Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (312)

Vierailija
261/312 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, samasta tulin avautumaan eli huijauksesta tuotteen kuntoa koskien. Ymmärrän, että ihmisillä on erilainen näkemys mutta suoranainen kusetus on jo asia erikseen. Jos kunnosta ei ole kerrottu mitään, kysyn aina ennen ostoa, onko tuotteessa käytön jälkiä ja onko varmasti ehjä. Pari kertaa on myyjä "tarkastanut" vielä erikseen ja huippukuntoinen on! No, ei ole oikeasti ollut. Nytkin sain tuon varmistelukyselyn jälkeen tuotteen, jossa on sekä edessä että takana tahroja ja joka haisee aiiiiivan hirveältä. Siis kuin jokin iso pesemätön koira olisi maannut viikon sen päällä. No, tuote on nyt lionnut pari päivää etikassa, toivottavasti haju lähtee sillä ja tahrat sitten tahranpoistopesulla. Oma moka, kun en tarkastanut tuotetta heti vaan avasin paketin vasta muutaman päivän pakastamisen jälkeen.

Toistan vielä tässä keskustelussakin esille nostettuja asioita: olkaa rehellisiä kunnosta ja kertokaa tuotteesta siinä kuvaustekstissä (todellinen kunto ja käytön jäljet sekä materiaalitiedot).

Vierailija
262/312 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan katua että tilasin joltakin kuvattomalta tyypiltä jolla oli yksi ainoa arvostelu, senkin varmaan kehitellyt itse sivustolle. Kyllä nyt luulisi 4 päivässä saavan paketin postiin kun on myyntiaikeissa kerran. Pitääkö se aina viimeiseen lähetyspäivään jättää? Aion antaa huonon arvostelun kun takki tulee, ja juma*auta jos se on huonossa  kunnossa tai haisee niin kirjoitan siitä joka paikkaan. Tämä saa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kaupaksi tuollaisella paskasivustolla. 

Jos sinulla on kiire saada paketti, etkö voisi ennen ostamista varmistaa myyjältä että hän pystyy postittamaan sen haluamassasi ajassa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/312 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskaan saakka lähti yks paketti muutamalla eurolla, eikä likka ole vaivautunut hakemaan pakettia. Pistää vihaksi. Oli jälleen kerran sellanen tuote, jonka kovin moni muukin olisi halunnut ostaa. Ei jaksaisi millään pistää housuja uudelleen myyntiin. 

Vierailija
264/312 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei myin paidan. Ostaja teki Vintediin reklamaation että siinä on reikä ja lähetti kuvia reijästä. Paidassa ei ollut reikää kun lähetin sen. Sen näkyy jopa kuvassa mikä oli myynti lmoituksessa. Onko tämä nyt joku uusi huijaus saada rahat takaisin tuotteesta? Reikää ei näy myyntikuvassa. Mitenkähän tämä ratkeaa, saanko rikotun paidan takaksin??

Vierailija
265/312 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei myin paidan. Ostaja teki Vintediin reklamaation että siinä on reikä ja lähetti kuvia reijästä. Paidassa ei ollut reikää kun lähetin sen. Sen näkyy jopa kuvassa mikä oli myynti lmoituksessa. Onko tämä nyt joku uusi huijaus saada rahat takaisin tuotteesta? Reikää ei näy myyntikuvassa. Mitenkähän tämä ratkeaa, saanko rikotun paidan takaksin??

Valitettavasti ei ole mikään uusi huijaus, vaan ulkomailla ollut yleistä vuosikausia. Jotkut vaihtavat tuolla tapaa oman rikkinäisen tuotteen parempikuntoiseen. Toiset taas katuvat ostostaan ja keksivät tekosyyn palauttaa tuote rikkomalla sen. Ja jotkut huijaavat ihan muuten vaan.

Onneksi näitä ei ole etenkään suomalaisissa ostajissa kovin paljon, mutta harmittaahan se julmetusti.

Vierailija
266/312 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina saanut sellaisia omituisia hintaehdotuksia, että jos tavaran hinta on 5 euroa, ostaja tarjoaa 4,99 euroa.

Tietääkö kukaan, mikä pointti näissä on? Saako tuolla tavalla jotenkin edullisemman hintaluokan postikulut tai jotain, vai onko se jotain kummaa v*ttuilua? Luulisi, ettei 1 sentin ero nyt tekisi siihen Vintedin provikkaankaan kovin suurta eroa.

Vierailija
267/312 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tilaisi käytettyjä vaatteita sovittamatta. Mutta, jos joku haluaa tehdä elämän hankalaksi, mikäs siinä :D

Vierailija
268/312 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime aikoina saanut sellaisia omituisia hintaehdotuksia, että jos tavaran hinta on 5 euroa, ostaja tarjoaa 4,99 euroa.

Tietääkö kukaan, mikä pointti näissä on? Saako tuolla tavalla jotenkin edullisemman hintaluokan postikulut tai jotain, vai onko se jotain kummaa v*ttuilua? Luulisi, ettei 1 sentin ero nyt tekisi siihen Vintedin provikkaankaan kovin suurta eroa.

Kyllä vain. Postikulut monesti 2,99 yli 5e tuotteissa, muuten 1,99.

Vierailija
269/312 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Postikulut monesti 2,99 yli 5e tuotteissa, muuten 1,99.

Kiitos,nyt tiedän tämänkin :D

Vierailija
270/312 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin, kannattaa siis laittaa vitosen vaatteen hinnaksi 4,99€, moni tekee jo nyt noin. Kivempi ostajalle, kun heti tippuu postin välirauha eurolla.

Vierailija
271/312 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita Vintedin algoritmeja. Laitoin 7 kohdetta tänään myyntiin, yhtäkään ei ole katsottu vaikka ostin muutamalle niistä vielä noston. Sitten kun olen laittanut jotain myyntiin silloin tällöin, tulee saman päivän aikana tyyliin 40 katselukertaa ja toistakymmentä suosikiksi merkintää. Tietääkö joku enemmän tästä, vai onko Vintedillä joku shadowban? En ole saanut mitään myytyä viikkoon, kun taas toukokuussa myin 18 kohdetta joista osa vähän kalliimpiakin.

Vierailija
272/312 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt myös vähän samalla tavoin. Myin paidan Ruotsiin ja ostaja teki reklamaation reiästä. Reikä sijaitsi sellaisessa kohtaa etten myyntikuvien puolesta voinut saada täyttä varmuutta siitä oliko reikä siinä jo valmiiksi. Mutta olin 99% varma siitä että paita lähti minulta ehjänä. Reikä oli niin iso etten olisi voinut olla huomaamatta sitä. Tuli tosi vahva epäilys huijauksesta, mutta koska en voinut olla varma olinko sittenkin syypää ja vähän säikähdinkin ekaa reklamaatiota niin hyvitin hinnan suoraan ostajalle. En kehdannut pyytää palautusta, koska postikulut olisi Ruotsista olleet sen verran isot etten halunnut laittaa ostajaa niitä maksamaan, jos vika onkin oikeasti minun, paidankin ollessa hinnaltaan vähän alta kympin. Tuolloin ei voinut vielä valita itseään maksamaan palautuksen kuluja. Enkä kyllä olisi reikäisestä paidasta halunnut maksaakaan.

Sitä en tullut koskaan ajatelleeksi, mitä joku muu sinulle vastasi, että joku voisi haluta huijaamalla vaihtaa oman rikkinäisen tuotteen ehjään. Nyt uskon että tästä oli kyse tässä minun tapauksessa. Olisi ollut turhan iso riski ostajalle rikkoa minun paitani koska palautuskulujen ja paidan hinnan arvo oli niin pieni.

Toisen kerran minun myymästä on tehty reklamaatio ihan Suomessa. Tässä vika oli minun. En ollut sitä huomannut. Mutta vika oli vaatteen nurjalla puolella, ei näkynyt yhtään päälle päin, eikä vaikuttanut mitenkään käyttöön. Vaate oli muuten oikeastaan paremmassakin kunnossa kuin antamani kuntoluokitus ja alkuperäiseltä hinnaltaan varsin arvokas ja nyt myin sen ihan kirppishintaan. Ostaja reklamoi ja hyväksyin sen mutta laitoin ostajan maksamaan palautuskulut, koska oli selvää ettei vaatteessa ollut todellista käyttöön vaikuttavaa vikaa. Pyysin toki anteeksi, otin virheen kontolleni, ja olin kaikin puolin kohtelias vaikka ärsyttikin. Ostaja sen sijaan haukkui minut maan alimpaan rakoon ja väitti että tahallani huijaan ihmisiä.

Kun sain vaatteen takaisin, sain huomata sen että vika oli minusta riippumaton. Eli sellainen tulee kyseenomaiseen vaatteeseen väistämättä kun sitä muutaman kerran pesee.

Vierailija
273/312 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko muille käynyt samoin? Ostajat ei enää juurikaan kirjoita palautteita, vaan tulee vain tuo automaattinen palaute. Kevään aikana suunta muuttui tähän. Sitä ennen suurin osa ostajista nimenomaan kirjoitti palautteen. En ymmärrä miksi ei voi paria sekuntia käyttää palautteeseen samalla kun hyväksyy ostoksen. Myyjänä kun laitan palautteen niin ostaja käy vintedissä nopeasti sen jälkeen. Varmaankin palautteeni lukemassa mutta ei kirjoita silti palautetta itse. Joskus olen tätäkin jäänyt siis seuraamaan. Eli siitäkään ei ole aina kyse että unohtuisi.

Kuvaan myymäni tuotteet huolella ja postitankin nopeasti, joten omassa toiminnassani ei pitäisi olla mitään mikä selittää tämän muutoksen palautteissa.

Vierailija
274/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin aikaisemmin tuosta paketista, jonka lähetin Tanskaan. Luulin, että paketti olisi kuitenkin noudettu, koska lopulta mulle tuli viesti Vintedillä missä sanottiin kyseisen henkilön saaneen toimituksen ja itse sain rahat.

Yllätyin äsken perusteellisesti, koska mulle tuli saapumisilmotus paketista, enkä oo tilannut mitään. Alkoi epäilyttämään onko mun henkilötietoja käytetty väärin yms. Sitten huomasin, että lähettäjä on sama nainen, joka oli "vastaanottanut" mun lähettämän Vinted-paketin Tanskassa.

Toisin sanoen, paketti on palautunut mulle. Vinted näyttää edelleen, että paketti olisi noudettu Tanskassa. sain rahat housuista ja automaattisen palautteen kaupoista, mutta todellisuudessa kaupat meni päin prinkkalaa.

Rahan olen jo saanut omalle pankkitililleni. Kannattaako mun jättää housut Postiin vai hakea ne sieltä? Koituukohan hakemisesta mulle kustannuksia? Kokemuksia vastaavia kokeneilta kuulisin mielelläni..

Vierailija
275/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, onko muille käynyt samoin? Ostajat ei enää juurikaan kirjoita palautteita, vaan tulee vain tuo automaattinen palaute. Kevään aikana suunta muuttui tähän. Sitä ennen suurin osa ostajista nimenomaan kirjoitti palautteen. En ymmärrä miksi ei voi paria sekuntia käyttää palautteeseen samalla kun hyväksyy ostoksen. Myyjänä kun laitan palautteen niin ostaja käy vintedissä nopeasti sen jälkeen. Varmaankin palautteeni lukemassa mutta ei kirjoita silti palautetta itse. Joskus olen tätäkin jäänyt siis seuraamaan. Eli siitäkään ei ole aina kyse että unohtuisi.

Kuvaan myymäni tuotteet huolella ja postitankin nopeasti, joten omassa toiminnassani ei pitäisi olla mitään mikä selittää tämän muutoksen palautteissa.

Mihin sä sen sanallisen palautteen tarvit, saat 5/5 niin miksi se ei riitä? En mä ainakaan jaksa alkaa kenellekään mitään rustailemaan, kaikki saa automaattipalautteen aina

Vierailija
276/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjotin aikaisemmin tuosta paketista, jonka lähetin Tanskaan. Luulin, että paketti olisi kuitenkin noudettu, koska lopulta mulle tuli viesti Vintedillä missä sanottiin kyseisen henkilön saaneen toimituksen ja itse sain rahat.

Yllätyin äsken perusteellisesti, koska mulle tuli saapumisilmotus paketista, enkä oo tilannut mitään. Alkoi epäilyttämään onko mun henkilötietoja käytetty väärin yms. Sitten huomasin, että lähettäjä on sama nainen, joka oli "vastaanottanut" mun lähettämän Vinted-paketin Tanskassa.

