Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä vintediä, jos et kestä odotella sääntöjen mukaista viittäkin lähetyspäivää. Kyseessä ei mikään vitkuttelu vaan ihan sovelluksen antama aikaraja.
Tuollaisella änkyrä käytöksellä karkottaa ostajia. Mitä sujuvampaa ja nopeampaa kauppa on, niin ostajat palaa mielellään takaisin. Teette vain hallaa itsellenne olemalla tympeitä myyjiä.
Jotku jättää aivan tarkoituksella viimeiselle päivälle postituksen, koska ei vain viitsi tehdä sitä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin lähetyksen kosahtaneen, koska en tiennyt, että dedis erääntyy keskellä päivää eikä vuorokauden vaihtuessa.
2. Joku (sinä?) kommentoi, että törkeää odotuttaa ostajaa viimeiseen päivään kertomatta syytä.
3. Minä kirjoitin (ylimmän viestin), että en juokse postissa joka päivä ja että myös kerron tämän profiilissani.
4. Sinä kommentoit, että on eri asia, koska kerron syyn.
Niin? Sinä kerroit kuvauksessa olevasi hidas myyjä, tuolla yllä arvosteltiin myyjiä jotka ei selittele mitään.
Tosin sinulle kävi niin, että postitus meni ohi, mutta et ilmeisesti sitä enää ostajalle pahoitellut?
Jos et ehdi postittaa annetussa ajassa, niin mikä estää ottamasta yhteyttä ostajaan ja tekemään uudestaan kauppoja? Kaupat voi tehdä vintedin ulkopuolellakin vaikka siinä viestikentässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajana on vain hyviä kokemuksia. Tuotteet ovat olleet juuri sen kuntoisia, kuin on luvattukin. En osta mitään kallista vaan maksan max 4e posteineen ja tällä hinnalla olen saanut uudenveroisiakin tuotteita. Paljon parempi paikka, kuin kaupungin kirpputori, joka hinnoittelee tuotteet yläkanttiin. Se toimii siis täysin hinnoittelupalveluna.
Itse olen törmännyt kyllä suomalaisten ihan hulluun hinnoitteluun Vintedissäkin. Joku käytetty vauvojen Newbien pyjama 10€!? Uutenakaan maksa niin paljon, jos on alessa...
Osa suomalaisista myyjistä kieltämättä pyytää ihan liikaa, mutta kyllä sieltä niitä edullisiakin löytyy.
Niin löytyy ja postit on Suomesta ostaessa sen verran halvemmat (ja toimitus nopeampi, jotain tuli Puolasta ja se oli hi-das-ta), että kannattaa pari euroa enemmän maksaakin siitä tuotteesta jos sen saa lähempää. Puhumattakaan ekologisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin lähetyksen kosahtaneen, koska en tiennyt, että dedis erääntyy keskellä päivää eikä vuorokauden vaihtuessa.
2. Joku (sinä?) kommentoi, että törkeää odotuttaa ostajaa viimeiseen päivään kertomatta syytä.
3. Minä kirjoitin (ylimmän viestin), että en juokse postissa joka päivä ja että myös kerron tämän profiilissani.
Niin? Sinä kerroit kuvauksessa olevasi hidas myyjä, tuolla yllä arvosteltiin myyjiä jotka ei selittele mitään.
Tosin sinulle kävi niin, että postitus meni ohi, mutta et ilmeisesti sitä enää ostajalle pahoitellut?
Jos et ehdi postittaa annetussa ajassa, niin mikä estää ottamasta yhteyttä ostajaan ja tekemään uudestaan kauppoja? Kaupat voi tehdä vintedin ulkopuolellakin vaikka siinä
Arvosteltiin minun viestissäni. Yritä nyt ymmärtää, että kirjoittelet koko ajan saman ihmisen kanssa. Se arvostelu oli minun viestissäni, koska henkilö teki olkiukon.
Tietysti otin yhteyttä ostajaan, miksi luulit etten ottanut? En mä kysynyt mitään neuvoja tai apuja tässä, kerroin vain muillekin tiedoksi, että se dedis on keskellä päivää eikä vuorokauden vaihtuessa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun on ostettava ne asut kaupasta. Ostamalla sinä itse hyväksyt palvelun ehdot. Olet täysi pelle, jos annat negan sen vuoksi, että myyjä on toiminut sääntöjen mukaisesti.
Kaikkea ei löydy kaupasta. Esiintymisasut pitää olla tietynlaisia. Näytöksiä voi olla vain yksi, joten ei ole kannattavaa ostaa aina uutta. Lisäksi on hyvä, että ihmiset tukee kiertotaloutta.
Itse olet täysi pelle, kun et ymmärrä tuollaisen käytöksen vaikuttavan palautteisiisi. Kaikki verkkokaupat ja nettikirppikset saa negapalautetta hitaudesta. Jos on kaksi samanlaista kauppaa, niin tietenkin ostetaan sieltä missä asiat sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on ostettava ne asut kaupasta. Ostamalla sinä itse hyväksyt palvelun ehdot. Olet täysi pelle, jos annat negan sen vuoksi, että myyjä on toiminut sääntöjen mukaisesti.
Kaikkea ei löydy kaupasta. Esiintymisasut pitää olla tietynlaisia. Näytöksiä voi olla vain yksi, joten ei ole kannattavaa ostaa aina uutta. Lisäksi on hyvä, että ihmiset tukee kiertotaloutta.
Itse olet täysi pelle, kun et ymmärrä tuollaisen käytöksen vaikuttavan palautteisiisi. Kaikki verkkokaupat ja nettikirppikset saa negapalautetta hitaudesta. Jos on kaksi samanlaista kauppaa, niin tietenkin ostetaan sieltä missä asiat sujuu.
Ei ketään harmita jos sä siirryt ostelemaan joltakulta toiselta 👍 kohta voi muuten olla esiintymisasujen löytyminen tiukassa kun jätät tarpeeksi niitä asiattomia negapalautteitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä vintediä, jos et kestä odotella sääntöjen mukaista viittäkin lähetyspäivää. Kyseessä ei mikään vitkuttelu vaan ihan sovelluksen antama aikaraja.
Tuollaisella änkyrä käytöksellä karkottaa ostajia. Mitä sujuvampaa ja nopeampaa kauppa on, niin ostajat palaa mielellään takaisin. Teette vain hallaa itsellenne olemalla tympeitä myyjiä.
Jotku jättää aivan tarkoituksella viimeiselle päivälle postituksen, koska ei vain viitsi tehdä sitä aikaisemmin.Kaikki eivät asu Postin vieressä ja heillä on muutakin elämää.
Ilmoita se kuvauksessa, niin homma on selvä. Voit kirjoittaa, että käyn kerran viikossa postissa, ja lisäksi antaa paremman kuvan, kun sanot asiasta vielä viestikentässä ostajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku jättää aivan tarkoituksella viimeiselle päivälle postituksen, koska ei vain viitsi tehdä sitä aikaisemmin.Kaikki eivät asu Postin vieressä ja heillä on muutakin elämää.
Ilmoita se kuvauksessa, niin homma on selvä. Voit kirjoittaa, että käyn kerran viikossa postissa, ja lisäksi antaa paremman kuvan, kun sanot asiasta vielä viestikentässä ostajalle.
En mä ainakaan ostajien kanssa mitään kirjoittele, tuolta tulee ilmoitusta muutenkin ihan riittävästi niin käyn vain ottamassa koodit paketteihin ja torjumassa tinkijät, palautekin menee automaatilla. Miksi mun tarvitsisi mitään parempaa kuvaa siellä itestäni kiillotella? Tarkoitus on myydä ylimääräiset kaapista eikä hankkia mitään kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otin yhteyttä ostajaan, miksi luulit etten ottanut?
Miksi sitten vastasit viestiin, joka ei liittynyt sinuun?
Siinä puhuttiin myyjistä, jotka peruu kaupan tai ei lähetä tuotetta ilmoittamatta ostajalle. Sinä olit kontaksissa ostajaan, joten tämä räntti ei koskenut sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otin yhteyttä ostajaan, miksi luulit etten ottanut?
Miksi sitten vastasit viestiin, joka ei liittynyt sinuun?
Siinä puhuttiin myyjistä, jotka peruu kaupan tai ei lähetä tuotetta ilmoittamatta ostajalle. Sinä olit kontaksissa ostajaan, joten tämä räntti ei koskenut sinua.
Koska siitä keskusteltiin minun viestissäni. Montako kertaa pitää tämä rautalanka sulle vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Kukahan se änkyrä täällä on????
Myyjä joka raivostuu arvostelusta, joka ei liity häneen.
Täällä on moitittu myyjiä, jotka jättää kaupat hoitamatta. Silti joku myyjä otti itseensä vaikka on asiallisesti ilmottanut kuvauksessa ja viestikentässä ongelmista postituksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään harmita jos sä siirryt ostelemaan joltakulta toiselta 👍
Mitä oikein selität siinä? Tottakai myyjiä harmittaa jos kauppa ei käy. Paljon valitusta kuulee, kuinka kukaan ei enää osta torista yms.
Olen monesti ostanut tuotteita, jotka on ollut monta kuukautta jo myynnissä Vintedissä. Eli jos minua ei olisi, niin nuokin kaupat olisi voinut jäädä tekemättä.
Mikä on vinted? Joku borno sivusto vai?
Onks Vinted joku air fryer merkki?
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ostajien kanssa mitään kirjoittele, tuolta tulee ilmoitusta muutenkin ihan riittävästi niin käyn vain ottamassa koodit paketteihin ja torjumassa tinkijät, palautekin menee automaatilla. Miksi mun tarvitsisi mitään parempaa kuvaa siellä itestäni kiillotella? Tarkoitus on myydä ylimääräiset kaapista eikä hankkia mitään kavereita.
Tässä sen taas näkee ettei ole minkäänlaista myyntisilmää.
Kyse ei ole kaveeraamisesta vaan kohteliaisuudesta. Hyvät käytöstavat tuntuu olevan harvinaista. Jos kohtelet ostajaa hyvin, voit saada iloisia palautteita. Hyvät paulautteet voi houkutella muitakin ostamaan juuri sinulta.
Vaikka kirjoitat ostalle, että postitan maanantaina, niin ei siitä seuraa mitään kirjeenvaihtoa. Yleensä vastataan ehkä kiitos korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen taas näkee ettei ole minkäänlaista myyntisilmää.
Kyse ei ole kaveeraamisesta vaan kohteliaisuudesta. Hyvät käytöstavat tuntuu olevan harvinaista. Jos kohtelet ostajaa hyvin, voit saada iloisia palautteita. Hyvät paulautteet voi houkutella muitakin ostamaan juuri sinulta.
Vaikka kirjoitat ostalle, että postitan maanantaina, niin ei siitä seuraa mitään kirjeenvaihtoa. Yleensä vastataan ehkä kiitos korkeintaan.
Jep. Ihme myyjiä, kun kuvittelevat ystävällisyyden ja kiitoksen olevan joku kaverikutsu.
Kaikkialla nettikirppiksillä törmää tällaisiin tympeisiin myyjiin, jotka kokee pienimmänkin kommunikoinnin vaikeana. Tästä samasta aiheesta on keskustelua Torin ja huutonetin ketjuissakin.
Automaattipalaute voi kertoa, että ostaja ei ollut täysin tyytyväinen kauppaan. Kaikki ei vain viitsi valittaa, vaikka tuote ei vastaa kuvausta. Esim. Erittäin hyvä vaate voi olla reikäinen ja täynnä karvoja.
Jäsenten itse kirjoittamat palautteet on luotettavampia. Todennäköisesti jättää arvostelun hyvälle myyjälle, jolta ostaisi uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Automaattipalaute voi kertoa, että ostaja ei ollut täysin tyytyväinen kauppaan. Kaikki ei vain viitsi valittaa, vaikka tuote ei vastaa kuvausta. Esim. Erittäin hyvä vaate voi olla reikäinen ja täynnä karvoja.
Jäsenten itse kirjoittamat palautteet on luotettavampia. Todennäköisesti jättää arvostelun hyvälle myyjälle, jolta ostaisi uudelleen.
Myyjätkään ei aina anna palautetta, vaikka kannattaisi. Se oma arvostelu toimii käyntikorttina omaan myyntiprofiiliin. Itse ainakin lueskelen niitä ennen ostopäätöstä.
Onhan ostajissakin eroa. Jotku noutaa nopeasti paketin ja kuittaa tuotteen heti. Tämmöisestä voi "palkita" ostajan, samalla tavalla kuin hyvän myyjänkin.
Rautalanka:
1. Kirjoitin lähetyksen kosahtaneen, koska en tiennyt, että dedis erääntyy keskellä päivää eikä vuorokauden vaihtuessa.
-> eri asia kuin mikä? Kun kyseessä on koko ajan se mun asia? 😅🤦🏻
ja vielä 5. kukaan ei ole suuttunut, mutta alan vahvasti epäillä, ettet edes käytä vintediä vaan vain trollaat tätä ketjua nyt.