Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (312)

Vierailija
121/312 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi multa lisää kuvia viesteissä ostamastaan tuotteesta ennen lähettämistä. Ei vissiin ollut sujunut aina tuo systeemi, koska profiilin arvosteluissa näkyi ostajien perumia kauppoja. Onneksi nuo on harvoja tapauksia. Olen myynyt paljon vaatteita ja tämä oli ensimmäinen selvä myydään eteenpäin profiili, joka vaikutti kaupallisessa tarkoituksessa tehdyltä.

Vierailija
122/312 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle Laitanpa viestiä vielä tuonnekin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/312 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas valittaa täysin virheettömästä tuotteesta ja haluaa palauttaa sen. Jo kertaalleen vastaanotetun tuotteen palauttaminen on ilmeisen yleistä Tisessä. Toivottavasti ilmiö ei siirry tapaan tottuneiden nuorempien käyttäjien toimesta muillekkin alustoille. Järkyttävä määrä turhaa työtä jälleen kerran. Pahimmassa tapauksessa tavara tulee mulle takas huonossa myyntikelvottomassa kunnossa. Kuinka ihmiset voi olla näin lyhytnäkösiä? Tilataan tavaraa eikä sit halutakkaan sitä. 

Vierailija
124/312 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteen vastaanottamisen jälkeen asiakkaalla on 2 päivää aikaa ilmottaa kelpaako tavara. Siitä hänellä on 5 päivää aikaa lähettää se takas myyjälle. Tuossa on porsaanreikä ostajalle. Tilaa mekon juhliin. Ilmottaa ettei tuote sovi. Käy juhlissa kalliissa merkkimekossa ja juhlien jälkeen lähettää sen takas myyjälle. Ilmanen vuokravaate asiakkaalle. Myyjä ei voi tehdä mitään.

Vierailija
125/312 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo mitä myyjä voi tehdä on estää kyseinen asiakas. Seuraavalla myyjällä ei oo hänen toimistaan kuitenkaan mitään hajua, koska arvostelut puhtaat. Muutenkin epäreilua, että asiakkaan perumasta myynnistä tulee anonyymi yhden tähden arvostelu myyjälle. Otaksun, että muut asiakkaat hoksaa näistä, että vika ei ollut myyjän vaan ostajan.

Vierailija
126/312 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi multa lisää kuvia viesteissä ostamastaan tuotteesta ennen lähettämistä. Ei vissiin ollut sujunut aina tuo systeemi, koska profiilin arvosteluissa näkyi ostajien perumia kauppoja. Onneksi nuo on harvoja tapauksia. Olen myynyt paljon vaatteita ja tämä oli ensimmäinen selvä myydään eteenpäin profiili, joka vaikutti kaupallisessa tarkoituksessa tehdyltä.

Jos ostaja käyttää sinun kuvia eteenpäin myydessään, niin voit koittaa ilmiantaa profiilin Vintedin ylläpidolle.  

En ole kokeillut mihin johtaa, mutta sovelluksen yläkulmassa pitäisi olla estä/ilmoita kohta

Vierailija
127/312 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 49 ostajaa eikä mitään ongelmaa ja se yksi aiheuttaa päänvaivaa noiden kaikkien muidenkin edestä.

Vierailija
128/312 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, Suomen sisäiset postikulut nousseet yhtäkkiä. Tulee tosi kalliiksi ostaa vaikka jotain 3 euron juttua, kun postitus ja Vintedin väliraha nostaa hinnan ostajalle 7 euroon. 

Vierailija
129/312 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikärasisti, mutta Torissa ostajat on keskimäärin kypsempiä mitä Vintedissä. Toisin sanoen ovat sitä kirppissukupolvea, jotka tuotteen ostettuaan ja todettuaan hyväksi eivät keskeytä kauppoja ja vaadi palautuksia. Harkitsevat ostopäätöstä pidempään ja siksi kauppojakin syntyy siellä hitaammin, mutta kun kaupat on kerran syntyneet ne yleensä viedään loppuun saakka.

Ne torilaiset, jotka ei oo fiksuja ja luotettavia ostajia voi usein havaita kaukaa, koska haluavat ostaa tavaran ja maksaa "illalla" tai "huomenna". Kypsemmin käyttäytyvien ihmisten kanssa kaupanteko on luonnollisesti helpompaa, koska mikään ei oo niin veemäistä ku pakata vaate, postittaa se ja kuulla jälkikäteen, että siinä on vikaa, vaikka tiedät ite ettei niin ole. Sitten jotain 3 euron paitaa pitää taas lähtee noutamaan himaan, koska Vintedissä ostajat voi tosta noin vaan vaatia kaupanpurkua.

Ostan itsekin tavaraa sekä Torista että Vintedistä, mutta tuon ongelman olen aktiivisena myyjänä todennut olevan enemmän Vintedin ongelma. Monesti nämä kaupan perujat on ostajia, jotka kuvista päätellen näyttää edelleen teineiltä. Mikäli olet tällasen teinin äiti niin ota puheeksi kotona, että kirppisvaatetta ei tilata ja lähetetä takas, vaan siks että mieli muuttui.

Kirjotin tämän jo Tori.fi ketjuun, mutta jaetaan nyt täälläkin. Nämä siis omia huomioita aktiivisena myyjänä. Eli se nopein ei oo aina paras. Tykkään kyllä edelleen Vintedista, vaikka tällä hetkellä kiehuu.

130/312 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Vintedistä arvokkaan merkkituotteen, joka näytti kuvissa hyvin aidolta, mutta saatuani sen paljastuikin väärennökseksi. Hain lisänäyttöä asiasta ammattilaiselta, joka myös totesi, että tuote on väärennös ja sain tästä virallisen todistuksen. Reklamoin tuotteen ja lähetin asiakirjan Vintedille, mutta Vinted arvioi tuotteen silti aidoksi. Olin maksanut ostajan turvasta, josta ei lopulta ollut siis hyötyä. Noudatin Vintedin ohjeita ja yritin hakea ratkaisuja yhteistyössä, mutta mitään muita vaihtoehtoja tai apua tilanteessa en saanut. Muutenkin heidän asiakaspalvelustaan vastaa lähinnä botti ja pulmatilanteiden selvittely jää kesken. 

Vierailija
131/312 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3435 kirjoitti:

Tilasin Vintedistä arvokkaan merkkituotteen, joka näytti kuvissa hyvin aidolta, mutta saatuani sen paljastuikin väärennökseksi. Hain lisänäyttöä asiasta ammattilaiselta, joka myös totesi, että tuote on väärennös ja sain tästä virallisen todistuksen. Reklamoin tuotteen ja lähetin asiakirjan Vintedille, mutta Vinted arvioi tuotteen silti aidoksi. Olin maksanut ostajan turvasta, josta ei lopulta ollut siis hyötyä. Noudatin Vintedin ohjeita ja yritin hakea ratkaisuja yhteistyössä, mutta mitään muita vaihtoehtoja tai apua tilanteessa en saanut. Muutenkin heidän asiakaspalvelustaan vastaa lähinnä botti ja pulmatilanteiden selvittely jää kesken. 

Kannattaa käydä lukemassa Vintedin instasta kommentteja esim. heidän tuoreimman postauksen alta (19.2.). Siellä on satoja vastaavia kokemuksia kuin yllä.

Vierailija
132/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksköhän jotkut ostajat ei vaivaudu merkitsemään ostostaan vastaanotetuksi ja tarkastetuksi? Turhauttaa odotella maksua 2 päivää jonka jälkeen voi vasta alottaa Vintedistä siirron omalle tilille. Ei luulis olevan iso homma klikata yhtä nappulaa siellä. 

Vierailija
133/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän jotkut ostajat ei vaivaudu merkitsemään ostostaan vastaanotetuksi ja tarkastetuksi? Turhauttaa odotella maksua 2 päivää jonka jälkeen voi vasta alottaa Vintedistä siirron omalle tilille. Ei luulis olevan iso homma klikata yhtä nappulaa siellä. 

Sorry, mä teen tätä joskus. Useimmiten tarkistan tuotteen heti pakettiautomaatilla ja suljen sitten tiiviiseen pussiin ja heitän kotona pakastimeen. Luteet, turkiskuoriaiset, koit, syyhy, hyppykuppa, you know. Toisinaan olen lapsikatraan kanssa hakemassa pakettia enkä pysty avaamaan sitä, vaan heitän kotona pakkauksineen pakastimeen. Tällöin vaan unohdan sen kuittauksen (ja joskus olisikin ollut syytä nokan koputtamiseen tuotteen kunnon suhteen eli oma moka).

Veikkaan, että moni vain unohtaa.

Vierailija
134/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyntiin paljon tavaraa, mutta Vinted ei kerro oikeita pakettikokoja ennen kuin esine on myyty. Kiva huomata, ettei myymäni tuote mahdukaan pakettikokoon. Sama tyhmä pakettikoko kuin ToriDiilissä ja sen kokoisia paketteja ei voi hankkia mistään.

Vierailija
135/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee Vintedissä, että pakettikoot on 26cm x 32cm 40cm, mutta painoraja niissä menee sen mukaan minkä pakettikoon valitsen tuotetta listatessa. Astioiden jne. kanssa on eri juttu samoin kuin tuotepakettien, jolloin voi olla isommat paketit. Posti ei oo koskaan sanonu mitään, vaikka omissa paketeissa painorajat ja sentit ylittyny. Kaikki lähettämäni paketit menny myös perille nopeesti. Torissa s-paketti on 15cm 32cm 40cm ja sen puitteissa oon yrittänyt pysyä. Paketteja saa muuten itse muotoiltua matalammaksi leikkaamalla kulmista ja taittelemalla. 

Vierailija
136/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin myös kuvan pankkikortista, jossa näkyi 4 viimeistä numeroa ja voimassaoloaika. Oletteko muut uskaltaneet lähettää?

Sen myötä sain itse sähköpostin vaihdettua (meni 1kk) eikä toistaiseksi ainakaan ole rahoja viety :D vähän erikoinen tapa kyllä tunnistautua

Vierailija
137/312 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin myös kuvan pankkikortista, jossa näkyi 4 viimeistä numeroa ja voimassaoloaika. Oletteko muut uskaltaneet lähettää?

Sen myötä sain itse sähköpostin vaihdettua (meni 1kk) eikä toistaiseksi ainakaan ole rahoja viety :D vähän erikoinen tapa kyllä tunnistautua

Tämä siis liittyen tuohon Apple ID sekoiluun

Vierailija
138/312 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikärasisti, mutta Torissa ostajat on keskimäärin kypsempiä mitä Vintedissä. Toisin sanoen ovat sitä kirppissukupolvea, jotka tuotteen ostettuaan ja todettuaan hyväksi eivät keskeytä kauppoja ja vaadi palautuksia. Harkitsevat ostopäätöstä pidempään ja siksi kauppojakin syntyy siellä hitaammin, mutta kun kaupat on kerran syntyneet ne yleensä viedään loppuun saakka.

Ne torilaiset, jotka ei oo fiksuja ja luotettavia ostajia voi usein havaita kaukaa, koska haluavat ostaa tavaran ja maksaa "illalla" tai "huomenna". Kypsemmin käyttäytyvien ihmisten kanssa kaupanteko on luonnollisesti helpompaa, koska mikään ei oo niin veemäistä ku pakata vaate, postittaa se ja kuulla jälkikäteen, että siinä on vikaa, vaikka tiedät ite ettei niin ole. Sitten jotain 3 euron paitaa pitää taas lähtee noutamaan himaan, koska Vintedissä ostajat voi tosta noin vaan vaatia kaupanpurkua.

Ostan itsekin tavaraa sekä Torista että Vintedistä, mutta tuon on

Täysin sama kokemus iästä, mutta vintedin eduksi. Vanhukset tinkii ja vänkää ja tekee ohareita ja haluan lisäkuvia ja yyvee aavee. Mieluummin toimin nuorempien kanssa. Vintedissä ollut kertaakaan mitään ongelmaa. 

Vierailija
139/312 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvinnut niille mitään kuvia lähettää. Vastasin noin viiteen mun tiliä koskevaan kysymykseen (koska olen perustanut sen, koska tehnyt ekan myynnin jne) ja sain vaihtaa sähköpostin päivässä.

Vierailija
140/312 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä voi olla näin kiire, ettei kahta päivää voi odotella rahoja? Itse en ainakaan myy mihinkään rahapulaan siellä, joten pari päivää sinne tänne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi