitä rahansa eteen. Sama mahdollisuus on sillä 20 000e tienaavalla. Mutta helpompihan se on pummia yhteiskunnalta.
Väitä nyt vielä, että kukaan köyhä ei ole koskaan opsikellut tai tehnyt töitä. Mä en kehtaisi esiintyä noin tyhmänä edes anonyyminä.
Ei ole opiskellut ja tehnyt töitä tarpeeksi, koska on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaille annetaan sosiaalitukea, vaikka siihen ei ole mitään syytä?
Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava
Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.
Lapsilisä ei ole tuki vaan lisä. Eli perheet saavat tietyn summan lisää rahaa per lapsi.
Jos nykyinen lapsilisä harmittaa niin lähde politiikkaan mukaan ja ala ajamaan lapsitukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
Miksi sitten olet sossupummi jos olet rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötilille lapsilisän laittajat eivät tarvitse lapsilisää mihinkään.
Kyllä lapsi ne tarvitsee kun lähtee kotoa.Sitten se lapsesi voi ihan itse siinä vaiheessa hakea niitä sossutukia. Ei meidän kuulu sille niitä etukäteen maksaa. Vai pitäiskö kaikki tuet maksaa ennakkona?
Hän ei ole sossupummi.
Hän on sossupummi kun sossurahoilla elää.
Se on lapsiLISÄ, ei lapsituki.
Yhä vieläkin se on sosiaalietuus eli sossurahaa. Sitä h
Pahin pummi on se, joka jättäytyy vapaaehtoisesti lapsettomaksi, ja odottaa saavansa sitten joskus eläkettä ja kalliita vanhuusiän hoitoja muiden ihmisten lasten kustantamina.
Vierailija kirjoitti:
Tulorekisteri toimii täraliajassa eikä kelaan mitään papereita toimiteta missään asiassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava
Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.
Lapsilisä ei ole tuki vaan lisä. Eli perheet saavat tietyn summan l
Se ei silti ole itse ansaittua rahaa vaan sosiaalietuus jota haetaan kelasta kuten muutakin sosiaalietuuksia. Kustannetaan veroista.
Rikkaat hakevat lapsilisää sen vuoksi, koska heillä on siihen oikeus. Sen vuoksi he ovat rikkaita, koska osaavat hankkia rahaa. Kaikki rikkaathan eivät suinkaan ole suurituloisia. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole tuki vaan lisä. Eli perheet saavat tietyn summan l
Nyt romutetaan kaikki niin tämän voisi laittaa ensimmäisenä muutokseen. Täysin turha jäänne. Rahat heille, jotka sitä.tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
No, kaikkiin lapsilisiin menee n. 900 miljoonaa euroa vuodessa. Valtion velan korkoihin menee yli 3000 miljoonaa. Jos lapsilisät poistettaisiin rikkailta, säästö olisi ehkä 50 miljoonaa.
Ihanko itse laskit???
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat hakevat lapsilisää sen vuoksi, koska heillä on siihen oikeus. Sen vuoksi he ovat rikkaita, koska osaavat hankkia rahaa. Kaikki rikkaathan eivät suinkaan ole suurituloisia. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Kaikki me tiedetään että siihen on oikeus. Sitä oikeutta täällä kyseenalaistetaan, miksi me annetaan rahaa niille jotka ei sitä tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me tiedetään että siihen on oikeus. Sitä oikeutta täällä kyseenalaistetaan, miksi me annetaan rahaa niille jotka ei sitä tarvitse?
Koska se tasaa eroa lapsettomien ja lapsiperheiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa pitää antaa niille, jotka sen ansaitsevat. Tässä maassa on julmettu pula lapsista. Hyvätuloiset maksavat lastensa kulut pääosin itse, joten hyvätuloisiin perheisiin syntyvät lapset ovat erityisen toivottavia. Siitä jos mistä pitää palkita.
Yhä vieläkin se on sosiaalietuus eli sossurahaa. Sitä haetaan kelasta kuten muutkin sossurahat. Eli silloin on sossupummi.