Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???
Kommentit (594)
Minulle käy lapsilisien poisto hyvätuloisilta, jos kaikki säästyneet rahat sitten laitetaan progressiivisen verotuksen keventämiseen.
Mistä tahansa voidaan leikata. Kysymys on vaan siitä, halutaanko leikata. Meillä on oikeistolainen hallitus (edes Kepu ei ole hallituksessa mukana) , joka ei tietenkään leikkaa niiltä, joiden etuja he ajavat.
Kouluttamattomilta köyhiltä pois lapsilisät. Köyhän ja tyhmän loisturhakkeen ei kuulu lisääntyä. Lapsilisä pitäisi olla kannustin lisääntyä silloin kun lisääntyjät itse ovat kyvykkäitä ja kouluttautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse leikkaisin lapsilisät hyvätuloisilta kotitalouksilta, rajana voisi olla vaikka 7000e/kk eli jos kotitalouden bruttotulot on yli tuon niin lapsilisät pois. Monesti hyvätuloiset ihmiset säästää tai sijottaa lapsilisät ja antaa ne lapselle kun lapsi täyttää 18 vuotta.
Kotitalousvähennys pitäisi muuttaa kotitalouskohtaiseksi eli yhden vähennyksen sais per kotitalous eikä päänuppiluvun mukaan.
On hölmöä ja outoa tukea verovaroin rikkaita tai hyvätuloisia ihmisiä.
Miten huomioisit progressiivisen verotuksen? Yh-äiti, joka tienaa yksin 7000 maksaa paljon enemmän veroja, kuin pariskunta, joka tienaa yhteensä 7000. Häviäjä olisi tässäkin yh-äiti, mutta sehän ei kai haittaa kun on niiiiin hyvätuoinen.
Mutta ottaen huomioon että 7000€ on sama miten tienattuna jo aika valtava
No se onkin ihan eri pointti, kuin se, että jos rajaksi asetetaan bruttotulot, ja pariskunnilta yhteenlasketut, niin yh-t joilla samat bruttotulot häviävät. Mutta et ehkä tiedä, miten progressiivinen verotus toimii?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mistä tahansa voidaan leikata. Kysymys on vaan siitä, halutaanko leikata. Meillä on oikeistolainen hallitus (edes Kepu ei ole hallituksessa mukana) , joka ei tietenkään leikkaa niiltä, joiden etuja he ajavat.
Ikävä kyllä, näin se on.
On vaan hirveän vaikea vetää viiva siihen, milloin ei enää ole "rikas"...
Olisin kyllä ihan hiljaa köyhyydestä jos olisin yli varojen lisääntynyt ja velkoja yli varojen. Kuvittelivat varmasti ettei tämmöisiä aikoja tule kun kaikki hinnat nousee ja tiukalle vedetty talous on heti pulassa.
Pienituloisena ei voi saada kaikkea kerralla. Kun maksoin asuntovelkoja niin ei olisi ollut varaa pirttiviljelyyn.
Vierailija kirjoitti:
"Huoh mikä riemuääliö taas. Palkan eteen teet töitä, se ei ole loisimista kuten se että olet ihan itse hakenut tukea jota et edes tarvitse. Ei kyllä järki päätäsi pakota kun sinulle erikseen pitää kertoa miksi saat töistä palkkaa. "
Väitätkö siis, että et itse hakisi puolisosi/lastesi toisen vanhemman kuoltua perhe-eläkettä, jos pärjäisit ihan hyvin omalla palkallasi? Ja siis pidät niitä ihmisiä tyhminä, jotka hakevat itselleen kuuluvat etuudet, joihin ovat oikeutettuja?
Meillä työpaikalla samaa työtä tekee ihmisiä eri palkalla. Toisilla jopa reilusti yli 10 euroa suurempi tuntipalkka kuin toisilla. Sama työ, yhtä raskasta, siis täysin samat työtehtävät. Kyllä nämä isompaa palkkaa saavat voisivat ihan hyvin tarjoutua palauttamaan osan palkastaan. (itse kuulun näihin suurempaa palkkaa nostaviin työntekijöihin) Ai mut hei, ne pitää sen palkkansa, koska ovat siihen oikeutettuja.
Mä pystyisin
Jos luit vietin niin ymmärrät että pidän sinua tyhmänä koska et käsitä miksi saat työstäsi palkkaa. En yhtään ihmettele että et osannut sisäistää lukemaasi.
Kukaan ei vieläkään kiellä sinua olemasta loinen. Ole ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaille annetaan sosiaalitukea, vaikka siihen ei ole mitään syytä?
Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava
Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.
