Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Vinted oli kiva niin kauan kun postikulut pysyi kohtuullisina. Nyt ei enää viisi ostella kun tulee suomen paketteihinkin jo noin 4 euroa ylimääräisiä kuluja.
Ei ole kyse mistään rahapulasta. Mulle tulee myyjänä tunne et ehkä kauppa ei ollutkaan ostajan mieleen, koska ei ole ilmottanut tavaraa vastaanotetuksi ja siirtänyt rahoja myyjälle. Mä myös yritän viedä paketit aina postiin ennenku seuraava kuorma lähtee, jos tulee kauppa. En tykkää odotuttaa ihmisiä.
Kaatunut? En pääse sovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään rahapulasta. Mulle tulee myyjänä tunne et ehkä kauppa ei ollutkaan ostajan mieleen, koska ei ole ilmottanut tavaraa vastaanotetuksi ja siirtänyt rahoja myyjälle. Mä myös yritän viedä paketit aina postiin ennenku seuraava kuorma lähtee, jos tulee kauppa. En tykkää odotuttaa ihmisiä.
Kyse on muutamasta päivästä. En ymmärrä sun ongelmaa. Itse en kyllä mieti mitään siitä, jos ostaja ei kuittaa. Raha siirtyy kun siirtyy, koko ajan sitä siirtyy joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin myös kuvan pankkikortista, jossa näkyi 4 viimeistä numeroa ja voimassaoloaika. Oletteko muut uskaltaneet lähettää?
Sen myötä sain itse sähköpostin vaihdettua (meni 1kk) eikä toistaiseksi ainakaan ole rahoja viety :D vähän erikoinen tapa kyllä tunnistautua
Ei mun tarvinnut niille mitään kuvia lähettää. Vastasin noin viiteen mun tiliä koskevaan kysymykseen (koska olen perustanut sen, koska tehnyt ekan myynnin jne) ja sain vaihtaa sähköpostin päivässä.
Okei varmaan vähän eri tilanne minulla kun en ollut vielä ehtinyt myymään enkä ostamaan mitään, vaan olin juuri tehnyt tilini. Asiakaspalvelu näemmä toimii joskus nopeammin joskus hitaammin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin myös kuvan pankkikortista, jossa näkyi 4 viimeistä numeroa ja voimassaoloaika. Oletteko muut uskaltaneet lähettää?
Sen myötä sain itse sähköpostin vaihdettua (meni 1kk) eikä toistaiseksi ainakaan ole rahoja viety :D vähän erikoinen tapa kyllä tunnistautua
Ei mun tarvinnut niille mitään kuvia lähettää. Vastasin noin viiteen mun tiliä koskevaan kysymykseen (koska olen perustanut sen, koska tehnyt ekan myynnin jne) ja sain vaihtaa sähköpostin päivässä.
Okei varmaan vähän eri tilanne minulla kun en ollut vielä ehtinyt myymään enkä ostamaan mitään, vaan olin juuri tehnyt tilini. Asiakaspalvelu näemmä toimii joskus nopeammin joskus hitaammin
Ekan viikon sisällä mä sen hoidin. Tein ekan myynnin vartissa tilin perustamisen jälkeen.
Meiltä on lähimpään postiin matkaa yli 7 kilometriä (Helsingin laitakaupunkialueella) ja lähellä on vain automaatteja, joihin ei voi laittaa näitä paketteja. Vai voiko? Onko tähän mitään ratkaisua? Automaateissa on jokaisessa lokerossa oma koodi.
Tämä on ainakin omalla kohdalla syy, miksen ihan joka sekunti hyppää postittamassa paketteja, kun on vauva ja pieni lapsi mukana niin postireissuun menee aina kotvanen bussilla körötellessä. Eli noin kerran viikossa käyn. Minusta tuo postituksen varoaika sekä noudon varoaika on sellaisia asioita, jotka täytyy vain hyväksyä kun palvelua käyttää. Ei ole kaikilla posti ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on lähimpään postiin matkaa yli 7 kilometriä (Helsingin laitakaupunkialueella) ja lähellä on vain automaatteja, joihin ei voi laittaa näitä paketteja. Vai voiko? Onko tähän mitään ratkaisua? Automaateissa on jokaisessa lokerossa oma koodi.
Tämä on ainakin omalla kohdalla syy, miksen ihan joka sekunti hyppää postittamassa paketteja, kun on vauva ja pieni lapsi mukana niin postireissuun menee aina kotvanen bussilla körötellessä. Eli noin kerran viikossa käyn. Minusta tuo postituksen varoaika sekä noudon varoaika on sellaisia asioita, jotka täytyy vain hyväksyä kun palvelua käyttää. Ei ole kaikilla posti ihan vieressä.
Voit kirjoittaa kuvaukseen, että postitat vain kerran viikossa. Joillakin voi olla kiire tuotteen saatavuuden kanssa, niin tietää välttää hitaita myyjiä.
Ärsyttäviä tollaiset vitkuttelijat, jotka ei kerro mitään syytä hitaudelleen tai toisaalta kauppojen peruutukselle. Harva laittaa ostajille mitään viestejä.
En anna hyvää palautetta niille, joiden postittaminen on hidasta. (Eivätkä kerro sitä kuvauksessa/viesteissä).
Ja jos sinulla on paljon huonoa palautetta, niin jotkut saattaa jättää kaupat väliin kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Koska en juokse postissa jokainen päivä vaan odottelen useamman myynnin samaan kasaan ja vien ne sitten kerralla. Tämä myös lukee mun tiedoissa vintedissä.
Vinted antaa viisi päivää aikaa postittaa ja tämä ilmoitetaan myös ostajalle, joten se viides päivä on aivan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin päivistä edellä. Jos on kiire, kannattaa laittaa viestiä myyjälle tai ostaa kivijalasta.
Tuo on eri asia, kun sentään kerrot hitaasta postituksen kuvauksessasi. Moni myyjä ei kerro tai selittele mitään.
Pystytkö asettumaan ostajan näkökulmaan? Onko sinulle ok, että paketin toimitus on hidasta? Itselleni on viimeaikoina tullut paljon kauppojen peruuntumisia, jotka tapahtuu yleensä viimeisinä päivinä. Ajan tuhlausta odotella.
Meilläpäin ei ole muuten mitään kivijalkaliikkeitä mistä saisin tarvittavia kamppeita. Joudun siis tilaamaan netistä. Verkkokaupat on monesti nopeampia kuin kirppismyyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en juokse postissa jokainen päivä vaan odottelen useamman myynnin samaan kasaan ja vien ne sitten kerralla. Tämä myös lukee mun tiedoissa vintedissä.
Vinted antaa viisi päivää aikaa postittaa ja tämä ilmoitetaan myös ostajalle, joten se viides päivä on aivan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin päivistä edellä. Jos on kiire, kannattaa laittaa viestiä myyjälle tai ostaa kivijalasta.
Tuo on eri asia, kun sentään kerrot hitaasta postituksen kuvauksessasi. Moni myyjä ei kerro tai selittele mitään.
Pystytkö asettumaan ostajan näkökulmaan? Onko sinulle ok, että paketin toimitus on hidasta? Itselleni on viimeaikoina tullut paljon kauppojen peruuntumisia, jotka tapahtuu yleensä viimeisinä päivinä. Ajan tuhlausta odotella.
Meilläpäin ei ole muuten mitään kivijalkaliikkeitä mistä saisin tarvittavia kamppeita. Joudu
Minä olen ostaja, enkä ymmärrä sinun kiirettä. Kunhan joskus lähettää, niin se riittää. Ja jos ei lähetä, niin onhan se ikävää, mutta silloin rahat saa nopeasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, että ostaja osti tuotteen ja perui kaupan 6 tunnin päästä. Olen pakannut tavaran ja aamulla piti viedä se Postiin. Ketuttaa niin paljon taas.
Minua ärsyttää kun myyjä peruu kaupan. Tai ei edes aina peru, vaan lähetysaika umpeutuu. Koskaan eivät pahoittele tai selittele toimintaansa.
Nää usein aika paljon vaivaa jonkun vaatteen etsimiseen, niin on todella turhauttavaa, kun kaupat ei toteudukaan.Mulla kävi vahingossa tämä, kun luulin että viimeisenä lähetyspäivänä on koko vuorokausi aikaa lähettää se tuote, mutta koodi vanhenikin puolessa välissä päivää jo! Kaksi myyntiä suli siihen. Enää en uskalla vikalle päivälle jättää lainkaan
Miksi kukaan jättää postitusta vikalle päivälle elleiellei sitten ole oikeasti matkoilla tai sairaana tmv.?
Törkeää vitkutella paketin toimituksen kanssa ja varsinkin kun ei kerro syytä ostajalle.
Jos on esim. matkoilla, niin myynnin voi laittaa tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kirjoittaa kuvaukseen, että postitat vain kerran viikossa. Joillakin voi olla kiire tuotteen saatavuuden kanssa, niin tietää välttää hitaita myyjiä.
Ärsyttäviä tollaiset vitkuttelijat, jotka ei kerro mitään syytä hitaudelleen
Älä käytä vintediä, jos et kestä odotella sääntöjen mukaista viittäkin lähetyspäivää. Kyseessä ei mikään vitkuttelu vaan ihan sovelluksen antama aikaraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin ei ole muuten mitään kivijalkaliikkeitä mistä saisin tarvittavia kamppeita. Joudu
Eikä ole eri asia, mun viestiähän siinä kommentoitiin, mihin tuo oli vastine. Olet vain leikannut asiayhteyden pois. Siinä joku veti mutkia suoriksi ja kirjoitti minusta, että KUN en anna mitään selitystä hitaudelle, tietämättä, että annanpas. Perus olkiukkoilija siis.
Kyseessä ei muuten edes ole hitaus vaan ihan sallitut toimitusajat.
Vierailija kirjoitti:
Mun elämässä mikään ei todellakaan ole päivistä kiinni ja ymmärrän todellakin, ettei yksityisihmisellä ole välttämättä joka ilta aikaa poiketa postiin. Ja aivan turhaan annat negapalautetta henkilöille, jotka toimivat sovelluksen antamissa aikarajoissa. Onneksi itse olen sulta turvassa, kun tiedoissani tosiaan lukee, että hätäilijät älkää vaivautuko.
Ei joka ilta tarvitse postittaa, mutta viikko on pitkä aika odotella.
Et ole turvassa minulta. Voin kyllä ostaa myös myyjältä, joka ilmoittaa kuvauksessa hitaasta postituksesta. Mutta en siinä tapauksessa anna negatiivista palautetta hitaudesta.
Aina minullakaan ei ole kiire, mutta viimeaikoina olen etsinyt esiintymisasuja keväälle.
Aina ei voi ennakoida ostoksia. Esim. nytkin on epäselvää minkä väriset puvut pitää olla näytöksessä, joten en ole voinut aikaisemmin etsiä.
Ps. tuo on muuten ylimielisen kuuloista kutsua kuvauksessa ostajia hätäilijöiksi. Ihan normaalia toivoa nopeaa postitusta.
Vierailija kirjoitti:
viisi lähetyspäivää
Se on 7 päivää eikä viisi.
Viikko on pitkä aika odotella, kun senkin jälkeen kestää postin toimituksessa, varsinkin jos tavara tulee puolasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viisi lähetyspäivää
Viikko on pitkä aika odotella, kun senkin jälkeen kestää postin toimituksessa, varsinkin jos tavara tulee puolasta
Viisi päivää se on, usko kun kerron. Olen myynyt 200+ kertaa vintedissä ja aina sieltä tulee sama viesti:
Hello käyttäjänimi1,
Käyttäjänimi2 has bought Myyntituote.
We will transfer the buyer's payment to your Vinted Balance once the order is completed.
Please send this order within 5 days.
Jne jne jne.
Et taida edes käyttää koko sovellusta, kunhan trollaat täällä? Sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole eri asia, mun viestiähän siinä kommentoitiin, mihin tuo oli vastine. Siinä joku veti mutkia suoriksi ja kirjoitti minusta, että KUN en anna mitään selitystä hitaudelle, tietämättä, että annanpas.
Kyseessä ei muuten edes ole hitaus vaan ihan sallitut toimitusajat.
Se on eri asia, koska kerrot ilmoituksessasi olevasi hidas postittaja. Kiireisimmät voi jättää sinulta ostamatta.
Viikko on pitkä aika postittaa vaikka se lukee säännöissä.
Suurin osa hitaista myyjistä tai kaupojen perujista ei anna mitään selityksiä. Ja sinä suutuit tuosta viestistä, vaikka se ei koskenut sinua, koska ilmoitat ostajille toiminnastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viisi lähetyspäivää
Viikko on pitkä aika odotella, kun senkin jälkeen kestää postin toimituksessa, varsinkin jos tavara tulee puolastaViisi päivää se on, usko kun kerron. Olen myynyt 200+ kertaa vintedissä ja aina sieltä tulee sama viesti:
Hello käyttäjänimi1,
Käyttäjänimi2 has bought Myyntituote.
We will transfer the buyer's payment to your Vinted Balance once the order is completed.
Please send this order within 5 days.
Jne jne jne.
Et taida edes käyttää koko sovellusta, kunhan trollaat täällä? Sitä minäkin.
Ostin viimeksi tänään. Ja siellä lukee, että myyjän on lähettävä tuote viimeistään 20 maaliskuuta. Eli 7 päivää
Lähettämiseen saa pyytämällä jopa lisäaikaa ihan sovelluksen nappuloilla klikkaamalla
Pakettikoosta tarvi välittää tuon taivaallista. Kukaan ei postissa tarkista niitä. Myyn aivan kaiken s-koon paketilla, se kun on halvin. Sillä on mennyt metrinkin mittaiset muitta mutkitta.