Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (767)

Vierailija
721/767 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedin postimaksut ovat nykyisin niin korkeat, ettei halvempia tuotteita kannata ostaa.

Jos tuote maksaa 2€ ja postikulut 3 €, voit mielessäsi kuvitella, että hinta on 4 € ja postit 1 €.

Noin. Nyt ei enää harmita ”kalliit” postikulut. Ja sitten menet tarkistamaan tämän hetkiset matkahuollon ja postin toimitusmaksut, jotka on kolminkertaiset vintedin hintoihin.

Vierailija
722/767 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut myy Vintedissä tavaroita jotka eivät mahdu 40 cm pakettiin?? Vai onko eri kuljetusyrityksillä isommat pakettikoot ? Minulla on vain Postin pakettina lähetys ja 40 cm suurin pakettimitta.

Vintedissä mitoilla ei ole väliä, heillä on soppari postin kanssa että kunhan kilot on paketilla alle 25kg, niin tulee vaikka 2m pituinen matto. 

Mistä tämä tieto? Vintedissähän näkyy nuo maksomimitat lisätiedoissa, kun olet lähettämässä pakettia. Postin kautta pitkät paketit on kallista lähettää. Onko tämä varma tieto, uskallanko laittaa esim maton myyntiin?

Olen siis itsekin kyllä nähnyt ihmisten noita myyvän. Itse mietin vain, voiko Postissa joku siihen puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/767 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä lisätä edelliseen et miks myyn 1-4 eurolla uusia niin ei noita merkkejä saa kalliimmalla kaupaks edes uutena etenkään ku tulee postit ja ostajanturvamaksu päälle. Joku pari kertaa pidetty Zaran bleiseri mistä uutena maksoin 69 euroo ei tunnu menevän edes kympillä. Oon tullu viime aikana tarkemmaks mitä ostan, koska kaupaks ei vaan mee.

Ymmärsinkö oikein, että ostat uusia vaatteita vähän sillä verukkeella, että lyhyen käytön jälkeen joku niistä haluaa maksaa Vintedissä? Jo on syytäkin olla "tarkempi" siinä mitä ostaa. 

En todellakaan osta. Mulla saattaa olla turkoosi juhlamekko ja just samaa sävyä siihen mätsäävä pikkutakki. Yhdet tai kahdet juhlat noilla ja sit kiertoon. Tietysti käytän tilanteen mukaan useammin, mutta saattaa olla, että joku vaate toimii parhaiten just tietyn asun kanssa hyvin. Jos pidän hautajaisissa jotain mustaa mekkoa niin en tykkää lähtee enää samalla mekolla viikon päästä kreisibailaan.

Vierailija
724/767 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedin ja Torin takia Suomessakin kirpputoreja mennyt ja menossa konkurssiin. Itse kannatan perinteistä kirpparia missä saa kierrellä ja tehdä löytöjä. Surullista että kaikki menee nettiin. 

Kirppiksiltä tekee välillä huikeita löytöjä, mutta hyvin usein kuten vaikka viimeeks paikalliskirppiksellä kierrellessä tuli vastaan lähinnä nukkavieruja loppuunkulutettuja h&m vaatteita ylihintaan. Ei houkuttanut. Kirppiksillä ei pysty hakemaan tavaraa hakusanalla "pinkki röyhelötoppi koko M" vaan pitää tuhlata aikaa penkomiseen. Vintedissä isompi valikoima. Just ostin Adidas 24k gold tracksuitin takin, jonka aion pistää kultasten ale-löytö bootsien ja mini shortsien kanssa festareille. Ihan parasta kun tietää mitä haluu ja se löyty hakusanalla Ruotsista.

Vierailija
725/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo postikulut menee nyt? Tuntuu kauppa hyytyneen, siinäkö syy.

Vierailija
726/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinted jumittaa. Tänään ilmestyi 25 kpl lukematonta viestiä esiin jostain kolmen viikon takaa. 
En tiedä oliko ne tarjouspyyntöjä, vai olivatko yrittäneet ostaa samanaikaisesti. Niissä ei lukenut mitään, ja ne kaikki ”viestit” koski jo myytyä tuotetta.

Vierailija
727/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinted jumittaa. Tänään ilmestyi 25 kpl lukematonta viestiä esiin jostain kolmen viikon takaa. 
En tiedä oliko ne tarjouspyyntöjä, vai olivatko yrittäneet ostaa samanaikaisesti. Niissä ei lukenut mitään, ja ne kaikki ”viestit” koski jo myytyä tuotetta.

Viesteissä näkyi siis vain ostajien profiili. Ja luki ainoastaan ”tuote ei ole saatavilla” (koska oli myyty)

Vierailija
728/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain ostellut, toki nuo postimaksut harmittaa. Esim Puolasta erikoinen pusero 0,24e eli 1 zloty ja posti n 10e. Tanska noin 11e.

Posti sinänsä, yhden kortin postimerkki ja toisaalta kenkäpari, lähetyskulut samanhintaisia.

Haku tökkii myös välillä. 

Yleisin virhe on valokuvissa, kuvassa kaunis terrakotta mutta pusero sitten onkin kirkkaanpunainen. Ym värijuttuja.

Vierailija
729/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesteissä näkyi siis vain ostajien profiili. Ja luki ainoastaan ”tuote ei ole saatavilla” (koska oli myyty)

Mulle kävi sama pari viikkoa sitten. Ja yksi päivä näkyi kaikki viestit kahteen kertaan.

Vierailija
730/767 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy juuri enää koskaan normi kirpputoreilla. Surullist kai mutta vintedistä löytää paremmin. 

Vierailija
731/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo posteista valitus vähän tympii kun kuitenkin saat jonkun uutena 40-60€ maksavan tuotteen 4-5 euron hintaan hyväkuntoisena  niin ei paha.

Vierailija
732/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo posteista valitus vähän tympii kun kuitenkin saat jonkun uutena 40-60€ maksavan tuotteen 4-5 euron hintaan hyväkuntoisena  niin ei paha.

Siis posteineen 4-5 € hintaan jos pyynti on 2-3€.

Vierailija
733/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimiposti esim sarjakuvalehdelle 4€, pyynti 2€!

Vierailija
734/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko postit nousseet noin paljon?

Vierailija
735/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki noita posteja oli nostaa jos kauppa tyrehtyy.

Vierailija
736/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kalliimpien postien tyrehdyttävän täysin kauppaa, mutta "ostan, koska on halpa" heräteostokset jää useammalta tekemättä. Kandee ostaa tavaraa myyjiltä, joilla useempi kiinnostava tuote myynnissä niin saa enemmän kerralla, eikä postit tunnu niin kalliilta.

Vierailija
737/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jumittaa 60 euroa odotustilassa kun ihmiset ei nouda pakettejaan. Sitä odotellessa että käyvätkö viimeisenä päivänä vai palautuuko mulle takaisin...

Vierailija
738/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla näytti 3,29 €, kun katoin jonkun sarjakuvalehden posteja. Ei ole mielestäni vielä paha hinta. 
Tulevaisuudessa tulee vielä hinnat nousemaan. Ostakaa ja myyjää nyt.

Vierailija
739/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tuote myytiin uuden paketissa. Huijareita löytyy myös tuolta sivustolta.

Vierailija
740/767 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla näytti 3,29 €, kun katoin jonkun sarjakuvalehden posteja. Ei ole mielestäni vielä paha hinta. 
Tulevaisuudessa tulee vielä hinnat nousemaan. Ostakaa ja myyjää nyt.

*myykää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi