Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (696)

Vierailija
661/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kävi Turkista ostamassa feikkivaatteita ja -laukkuja. Myi niitä Vintedinissä luksuksena ja pöljät osti.

Vierailija
662/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko järkeä enää yrittää myydä pikkutavaraa /esim kausivaloja, joulukoristeita, menevätkö kaupaksi? Mietin kun yhden tuotteen postikulut jo 3,29e? Samalla hinnallahan haet jostain rustasta tokmannilta ja vielä uusia.

Ihmiset ostaa joskus useampia tuotteita samaan pakettiin. Joten kannattaa, kokeilla ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jotkut myyjät vastaa viesteihin vaikka ovat paikalla? Kysyin esim mittoja mekosta. Eivätkö he huomaa noita viestejä? Vinted ei kyllä taida ilmoittaa mitenkään, että viesti tullut? 

Myyjät ei käytännössä joko halua vastata/vaivautua, taikka vastaavat paremmalla ajalla jos/kun pääsevät mittaamaan. 

Tuote ollut 3 viikkoa. Luulis et haluais päästä siitä eroon. Myyjä myös luki viestini mutta mitään vastausta ei tullut.

Arvelen että moni ei yksinkertaisesti jaksa vastata kyselijöille. Tyypillinen kuvio kun menee näin:

joku kysyy tuotteesta jotain, vaikka tarkentavia mittoja tms -> kaivelet tuotteen esiin, mittaat, otat tarkentavia kuvia -> vastaat kyselijälle -> kyselijä ei koskaan palaa asiaan, ei edes kiitä lisätiedoista, eikä varsinkaan osta tuotetta

Etenkin jos kyseessä on joku edullisempi tuote niin moni ei jaksa vaivautua, kun on tottunut että homma menee kuten yllä kuvattu. Joku toinen tulee ja ostaa sen kympin tuotteen ilman lisäkysymyksiä.

Itse pyrin laittamaan kattavat kuvat ja mitat alun alkaenkin, ja jos joku haluaa lisää tietoa niin yleensä vastaan, mutta harvoin siitä jää mulle mitään käteen myyjänä.

Ymmärrän mutta harmittaa koska ois just ollut kiva vaate :( Mutta mitään vastausta en saanut. Suosittelen kyl laittaan myyjille jonkinlaisia mittoja tuotekuvauksiin 

Muutaman kerran olen katsonut joitakin vaatteita että kiinnostaisi ostaa mutta ei ole myyjä laittanut yhtään ainoaa mittaa vaatteesta. En viitsi edes kysyä mittoja jos myyjä on noin laiska, tuskin edes viitsii pyynnöstä mitata. Summassa en osta.

Vierailija
664/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei pieni tinkaamine haittaa ARVOKKAAMMISSA tuotteissa, jos vaikka (uutta vastaava) merkkivaate maksaa 35e, ok jos jokunkysyy kyytkö 32e (en aina tosin myy, jos vasta hetken ollut/kiinnostusta herättänyt)

Mutta sitä en ymmärrä, jos myyn (uutta vastaavaa) paitaa esim. 1,50e (vain koska haluan eroon, ja vielä huomattavasti edullisemmin mitä vastaavia myynnissä!) ja sitten joku kysyy myytkö 1e. 

En myy, tuollainen, no, melkein jopa loukkaa. On siinä oma vaiva kuitenin paketoida ja viedä Postiin (vaikka lähellä onkin) ja sitten saa "euron palkaksi"...Mielummin sitten antaa jollekkin tutulle ilmaiseksi. 

Noita edullisia mukana, kun aika usein joku joka ostaa jonkun kallimman, lisäilee myös edullisempia mukaan -->samalla vaivalla menee samaan pakettiin. Usein myös myyn edulliset paketteina, ewim, 4 t-paitaa 5e, ei euron kappale.

Minä suutun kyllä törkeistä tarjouksista todella paljon. Mitä hittoa se ostaja kuvittelee että just laitettu ilmoitus ja heti myisin puoleen hintaan?! Aivan törkeää edes tarjota. Satavarma keino päätyä estoille. Hölmöt idiootit! Kuka viitsii kuskata euron pakettia postiin?!

Vierailija
665/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jotkut myyjät vastaa viesteihin vaikka ovat paikalla? Kysyin esim mittoja mekosta. Eivätkö he huomaa noita viestejä? Vinted ei kyllä taida ilmoittaa mitenkään, että viesti tullut? 

