Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Pystyykös siitä antaan palautetta siihen arvosteluihin jossei pakettia haeta vaan palautuu takas minulle eli myyjälle.
Yks paketti on nököttänyt nyt postissa monta päivää jo ja pelkään et lähtee pääsiäisenpyhien jälkeen takasin mulle..
Voi hyvää päivää. Ihminen voi olla vaikka pääsiäisreissussa ja suunnitellut hakea pakettinsa viimeisenä hakupäivänä, oletko vähän nyt hermoheikko?
Käykö teillä kauppa tällä hetkellä? Minulla on jumahtanut täysin sen ilmaisten postikulujen viikonlopun jälkeen. Mitään ei ole mennyt kaupaksi ja jos laitan jotain myyntiin, ei sitä katsota tai laiteta suosikkeihin. Mikä homma? Aiemmin melkein kaikki on myyty viikossa tms. ja heti laitetaan suosikeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten kirjoittanut myynti-ilmoitukset suomeksi vai englanniksi? Onko väliä, jos on ostajia ulkomailta?
Älkää kirjoittako tankeroenglanniksi, kun nuo myyntitekstit saa käännettyä oli kieli mikä hyvänsä. Eli suomeksi vaan, ulkkisostajat kyllä saavat tekstistä selvää nappia painamalla.
Kirjoitapa huvikseen jonkun tuotteesi kuvaus google kääntäjään ja katso mitä saat tulokseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten kirjoittanut myynti-ilmoitukset suomeksi vai englanniksi? Onko väliä, jos on ostajia ulkomailta?
Älkää kirjoittako tankeroenglanniksi, kun nuo myyntitekstit saa käännettyä oli kieli mikä hyvänsä. Eli suomeksi vaan, ulkkisostajat kyllä saavat tekstistä selvää nappia painamalla.
Kirjoitapa huvikseen jonkun tuotteesi kuvaus google kääntäjään ja katso mitä saat tulokseksi
No ihan ongelmitta saa tolkkua noista ilmoituksista sitä Vintedin käännösnappia painamalla oli teksti sitten tanskaksi tai vaikka puolaksi.
Hyvin mennyt. Kun meet maksamaan pysy vintedin sivulla älä poikkea siltä välillä muualle esim linkkeille. Silloin onnistuu maksu
Mullakin oli kaupankäynnissä hiljaisempi vaihe, mutta aktivoiduin itse ja pistin uutta tavaraa myyntiin niin jo alkoi menemään vanhojakin kaupaksi. Omissa kaupoissa hassusti vuorottelee sillai, että ku Torissa menee enemmän Vintedissä menee vähemmän ja päinvastoin. Oon todennut itselleni, etten osaa yhtään veikata mikä saattas mennä kaupaks ja mikä ei. Välillä tuntuu, et sellaset tuotteet mitä en ikinä ite ostas menee ja jotkut omasta mielestä supertuotteet jää hyllyille :D
Mitenkä voisi varmistua ettei myytävä tuote ole varastettu. Kun niitä merkkilenkkareita ym. varastetaan nuorisolta jopa päältä.
Yhdellä myyjällä voi olla myynnissä hirvittävä määrä samantyylistä tavaraa eri kokoisina ja suht uusina joten alkaa mietityttää niiden alkuperä.
Henkilökohtaisesti ajattelen että on hyvä idea saada tavara kiertoon, mutta tässä on mahdollisuus myös varkaille? 329
Jotkut ihmiset hamstraavat tavaraa kirppareilta myyntiin jne. joten melko epätodennäköstä on, että myisivät varastettua tavaraa Vintedissä. Joka paikkaan mahtuu kyllä huijareita. Mä suosin suomalaisia myyjiä jo ihan siitä syystä, että heiltä ostaessa postikulut ovat halvemmat. En jaksa uskoa, että kovin moni suomalainen nainen olis pöllimässä vaatteita ihmisten päältä, koska ehjiä laatuvaatteita saa juurikin kirppareilta huokeeseen hintaan. Niitä voi koittaa myydä kalliimmalla eteenpäin, eikä siinä ole mitään väärää.Suomessa pahempi ongelma mielestäni on se, että ihmisillä on aivan liikaa tavaraa ja kaapit pursuaa. Mullakin on XS-XXL kokosia vaatteita myynnissä, koska oma koko vaihtelee paljon ja myyn myös äitini vaatteita, koska hän ei itse osaa myydä.
Laitoin juuri tuotteita myyntiin ja ihmetten niitä postikuluja että vaikka 2 eri tuotteen paketit olivat molemmat "pieni", silti toisessa oli postikulut alkaen 1,99 ja toisessa 2,99. Toi jälkimmäinen varsinkin on jo todella paljon!
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri tuotteita myyntiin ja ihmetten niitä postikuluja että vaikka 2 eri tuotteen paketit olivat molemmat "pieni", silti toisessa oli postikulut alkaen 1,99 ja toisessa 2,99. Toi jälkimmäinen varsinkin on jo todella paljon!