Toisin sanoen, paketti on palautunut mulle. Vinted näyttää edelleen, että paketti olisi noudettu Tanskassa. sain rahat housuista ja automaattisen palautteen kaupoista, mutta todellisuudessa kaupat meni päin prinkkalaa.

Rahan olen jo saanut omalle pankkitililleni. Kannattaako mun jättää housut Postiin vai hakea ne sieltä? Koituukohan hakemisesta mulle kustannuksia? Kokemuksia vastaavia kokeneilta kuulisin mielelläni..

Jos et joudu maksaan mitään saadaksesi paketin postista niin hae pois vaan.

Mulle kävi tässä taannoin sillä tavoin että ostin villaneuleen ruotsalaiselta myyjältä. Kuvissa kaikki näytti hyvältä ja neule myytiin luokituksella uusi ilman hintalappuja. Tunnistin neuleen mallin joten tiesin että se mulle sopii joten en mitään mittojakaan ryhtynyt kyselemään.

Neule saapui ja se haisi hyvin voimakkaasti pesuaineelle ja oli selvästi kutistunut pesussa.

Tein reklamaation jonka myyjä hyväksyi mutta mun piti maksaa palautus. Ketutti mutta parempi tää oli kuin menettää koko summa koska neule maksoi useamman kympin.

Laitoin neuleen postiin. Meni joku viikko ja myyjä sitten hyväksyi palautuksen ja rahat tuli mulle takaisin.

Tästä kului viikko pari ja mun postilaatikkoon ilmestyi paketti. Hämmennyin kun en ollut ostanut mitään ja sitten tajusin että se oli toi mun palauttama neule, mun itseni pakkaamassa paketissa. Postin seuranta paljasti sen että pakettia ei oltu Ruotsin päässä noudettu ja se palautui mulle.

Jouduin maksaa sen noin 6 euroo tästä lystistä. En viitsinyt olla myyjään enää yhteydessä mutta en voinut kyllä käsittää miksi mun piti neule alunperin sitten edes palauttaa.

Vierailija
277/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Maksoit siis Vintedin kautta palautuksesta oletan eli et joutunut hakiessasi itse pakkaamaasi pakettia maksamaan Postissa mitään. Postiennakot taitää olla tänä päivänä muutenkin aika harvinaisia. Ei auta sitten kun pistää housut uudelleen myyntiin, ehkä seuraava asiakas noutaa paketin. Sain sentään rahat eli siinä mielessä hyvät kaupat.

Vierailija
278/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikasemmin ollut yksi peruuntunut kauppa, koska ostaja ei ollut tyytyväinen myymääni laukkuun. Silloin kauppaprosessi keskeytyi ja asiakas palautti laukun. Mä en itse ikinä nähnytkään rahoja tosta laukusta ja Vintediltä tuli saman tien viesti, jossa kerrottiin asiakkaan olevan halukas perumaan kaupat, johon mä vastasin, että haluan laukun sitten palautuksena takaspäin. Se laukku meni onneksi pian toiselle ostajalle eli kaikki päättyi lopulta hyvin. Tämä Tanskan tapaus on hyvin erilainen siihen verrattuna.

Vierailija
279/312 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Maksoit siis Vintedin kautta palautuksesta oletan eli et joutunut hakiessasi itse pakkaamaasi pakettia maksamaan Postissa mitään. Postiennakot taitää olla tänä päivänä muutenkin aika harvinaisia. Ei auta sitten kun pistää housut uudelleen myyntiin, ehkä seuraava asiakas noutaa paketin. Sain sentään rahat eli siinä mielessä hyvät kaupat.

Joo ihan vintedin kautta meni palautuksen maksu. Vähennettiin siitä summasta mikä mulle palautui. Pakettihan tuli mulle suoraan postilaatikkoon.

Uudestaan vaan housut myyntiin. Mäkin aion tuon neuleen vielä kivijalkakirppikselle laittaa jos jollekin kelpaisi. Netissä en uskalla yrittää.

Vierailija
280/312 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä nyt ostanut muutamilta eri myyjiltä vaatteita ja kaikki on mennyt hyvin. Huomasin vain, että olen saanut palautetta vain yhdeltä myyjältä. Itse olen palautteet laittanut kaikille heti.

Ei Kait tuolla sinänsä ole väliä, mutta aloin vaan miettimään, että laitetteko te myyjät yleensä sen palautteen ostajille? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi