Tutulleni syntyi juuri kolmas lapsi. Kaikki lapset alle 5 vuotiaita. Olis kyllä mun painajainen.
Ei voi olla kuin kiitollinen, että itse tein vain kakdmsi lasta ja hekin ovat jo niin isoja, että pärjäävät jo hetken itsekseenkin.
Kolme lasta alle viidessä vuodessa olis kyllä mun painajainen. Miten joku jaksaa? 🤯
Kommentit (89)
Narsistin painajainen on jo yksi lapsi. Parempi olla yksin.
Minusta tuntuu, että sinä olisit tuttavana mun painajainen.
Minulla on kolme lasta 2v4kk sisällä. Olihan se aika hullua silloin, mutta kesti vain hetken.
Meillä oli kolme lasta. Tuo aika, kun olivat pieniä oli elämän parasta aikaa.
Mun tutulla oli esikoinen alle 6v, kun syntyi neljäs lapsi.
Mulla ei ole yhtään lasta eikä tule. Miten ihmiset on noin tyhmiä, että tähän sotaisaan ja saastuneeseen maailmaan tekee vaan lisää ihmisiä!
Mulla oli myös 3 alle 5v ja hyvin se meni. Vaatteet, tarvikkeet, lelut ja pelit periytyi aina pienemmälle ja niillä oli toisistaan seuraa.
No mietipä niitä jotka tekevät lapsia reilusti yli 40 vuotiaina. Olen hyväkuntoinen ihminen mutta kuolisin jos joutuisin vielä tässä iässä valvomaan vuosikausia.
Jos on tukiverkkoja ja molemmilla vanhemmilla joustava asiantuntijatyö, niin tuo on ihan normisettiä. Jos on työtön, niin tuossa ei ole järkeä - monen vuoden kotonaolo vie viimeisetkin mahdollisuudet työhön.
Monelle koulutetulle pariskunnalle kolme lasta on ollut nouseva trendi jo jonkin aikaa.
Mutta tosiaan ilman tukiverkkoja tuo ei toimi.
Meillä esikoinen oli just täyttänyt 6, kun pienin syntyi. Elämän parhaita vuosia olla kotona heidän kanssaan. Äkkiä tuo aika oli ohi, nuorin menossa jo yläasteelle. Sä voit tietysti ystävänä heitä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tukiverkkoja ja molemmilla vanhemmilla joustava asiantuntijatyö, niin tuo on ihan normisettiä. Jos on työtön, niin tuossa ei ole järkeä - monen vuoden kotonaolo vie viimeisetkin mahdollisuudet työhön.
Monelle koulutetulle pariskunnalle kolme lasta on ollut nouseva trendi jo jonkin aikaa.
Muut hoitavat ja kasvattavat teidän lapsenne?
Kai muistit sen sanoa tuttavallesi?
joo, eihän n eekat vuodet mitään herkkua olleet, varsinkin, kun oltiin molemmat vanhemmat vielä kokopäivätöissä. Mutta toi on niin lyhyt aika elämästä, itellä 16v siitä, kun kolmas syntyi ja enää tämä kuopus kotona, kaksi muuta ovat jo omillaan.
Yhdestäkin olisi mennyt jo elämä pilalle, kolme alle 5v olisi maanpäällinen helvetti.
Monella lestadiolaisella on neljän vuoden aikana vähintään kolme lasta.
Esikoinen oli 4v 8kk, kun kolmas syntyi. Paras aika elämässä. Olin kotiäiti vielä vuoden kuopuksen syntymän jälkeen. Hyvää aikaa oli. Lapset on olleet parasta. Nyt kaikki jo aikuisia. Se on asenne ja se mitä elämältä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kerralla, sitten kun se on ohi niin se on ohi.
Itseasiassa pieniä ikäeroja ei suositella. Niillä on vaikutusta lasten mielenterveyteen. Asiasta löytyy tutkimuksia, jos viitsi googlettaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minusta koulutettujen nouseva trendi on ollut jo monta vuotta tehdä yksi lapsi. Ei tosiaan kolmea.
Parempi kerralla, sitten kun se on ohi niin se on ohi.