Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
221/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan hirveän vaikea vetää viiva siihen, milloin ei enää ole "rikas"...

Mikä siinä olisi vaikeaa? Kaikissa muissakin tuissa on rajat.

Vierailija
222/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamme vanhuksen tai köyhiltä koska olemme itsekkäitä pahoja ihmisiä. rikkaat ollaan parempia kuin te.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihan on kaikille lapsille tarkoitettu, ei vanhemmille.

Vierailija
224/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaille annetaan sosiaalitukea, vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava

Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.

Hmm. Jos maksaa veroja vaikka 3000€/kk ja saa lapsilisää 94€/kk

Siinä on 94€ rahoja joita ei ole itse ansainnut. Kyllähän sinä sen ymmärrät, et ole noin tyhmä mitä esität.

Vierailija
225/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan hiukan yli 5000€ brutto.

Käteen jää 3400€

Asumiskustannuksiin menee 1500€

Päivähoitomaksuun 400€

Laskuihin 100€ (puhelin, netti, vakuutus)

Lääkkeet ja lääkärimaksut 50€

Autonkulut 350€

Säästöön 100€

Ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin jää 1000€ eli kyllä se pari sataa lapsilisää ainakin minun talouteeni vaikuttaa.

Vierailija
226/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava

Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole ansainnut.

Hmm. Jos maksaa v

Itse ansainnut??? Mitä sä selität? Juuri noista itseansaistuista rahoista sekin maksetaan. 

Vierailija
227/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Suurin kysymys on miksi meidän pitää kustantaa varakkaille sosiaalitukea?

Kenenkä MEIDÄN? Ihan itse maksan veroistani lapsilisät mitkä saan koska minulla on lapsia.

Mitä sinä teet työksesi jos maksat muka kaikkien rikkaiden lapsilisät???

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. Se lapsilisä maksetaan veroista, etkö tiennyt.

Vierailija
228/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jos saat sitä niin et sinäkään omia rahojasi ole a

Huoh. Lapsilisä on sosiaalietuus jota haetaan kelasta, se ei ole itse tienattua rahaa sen enempää kuin muutkaan tuet. 

Vierailija
229/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Kenenkä MEIDÄN? Ihan itse maksan veroistani lapsilisät mitkä saan koska minulla on lapsia.

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. Se lapsilisä maksetaan veroista, etkö tiennyt.

Niin ihan itse sen maksan omista verorahoistani, maksan myös muutaman muunkin lapsilisän.

Mun lapsi ei loisi, hän tekee opintojen ohella töitä, mikä on sulle varmaan ihan vieras asia.

Vierailija
230/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntuu olevan oma selvitys mitä se lapsilisä on. Se ei muuta sitä että se on sosiaalituki. Jo

Niin ja omista verorahoistani tämä sosiaalietuus minulle maksetaan koska minulla on lapsi.

Mikä oli ongelma? 

Vierailija
231/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rikkaat maksaa monen köyhän lapsilisät, ja sama kuuluu heillekin, toisekseen kun vähän nostaa rikkaiden veroastetta, niin heidän saamat lapsilisät on maksettu. 

Se on sossurahaa siinä missä kaikki muutkin tuet. Rikkaat haluaa olla sossupummeja.

Aika pahasti nyt ontuu tuo sinun sepostuksesi.

Jos rikas saa 100€ kuukaudessa lapsilisää ja maksaa kuitenkin veroja 4000€ kuukaudessa, niin se on mielestäsi sossupummi?

Eiköhän se rikas jää jokatapauksessa tappiolle Suomen järjettömän tuloverotuksen takia.

Vierailija
232/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette loisia kun olette hakeneet sosiaalietuutta. Miksi et itse elätä lastasi?

Vierailija
233/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette maksa. Maksatte kaltaistenne pienituloisten lapsilisät. Rikkaat ovat nettoveronmaksajia eli maksavat enemmän veroja kuin käyttävät.

Sinä tuskin olet nettoveronmaksaja joten et maksa centtiäkään rikkaiden lapsilisiä, hyvä kun saat maksettua edes kolmasosan siitä mikä sinuun menee varoja valtion kassasta.

Vierailija
234/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joku vassari täällä väittää että yrityksille menee valtion rahat. Aivän pälli tyyppi. Yritykset maksaa veroja helvetisti enemmän kuin saa tukia. Te vasemmistoluuserit olette se rahareikä eläkeläisten lisäksi. Ja eläkeläiset ovat sentään ansainneet eläkkeensä, toisin kuin te nuoremmat vasemmistolaiset, jotka olette jotain elämäntapataiteilijoita, eli juoppoja joiden taiteesta kukaan ei ole kiinnostunut.

Kyllä me vasemmistolaiset olemme ihan työtätekeviä veronmaksajia kuten toivottavasti sinäkin etkä työtön kokkarifaniboy?

Vierailija
235/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytyy olla etuja, jotka koskevat myös suurimpia veronmaksajia. Suomessa veronmaksuhalukkuus on aina ollut verrattain korkea ja tämä varmasti halutaan säilyttää. 

Vierailija
236/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te lapsilisän poistamista ajavat, olette itse saaneet lapsilisän, kun olitte lapsia. Joko se käytettiin teidän elättämiseenne, mikä on omasta mielestänne ainoa oikea tapa, tai saitte sen vanhemmiltanne, koska he säästivät lapsilisät.

Tuliko mieleen palauttaa rahat, jos saitte ne itsellenne?

Entä onko reilua vaatia, että nykylapset eivät saisi samaa, mistä itse kyllä nautitte? Haluatte aina olla saamassa, ette ikinä maksamassa?

Vierailija
237/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi muru, ei siitä sinun palkasta lähtevää veroa ole mitenkään merkitty käytettäväksi johonkin tiettyyn. Miten edes luulit että näin olisi?

Me kaikki maksamme noita sossurahoja mitä lapsilisä on.

Vierailija
238/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse leikkaisin lapsilisät hyvätuloisilta kotitalouksilta, rajana voisi olla vaikka 7000e/kk eli jos kotitalouden bruttotulot on yli tuon niin lapsilisät pois. Monesti hyvätuloiset ihmiset säästää tai sijottaa lapsilisät ja antaa ne lapselle kun lapsi täyttää 18 vuotta.

Kotitalousvähennys pitäisi muuttaa kotitalouskohtaiseksi eli yhden vähennyksen sais per kotitalous eikä päänuppiluvun mukaan.

On hölmöä ja outoa tukea verovaroin rikkaita tai hyvätuloisia ihmisiä.

Toki tuon lapsilisän voisi esimerkkirajan jälkeen leikata, mutta samalla voisi leikata myös tuloverotusta vaikkapa 3% tuon yli menevistä tuloista.

Vierailija
239/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätänkin, maksan valtiolle monin kerroin veroja että se voi maksaa minulle lapsestani lapsilisää. Sitten kun valtio lakkaa viemästä veroja minun palkastani voin luopua lapsilisästä, se toki tarkoittaa sitä että moni muukin lakkaa sitä saamasta.

Mieluummin minä sen summan lapselle laittaisin kun Suomen valtiolle joka elättää sinunlaisiasi ihmisiä.

Vierailija
240/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te lapsilisän poistamista ajavat, olette itse saaneet lapsilisän, kun olitte lapsia. Joko se käytettiin teidän elättämiseenne, mikä on omasta mielestänne ainoa oikea tapa, tai saitte sen vanhemmiltanne, koska he säästivät lapsilisät.

Tuliko mieleen palauttaa rahat, jos saitte ne itsellenne?

Entä onko reilua vaatia, että nykylapset eivät saisi samaa, mistä itse kyllä nautitte? Haluatte aina olla saamassa, ette ikinä maksamassa?

Miksi on liikaa vaadittu että ne joilla on maksukykyä elättäisi itse lapsensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän