Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (389)
Poistin koko tilin vaikka just olin laittanut tuotteita myyntiin. Yritin poistaa yhtä tuotetta myynnistä mutta ei onnistunut millään. Sivuston pitäjiin ei saanut yhteyttä ja tietoa on erittäin vaikea löytää. Päädyin poistamaan koko tilin saman tien.
Vintedissä ei tietääkseni ole maakohtaisia hakuja. Mä yleensä tsekkaan mistä maasta tuote tulee ennen ostopäätöstä. Aika paljon siellä on suomalaisia myyjiä eli ei pitäs olla ongelmia löytää ostettavaa tämän maan rajojen sisäpuolelta, jos ei haluu pakettia kaukaa.
Onko kenellekkään tullut vastaan seuraavaa ongelmaa Vintedissä. Latasin äskettäin muutamia tuotteita myyntiin ja kohta yksi tuote myytiinkin. Ongelma kun pitäisi tulostaa lähetystarra mutta että saisin sen pitää antaa yhteystietoja ja postinumeroni ei kelpaa...eli en pääse eteenpäin jatkaakseni , vaikka numero on oikein. Eli en voi lähettää pakettia kun ei lähetystarraa. Ja mihin ihmeeseen vinted asiakaspalvelu menee, vastataanko ja milloin? Kokemuksia muilla ja neuvoja kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekkään tullut vastaan seuraavaa ongelmaa Vintedissä. Latasin äskettäin muutamia tuotteita myyntiin ja kohta yksi tuote myytiinkin. Ongelma kun pitäisi tulostaa lähetystarra mutta että saisin sen pitää antaa yhteystietoja ja postinumeroni ei kelpaa...eli en pääse eteenpäin jatkaakseni , vaikka numero on oikein. Eli en voi lähettää pakettia kun ei lähetystarraa. Ja mihin ihmeeseen vinted asiakaspalvelu menee, vastataanko ja milloin? Kokemuksia muilla ja neuvoja kiitos.
Et anna mitään tietoja minnekään etkä tulosta mitään tarraa. Kirjoitat sen koodin suoraan pakettiin ihan vain kynällä ja tipautat sellaisenaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattipalaute voi kertoa, että ostaja ei ollut täysin tyytyväinen kauppaan. Kaikki ei vain viitsi valittaa, vaikka tuote ei vastaa kuvausta. Esim. Erittäin hyvä vaate voi olla reikäinen ja täynnä karvoja.
Jäsenten itse kirjoittamat palautteet on luotettavampia. Todennäköisesti jättää arvostelun hyvälle myyjälle, jolta ostaisi uudelleen.Myyjätkään ei aina anna palautetta, vaikka kannattaisi. Se oma arvostelu toimii käyntikorttina omaan myyntiprofiiliin. Itse ainakin lueskelen niitä ennen ostopäätöstä.
Onhan ostajissakin eroa. Jotku noutaa nopeasti paketin ja kuittaa tuotteen heti. Tämmöisestä voi "palkita" ostajan, samalla tavalla kuin hyvän myyjänkin.
Ei vintedissä tarvi mitään tällaista kikkailua. Riittää että on hyvä tuote ja hinta kohdallaan/hyväksyy tarjoukset. Se siitä. En todellakaan jaksa kirjoitella mitään arvosteluita kenellekään ja silti myyn usealla kympillä joka viikko, arvosana 5/5.
Vierailija kirjoitti:
Poistin koko tilin vaikka just olin laittanut tuotteita myyntiin. Yritin poistaa yhtä tuotetta myynnistä mutta ei onnistunut millään. Sivuston pitäjiin ei saanut yhteyttä ja tietoa on erittäin vaikea löytää. Päädyin poistamaan koko tilin saman tien.
Ei ole mitenkään vaikeaa, et vain osannut.
Vierailija kirjoitti:
Automaattipalaute voi kertoa, että ostaja ei ollut täysin tyytyväinen kauppaan. Kaikki ei vain viitsi valittaa, vaikka tuote ei vastaa kuvausta. Esim. Erittäin hyvä vaate voi olla reikäinen ja täynnä karvoja.
Jäsenten itse kirjoittamat palautteet on luotettavampia. Todennäköisesti jättää arvostelun hyvälle myyjälle, jolta ostaisi uudelleen.
Niin voi, mutta automaattipalaute voi myös kertoa siitä, ettei kyseinen ostaja jaksa antaa palautetta kenellekään. Kuinka siitä siis voi tehdä mitään päätelmiä suuntaan tai toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Joskiire saada joku käytetty paita , kannattaisiko kysyä myyjältä ennen ostoa, kuinka nopeasti myyjä pystyy postittaa ja sen perusteella sitten tehdä osto tai ei?
Kommunikoikaa etukäteen, niin ei tarvitse vedellä herneitä nenään, kun paketti ei lähdekään myyjältä heti.
Hitaus on ärsyttävää oli sillä käytetyn paidan saamisella kiire tai ei.
Annan vintedissa palautteessa erityismaininnan jos myyjä oli nopea. Jos myyjä oli hidas, jätän palautteen kirjoittamatta. Vielä en ole testannut voiko automaattipalautteen poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Olen halunnut tehdä kaupat ja kysynyt esimerkiksi jonkin takin/bleiserin pituutta (ihan oleellinen tieto) mutta myyjä katsoo ja näkee viestin mutta ei kommunikoi millään tavalla takaisin, todella outoa käytöstä. Sitten toiset vastaavat ja antavat tiedot joita pyydetään ystävällisesti ja usein syntyvät tämän seurauksena kaupat. Se on kauppapaikka ja eikö tavaroista olisi tarkoitus päästä eroon. Luulisi sen olevan jo hyvien tapojen mukaista vastata kysymykseen koskien myynnissä olevaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen saanut useamman reikäisen paidan. Ja reikäiset housut.
Kolme pyyntöä Vinted-myyjille:
Kertokaa jo lähtökohtaisesti tuotteen materiaali. Jos sen kirjoittaminen kohdetekstiin on ylivoimaista, voi materiaalilapusta ottaa kuvan. Ihan oikeasti tämä turhauttaa, sillä itselle materiaali on melkein tärkein tieto jos mietin ostamista. Kuvan pesulapusta nappaisee hetkessä ja antaa tärkeää informaatiota ostajalle.
Olkaa rehellisiä kunnon suhteen. Antaa täysin idiootin vaikutelman myyjästä, jos tuote on merkitty kunnoltaan erittäin hyväksi ja kuvauksessa lukee "väri pesussa haalistunut ja pari reikää hihansuissa, muuten ei moitteita". Tuollainen vastaa roskiskuntoa eikä kuulu myyntiin.
Myykää pliis ne vaatteet pestyinä ja mielellään ilman irtohiuksia ja elukoiden karvoja (tarrarulla!). "Pari tahraa, lähtee pesussa" -teksti ei houkuta ostamaan. Jos ne tahrat kerran lähtevät, niin pese hyvä ihminen se vaate ennen myyntiin laittoa.
Laitoin yks päivä Vintedissä hakuun Guess laukku. Kuntoluokitus: uusi hintalapulla, uusi ilman hintalappua ja erittäin hyvä. Sitten lähdin selaamaan halvimmasta kalleimpaan. Ai kauhea mitä roskaa tuli vastaan! Suurin osa näistä surkee kuntosista oli tyyliin Puolasta tai Liettuasta, mut silti. Kuvista jo näki, että laukusta ei oo paljoo enää jäljellä. 10 euron kohdalla tais tulla ensimmäinen suht ok kunnossa oleva laukku vastaan. Tähän mennessä olin selannut jo 3 sivua. Mikä ihmisiä vaivaa? Yhdessä laukussa oli myyntipuheena "likaa sisäpuolella". Toisessa laukussa oli sisäkankaassa reikä, jota esiteltiin. Tuon olis myyjä voinut etukäteen vallan hyvin itse parsia omin pikkukätösin. Onks porukka oikeesti laiskoja nykysin?
Vaatteen materiaalin ilmotus on vähän kakspiippunen juttu. Mä ilmotan yleensä ns. paremmat materiaalit, mut en varsinaisesti halua mainostaa myynti-ilmotuksessa 100% polyesteriä. Sen voi melkeen ostaja jo itse päätellä mikäli vaate on h&m:stä ja näyttää satiinilta.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteen materiaalin ilmotus on vähän kakspiippunen juttu. Mä ilmotan yleensä ns. paremmat materiaalit, mut en varsinaisesti halua mainostaa myynti-ilmotuksessa 100% polyesteriä. Sen voi melkeen ostaja jo itse päätellä mikäli vaate on h&m:stä ja näyttää satiinilta.
Öö, ei ole ostajan tehtävä päätellä yhtään mitään vaan myyjän tehtävä antaa faktoja ja kertoa tuotteesta se koon jälkeen tärkein tieto. Ja moni myy 100% polyesteritakkeja nimellä villakangastakki tai 100% polyesteripaitoja silkkipaitoina kertomatta materiaalista mitään. Usein ostajaehdokkaat kuitenkin kysyvät materiaaleista, joten on kaikille helpompaa ja kauppojen toteutumiselle nopeampaa jos ottaa vaikka kuvan siitä materiaalilapusta. Ja ihan tiedoksi, myös H&M myy vaatteita, jotka ovat 100% kashmiria/silkkiä/villaa eli merkistä ei voi päätellä mitään.
Vintedissä mulle tuli ilmotus: "Ansiosi voivat valitettavasti olla normaalia kauemmin odottavassa saldossa. Korjaamme ongelmaa." Mitähän tää tarkottaa käytännössä? Onks muilla ollu vastaavaa?
Sama näkyi minulla. Mistä kyse?
Sama ilmoitus tuli itsellä. Lisäksi kiinnostaisi kokemuksia onko mahdollista että maksavat tilille viikonloppuna nostettuja rahoja?
Mulla oli tuo ilmotus, mutta käytännössä ei vaikuttanut mitenkään, koska ostaja ilmotti, että kaikki hyvin ja rahat siirty heti. Siis aivan heti sen jälkeen, kun paketti oli vastaanotettu ja ostaja oli klikannut nappia. En pidä rahaa saldossa ellen halua ostaa jotain Vintedistä. Yleensä, jos viikonloppuna laittaa siirron tilille se tulee jo maanantaina. Hehän alottavat siirron välittömästi, mutta luonnollisesti tilisiirrot muista pankeista ja etenkin ulkomailta tulevat perille vasta seuraavana pankkipäivänä.
Tää kiinnostaa kans et mitä sit käy jos ostaja jättää hakematta? Nyt just yks paketti kiikun kaakun säilytysajan kanssa vastaanottajan pakettipisteessä mut ei reagoi mitenkään. Palautuuko sit vaan mulle se paketti ja jään nuolemaan näppejäni tollaisen laiskan hakijan vuoksi?
Voiko Vintedissä valita minkä maan tuotteita haluaa nähdä? Haluaisin nähdä vain suomalaisten myyjien tuotteet koska en halua lennättää paketteja kaukaa.