Mitä nyt muka köyhiltä vanhuksiltä ollaan leikkaamassa, mitä ei leikattaisi kaikilta muiltakin? Eläkeläisillä on varaa useisiin ulkomana matkoihin ja pariin autoon, niin jos vaikka siitä voisi vähän napata. Aina selittävät maksaneensa omat eläkkeensä, mutta tottahan se ei ole, ovat maksaneet vajaan 20%. Loput tulee nyt työtätekevien pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?
Suurin kysymys on miksi meidän pitää kustantaa varakkaille sosiaalitukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikaitten lapsilisät on tarkoitettu rahastoihin ja pörssiosakkeisiin jotta muksulla on helpompi sitten 17 vuotiaana aloittaa elämä kun säästetty potti on kasvanut korkoa korolle ja oskinkoja on singonnut vuosittain. 😊
Ja se on oikein, koska verottaja vie rikkaan tuloista muutamalle köyhälle lapsilisät.
Verottaja vie sinunkin palkasta että voidaan maksaa lapsilisät niille jotka tienaa enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava
Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.
Hmm. Jos maksaa veroja vaikka 3000€/kk ja saa lapsilisää 94€/kk, niin ei ole omia rahojaan yhteensä vaikka 3500€/kk ansainnut?
Vierailija kirjoitti:
Kun omat lapseni olivat päiväkodissa, päivähoitomaksu oli reilusti enemmän, kuin saatu lapsilisä.
Oletteko tätä ottaneet huomioon ollenkaan? Moni kiikun kaakun keskituloinen perhe maksaa täydet summat päivähoidosta, ja heiltä te haluatte viedä lapsilisät? Koska aivan turha tulla sanomaan että vasta suurituloisilta tai hyvätuloisilta voi poistaa.
5100€/kk tienaavalta mieheltäni menee palkasta yli 30% veroihin ja maksuihin. Eikö se jo jumalauta riitä teille?
Menee enemmän tuollaisesta palkasta. Hyvä jos 3000e tulee käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaiden vanhempien lapset voivat sitten käyttää lapsilisät asunnon ostoon kun lapsilisät on sijoitettu tuottamaan eikä niitä ole tuhlattu köyhien tapaan.
Silloin he eivät saa tukia ja ovat äkkiä nettomaksajia, eikös se ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?
Suurin kysymys on miksi meidän pitää kustantaa varakkaille sosiaalitukea?
Kenenkä MEIDÄN? Ihan itse maksan veroistani lapsilisät mitkä saan koska minulla on lapsia.
Mitä sinä teet työksesi jos maksat muka kaikkien rikkaiden lapsilisät???
Vierailija kirjoitti:
On vaan hirveän vaikea vetää viiva siihen, milloin ei enää ole "rikas"...
Paavo Lipposen mukaan kuka tahansa, joka tienaa yli mediaanipalkan, on suurituloinen. eli bruttona 3136. Suomessa rangaistaan jo muutenkin tienaamisesta tolkuttomasti. Useimmat, jotka tienaa jonkin verran saa maksaa kaiken lyhentämättömänä, joten palkollisten menojen jälkeen jää vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisilla. Päiväkoti maksut, terveyden huolto jne...
Suomi tarvitsee kannusteita työntekoon, nykyään kannustetaan lasikotteluun. Ihan turha kuvitella, että laiskottelulla saataisiin miita aikaan kuin lisää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi se raja, jonka jälkeen ei enää saisi lapsilisiä?
Kyseisen järjestelmän ylläpito olisi kallista ja työllistäisi ihmisiä, todennäköisesti tulisi kalliimmaksi kuin mitä tulisi säästöä.
-opiskeleva yh
Seuraahan Kela opintotukienkin saajien tuloja niin miksei pystyisi mukauttamaan lapsilisiä tulojen vaihtuessa.
Voisi olla sillein että lapsilisä pienenisi tulojen kasvaessa ja jossakin kohtaa päättyisi maksminen. Vaikka vuoden tai puolen jaksoissa.
Suomessa syntyy karkeasti n. 50 tuhatta lasta per vuosi, nykyään taitaa olla jo alle, mutta käytetään tätä nyt pyöreänä ja helppona lukuna. Rikkaisiin oloihin syntyy n. 2% kansasta eli noin 1000 lasta. Lapsilisää saavia ikäluokkia on 17. Eli tästä voidaan sanoa, että rikkaita lapsia, joille maksetaan vuosittain laps
Eikö olisi kivaa jos nuokin miljoonat voisi käyttää vaikka terveydenhuoltoon?
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamattomilta köyhiltä pois lapsilisät. Köyhän ja tyhmän loisturhakkeen ei kuulu lisääntyä. Lapsilisä pitäisi olla kannustin lisääntyä silloin kun lisääntyjät itse ovat kyvykkäitä ja kouluttautuneita.
19331945
Tämä!