Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
161/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#147 miten niin, kävimme exän kanssa töissä,  ja kuitenkin jouduimme hakemaan välillä tt-tukea.

Olin pätkä -ja vuokratyössä.

Vierailija
162/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh mikä riemuääliö taas. Palkan eteen teet töitä, se ei ole loisimista kuten se että olet ihan itse hakenut tukea jota et edes tarvitse. Ei kyllä järki päätäsi pakota kun sinulle erikseen pitää kertoa miksi saat töistä palkkaa. "

Väitätkö siis, että et itse hakisi puolisosi/lastesi toisen vanhemman kuoltua perhe-eläkettä, jos pärjäisit ihan hyvin omalla palkallasi? Ja siis pidät niitä ihmisiä tyhminä, jotka hakevat itselleen kuuluvat etuudet, joihin ovat oikeutettuja?

Meillä työpaikalla samaa työtä tekee ihmisiä eri palkalla. Toisilla jopa reilusti yli 10 euroa suurempi tuntipalkka kuin toisilla. Sama työ, yhtä raskasta, siis täysin samat työtehtävät. Kyllä nämä isompaa palkkaa saavat voisivat ihan hyvin tarjoutua palauttamaan osan palkastaan. (itse kuulun näihin suurempaa palkkaa nostaviin työntekijöihin) Ai mut hei, ne pitää sen palkkansa, koska ovat siihen oikeutettuja.

Mä pystyisin maksamaan täyden päivähoitomaksun molemmista lapsista. Otan silti vastaan sisarusalennuksen ja hyödynnän maksuttoman esiopetusajan alentamaan hoitomaksuja. Koska mä olen siihen oikeutettu.

Mun lapset saavat yli 1000 euroa lapseneläkettä kuukaudessa, koska ovat siihen oikeutettuja. Ei kävis mielessäkään alata vikisemään, josko sitä vois vähän pienentää tai maksaa vain joka kolmas kuukausi. Tai parhaassa tapauksessa lopettamaan sitä kokonaan. Tämä vain siksi, ettei kenellekään tulisi paha mieli.

Mä en tee mitään väärin, että nostan tukia/etuuksia/lisiä, jotka minulle kuuluu. "Ylimääräiset" rahat menee säästöön, kohotetaan elintasoa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan koko lapsilisän voisi poistaa. Muinaisjäänne ajalta jolloin maa piti uudelleenkansoittaa että teollisuuteen riittää työvoimaa.

Päin vastoin, lapsilisä pitäisi kiireesti kaksinkertaistaa. Äärimmäisen ajankohtainen asia maassa, jossa syntyvyys on 1,3 lasta per nainen eli 0,65 lasta per aikuinen, ja eläkeläisiä olikos niitä 1,4 miljoonaa jo nyt. 

Asia on kyllä niin, että rikkaat eivät harkitse lasten hankkimista lapsilisien perusteella. Ihan naurettava mielipide. He joko hankkivat lapsia tai eivät ihan muilla perusteilla. Rikkaiden lasten syntyvyyttä ei nosta eikä laske lapsilisät yhtään piirua. Eri asia pienempituloisilla. 

Kuten jo sanottukin, lapsilisät samoin kuten asumistukikin tms. oman laskelman mukaan onko oikeutettu vai ei. Ei mitenkään poikkea tai o

Mistäs sinä tuon luulet tietäväsi? Minä ainakin harkitsin lapsilukuni ottaen huomioon silloin velloneen keskustelun lapsilisien lopettamisesta hyvätuloisilta, sekä uuden äitiysloman vaikutukset omiin ura- ja palkkanäkymiini. Lisäksi huomioin asunnon koon ja tarpeen vaihtaa autoa. Lopputulos oli pienempi lapsiluku kuin jos lapsilisiin olisi voinut luottaa. 

Nyt olen liian vanha saamaan enempää lapsia. Urakehitys meni hyvin tällä maltillisella lapsiluvulla, ja olen suurituloinen, sinun mielestäsi ihan varmasti myös rikas. Eli ainakin minä olen elävä esimerkki semmoisesta rikkaasta, joka kyllä harkitsi lasten hankkimista lapsilisienkin perusteella.  Tuskin olen mikään uniikki lumihiutale, meitä on varmasti muitakin. 

Vierailija
164/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin talous kärsisi aika pahasti tuolla systeemillä

- 4 lasta

- Miehen palkka noin 5400€/kk

- Oma palkka noin 2000€/kk 

Nettona meille tulee suunnilleen 5000€/kk + lapsilisät. Lisäksi tästä talolaina vie 2000€/kk (onneksi suojattiin korkoa korkoputkeen). Autot vanhoja dieselautoja, joilla ajaminen jo hävettää.

Ei näillä tuloilla PK-seudulla todellakaan juhlita. Saati että vielä menisi lapsilisät. Kaikki päiväkotimaksut (1 lapsesta) menee aina maksimin mukaan ja omilta vanhemmilta ei saada tippaakaan rahallista tukea.

Ei todellakaan jää kauheasti ylimääräistä kun parin varhaisteinin harrasteita maksellaan. 

Vierailija
165/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varakkaille annetaan sosiaalitukea, vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Vierailija
166/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen myös ihmetellyt; rikkaat vinkuu köyhille annetuista tuista, mutta itselle lapsilisät kyllä kelpaa vaikkei niille olisi tarvetta.

totta ja lapsia ei oooo pakko tehdä. 

On, niitä on pakko tehdä, ellei koko valtiota aiota lakkauttaa.

Ei ole. Tämä maa meidän jalkojemme alla, metsät, luonto eivät ihmisiä tänne kaipaa 

Jos täällä ei ole suomalaisia, on kohta kyllä venäläisiä. Ja sehän on tunnetusti toosiii hyvä luonnolle?

Vierailija
167/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse hyvävaraisena en ole koskaan kiinnittänyt huiomiota mihinkään lapsilisään. En tiedä määrää enkä maksupäivää. 

0/5

Vierailija
168/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää köyhyysrutinat on jo menneet ihan naurettaviksi, et jumankauta aikuiset ihmiset viittii ulista jossain vauvapalstalla päivästä toiseen, niinkuin se auttaisi asiaa, ja silti olisivat kokoajan kädet toisten taskuilla. 

Mutta jos rikkailta leikkattaisiin, olisi rikkaat Nallea myöten itkemässä kuinka heitä kohdellaan väärin ja uhkailisivat maastamuutolla ja tehtaiden sulkemisilla.

No, voit kokeilla köyhäillä ihan köyhien kavereidesi kanssa keskenänne. Kyllä tää verotuskin on jo niin älytön, että alkaa olemaan ihan niillä rajoilla 

Vierailija
169/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.

Siivoojasi on varmaan ylemmässä tuloluokassa?

Vierailija
170/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilisiä maksetaan virolaisille työntekijöille, jotka käyvät täällä töissä?

Lisiä ja tukia maksetaan niillekin, jotka eivät edes käy täällä töissä. Riittää kun on kirjoilla Suomessa ja joku kaveri asuu asunnossa. Kela ei voi tehdä mitään, vaikka henkilö olisi muuttanut takaisin kotimaahan mutta on täällä kirjoilla. 

Tästä pitää ilmoittaa Purralle ja sassiin. Prkl

Vierailija
171/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskasti syy ilmenee juuri tätä viestiä edeltävästä viestistä.

Vierailija
172/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska rikkaita joilla lapsia on Suomessa niin vähän, että niillä lapsilisillä ei ole mitään merkitystä.

Järjestelmä jolla poimittaisiin nämä rikkaat ja lopetettaisiin lapsilisien maksu tulisi kalliimmaksi kuin mitä niistä lakkautetuista lapsilisistä saataisiin.

Helppoa, esim lapsilisät porrastettaisiin eli vähenisivät tulojen mukaan lopullisessa vuosiverotuksessa.

Vierailija
173/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rikkaat maksaa monen köyhän lapsilisät, ja sama kuuluu heillekin, toisekseen kun vähän nostaa rikkaiden veroastetta, niin heidän saamat lapsilisät on maksettu. 

Samaa lässytystä aina kun joku ehdottaa, että rikkailtakin leikattaisiin. Tämä maa on jo Amerikka 1.5. Amerikassakin rikkaita palvotaan kuin jumalia.

Vierailija
174/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava

Vierailija
175/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 4 lasta

Nettona meille tulee suunnilleen 5000€/kk + lapsilisät. Lisäksi tästä talolaina vie 2000€/kk (onneksi suojattiin korkoa korkoputkeen). Autot vanhoja dieselautoja, joilla ajaminen jo hävettää.

Ei näillä tuloilla PK-seudulla todellakaan juhlita. Saati että vielä menisi lapsilisät. Kaikki päiväkotimaksut (1 lapsesta) menee aina maksimin mukaan ja omilta vanhemmilta ei saada tippaakaan rahallista tukea.

Ei todellakaan jää kauheasti ylimääräistä kun parin varhaisteinin harrasteita maksellaan. 

Lisät pitäisikin arvioida vain toisen tulojen perusteella, tai maksaa sille joka tienaa vähemmän. Tms.

Vierailija
176/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin mitä?Lapsilisä ei ole sosiaalituki.

Vierailija
177/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 4 lasta

Päiväkotimaksuja ei ole ollut enää vuosikausiin olemassakaan! 

Vierailija
178/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen myös ihmetellyt; rikkaat vinkuu köyhille annetuista tuista, mutta itselle lapsilisät kyllä kelpaa vaikkei niille olisi tarvetta.

totta ja lapsia ei oooo pakko tehdä. 

On, niitä on pakko tehdä, ellei koko valtiota aiota lakkauttaa.

Ei ole. Tämä maa meidän jalkojemme alla, metsät, luonto eivät ihmisiä tänne kaipaa 

Jos täällä ei ole suomalaisia, on kohta kyllä venäläisiä. Ja sehän on tunnetusti toosiii hyvä luonnolle?

Ei täällä laskelmien mukaan ole kuitenkaan suomalaisia sadan vuoden kuluttua, mutta silti sinäkin toivottelet tervetulleeksi ties minkä maalaiset ja väität niitä suomalaisiksi. Mikä ero niissä on venäläisiin? Tumma iho?

Vierailija
179/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on jokaisen lapsen raha, ei vanhemman. Jokaisella lapsella on pikeus tähän rahaan. Kyseessä ei ole mikään sosiaalituki, vaan palkkio jokaiselle syntyvälle suomalaiselle. Rikkaat eivät saa mitään tukia, joten heiltä ei voi leikata. Ei kenenkään omaisuutta voi ulosmitata. Mene ja tee sama perässä, moni hyvin ansaitseva on aloittanut köyhänä, mennyt opiskelemaan lainavaroin. Itse omat rahat on ansaittava

Varakkaiden vanhempien lapset voivat sitten käyttää lapsilisät asunnon ostoon kun lapsilisät on sijoitettu tuottamaan eikä niitä ole tuhlattu köyhien tapaan.

Vierailija
180/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä byrokratiaa, jos tuohon tulisi jotkut tulorajat. Tuossahan haettaisiin lapsilisää aina kun tulot muuttuu - sairaus, työttömyys, hoitovapaa - ja tehtäisiin taas uusi ilmoitus, kun tulot nousevat - palkankorotus, ylimääräiset bonukset, työllistyminen, paluu töihin hoitovapaalta... Ihan järjetöntä ja kallista byrokratiaa.

Lapsilisät voitaisiin korvata verovähennyksellä ansiotuloista, niin päästäisiin vähemmällä säädöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi