Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiire töissä

Vierailija
09.08.2023 |

Aloitin työssä jossa saldot paukkuvat ihmisillä ja sitten näitä tunteja pidetään lomapäivinä pois. Ylityökorvausta ei makseta vaan tosiaan mennään näin. Tuntuuko normaalilta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmillä toimihenkilöillä kyllä. Alenpana sain valita.

Vierailija
2/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Ylemmillä toimihenkilöillä kyllä. Alenpana sain valita.

Ei olla ylempiä. Mitä sait valita? Liikaa töitä vai liian vähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteja pitää lyödä sen verran päälle, että ikään kuin ylityöt maksettaisiin. Tunti tunnista on hölmöläisen hommaa.

Vierailija
4/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteja pitää lyödä sen verran päälle, että ikään kuin ylityöt maksettaisiin. Tunti tunnista on hölmöläisen hommaa.

Sitä mieltä mäkin olen. Lomaa tuplana tms.

Vierailija
5/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista. Työnantaja ei voi pakottaa ketään keräämään mitään "saldoa" jota pidetään vapaana pois vaan ylitöistä tulee aina työnantajan esittää erillinen pyyntö jonka työntekijä hyväksyy, joka kerrasta erikseen.

Ja tietenkin näissä tapauksissa ylityöstä maksetaan työehtosopimuksen ja lain mukainen ylityökorvaus, joka on lähtökohtaisesti rahana ja joka tapauksessa aina enemmän kuin vastaava määrä vapaata.

Vierailija
6/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillista. Työnantaja ei voi pakottaa ketään keräämään mitään "saldoa" jota pidetään vapaana pois vaan ylitöistä tulee aina työnantajan esittää erillinen pyyntö jonka työntekijä hyväksyy, joka kerrasta erikseen.

Ja tietenkin näissä tapauksissa ylityöstä maksetaan työehtosopimuksen ja lain mukainen ylityökorvaus, joka on lähtökohtaisesti rahana ja joka tapauksessa aina enemmän kuin vastaava määrä vapaata.

Liittyy nämä saldot liukuvaan työaikaan mutta silti.

Vierailija
7/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja pyytää jäämään ylitöihin, maksetaan ylityöt.

Jos tekijä itse jää tekemään, maksetaan joustotunteina.

Itse en edes pyri saamaan maailmaan ns valmiiksi. Työelämässä ei enää tarvi olla se kympintyttö, 6,5 suoritus riittää. Teen työajan puitteissa sen minkä ehdin. Se ei ole minun ongelmani jos jotain jää tekemättä vaan työnantajan.

Vierailija
8/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on liukuva työaika, silloin on yleensä tunti tunnista. Silloin työnantaja usein "ohjeistaa" että liukuma tehdään ensin täyteen työtä, jotka oikeasti olisi ylitöitä. Normaalia ainakin rakennusalan suunnittelupuolella.

Periaatteessa aina kun työnantaja pyytää tekemään ekstraa, se on ylitöitä. Itse valittu jäänpä tänään pidempään että pääsen perjantaina jo puoliltapäivin on liukumaa. Mutta ovela työnantaja muotoilee lisätyöt niin että saat kyllä tehdä liukumaan jos et työaikana ehdi.

Vierailija
9/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes pyri saamaan maailmaan ns valmiiksi. Työelämässä ei enää tarvi olla se kympintyttö, 6,5 suoritus riittää. Teen työajan puitteissa sen minkä ehdin. Se ei ole minun ongelmani jos jotain jää tekemättä vaan työnantajan.

Niin juuri. Monesti kyseessä liian tunnolliset naisihmiset jotka saattavat itsensä burn outiin tällä tavoin.

Vierailija
10/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri. Monesti kyseessä liian tunnolliset naisihmiset jotka saattavat itsensä burn outiin tällä tavoin.

Niska kyyryssä syödään ne eväätkin päätteen edessä.

Vierailija
11/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta mikä on normaalia ja mikä ei.

Tyhmä kysymys.

Vierailija
12/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on liukuva työaika, silloin on yleensä tunti tunnista. Silloin työnantaja usein "ohjeistaa" että liukuma tehdään ensin täyteen työtä, jotka oikeasti olisi ylitöitä. Normaalia ainakin rakennusalan suunnittelupuolella.

Periaatteessa aina kun työnantaja pyytää tekemään ekstraa, se on ylitöitä. Itse valittu jäänpä tänään pidempään että pääsen perjantaina jo puoliltapäivin on liukumaa. Mutta ovela työnantaja muotoilee lisätyöt niin että saat kyllä tehdä liukumaan jos et työaikana ehdi.

Ylityöt ovat ylitöitä, vaikka olisi liukuva, jousto, saldot, jne käytössä.

Vierailija
13/14 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä koskaa pomo pyydä jäämään mihinkään ylitöihin. Se on ihan muualla hommissakin, ei nähdä edes joka viikko eikä se tiedä mitä me tehdään tarkalleen. Kunhan homma skulaa ja mistään ei kuulu, että töitä olisi tekemättä, se on tyytyväinen.

Liukuva työaika on kiva, ollut vuosikymmeniä. Tehdään tunteja silloin kun töitä on ja pidetään tunti tunnista vapaana aina kun pystyy. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että pidän jonkun vapaapäivän viikolla tunneista tai käyn kesken päivän kampaajalla, hierojalla tai vaan kaupungilla. Voi pitää vapaata silloin kun sitä tarvin eikä tarvitse ottaa palkatonta tai lomapäivää.

Vierailija
14/14 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hokevat koko ajan, että on kamala kiire ja ahdistuvat jopa jäädä lomalle, kun palatessa kaikki työät odottavat kasaantuneina tulijaa. Alkaa kuulostaa aika kamalalta paikalta. Ja on paljon hommia oikeasti ja liian vähän ihmisiä. Joskus kun kuulee vaan sitä kiire-sanaa ihan keksittynäkin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän