Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Edelliseen lisään vielä, että nettimyynti ei mun mielestä sovi sellasille ihmisille, joilla on kauhee kiire päästä eroon vaatteista ja tehdä tilaa kaappiin. Perinteinen kirppispöytä tai vaatteiden lahjottaminen hyväntekeväisyyteen on fiksumpaa noissa tapauksissa. Myyjät, jotka jatkuvasti päivän välein alentaa tuotteen hintaa antaa epätoivosen kuvan ja ostajaehdokkaat voi jäädä seuraamaan miten alas hinta painuu sen sijaan, että painais osta nappia.
Nostan, mielenkiinnosta kysyn miten toimitte myyjänä jos tuote painaa enemmän kuin pakkauskoko sallii?
Tuntuu että Vintedissä meni vielä pari kuukautta sitten paljon paremmin tavarat. Enkä puhu vain omistani - huomaan että suosikkilistaltanikaan ei liiku juuri mitään.
Vielä tuohon aiemmin keskusteltuun, "automaattipalaute voi kertoa, että ostaja ei ole täysin tyytyväinen kauppaan". Olen huomannut senkin nyt ihan viime aikoina, että tosi harva jaksaa enää jättää palautetta. Kyseessä siis ollut täysin käyttämättömiä tuotteita, pakattu ehkä vähän liiankin hyvin, postitettu yleensä heti seuraavana päivänä. En tiedä mitä muka voisin tehdä vielä paremmin. Yksi ostaja sai jopa kinuamansa 20 euron alennuksen. Silti ei jättänyt palautetta, eikä itse asiassa edes merkinnyt tuotetta hyväksytyksi, vaan Vinted merkkasi sen automaattisesti.
Älä osta "merkkituotteita" yleensä kiinanroinaa,varsinkin uudet"edulliset" vintage tuotteet kaikki on uustuotantoa ja myyjät tietenkin ulkomaita.
Vierailija kirjoitti:
Nostan, mielenkiinnosta kysyn miten toimitte myyjänä jos tuote painaa enemmän kuin pakkauskoko sallii?
Lähetän tuotteen. Eivät ole koskaan Postissa sanoneet mitään.
Huomio huomio! Muutin äsken kaikki 5 euron tuotteet 4,95 euroa maksaviksi, jolloin ostaja saa postikulut euroa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että Vintedissä meni vielä pari kuukautta sitten paljon paremmin tavarat. Enkä puhu vain omistani - huomaan että suosikkilistaltanikaan ei liiku juuri mitään.
Saattaahan tossa olla sekin et ku useemmat ja useemmat ihmiset on alkaneet myymään siellä niin tarjonnan kasvaessa kysyntä ei oo kasvanu samalla vauhilla, joten kilpailu kiristyny.
Vierailija kirjoitti:
Huomio huomio! Muutin äsken kaikki 5 euron tuotteet 4,95 euroa maksaviksi, jolloin ostaja saa postikulut euroa halvemmalla.
Siis se hintako määrittää postitusmaksun suuruuden?
Mua ärsyttää Vintedin tinkaajat. Ihan kuin torissa aikanaan (enää en sitä käytä) meno meni koko ajan vaan röyhkeämmäksi tinkaajien suhteen.
Usein suostun antamaan vähän alennusta ja arvokkaammissa kaupoissa toki myös määrällisesti enemmänkin. Käytössä on myös varsin hyvät pakettiakennukset.
Suurin osa tinkaajista kuitenkin tinkaa jopa puolta hinnasta pois ja näin vielä senkin jälkeen kun pakettialennus on jo hinnassa huomioitu. Euron, parin tuotteistakin pyydetään alennusta.
Tinkaajat on liikkeellä jo hyvin nopeasti kun olet laittanut uutta myyntiin. Hinnat on jo valmiiksi edulliset niin en anna heti isoa alennusta kun tuotteet on ollut myynnissä vasta puoli tuntia.
Ongelma on siinä, että kun tuote maksaa 2 euroa ja vaikka se on sinänsä oikein sopiva summa monesta vaatteesta, niin postikulut nostavat hinnan 5-6 euroon. Se onkin jo isompi summa ja kirppisvaate on aina kirppisvaate. 5 euroa on jo iso raha jostain perusvaatteesta. Suomalaiset pyytävät muutenkin ihan liian suuria hintoja kohteistaan, joissa monesti on käytönjälkiä, nukkaa, tahroja, purkautumia.
Kannattaa siis muistaa hinnoitellessa, että ostaja maksaa halvoistakin kohteista tuplat.
Lisään vielä, että myyn itse suurimman osan kohteistani 2-4 eurolla ja käytän uusiin ostoihin vain Vintedin saldoa. Eli se tarkoittaa sitä, että jos haluan ostaa 5 euron tuotteen, pitää minun sitä varten myydä useita kohteitani, jotta saan tuon 9 euroa ostoon tarvittavaa saldoa. Monella sama taktiikka eli ostetaan myynnistä kertyneillä saldoilla.
Myykää halvalla, jos haluatte kohteet myydyksi.
Minä tuossa ylempänä valitin tinkaajista.
Itse kyllä hinnoittelen tuotteet niin että otan huomioon sen että päälle tulee myös muita kuluja. Halvemmat hinnat laitan vintediin kuin esim. kivijalkakirppikselle, jossa sielläkin myyn järkevillä hinnoilla, koska toki haluan että tavara liikkuu.
Olen harrastanut nettikirppistä jo kohta 20 vuotta. Aloittanut huuto.netistä. Joten postikulujen huomioiminen on tullut tutuksi.
Vintedhän on kiva juttu siinä, että postikulut on reilusti pienemmät kuin jos ne maksettaisiin ihan postin taksojen mukaan.
Ja vaikka ostajalle tulee muita kuluja myyntihinnan päälle, tuleehan minullekin ostajana, niin ei minun silti tarvitse myydä tuotteitani jollain 50 centillä kappale. Ei ole mitään järkeä kuvata, tehdä ilmoitus, pestä, pakata ja kiikuttaa paketti postiin ja saat siitä 50 centtiä.
Näiden älyttömien tinkaajien pyynnöt hylkään ja yleensä joku ostaa tuotteen sitten kuitenkin joko pyyntihinnalla tai pienellä tinkimisellä.
Nettikirppis on aina pohjautunut paljolti siihen ideaan, että samalta myyjältä ostetaan useampi tuote, jottei postikulut nosta yksittäisen tuotteen hintaa liikaa. Näin siis silloin kun pyöritetään nappikauppaa ja myyntiartikkelit on niitä muutaman euron juttuja kuten lastenvaatteet.
Ei myyjän tarvitse antaa käytännössä ilmaiseksi vain siksi että ostajalle tulee postikulut päälle.
Arvokkaammista tuotteista taas on ihan hyväksyttävää pyytää enemmän. Vaikka kerran jalassa käyneistä Leviksen farkuista, jotka ei teinille kelvannutkaan, voi kyllä ihan huoletta pyytää sen parikymppiä. Vaikka tulee postikulut ja vintedin vetämä väli päälle niin silti on hyvät kaupat ostajalle.
Mutta meitä on varmasti moneen junaan siinä millaista tinkimistä pitää sopivana. Itse lukeudun siihen joukkoon että puolen tinkaaminen pois on jo epäkohteliasta. Saati jos ensin on jo saanut 20-30% pakettialennuksen. Joillakin saattaa olla hinnassa jo tinkimisvara mukana. Voi sitten hyvillä mielin myydä 4 euron tuotteen kahdella.
Minusta ei ole yhtään mielekästä eikä mitään järkeä postitella euron tai kahden euron tavaraa, paketoinnissa ja postittamisessa on kuitenkin jonkin verran hommaa. Sellaiset tuotteet sopii paremmin livekirppiksille.
Olen myynyt vaatteita ja saanut hyvin kaupaksi. Tänään tapahtui ikävä juttu uuden, vain sovitetun vaatteen myynnissä. Myyjä sai tuotteen ja hyväksyi sen. Tämään jälkeen antoi huonon arvostelun ja tekstin, että vaate olisi muka haissut homeelta. Järkytyin ja laitoin myyjälle viestiä. Tarjosin palautusta, rahojen palautusta ja tuotteen pitoa. Mitä tahansa, vaikka tiesin tuotteen olevan kunnossa. Kyseessä muutaman euron vaate. Ostaja halusi pitää tuotteen, ei halunnut rahoja takaisin ja ei koskenut huonoon arvosteluun. Lopuksi esti minut. Tuntuu aika kiusanteolta. Miksi jos vaate muka oli homeessa kukaan tahtoisi sitä pitää?? :(
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt vaatteita ja saanut hyvin kaupaksi. Tänään tapahtui ikävä juttu uuden, vain sovitetun vaatteen myynnissä. Myyjä sai tuotteen ja hyväksyi sen. Tämään jälkeen antoi huonon arvostelun ja tekstin, että vaate olisi muka haissut homeelta. Järkytyin ja laitoin myyjälle viestiä. Tarjosin palautusta, rahojen palautusta ja tuotteen pitoa. Mitä tahansa, vaikka tiesin tuotteen olevan kunnossa. Kyseessä muutaman euron vaate. Ostaja halusi pitää tuotteen, ei halunnut rahoja takaisin ja ei koskenut huonoon arvosteluun. Lopuksi esti minut. Tuntuu aika kiusanteolta. Miksi jos vaate muka oli homeessa kukaan tahtoisi sitä pitää?? :(
Ilmoita keskustelu Vintedille sieltä yläkulman pallurasta ja samoin voit kommentoida ostajan arvosteluun että olet tarjonnut hyvitystä ym eikä ostaja tarttunut niihin joten palaute on aiheeton
Alan katua että tilasin joltakin kuvattomalta tyypiltä jolla oli yksi ainoa arvostelu, senkin varmaan kehitellyt itse sivustolle. Kyllä nyt luulisi 4 päivässä saavan paketin postiin kun on myyntiaikeissa kerran. Pitääkö se aina viimeiseen lähetyspäivään jättää? Aion antaa huonon arvostelun kun takki tulee, ja juma*auta jos se on huonossa kunnossa tai haisee niin kirjoitan siitä joka paikkaan. Tämä saa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kaupaksi tuollaisella paskasivustolla.
Joo, mukavaa kun itse on myyjänä helvetin varovainen ettei vaan kuvaa kuntoa liian hyväksi ja polkuhintaan menee erinomaista tavaraa.. sitten järestäin itse ottaa vastaan "uutta" ja "kerran käytettyä" paskaisena ja rikkinäisenä. Perus zadaa-meno toisella alustalla. Loppuikin se ostelu taas omalta osaltani.
Kannattaa olla kärsivällinen, jos meinaa saada kaupaksi ja lisäillä vähän väliä uusia tuotteita, jotta sut varmasti löydetään. Mä en ole myynyt mitään alle 2 euron, mutta silti käy kauppa. Peräänkuulutan kärsivällisyyttä. Joskus on hiljasempia aikoja ja sitten menee taas enemmän tavaraa. Sellaset pitkään roikkuneet vaatteet menee myös sillon ku vähiten odottaa. Joku vaan sattuu tekemään ostopäätöksen. Harva tuote menee ekan 7 päivän sisällä, vaikka tuohonkin on toki poikkeuksia.