Mä en tajua tätä myöskään. Valitsen aina tavaroita myyntiin laittaessa sen pienimmän pakettikoon mutta silti kaikissa kohteissani on 2,99€ postikulu. Siis esim. kevyissä korviksissa ja vauvan pipossakin. Sitten muiden suomimyyjien kohteissa on vaihtelevasti 1,99 tai 2,99. Mistä toi nyt johtuu?
Sain äsken varotuksen Vintediltä, koska olin tehnyt kaksi samanlaista myynti-ilmotusta. Ei siinä mitään, mutta itselle ei näy kumpikaan noista ilmotuksista. Ei ollut kauaa, kun kuvien lisäämisen kanssa oli ongelmaa, eikä ilmotusten teko alustalle onnistunut siitä syystä. Luulin, ettei kumpaakaan ilmotusta ollut julkastu. Vinted ilmotti poistaneensa toisen mun ilmotuksista, joka on tietenkin hyvä. Kannattaa varoa ilmottamasta kahta samaa tuotetta, vaikka aikasempaa ilmotusta ei näkyisi. Ne voi laittaa tilin 7 päiväksi käyttökieltoon tai jäädyttää lopullisesti tuon takia. Mulla on kauppoja kesken tällä hetkellä ja haluun niistä rahat.
Olivatkin täysin epäloogisesti lisänneet myynti-ilmotuksen listan loppuun, eikä alkuun. Aikasemmin se näkyi heti ensimmäisenä.
Lopetin käyttämisen kun alkoivat vaatia henkkareista kuvaa
Onko teillä käynyt niin, että ostaja antaa aiheettoman huonon palautteen ja jäätte ilman rahojanne? Lisäksi ostaja on antanut palautetta väärästä tuotteesta. Myin kahdet kengät ja ostaja kirjoitti "paita oli likainen". En mä ole yhtään paitaa edes myynyt tuolla.
Etusivu on suoraan Ig lorttojen sivuilta.
Liian pieniä Temusta tilattuja vaatteita ylihintaan.
Huomasin saman, aiemmin ostettiin ja merkittiin suosikiksi. Nyt seisahtunutta vaikka olen lisännyt tavaraa.
Tässä jokin päivä sitten oli ongelmia Vintedin toiminnassa ainakin Suomessa.
Löytyy Googlesta Vinted ei toimi.
Voihan toimivuus ongelmia olla yleisesti.
Itse olen tyytyväinen ja kaupat sujuneet molemmille puolille hyvin.
Olen myynyt muutamia tuotteita. Hintojen pitää olla tosi alhaiset, jotta mikään menee kaupaksi. Myynnissä on niin valtavasti tuotteita, että harva siellä paljoa niin kauppaa tekee, että enemmän tienaisi. Murusia vain voi pyytää vaatteista, kengistä, koruista ja kirjoista.
Itse olen lähettänyt tuotteet heti viimeistään seuraavana päivänä ja olen saanut kiitosta sekä toiminnasta että tuotteista.
Onhan se myyjälle kätevä systeemi, kun ei tarvitse edes osoitetta tietää eikä maksaa postimaksua, koodi vain paketin päälle ja vie postiin.
Minulle tuli alkuvaiheessa huijausviestejä sähköpostiin, mutta kannattaa toimia vain sen appin sisällä. Ihmettelen, miten on mahdollista, että huijarit olivat saaneet osoitteen kun ei sen pitäisi näkyä kenellekään.
Onhan tämä hyvä lisä kierrätysaatteelle.
Just laitoin ison pahvilaatikollisen täyteen vaatteita, jotka käyn heittämässä kierrätykseen. Olivat Vintedissä aikansa, hyvtä kuvat, mitat otettu ja materiaalit ilmoitettu ja muutenkin ihan kunnollisia nättejä vaatteita, ei Sheinistä.
Ei mene kaupaksi vaikka hinnat laskettu euroon tai pariin. Joten kierrätykseen ja enää en taida vaivautua myymään.
Nämä jotka Vintedissä lähettävät viestiä ja haluavat sopia tapaamisen johonkin että toisin vaikka kengät. Tai paisan jossa postikulut 1,99.
Ei mitään järkeä. Minusta tämä postitus on nopea ja toimiva. Mulla on hyvät selkeät kuvat ja niitä on useita. Se että pitäisi varata jonkin 8 e vaatteen vuoksi aikaa ja lähteä tapaamaan ostajaa on naurettvaa. Entäpä jos laitat vaatteen jolla yleinen Vinted hinta on 10e, sulle laitetaan hintaehdotus 2e. Miten jotkut kehtaa?
Tai edes kuvittelee että kun on asetettu uudelle urheilupaidalle josta kuitti 10e, sua pyydetään myymään se 2e.