Myyjät ei käytännössä joko halua vastata/vaivautua, taikka vastaavat paremmalla ajalla jos/kun pääsevät mittaamaan. 

Tuote ollut 3 viikkoa. Luulis et haluais päästä siitä eroon. Myyjä myös luki viestini mutta mitään vastausta ei tullut.

Arvelen että moni ei yksinkertaisesti jaksa vastata kyselijöille. Tyypillinen kuvio kun menee näin:

joku kysyy tuotteesta jotain, vaikka tarkentavia mittoja tms -> kaivelet tuotteen esiin, mittaat, otat tarkentavia kuvia -> vastaat kyselijälle -> kyselijä ei koskaan palaa asiaan, ei edes kiitä lisätiedoista, eikä varsinkaan osta tuotetta

Etenkin jos kyseessä on joku edullisempi tuote niin moni ei jaksa vaivautua, kun on tottunut että homma menee kuten yllä kuvattu. Joku toinen tulee ja ostaa sen kympin tuotteen ilman lisäkysymyksiä.

Itse pyrin laittamaan kattavat kuvat ja mitat alun alkaenkin, ja jos joku haluaa lisää tietoa niin yleensä vastaan, mutta harvoin siitä jää mulle mitään käteen myyjänä.

Ymmärrän mutta harmittaa koska ois just ollut kiva vaate :( Mutta mitään vastausta en saanut. Suosittelen kyl laittaan myyjille jonkinlaisia mittoja tuotekuvauksiin 

Muutaman kerran olen katsonut joitakin vaatteita että kiinnostaisi ostaa mutta ei ole myyjä laittanut yhtään ainoaa mittaa vaatteesta. En viitsi edes kysyä mittoja jos myyjä on noin laiska, tuskin edes viitsii pyynnöstä mitata. Summassa en osta.

harvempi mittoja kaipailee, kysy ihmeessä jos niitä kaipaat.

Vierailija
666/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa tarkat tiedot myyjänä tuotteesta, antaa itsestään yleensä jämptimmän ja luotettavemman kuvan. 

Vierailija
667/696 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei pieni tinkaamine haittaa ARVOKKAAMMISSA tuotteissa, jos vaikka (uutta vastaava) merkkivaate maksaa 35e, ok jos jokunkysyy kyytkö 32e (en aina tosin myy, jos vasta hetken ollut/kiinnostusta herättänyt)

Mutta sitä en ymmärrä, jos myyn (uutta vastaavaa) paitaa esim. 1,50e (vain koska haluan eroon, ja vielä huomattavasti edullisemmin mitä vastaavia myynnissä!) ja sitten joku kysyy myytkö 1e. 

En myy, tuollainen, no, melkein jopa loukkaa. On siinä oma vaiva kuitenin paketoida ja viedä Postiin (vaikka lähellä onkin) ja sitten saa "euron palkaksi"...Mielummin sitten antaa jollekkin tutulle ilmaiseksi. 

Noita edullisia mukana, kun aika usein joku joka ostaa jonkun kallimman, lisäilee myös edullisempia mukaan -->samalla vaivalla menee samaan pakettiin. Usein myös myyn edulliset paketteina, ewim, 4 t-paitaa 5e, ei euron kappale.

Minä suutun kyllä törkeistä tarjouksista todella paljon. Mitä hittoa se ostaja kuvittelee että just laitettu ilmoitus ja heti myisin puoleen hintaan?! Aivan törkeää edes tarjota. Satavarma keino päätyä estoille. Hölmöt idiootit! Kuka viitsii kuskata euron pakettia postiin?!

Myyt siis kahden euron tuotteita? 

Vierailija
668/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä mitat tarvitset?

Vierailija
669/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä mitat tarvitset?

Olen eri, mutta itse ainakin tarvitsen mitat rinnanympäryksestä, vyötäröstä ja lantiosta sekä kokonaispituuden (riippuen siis vaatteesta, onko paita vai mekko esim.). 
Pelkää kokomerkintä esim. S ei kerro mitään vaatteen todellisesta koosta, ellei sitten ole itselle todella tuttu vaatemerkki. Mulla ainakin on vaatteita koossa S-M, niin eri mittoja eri merkeillä on. 

Vierailija
670/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa tarkat tiedot myyjänä tuotteesta, antaa itsestään yleensä jämptimmän ja luotettavemman kuvan. 

Harvat jaksaa muutaman euron tuotteesta alkaa mittailemaan. 

Vierailija
671/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa mittoja kaipailevat mitkä mitat olisi oltava paidasta, housuista ja takeista?

Vierailija
672/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintediin voisi tulla saa tinkiä/tarjota nappi minkä voisi laittaa jos se on ok. Itseä ne ei häiritse, hylkään vaan jos on liian vähän.

Vierailija
673/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myyjänä postitan paketit aina niin pian ku mahdollista. Siitä on tullu rutiini, josta pyrin pitämään kiinni vähän kuin kotitöiden tekemisestä, jos asioita vetkuttaa niin niiden alotus käy päivä päivältä hankalammaks. 

Yleensä katson millon paketit lähtee tilauksesta seuraavan kerran ja vien sitä ennen ne Postiin. En jää odottelemaan, josko tulis vielä muita kauppoja ja voisin viedä isomman kasan kerralla. Ymmärrän, että kaikille ei tämä tyyli sovi, mutta tuo myös vähentää taakkaa pakettien tekemiseen liittyen. Joskus harvoin, jos pitää lähettää, vaikka iso astiasto niin saattaa venyä rutiinista päivällä tai kahdella ennen kuin löytyy sopiva paketti ja tykötarpeet sen tekoon, mutta tuo on äärimmäisen harvinaista.

Joillakin ihmisillä postitukset venyy ja venyy, eikä ne lopulta edes saa aikasiks lähettää koko tavaraa. Miks nähdä vaivaa myydä, jos prosessi jää maalisuoralla kesken ja viimenen steppi eli tavaran lähetys ei koskaan tapahdu? 

Se voi olla joku vuosi sitten listattu tavara, joka on tätä nykyä verkkokellarin viimeisessä nurkassa kaikkien muiden laatikoiden alimmaisena. Jos se on joku euron tuote niin ei kaikki vaan jaksa lähteä kaivamaan sitä.

Kannattaisikohan tässä tilanteessa suosiolla ottaa tavara pois myynnistä, jos helpompi vaiva? Mulla kävi kerran niin, että ostin jotain ja myyjä ilmottaa, et ei tiedä missä kyseinen tavara on. Oliko myyty aiemmin, hukkunut, heitetty pois..? No reilun viikon päästä sain rahat takas, koska tavaraa ei ikinä lähetetty. Myyjä ei voinut edes klikata peruuta kaupat nappia. Kummiski jaksoi pistää viestillä ison selityksen miks ei paketti lähde. Huoh!

Mitä sä multa kyselet kannattaako? 😅 Ei mulla ole mitään myynnissä vintedissä. Kerroin vain yhden mahdollisen skenaarion kun ette itse keksineet ensimmäistäkään. Siitäkin sai alapeukkua kiitokseksi, joten ihmetelkää jatkossa ihan keskenänne vaan!

Vierailija
674/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myyjänä postitan paketit aina niin pian ku mahdollista. Siitä on tullu rutiini, josta pyrin pitämään kiinni vähän kuin kotitöiden tekemisestä, jos asioita vetkuttaa niin niiden alotus käy päivä päivältä hankalammaks. 

Yleensä katson millon paketit lähtee tilauksesta seuraavan kerran ja vien sitä ennen ne Postiin. En jää odottelemaan, josko tulis vielä muita kauppoja ja voisin viedä isomman kasan kerralla. Ymmärrän, että kaikille ei tämä tyyli sovi, mutta tuo myös vähentää taakkaa pakettien tekemiseen liittyen. Joskus harvoin, jos pitää lähettää, vaikka iso astiasto niin saattaa venyä rutiinista päivällä tai kahdella ennen kuin löytyy sopiva paketti ja tykötarpeet sen tekoon, mutta tuo on äärimmäisen harvinaista.

Joillakin ihmisillä postitukset venyy ja venyy, eikä ne lopulta edes saa aikasiks lähettää koko tavaraa. Miks nähdä vaivaa myydä, jos prosessi jää maalisuoralla kesken ja viimenen steppi eli tavaran lähetys ei koskaan tapahdu? 

Se voi olla joku vuosi sitten listattu tavara, joka on tätä nykyä verkkokellarin viimeisessä nurkassa kaikkien muiden laatikoiden alimmaisena. Jos se on joku euron tuote niin ei kaikki vaan jaksa lähteä kaivamaan sitä.

