Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
241/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varakkaammilta voi leikata. Nallehan juuri kertoi, että jos niin kävisi ne muuttaisi kaikki yhdessä ulkomaille.

Rikkaat ne sunkin kakaroides lapsilisät-ja elatusavut kustantaa, joten pää kii.

Me kaikki kustannetaan rikkaiden Kela-hakemusten käsittely kun ne hakee lapsilisää.

Ensinnäkin kustannus siitä hakemuksesta on todella mitätön, yksi virkamies tekee tuollaisia kymmeniä tunnissa.

Toisekseen sinä et kustanna mitään, kun olet nettosaaja.

Vierailija
242/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutaan kaikista etuuksista, jotta rikas eliitti saa enemmän itselleen. Annetaan muiden määrätä mitä me kansana ansaitsemme ja haluamme ja nöyrän tyytyväisinä kiitellään orajana herraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaille annetaan sosiaalitukea, vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Suurin kysymys on miksi meidän pitää kustantaa varakkaille sosiaalitukea?

Kenenkä MEIDÄN? Ihan itse maksan veroistani lapsilisät mitkä saan koska minulla on lapsia.

Mitä sinä teet työksesi jos maksat muka kaikkien rikkaiden lapsilisät???

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. S

Sitten ymmärrät hyvin miksi me muut ei sitä sun lasta haluta elättää.

Vierailija
244/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaiden pitäisi kustantaa köyhien sosiaalituki vaikka siihen ei ole mitään syytä?

Kenenkä MEIDÄN? Ihan itse maksan veroistani lapsilisät mitkä saan koska minulla on lapsia.

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. Se lapsilisä maksetaan veroista, etkö tiennyt.

Kaikenlaisia ääliöitä maa päällään kantaa, kuule muru, googleta nettoveronmaksaja jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa ja tule sitten jatkamaan keskustelua.

Vierailija
245/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvätuloisuuden raha olisi se 7000 € bruttona, niin kuinka suuri perhe tuolla pitää elättää. Vai vedetäänkö raja kylmästi seitsemään tonniin oli lapsia sitten yksi, kaksi tai seitsemän. 

Vierailija
246/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te lapsilisän poistamista ajavat, olette itse saaneet lapsilisän, kun olitte lapsia. Joko se käytettiin teidän elättämiseenne, mikä on omasta mielestänne ainoa oikea tapa, tai saitte sen vanhemmiltanne, koska he säästivät lapsilisät.

Tuliko mieleen palauttaa rahat, jos saitte ne itsellenne?

Entä onko reilua vaatia, että nykylapset eivät saisi samaa, mistä itse kyllä nautitte? Haluatte aina olla saamassa, ette ikinä maksamassa?

Miksi on liikaa vaadittu että ne joilla on maksukykyä elättäisi itse lapsensa?

Siksi että heitä vaaditaan maksamaan myös muiden lapset. Miksi on liikaa vaadittu että ne jotka tekevät lapsia elättäisivät ne lapsensa itse?

Vierailija
247/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te lapsilisän poistamista ajavat, olette itse saaneet lapsilisän, kun olitte lapsia. Joko se käytettiin teidän elättämiseenne, mikä on omasta mielestänne ainoa oikea tapa, tai saitte sen vanhemmiltanne, koska he säästivät lapsilisät.

Entä onko reilua vaatia, että nykylapset eivät saisi samaa, mistä itse kyllä nautitte? Haluatte aina olla saamassa, ette ikinä maksamassa?

Koska se lapsi maksaa muidenkin eläkkeet. Lapsia kasvattavat tekevät nyt jo pyyteetontä työtä koko yhteiskunnan eteen kasvattaessaan uudet veronmaksajat. On liikaa vaadittu, että lapseton ensi saisi itse lapsilisät, sitten ei osallistuisi seuraavan sukupolven lapsilisiin ja lopulta vielä loisii muiden ihmisten lasten lompakolla koko eläkeikänsä. 

Vierailija
248/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se lapsi maksaa muidenkin eläkkeet. Lapsia kasvattavat tekevät nyt jo pyyteetontä työtä koko yhteiskunnan eteen kasvattaessaan uudet veronmaksajat. On liikaa vaadittu, että lapseton ensi saisi itse lapsilisät, sitten ei osallistuisi seuraavan sukupolven

Eli kaikkien vaan kuuluu saada olla loisia? Se on sinun syysi miksi meidän pitää maksaa lapsilisät niille jotka ei niitä tarvitse?

Vierailija
249/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niille lapsillenne kertoneet että loisitte käyttäen heitä tekosyynä? Mahtaa olla ylpeitä mammoistaan.

Vierailija
250/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. Se lapsilisä maksetaan veroista, etkö tiennyt.

No siinäpä voisi valtio ruveta merkitsemään sen siihen, ei ole minun ongelma.

Maksan omat kuluni ja siihen päälle vielä muidenkin kulut.

Sopii minulle että jokainen saa valtiolta takaisin sen verran mitä on sinne maksanut, niin sun ei tarvitse rutista että maksat kenenkään muiden kuluja muru.

Vierailija
251/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mikään ongelma luoda leikkuri tai porrastus, joka leikkaisi lapsilisiä, esim. jos talouden kuukausitulot ylittävät 6000e. Ja esim 10000e/kk lisiä ei maksettaisi ollenkaan. Lapsilisän leikkurin voisi kytkeä suoraan luukauden palkkatuloon verottajan kautta jolloin porrastus olisi reaaliaikainen. Jos henkilön pääomatulot ovat palkkatuloja suuremmat, lapsilisiä ei maksettaisi lainkaan, koska yrittäjät kiertäisivät leikkurin maksalla itsellen palkan osinkoina.

Vierailija
252/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se lapsi maksaa muidenkin eläkkeet. Lapsia kasvattavat tekevät nyt jo pyyteetontä työtä koko yhteiskunnan eteen kasvattaessaan uudet veronmaksajat. On liikaa vaadittu, että lapseton ensi saisi itse lapsi

Kuka sen päättää kuka niitä ei tarvitse?

Jos kaikkien annetaan yhtäaikaa päättää kuka niitä ei tarvitse niin tulee tilanne jonka tulos on ettei kukaan niitä tarvitse. Poistuvat sitten kokonaan.

Vierailija
253/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi mikään ongelma luoda leikkuri tai porrastus, joka leikkaisi lapsilisiä, esim. jos talouden kuukausitulot ylittävät 6000e. Ja esim 10000e/kk lisiä ei maksettaisi ollenkaan. Lapsilisän leikkurin voisi kytkeä suoraan luukauden palkkatuloon verottajan kautta jolloin porrastus olisi reaaliaikainen. Jos henkilön pääomatulot ovat palkkatuloja suuremmat, lapsilisiä ei maksettaisi lainkaan, koska yrittäjät kiertäisivät leikkurin maksalla itsellen palkan osinkoina.

Miksi juuri 6000€ kuukaudessa tienaavilta? Miksei 3000€? Tai 2000€? Tai 1000€? 

Vierailija
254/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvätuloisuuden raha olisi se 7000 € bruttona, niin kuinka suuri perhe tuolla pitää elättää. Vai vedetäänkö raja kylmästi seitsemään tonniin oli lapsia sitten yksi, kaksi tai seitsemän. 

Kysymyksesi on niin monimutkainen, ettei yksinkertaisen idean esittäjä pysty ajattelemaan asiaa.

Vierailija
255/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan me kaikki maksamme sen sinun lapsesi loisimisen. S

Kauheasti uhoat maksamisistasi ja silti loisit rahaa yhteiskunnalta. Menee pohja tuolta uhoamiselta.

Vierailija
256/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iha

Valitettavasti se on toisinpäin, yhteiskunta loisii minulta rahaa.

Vierailija
257/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella pysyy raha, toisella ei.

u

U

Vierailija
258/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä eläkkeistähän ei olla leikkaamassa. Mä laittaisin eläkkeille katon. Ei ole missään nimessä reilua, että 20 vuotta eläkkeellä ollut vanhus saa paremman eläkkeen kuin työssä käyvä saa palkkaa.

Eläkkeille katto: max 3500 e/kk.

Tuo eläkekatto olisi aivan mahtava juttu, ainakin näin hyvän eläkkeen saavana.

Kun tuo katto olisi kerrytetty, niin jatkossa ei menisi palkasta enää eläkemaksuja, vaan saisit samantien nekin sijoituksiin.

Tuotto olisi huomattavasti parempi ja kaikesta siitä pääsisi itse nauttimaan.

Toki pienipalkkaisille se tulisi kalliimmaksi, koska luultavasti eläkemaksut kohoaisivat.

Vierailija
259/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaiden (yli 200 000e vuositulot) lapsilisän poisto ei toisi juurikaan säästöä. Jos ne poistettaisiin esim. yli 100 000e ansaitsevilta perheiltä, poistuisi se jo keskituloisilta.

Tilastokeskuksen mukaan miesten keskipalkka on 4100e ja naisten 3400e, nämä kun kertoo 12,5:lla päästään liki 95 tuhanteen.

Vierailija
260/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on täysin harhaanjohtava. Tässä maassa on rikkaita vanhuksia ja köyhiä lapsiperheitä, ei toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan