Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ampuja oli koulukiusattu!

Vierailija
03.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9

No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.

Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.

Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.

Kommentit (3048)

Vierailija
2221/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset sivulliset eivät näe mitä esim koulumatkoilla tapahtuu. He ovat töissä tai muuten vaan eri ympäristössä. Itse olen kävelyä ja pyöräilyä harrastava eläkeläinen, joten näen, kuulen ja välitän siitä mitä koululaiset kokevat koulumatkoillaan. Joskus pysähdyn ja kysyn onko kaikki ok, kun meno näyttää potentiaaliselta kiusaamiselta. Yleensä porukka hajaantuu ja tilanne rauhoittuu. Tätä aion jatkaa. Luulen, että ihmiset haluavat tulla nähdyiksi. Toisista välittäminen ja sen osoittaminen on tärkeää, että edes joku välittää.

Olen isokokoinen 30 vuotias mies ja en uskalla tuollaiseen puuttua. Ties mikä ase löytyy. Minun lapsuudessa tilanne oli toinen. Aikuisia pelättiin ja kunnioitettiin.

H

"Ilmeisesti tuon aseen lataus oli suht hidasta "

Helvetin hölmö! Katso nyt vaikka tuo Jerry Miculekin demonstraatio edellissivulta!

Uudelleenlataus ottaa pikalaturia käyttäen noin puoli sekuntia ja ilman sitä kaksi tai kolme sekuntia!

Vierailija
2222/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset sivulliset eivät näe mitä esim koulumatkoilla tapahtuu. He ovat töissä tai muuten vaan eri ympäristössä. Itse olen kävelyä ja pyöräilyä harrastava eläkeläinen, joten näen, kuulen ja välitän siitä mitä koululaiset kokevat koulumatkoillaan. Joskus pysähdyn ja kysyn onko kaikki ok, kun meno näyttää potentiaaliselta kiusaamiselta. Yleensä porukka hajaantuu ja tilanne rauhoittuu. Tätä aion jatkaa. Luulen, että ihmiset haluavat tulla nähdyiksi. Toisista välittäminen ja sen osoittaminen on tärkeää, että edes joku välittää.

Olen isokokoinen 30 vuotias mies ja en uskalla tuollaiseen puuttua. Ties mikä ase löytyy. Minun lapsuudessa tilanne oli toinen. Aikuisia pelättiin ja kunnioitettiin.

Hanki hyvä kävylykeppi ja opettele sen defensiivine

Ei oikein viitsisi käyttää aikaansa luolamiesten käytöstapojen opetteluun mutta hyvä jos sulla toimii. Sanotaan vaikka näin että olen pärjännyt elämässä ihan riittävän hyvin keskittymällä nykyaikana tarvittavan osaamisen kehittämiseen ja sitä pyrin opettamaan myös lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Olisi vaan joku ottanut kädestä ja sanonut tuu meidän kanssa, ei välitetä paskan puhujista 

Voi voi pikkuista kun ihan vahingossa jouduit ottamaan aseen kouluun ja muita koululaisia tappamaan. Näinhän ne psykopaatit kouluampujat paranee :D

Tarkoitin että olisivat ottaneet pojan mukaan leikkiin se olisi ollut valtavan terapeuttista kiusatulle lapselle mutta se on nyt myöhäistä enää

Mutta kun me ei oikeasti tiedetä, millainen poika tämä on ollut. Esimerkiksi Turussa oli viime syksynä sellainen tapaus, kun muut oppilaat eivät uskaltaneet mennä kouluun, kun yksi oppilas käyttäytyi väkivaltaisesti. Epäilemättä sekin lapsi koki olevansa silmätikku. Mutta se väkivaltainen käytös ei silti ole muiden lasten vastuulla, e

Tämä.

Minunkin luokallani oli aikoinaan juuri tämänkaltainen oppilas. Kukaan ei halunnut olla liiemmin tekemisissä, koska hän oli arvaamaton, pelottava ja väkivaltainenkin. Hän oli siis sekä syrjitty/kiusattu että itsekin kiusaaja. Ei kukaan uskalla olla lähemmin tekemisissä arvaamattoman tyypin kanssa.

Vähemmän yllättäen tämä sama henkilö myöhemmillä luokilla tuon Jokelan tapahtumien jälkeen alkoi levitellä kaikenlaisia uhkailuita koululle ja käyttäytyä todella levottomasti.

Vierailija
2224/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hämärää tuossa kuolleessa pojassa on. Jos olisi viaton kiusaamiseen, niin miksi opettaja ja luokkalaisten vanhemmat eivät ole jo kiirehtineet puhdistamaan pojan mainetta ja  kehumaan jotain "hän oli niin mukava ja aurinkoinen poika, kaikkien kaveri/tuli kaikkien kanssa toimeen". Näinhän aina heti kaikissa muissa rikosjutuissa on, saatu heti kommentit uhrin tuntevilta/naapureilta jne. jne. Nytkin kyllä jotain muuta ovat luokkalaisten vanhemmat kommentoineet eli että ampuminen tapahtui luokassa ja sellaista. Ei mitään uhrista. Outoa.

Vierailija
2225/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te harvat, jotka spekuloitte, että tekijä ei olisi oikeasti kiusaamisen uhri (vaan näköjään mystisesti vain sekosi ja ilman motiivia ampui kolmea, mitä kuitenkin katui... eli ei kylläkään voi olla varsinaisesti täysin seko), niin oletteko lukeneet, että tekijä oli kertonut luokkalaisilleen olevansa kiusattu ja YKSIN. Hän oli kuulemma viettänyt runsaasti aikaa yksin. Yksin eli siis ulkopuolelle jättäminen on klassista kiusaamista, se on tavallaan epäaktiivista kiusaamista. Luokkalaiset voivat näin kokea, että "eihän sitä nyt kiusattu". Tämä yksin jättäminen yhdistettynä aiempiin kokemuksiin ja 12-vuotiaan lapsen kyky käsitellä asioita: katastrofi oli valmis.

Nyt kun tiedät mihin kyseinen herranterttu pystyy, niin olisitko komentanut oman lapsesi seuraneidiksi? Ketä olisi pitänyt uhrata ettei vain sekoboltsi joudu sinne minne kuuluukin. Eli Niuvaniemeen? Ei tarvitse mennä kuin Lontoon metroon niin tajuaa että joihinkin tyyppeihin kannattaa pitää etäisyyttä. Ja vastaavasti eristäytyminen on joillekin ihan toimintatapa, ovat niin spediaaleja ettei dorkat edes ymmärrä 

Vierailija
2226/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hämärää tuossa kuolleessa pojassa on. Jos olisi viaton kiusaamiseen, niin miksi opettaja ja luokkalaisten vanhemmat eivät ole jo kiirehtineet puhdistamaan pojan mainetta ja  kehumaan jotain "hän oli niin mukava ja aurinkoinen poika, kaikkien kaveri/tuli kaikkien kanssa toimeen". Näinhän aina heti kaikissa muissa rikosjutuissa on, saatu heti kommentit uhrin tuntevilta/naapureilta jne. jne. Nytkin kyllä jotain muuta ovat luokkalaisten vanhemmat kommentoineet eli että ampuminen tapahtui luokassa ja sellaista. Ei mitään uhrista. Outoa.

Voi hyvänen aika, tässä on poliisitutkinta kesken, ja sinä odotat julkisia muistelukarnevaaleja Seiska-lehdessä lapsesta, jonka henkilöllisyys ei ole edes julkisuudessa tiedossa.

Vierailija
2227/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H

Vaikka ei ole tämänkään tapauksen pohjalta realismia olettaa Suomessa opettajien aseistautuvan, niin syytä on se huomata, että USA:ssa ne koulut ovat kaikkein turvallisimpia, joissa on sallittu kätketyn ( nimenomaan kätketyn!) aseen kanto niiltä, joille se on sallittu myös koulun ulkopuolella (=se henkilöstä ja opiskelijat, jotka ovat aikuisia ja nuhteettomia) . Esimerkiksi Utahissa. Koulu siis ei ole silloin "gun-free zone" ja iskua sellaiseen suunnitteleva tietää, että vastarintaa on luvassa. Tyypillisesti ne koulut, joissa näitä iskuja on ollut, ovat olleet virallisesti "asevapaita vyöhykkeitä".

Vierailija
2228/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te harvat, jotka spekuloitte, että tekijä ei olisi oikeasti kiusaamisen uhri (vaan näköjään mystisesti vain sekosi ja ilman motiivia ampui kolmea, mitä kuitenkin katui... eli ei kylläkään voi olla varsinaisesti täysin seko), niin oletteko lukeneet, että tekijä oli kertonut luokkalaisilleen olevansa kiusattu ja YKSIN. Hän oli kuulemma viettänyt runsaasti aikaa yksin. Yksin eli siis ulkopuolelle jättäminen on klassista kiusaamista, se on tavallaan epäaktiivista kiusaamista. Luokkalaiset voivat näin kokea, että "eihän sitä nyt kiusattu". Tämä yksin jättäminen yhdistettynä aiempiin kokemuksiin ja 12-vuotiaan lapsen kyky käsitellä asioita: katastrofi oli valmis.

Se ei silti tarkoita että saa tappaa.

Ja edelleen... Joukon ulkopuolelle jäävä voi olla myös kiusaaja tai haastava lapsi jonka seuraa siksi vältetään. Aikuisetkin välttävät epämiellyttävää seuraa. 

Vaarallista on leimata uhrit syyllisiksi ja hyväksyä lasten tappaminen. 

Vierailija
2229/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että poliisilta tullut ohje ettei aiheesta puhutaan medialle sanaakaan ennenkuin tutkinta on lopetettu.

Vierailija
2230/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H

"Ei oikein viitsisi käyttää aikaansa luolamiesten käytöstapojen opetteluun mutta hyvä jos sulla toimii. Sanotaan vaikka näin että olen pärjännyt elämässä ihan riittävän hyvin keskittymällä nykyaikana tarvittavan osaamisen kehittämiseen ja sitä pyrin opettamaan myös lapsilleni."

Olet typerys, vastuuton kasvattaja ja huono vanhempi!

Ota sitten ilolla vastaan, mihin ikinä törmäätkin. Äläkä valita muille, kun lapsiasi kiusataan.

Vierailija
2231/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan eläessäni kiusannut ketään, edes lapsena. Niin mut kasvatettiin. Kasvatettiin huomioimaan kaikki ja olemaan aina heikomman puolella. Olin monesti ainut, joka alkoi juttelemaan ujojen / syrjään jäävien koulukaverien kanssa. En pysty asettautumaan kiusaajien tai heitä puolustelevien aikuisten asemaan millään lailla, ei vaan ole piuhoja jotka yhdistäisivät toisen ihmisen huonosti kohtelun ok käytökseen.. Kiusatun asemaan pystyn asettumaan, olen ammattini puolesta paljon sitä nähnyt, mitä tekee kehittyvän lapsen psyykelle.

Vierailija
2232/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei oikein viitsisi käyttää aikaansa luolamiesten käytöstapojen opetteluun mutta hyvä jos sulla toimii. Sanotaan vaikka näin että olen pärjännyt elämässä ihan riittävän hyvin keskittymällä nykyaikana tarvittavan osaamisen kehittämiseen ja sitä pyrin opettamaan myös lapsilleni."

Olet typerys, vastuuton kasvattaja ja huono vanhempi!

Ota sitten ilolla vastaan, mihin ikinä törmäätkin. Äläkä valita muille, kun lapsiasi kiusataan.

Luuletko että luolamiehen kommentit kiinnostavat? Täällä on kuule hoidettu asiat niin että on voitu valita koulu missä keskitytään opiskeluun eikä selviytymiseen.

Vierailija
2233/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Koskelan sadistikiusaamismurhan uhrille ei suruliputettu, mutta todennäköiselle koulukiusaajalle kyllä, vaikka vielä ei tiedetty tapauksen taustoja (erikoisesti ampui kolmea eikä muita, vaikka olisi ollut mahdollisuus esim. käytävälläkin). 

--

Koulukiusaajia en sure. 🙄

Mielestäni tällainen kommentti on kiusaamista. 

Vielä ei ole todettu uhrien kiusanneen ketään. Kommenttisi on julma. 

Tappajalla oli pieni ase, ei sillä ammuta kovin montaa kertaa ilman lataamista. Hänhän oli uhkaillut kyllä muitakin, myös kadulla tuntemattomia lapsia. Miten se sopii sinun fantasiaasi? 

Sinun fantasiassasiko pienellä aseella ammutaa vähän kertoja ja suurella aseella paljon kertoja?

Mee mummo mökkiis!

Vierailija
2234/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Koskelan sadistikiusaamismurhan uhrille ei suruliputettu, mutta todennäköiselle koulukiusaajalle kyllä, vaikka vielä ei tiedetty tapauksen taustoja (erikoisesti ampui kolmea eikä muita, vaikka olisi ollut mahdollisuus esim. käytävälläkin). Ei ennenkään ole suruliputettu maanlaajuisesti tällaisten vuoksi. Olen empaattinen ja voin tuntea surua ja vihastusta monesta maailman epäoikeudenmukaisuudesta. Sytytimme silloin kynttilänkin ekana vuosipäivänä Koskelan uhrille, kuten silloin kampajoitiin sen puolesta, että ihmiset sytyttäisivät kynttilän ikkunoillaan/parvekkeillaan jne. Koulukiusaajia en sure. 🙄

Oikeastiko täällä ihmisten mielestä 12-vuotiaat lapset ansaitsevat kuolla?

Kyllä kunnon pieksäminen olisi minusta riittänyt - mutta sellainen on nykyään yhtä laitonta.

Juuri tämä on suu

Juu ennenkin on tullut piestyistä ja väkivaltaa kokeneista todella vakaita ihmisiä :)

Vierailija
2235/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ampujaa. Hän halusi lopettaa kiusaamisen, eikä ampunut randomisti.

Sinä olet kiusaaja. Hyväksyt lapsen tappamisen vaikka et tiedä asiasta juuri mitään. Olet osallisena toteuttamassa henkistä väkivaltaa uhreja ja heidän läheisiään kohtaan.

Vierailija
2236/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Sairas kerjää myötistä 

Vierailija
2237/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suruliputus pisti vihaksi. 

No ajattelin silloin sitä pientä poikaa, joka joutui itse puolustamaan itseään näitä kiusaajia kohtaan. 

Ehkä siitä voisikon tulla vuosittainen koulukiusaamisen vastainen päivä. 

Sinäkin olet kiusaaja. Hyväksyt pienen lapsen murhan tietämättä edes oikeasti mitä on tapahtunut. Olet julma ihminen joka osallistuu uhrien ja läheisten henkiseen pahoinpitelyyn. 

Vierailija
2238/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat saivat mitä ansaitsivat, hyvä! Ymmärrän täysin ampujan ratkaisun. Toivottavasti tämä herättäisi kiusaajat, kiusaamisen villaisella painavat opettajat ja lastensa käytökseltä silmänsä sulkevat vanhemmat ajattelemaan - ehkä jonain päivänä he/heidän lapsensa/oppilaansa saattavat tulla ammutuiksi piinaamansa henkilön toimesta.

Samoin kuin palstoilla toisille rumasti puhuvat ilkeät ihmiset miettimään millaista mallia antavat lapsille ja nuorille. 

Vierailija
2239/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiasiavaltuutettukin se vain jeesustelee. Ääni kellossa voisi olla toinen, jos hän olisi itse kokenut raakaa, pitkäkestoista kiusaamista tai jos hänen lapsensa olisi kokenut moista. Pumpulipallon sisältä on helppoa moralisoida.

Vierailija
2240/3048 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Koskelan sadistikiusaamismurhan uhrille ei suruliputettu, mutta todennäköiselle koulukiusaajalle kyllä, vaikka vielä ei tiedetty tapauksen taustoja (erikoisesti ampui kolmea eikä muita, vaikka olisi ollut mahdollisuus esim. käytävälläkin). 

--

Koulukiusaajia en sure. 🙄

Mielestäni tällainen kommentti on kiusaamista. 

Vielä ei ole todettu uhrien kiusanneen ketään. Kommenttisi on julma. 

Tappajalla oli pieni ase, ei sillä ammuta kovin montaa kertaa ilman lataamista. Hänhän oli uhkaillut kyllä muitakin, myös kadulla tuntemattomia lapsia. Miten se sopii sinun fantasiaasi? 

Sinun fantasiassasiko pienellä aseella ammutaa vähän kertoja ja suurella aseella paljon kertoja?

Mee mummo mökkiis!

Paljon kertoo sinusta että aseesta käytetty termi oli tässä nyt se oleellinen asia..

Ketju on lukittu.