Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (767)
Onko tosiaan niin että ulkomaille lähteviä paketteja ei voi lähettää pakettiautomaatista? Tähän mennessä kaikki myymäni paketit ovat matkanneet Suomen sisällä ja olen käyttänyt 24/7 ulkoautomaattia niiden lähettämiseen. Nyt mulla olisi eka ulkomaille lähtevä paketti, mutta ei tullutkaan saataville kohtaa josta olisin voinut varata lokeron. Vain ohjeet viedä paketti postin palvelupisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vintedin ja Torin takia Suomessakin kirpputoreja mennyt ja menossa konkurssiin. Itse kannatan perinteistä kirpparia missä saa kierrellä ja tehdä löytöjä. Surullista että kaikki menee nettiin.
Ymmärrän perinteisen kirpparin viehätyksen. Toisaalta toivotan ilomielin tervetulleeksi Vintedit ja Torit. Pääsee käsiksi laajempaan valikoimaan. On helpompi löytää juuri se itselle sopiva tuote ilman että sitä tarvitsee metsästää tuntikausia pölyisiä rekkejä penkoen.
Esim. täällä pienessä pitäjässä kivijalkakirppiksellä löydy mitään 20-30-vuotiaan tyyliin sopivaa. Vain ummehtuneita rättejä vuosikymmenten takaa, joista puolet sopisi paremmin museoon ja puolet roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette pakanneet korut?
Pahvi- tai kuplakuoreen. Korun ympärille vaahto/kuplamuovia, ja korurasia mukaan jos sopiva löytyy.
Osa tilaa pienet lähetykset postilaatikkoon, joten sen pitää mahtua luukusta. Mutta kauhean pientä pakettia ei kannata tehdä, ettei huku postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vintedin ja Torin takia Suomessakin kirpputoreja mennyt ja menossa konkurssiin. Itse kannatan perinteistä kirpparia missä saa kierrellä ja tehdä löytöjä. Surullista että kaikki menee nettiin.
Ei kyllä innosta maksaa kallista pöytävuokraa. Ei jää juuri mitään käteen.
Meilläpäin kirppis on ihan homeessa, haju tarttuu vaatteisiin.
Ei menneet kaupaksi, ja niiden arvo nyt laskenut pahan hajun takia. Pesin ja tuuletin moneen kertaan, mutta ei auttanut.
Monesti kirppareilla haisee muutenkin, ettei paljoa huvita ”kierrellä”.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vielä lisätä edelliseen et miks myyn 1-4 eurolla uusia niin ei noita merkkejä saa kalliimmalla kaupaks edes uutena etenkään ku tulee postit ja ostajanturvamaksu päälle. Joku pari kertaa pidetty Zaran bleiseri mistä uutena maksoin 69 euroo ei tunnu menevän edes kympillä. Oon tullu viime aikana tarkemmaks mitä ostan, koska kaupaks ei vaan mee.
Ymmärsinkö oikein, että ostat uusia vaatteita vähän sillä verukkeella, että lyhyen käytön jälkeen joku niistä haluaa maksaa Vintedissä? Jo on syytäkin olla "tarkempi" siinä mitä ostaa.
Onko kukaan muu päätynyt Vintedin tekoälytarkastuksen uhriksi? Sain pari viikkoa sitten bännit ihan puskista, syynä "petollinen toiminta". Tekoälyskannaus oli virheellisesti tulkinnut yhden tuotteeni väärennökseksi, ja sulki tilini. Tutkin asiaa ja näin on käynyt tuhansille muillekin: sadvintedfaces.com. Valitin tietenkin, toivottavasti oikaisevat virheensä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kävi Turkista ostamassa feikkivaatteita ja -laukkuja. Myi niitä Vintedinissä luksuksena ja pöljät osti.
Just tuollaisten takia Vintedin tarkkailusysteemi käy kierroksilla ja sulkee syyttömien myyjien tilejä! Stanan huijarit
Vierailija kirjoitti:
Netissä se hyvä puoli että kukaan ei riko tavaroita tai varasta maksamatta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu päätynyt Vintedin tekoälytarkastuksen uhriksi? Sain pari viikkoa sitten bännit ihan puskista, syynä "petollinen toiminta". Tekoälyskannaus oli virheellisesti tulkinnut yhden tuotteeni väärennökseksi, ja sulki tilini. Tutkin asiaa ja näin on käynyt tuhansille muillekin: sadvintedfaces.com. Valitin tietenkin, toivottavasti oikaisevat virheensä.
Väärennösepäilyjä ei ole tullut minulle mutta liian monta samanlaista tuotetta peräkkäin ilmoitettuna johti viikon estoon koska myyn ammattimaisesti. Ihan puppua. Tarkastukset vähän väliä kyllä nostaa aina verenpainetta. Eilen viimeksi oli pari tuntia piilotettuna yksi ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva käyttää noita paljousalennuksia vai eikö vaan löydy kun yksi tuote myyjältä.
Minä poistin koko alennuksen koska senkin jälkeen vielä suurin osa tarjosi -40% hintaa. En nyt valmiiksi puoli-ilmaisista tavaroista anna paljousalennuksen päälle vielä -40% alea. Jotain rajaa sentään. Moni tarjoaa yhdestä tuotteesta reilusti halvempaa hintaa mutta kun hylkää niin kohta ostaa pyydetyllä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut myy Vintedissä tavaroita jotka eivät mahdu 40 cm pakettiin?? Vai onko eri kuljetusyrityksillä isommat pakettikoot ? Minulla on vain Postin pakettina lähetys ja 40 cm suurin pakettimitta.
Vintedissä mitoilla ei ole väliä, heillä on soppari postin kanssa että kunhan kilot on paketilla alle 25kg, niin tulee vaikka 2m pituinen matto.
Kiitos tästä tiedosta. Olen aina sentilleen ja grammalleen pakannut laatikoita. Ihan turhaan ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut myy Vintedissä tavaroita jotka eivät mahdu 40 cm pakettiin?? Vai onko eri kuljetusyrityksillä isommat pakettikoot ? Minulla on vain Postin pakettina lähetys ja 40 cm suurin pakettimitta.
Vintedissä mitoilla ei ole väliä, heillä on soppari postin kanssa että kunhan kilot on paketilla alle 25kg, niin tulee vaikka 2m pituinen matto.
Kiitos tästä tiedosta. Olen aina sentilleen ja grammalleen pakannut laatikoita. Ihan turhaan ilmeisesti.
Ongelmia saattaa tulla, jos paketti on menossa ulkomaille. Ostajalta voidaan veloittaa lisäkuluja, jos mitat/paino ylittyy. Suomessa eräs kaupan Postin työntekijä katsoo mittojen ja painon perään. Muut samassa pisteessä eivät välitä. Ärsyttää välillä kantaa paketit takaisin ylityksen takia.
Vintedin postimaksut ovat nykyisin niin korkeat, ettei halvempia tuotteita kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva käyttää noita paljousalennuksia vai eikö vaan löydy kun yksi tuote myyjältä.
Minä poistin koko alennuksen koska senkin jälkeen vielä suurin osa tarjosi -40% hintaa. En nyt valmiiksi puoli-ilmaisista tavaroista anna paljousalennuksen päälle vielä -40% alea. Jotain rajaa sentään. Moni tarjoaa yhdestä tuotteesta reilusti halvempaa hintaa mutta kun hylkää niin kohta ostaa pyydetyllä hinnalla.
Tämäpä juuri! Meni maku pakettialennuksiin, kun niiden päällekin pitää vielä tingata maksimit.
Jos olet fiksu, älä osta Vintedissä suomalaiselta. Saat ulkomailta parempaa laatua halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet fiksu, älä osta Vintedissä suomalaiselta. Saat ulkomailta parempaa laatua halvemmalla.
Joo. Meinasin ostaa yhen 43 euron hintasen jutun joltain kuopiolaiselta mutta puolalainen myi samaa 12 eurolla.
Hyvin käy kauppa ja edullisesti voi ostaa itsellekin. Hyvät ja useat kuvat plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä se hyvä puoli että kukaan ei riko tavaroita tai varasta maksamatta ensin.
Eikä tarvitse maksaa pöydästä ja hintalapuista tai provikkaa myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vintedin postimaksut ovat nykyisin niin korkeat, ettei halvempia tuotteita kannata ostaa.
Halvathan ne kannattaa ostaa eikä kalliita. Kyllä itse hinnoittelen postikulut huomioiden, en pyydä liikaa.