Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (313)

Vierailija
201/313 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan käynyt tuota. Kerran yks asiakas jätti hakemisen aivan viime tinkaan ja luulin, että nyt tulee paketti takas. Haki kuitenkin sen viimein. Ei siis kannatta huolestua etukäteen. Kerran ostaja perui kaupan ja palautti paketin, koska ei halunnut pitää tavaraa. Sain kaikki rahat takas, eikä mulle tullut mitään kuluja maksettavaks. Tietenkin se ärsyttää, jos turhaan olen pakannut tavaran ja kiikuttanut sen Postiin. En ymmärrä tuollaisten asiakkaiden järjenjuoksua. Onneks sain myytyä seuraavalle, joka oli tyytyväinen ostokseensa.

Vierailija
202/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on todellakin alkanut ärsyttää laiskat suomalaisnaiset ja niiden matelu sinne pakettiautomaatille hakemaan se ostamansa paketti. Jos pystyy ostamaan niin luulis pystyvän hakemaankin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko antaneet kuinka alhaisia arviointeja noille viime minuuteilla pakettinsa hakeville? Täältä pesee ainakin jatkossa joka ainoalle oli sit mummonkaiman sisko kuinka kipeänä hyvänsä 

Vierailija
204/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko antaneet kuinka alhaisia arviointeja noille viime minuuteilla pakettinsa hakeville? Täältä pesee ainakin jatkossa joka ainoalle oli sit mummonkaiman sisko kuinka kipeänä hyvänsä 

Pelkkää viittä tähteä mulla. Toimitan aina vasta viimeisenä päivänä.

Vierailija
205/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää viittä tähteä mulla. Toimitan aina vasta viimeisenä päivänä.

Ei kun jaa, kysyit ostajasta. En tietenkään rokota tuosta, samanlainen noutoaikahan sille on annettu kuin postitusaika mulle, eikä mulla ole mikään kiire minnekään. Automaatti antaa vitosen ihan kaikille mun ostajille.

Vierailija
206/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenellekään kuulu antaa alhaisia arvosteluja, jos kaupat sujuvat kuten pitää. Se että paketti noudetaan sallitun noutoajan sisällä on kauppa, joka sujuu ihan normaalisti. Noutoaikahan ei ole mikään ylettömän pitkä edes.

Älä anna mitään arvosanaa jos et halua. Myyjänä ei ole pakko.

Vierailija
207/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluan antaa just sen huonon arvosanan siitä et kaupat ei mene sujuvasti

Vierailija
208/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on todellakin alkanut ärsyttää laiskat suomalaisnaiset ja niiden matelu sinne pakettiautomaatille hakemaan se ostamansa paketti. Jos pystyy ostamaan niin luulis pystyvän hakemaankin sen.

Hitaus on ärsyttävää molempiin suuntiin. Jos myyjä viivyttelee toimituksessa ja se kun ostaja ei nouda.  

Vintedissä en ole vielä postittanut, mutta muissa paikoissa on saanut hermoilla, kun ostajalla jää nouto viimeiseen päivään. Saa jännittää noutaako ollenkaan ja tulee turhaa vaivaa itselle paketin palautumisesta.

Vierailija
209/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut aika paljon myyntejä Liettuaan tms suuntaan, ja siellä tapana hakea välittömästi ja antaa palaute myös samantien, jotta myyntitilanne saadaan kunnialla loppuun tai mahdollisista reklamaatioista sovittua heti. Näkee jotenkin niin hyvin tän kahtiajaon ja itsekkään ajattelun et "kun voin venyttää hakua viikolla niin sen teen". Toki ei voi yleistää mutta nyt on paraikaa 5 tällaista suomalaista persjalkaista naista kertynyt odottelemaan oman pakettinsa noudon viitsimistä pakettiautomaatista, huomenna osa jo palautuu sit tänne päin(?) ellei ole viitsimistä tallustaa hakemaan

Vierailija
210/313 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kerran yhden vaatteen muistaakseni Liettuaan ja ostaja jätti paketin noutamatta. Palautui kyllä minulle ilman kuluja, mutta ärsytti todella paljon ettei ostaja saanut edes negatiivista palautetta tuosta "kaupasta". 

Vierailija
211/313 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Vintedissä ilmaset postikulut Suomen sisällä. Lähettivät viestin.

Vierailija
212/313 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole koskaan käynyt tuota. Kerran yks asiakas jätti hakemisen aivan viime tinkaan ja luulin, että nyt tulee paketti takas. Haki kuitenkin sen viimein. Ei siis kannatta huolestua etukäteen. Kerran ostaja perui kaupan ja palautti paketin, koska ei halunnut pitää tavaraa. Sain kaikki rahat takas, eikä mulle tullut mitään kuluja maksettavaks. Tietenkin se ärsyttää, jos turhaan olen pakannut tavaran ja kiikuttanut sen Postiin. En ymmärrä tuollaisten asiakkaiden järjenjuoksua. Onneks sain myytyä seuraavalle, joka oli tyytyväinen ostokseensa.

Siis mitkä rahat sait takasin? Eihän myyjälle mitään maksuja ole tullut.

Vierailija
213/313 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kävi kauppa viikonloppuna kiitos ilmaisten postikulujen. 9 pakettia vein tänään aamulla postiin. Ostin itsekin monta euron tai parin tuotetta (lasten vaatteita ja kenkiä), kun ilman postikuluja on tosi kannattavaa. Muuten en osta, kun 2,99+Vintedin suojeluraha tekee siitä euronkin ostoksesta sikahintaisen ostajalle verrattuna tuotteen varsinaiseen hintaan. 

Toivottavasti tällainen kampanja tulee uudelleenkin. Ihan loistava juttu.

Vierailija
214/313 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hupiostelijat tosiaan saa Vintedissä mitään negatiivista palautetta?

Ruotsalainen ostaja teki lauantaina tarjouksen isosta tavarapaketista. Oli kyllä tosi matala tarjous, melkein -50% yhteensä, mutta hyväksyin kun ajattelin että pääseepä kerralla sitten useammasta tavarasta eroon. Pakkasin tavarat lähetystä varten, ja nyt sitten tänään tuli ilmoitus, että tilaus peruttu, ostaja saa rahansa takaisin automaattisesti.

Katsoin uteliaisuudesta tuon ostajan palautteet, eikä siellä ollut yhtään negatiivista. Miksi myyjä kyllä saa automaattisen negan, jos peruu kaupat ilman syytä, mutta ostaja ei?

Harmittaa turhan pakkaamisen lisäksi myös se, että noista tavaroista edes osa olisi voinut mennä viikonlopun aikana ihan oikeille ostajille, kun oli ilmaiset postikulut Suomessa.

Vierailija
215/313 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään muuten käynyt niin, ettei postiin jätetystä paketista tulekaan kuittia sähköpostiin? Huolettaa.

Vierailija
216/313 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme pyyntöä Vinted-myyjille:

Kertokaa jo lähtökohtaisesti tuotteen materiaali. Jos sen kirjoittaminen kohdetekstiin on ylivoimaista, voi materiaalilapusta ottaa kuvan. Ihan oikeasti tämä turhauttaa, sillä itselle materiaali on melkein tärkein tieto jos mietin ostamista. Kuvan pesulapusta nappaisee hetkessä ja antaa tärkeää informaatiota ostajalle.

Olkaa rehellisiä kunnon suhteen. Antaa täysin idiootin vaikutelman myyjästä, jos tuote on merkitty kunnoltaan erittäin hyväksi ja kuvauksessa lukee "väri pesussa haalistunut ja pari reikää hihansuissa, muuten ei moitteita". Tuollainen vastaa roskiskuntoa eikä kuulu myyntiin. 

Myykää pliis ne vaatteet pestyinä ja mielellään ilman irtohiuksia ja elukoiden karvoja (tarrarulla!). "Pari tahraa, lähtee pesussa" -teksti ei houkuta ostamaan. Jos ne tahrat kerran lähtevät, niin pese hyvä ihminen se vaate ennen myyntiin laittoa.

Elukan karvoja ei ikävä kyllä saa kokonaan pois. Vaikka vedän ne tarrarullalla pois, niin muutama uusi ehtii tarttua siinä vaatetta pakatessa.

Vierailija
217/313 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä rahat sait takasin? Eihän myyjälle mitään maksuja ole tullut.

Pikkasen epäselvästi kerrottu, mutta tarkotin, että sain tavaran takasin, eikä mulle tullut mitään ylimääräsiä kuluja. Jotkut kivenkovaan väittää, että postikulut jäis myyjän maksettavaksi, jos ostaja valittaa tuotteesta, mut mun kokemuksen mukaan ei näin käynyt.

Vierailija
218/313 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kirjoittanut myynti-ilmoitukset suomeksi vai englanniksi? Onko väliä, jos on ostajia ulkomailta?

Vierailija
219/313 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten kirjoittanut myynti-ilmoitukset suomeksi vai englanniksi? Onko väliä, jos on ostajia ulkomailta?

Älkää kirjoittako tankeroenglanniksi, kun nuo myyntitekstit saa käännettyä oli kieli mikä hyvänsä. Eli suomeksi vaan, ulkkisostajat kyllä saavat tekstistä selvää nappia painamalla.

Vierailija
220/313 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykös siitä antaan palautetta siihen arvosteluihin jossei pakettia haeta vaan palautuu takas minulle eli myyjälle. 

Yks paketti on nököttänyt nyt postissa monta päivää jo ja pelkään et lähtee pääsiäisenpyhien jälkeen takasin mulle.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi