Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Hei, miten pitkään ilmoitusten tarkistus kestää, onko kokemuksia? Luki, että muutama minuutti, mutta on jo perjantaista lähtien jäänyt ollut tarkistettavana. Ensimmäistä kertaa siis laitan tuotteita nyt myyntiin.
Minulla kestänyt aina vaan minuutti... outoa.
Vierailija kirjoitti:
Myin käytetyn anaalitapin siellä. Sain 10 000 euroa.
Nainen 45
Joku tappiko osti vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, onko muille käynyt samoin? Ostajat ei enää juurikaan kirjoita palautteita, vaan tulee vain tuo automaattinen palaute. Kevään aikana suunta muuttui tähän. Sitä ennen suurin osa ostajista nimenomaan kirjoitti palautteen. En ymmärrä miksi ei voi paria sekuntia käyttää palautteeseen samalla kun hyväksyy ostoksen. Myyjänä kun laitan palautteen niin ostaja käy vintedissä nopeasti sen jälkeen. Varmaankin palautteeni lukemassa mutta ei kirjoita silti palautetta itse. Joskus olen tätäkin jäänyt siis seuraamaan. Eli siitäkään ei ole aina kyse että unohtuisi.
Kuvaan myymäni tuotteet huolella ja postitankin nopeasti, joten omassa toiminnassani ei pitäisi olla mitään mikä selittää tämän muutoksen palautteissa.
Mihin sä sen sanallisen palautteen tarvit, saat 5/5 niin miksi se ei riitä? En mä ainakaan jaksa alkaa kenellekään mitään rustailemaan, kaikki saa automaat
Jos myyjällä on ainoastaan automaattipalautteita, niin tulkitsen, että kaikki ei ole mennyt ihan putkeen. Itse annan mennä automaattipalautteella ainoastaan silloin, kun mulla ei ole mitään positiivista sanottavaa. Tähtiä en viitsi alentaa, koska en halua kostoarvosteluja.
Tavallisen sytkärin ylläpito hylkäsi, kun olin myymässä sitä.Eli sitä ilmoitusta ei koskaan julkaistu.Syy:Vaarallinen esine.
Ei vitsi.Siellä on sytkäreitä myynnissä yllin kyllin.En ymmärrä politiikkaa!
Mitää väärää en tehnyt.Laillinen ja aito Zippo,josta oli selkeät todisteet kuvassa,eli numerot ja logot jne.
Mutta siis vaarallinen esine.En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, miten pitkään ilmoitusten tarkistus kestää, onko kokemuksia? Luki, että muutama minuutti, mutta on jo perjantaista lähtien jäänyt ollut tarkistettavana. Ensimmäistä kertaa siis laitan tuotteita nyt myyntiin.
Mulla kävi viime viikolla just niin että ilmoitukset jäi tarkistukseen. Olivat siinä tilassa seuraavaan päivään. Arvelin että joku bugi kun aina mennyt max pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, onko muille käynyt samoin? Ostajat ei enää juurikaan kirjoita palautteita, vaan tulee vain tuo automaattinen palaute. Kevään aikana suunta muuttui tähän. Sitä ennen suurin osa ostajista nimenomaan kirjoitti palautteen. En ymmärrä miksi ei voi paria sekuntia käyttää palautteeseen samalla kun hyväksyy ostoksen. Myyjänä kun laitan palautteen niin ostaja käy vintedissä nopeasti sen jälkeen. Varmaankin palautteeni lukemassa mutta ei kirjoita silti palautetta itse. Joskus olen tätäkin jäänyt siis seuraamaan. Eli siitäkään ei ole aina kyse että unohtuisi.
Kuvaan myymäni tuotteet huolella ja postitankin nopeasti, joten omassa toiminnassani ei pitäisi olla mitään mikä selittää tämän muutoksen palautteissa.
Mihin sä sen sanallisen palautteen tarvit, saat 5/5 niin miksi se ei riitä? En mä ainakaan jaksa alkaa kene
Tämä on se syy miksi minua ottaa pannuun automaattiset palautteet. Koska tiedän että jotkut lukevat palautteita niin että automaattinen tarkoittaa sitä että jotain meni pieleen/jäi hampaankoloon.
Hyvän aikaa on mennyt jo niin että ehkä 2/6 ostajasta vaivautuu kirjoittamaan palautteen. Suurin osa kuitenkin hyväksyy tuotteen manuaalisesti nappia painamalla nopeasti tuotteen saatuaan, joten se ei siinä samalla paljoa vaadi laittaa vaikka pelkkä yksi hymiö palautteeksi.
Automaattisia tulee nykyään niistäkin kaupoista, joissa oma suoritus on täysin varmasti ollut parempi kuin kymppi.
On vastattu kärsivällisesti ostajan kysymyksiin vaikka kaikki oleellinen löytyy jo ilmoituksesta valmiiksi. On annettu iso alennus. Tuote on ollut priimaa tai mahdolliset viat on tarkasti kuvattu niin kuvin kuin sanoin. On vielä vastattu ostajan erityistoiveisiin (tietty tarkka postitusajankohta, tietty paketointitapa tms) vaikka myyjällä ei ole velvollisuutta ryhtyä edes tällaiseen enää sen jäljeen kun osta-nappia on jo painettu (eri asia toki jos jotain on sovittu jo ennen kauppoja). Ja silti tulee automaattinen palaute.
Välillä on käynyt niinkin että ostaja on kauppojen jälkeen vuolaasti kehunut yksityisviesteissä mutta palautteeksi on tullut automaattinen.
Tuli nyt huonosti tuo lainaus tuohon yllä olevaan viestiin. Vastasin siis tällä sivulla olevaan viestiin automaattisista palautteista.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011382206.html
ikävä on vain tilaajille mutta!
Vinted myyjissä temun tuotteita kalliimmalla!
"toisen ostin Vinted-nettikirpputorilta reilulla kahdeksalla eurolla, toisen kiinalaisesta Temu-halpakaupasta 73 sentillä.
Vinted-myyjä ilmoitti korun olevan espanjalaisen Zara-vaateketjun kaupasta ostettu. Todellisuudessa Zarassa ei tällaisia koruja ole myynnissä.
Miten sitten on mahdollista, että korut ovat täysin identtisiä?
Kyse on huijauksesta. Nettikirpputorin myyjä, tässä tapauksessa ---- pyrkii piilottamaan ostajalta myytävän tuotteen alkuperän."
Ostakaa vaan vinted-temu tavaraa!
ANNA-LIISA! Kun kirjoitat noi puolalaiset, liettualaiset sun muut isolla alkukirjaimilla, ne ovat SUKUNIMIÄ!
Ota pois se iso alkukirjain asetus!
2Kannattaa muistaa että Puolalaisilla / Liettualaisilla muilta kuin Suomalaisilta . t: Anna-Liisa"
Puolalainen isolla-sukunimi eli puolalainen
Liettualainen isolla-sukunimi eli liettualainen
Suomalainen isolla-sukunimi eli suomalainen
Vierailija kirjoitti:
Postikulut Suomessa nousseet ilman ilmoitusta? Vai häröökö tämä?
Mulla on edelleen se 2,99e tai 1,99e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä sen sanallisen palautteen tarvit, saat 5/5 niin miksi se ei riitä? En mä ainakaan jaksa alkaa kene
Jos myyjällä on ainoastaan automaattipalautteita, niin tulkitsen, että kaikki ei ole mennyt ihan putkeen. Itse annan mennä automaattipalautteella ainoastaan silloin, kun mulla ei ole mitään positiivista sanottavaa. Tähtiä en viitsi alentaa, koska en halua kostoarvosteluja.
Minä en koskaan laita palautetta, vaikka kaikki olisi mennyt täydellisesti. Mulla on tärkeämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Postarit riippuu kategoriasta ja tuotteen hinnasta. Esim alle 5e maksavien vaatteiden postarit on 1.99e ja yli 5e maksavien on 2.99e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työntää kaikkiin kotimaisiin 3,45e. Jospa tuo jotain sekoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työntää kaikkiin kotimaisiin 3,45e. Jospa tuo jotain sekoilee.
Mäkin ihmettelin tuota, että on 3,45e postikulut. Ihan sama onko tuotteen hinta 1e vai 5e. Mulla on tuo vinted muutenkin temppuillut tänään niin jospa se tosiaan on joku tilapäinen häiriö
Mulla myös pk.noussut alle 5e ostossa 2.99e ja yli 5e 3.55e.
Nyt ei tee enää mieli ostaa edes mitään.
Enkä oo mistään nähnyt ilmoitusta,että pk.nousseet.
Sama homma, 3.45 €, ennen 1.99 tai 2.99
Eipä innosta ostaa enää kun kirpparilta tulee halvemmaksi, vaikka oliskin ylihinnoteltu tuote. Lisäksi ei tarvi jännittää onko erittäin hyväkuntoinen oikeasti tyydyttävä.
Kaipaisin neuvoja. Menin eka kertaan Vinted:n sivuille. Laitoin hauksi naisten vaatteet (kaikki) ja valitsin kokonumeron sekä värejä, 6 mieliväriäni. Laitoin hakuun, että alin hinta ensin. Sitten aloin selata. Näkyviin tuli vain 10 sivua, vaikka vaatteita on tietenkin enemmän?
No sitten laitoin siihen hintahaun 1e-30e ja ajattelin, että nyt se varmasti näyttää kaikki vaatteet, joiden hinnat sopivat tuohon hintahaitariin, mutta ei, taas vain 10 sivua. Katsoin, että viimeisin hinta vaatteella sivulla 10 oli 1,75 e, joten muutin hintahaun seuraavasti: 1,76e-30e. Sitten se alkoi taas etsimään seuraavat 10 sivua ja sama homma jatkui.
Kun laitoin kallein ensin, niin se aloitti 30 euron vaatteista ja taas hakua 10 sivua.
Miten saisin näkyviin kerralla kaikki vaatteet, joiden hinta on 1-30 e?
Kiitos paljon avusta. :)
Ja muutenkin kannattaa noiden kyseisten kansallisuuksien kanssa olla tiukkana. Myin tuotteen x Puolaan Vintedissä.
Ostaja rupesi lähettämään heti perään minulle Vintedin appissa viestiä, että laitatko pakettiin mukaan tuotteen Y kaupanpäällisiksi, kun hänellä ei ole tuotetta Y. En vastannut näihin kaupanpäällis- pyyntöihin mitään, koska se oli täysin asiatonta eikä tuollaisesta tarvitse kirjoitella kenenkään tuntemattoman kanssa. Minulla ei ole edes tuotetta Y myytävänä Vintedissä, joten en ymmärrä miten hän kuvitteli, että minulla olisi tuote Y saati että sellaisen jostain lisäisin kaupanpäälliseksi.
Jos myyn tuotteen x, niin toimitan tuotteen x. Ei tämä Vinted ole mikään basaari missä neuvotellaan jotain random kaupanpäällisiä.