Sen verran pitäisi arvostaa muiden ihmisten aikaa, että ottaa tällaiset tuotteet pois myynnistä. Tai ilmoittaa heti, että pahoittelut, en nyt sittenkään ole myymässä tätä.

No sun pitää sitten ottaa yhteyttä tällaisiin myyjiin ja kertoa tämä heille, turhaan mulle saarnaat kun ei mulla ole mitään tekemistä koko vintedin kanssa. 🤦‍

Vierailija
675/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan myynyt siellä mitään, vain ostanut. Kuntoluokitukset ihmetyttävät tosiaankin. Olen koruja katsellut ja minusta on naurettavaa, että tosi monessa rihkamakorussa on tuo "erittäin hyvä" luokitus, vaikka selviä vikoja näkyy. Esimerkiksi jos hopeoidun korun pinnoite on niin kulunut, että sen alta näkyy pohjamateriaali kupariseos, koru on silloin itselleni roskiskamaa (jollei esim. sormuksessa tms ole kauniita kiviä, jotka voi irroittaa postikorttiaskarteluun)  Vaatteista en viitsi edes puhua. Kerran olen vintedista vaatteita ostanut, yhden "erittäin hyvän " vaatepaketin , ja se lensi heti avaamisen jälkeen roskiin. En jaksanut alkaa säätämään valitusten kanssa mutta opinpahan kerralla, että jonkun toisen "erittäin hyvä" on itselleni sellainen vaate, jonka kehtaa viedä korkeintaan lumppukeräykseen. En osta vintedistä enää vaatteita Huutonetissä tapahtui 20 vuotta sitten vähän vastaavasti,  kerran ostin yhden "uudenveroisen" villaviitan , jossa useita koinsyömäreikiä . Käytettyjä vaatteita ei netistä kannata ostaa

Vierailija
676/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran pitäisi arvostaa muiden ihmisten aikaa, että ottaa tällaiset tuotteet pois myynnistä. Tai ilmoittaa heti, että pahoittelut, en nyt sittenkään ole myymässä tätä.

No sun pitää sitten ottaa yhteyttä tällaisiin myyjiin ja kertoa tämä heille, turhaan mulle saarnaat kun ei mulla ole mitään tekemistä koko vintedin kanssa. 🤦‍

Mitä ihmettä sä täällä sitten roikut ja kommentoit ja taivastelet kun joku vastaa sun viestii :D Näissä keskusteluketjuissa olevat viestit, olkoonkin sinun lähettämäsi viestiin kirjoitettu vastaus, eivät ole yksinomaan henkilökohtaisesti sinulle suunnattuja vaan ihan kaikille ketkä täällä lueskelee ja pohtii samoja asioita

Vierailija
677/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toistasataa tuotetta myyneenä ja toistatuhatta euroa tienanneena en enää jaksa vastata mittojen kyselijöille mitään. Kalliimpiin tuotteisiin laitan mitat toki ilmoitukseen. Kokemukseni mukaan mittojen tai lisäkuvien kyselijät eivät koskaan palaa asiaan edes kiitoksen vertaa ja saan tuotteen myytyä ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.

Vierailija
678/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaa mittoja kaipailevat mitkä mitat olisi oltava paidasta, housuista ja takeista?

Yläosat:

-Kainalo-kainalo

-olka-helma

Jakuissa ja takeissa myös hihanympärys hauiksen kohdalla on usein tarpeellinen. 

Alaosat:

-vyötärönympärys

-vyötärö-haara (housuissa)

-lahkeen sisäpituus (haara-lahkeensuu) tai hameissa vyötärö-helma

-lahkeenympärys tarvittaessa 

Haalarit:

-myös olka-haara

Vierailija
679/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tinkasin 5 eurosta -> 4.99e, kun postikulut kuulemma halpenee tuolla jos on alle 5. En ole varma oliko totta mutta noin olen kuullut.

Vierailija
680/696 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasaisesti saa paketteja viedä n. 5-10 viikossa. Myyn naisten vaatteita, kirjoja ja dvd-elokuvia, välillä jotain astioita ja kaikki hinnat on 1-4€. Parin kuukauden aikana on 170€ tullut rahaa. Saa ainakin turhia tavaroita pois ja tilaa kaappeihin.