Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vinted feikkitavaran paratiisi,kukaan ei valvo tätä feikkitavara tulvaa mitä siellä myydään,ei myöskään kukaan kanna vastuuta jos paketissa onkin vaan kivi.
No et tietenkään ostajana hyväksy pakettia jos siellä on kivi niin maksu palautuu. Äly hoi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä nyt ostanut muutamilta eri myyjiltä vaatteita ja kaikki on mennyt hyvin. Huomasin vain, että olen saanut palautetta vain yhdeltä myyjältä. Itse olen palautteet laittanut kaikille heti.
Ei Kait tuolla sinänsä ole väliä, mutta aloin vaan miettimään, että laitetteko te myyjät yleensä sen palautteen ostajille?
Harvoin ostajalle laitetaan palautetta, hänhän maksaa heti ja hakee paketin kun hakee - mitä arvostelemista siinä on?
Höpö höpö...vastuuta ei ota Vinted,eikä myyjä.
Sieklähän on se "ostajan turva".
Kannattaa muistaa että Puolalaisilla / Liettualaisilla on ihan erilainen elämänkatsomus kuin meillä ja valehtelevat ihan silmät kirkkaina. On ihan normaalia että merkkaavat tavaran kunnoksi erinomainen vaikka olisi suoraan roskikseen valmis. Kannattaa olla todella varovainen heidän kanssa ja itse en enää ostaa muilta kuin Suomalaisilta myyjiltä (tullut kantapään kautta opittua). t: Anna-Liisa
Ostajana. Mistä näen postikulut ennen ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ostajana. Mistä näen postikulut ennen ostopäätöstä.
Tuotetiedoista tuotekuvauksen alta, jossa on kohta "toimitus" :) Postikulut Suomesta 1,99-2,99 € (alle 5 € tuotteissa tuo halvempi hinta) ja ulkomailta noin 5-10 € maasta riippuen. Kun tilaat samalta myyjältä useampia tuotteita, maksat vain yhdet postikulut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että Puolalaisilla / Liettualaisilla on ihan erilainen elämänkatsomus kuin meillä ja valehtelevat ihan silmät kirkkaina. On ihan normaalia että merkkaavat tavaran kunnoksi erinomainen vaikka olisi suoraan roskikseen valmis. Kannattaa olla todella varovainen heidän kanssa ja itse en enää ostaa muilta kuin Suomalaisilta myyjiltä (tullut kantapään kautta opittua). t: Anna-Liisa
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia puolalaisten myyjien kanssa, mutta suomalaisissa ärsyttää se, että tosi usein myynti-ilmoituksista puuttuu tuotteen mitat ja materiaalit. On vaan tyyliin yksi huonossa valossa otettu kuva, ja tekstinä pari kertaa käytetty mekko. Tärkeimmät ostokriteerit mulle on tuotteen kunto, materiaalit ja mitat, ja näitä pitää sitten viesteillä nyhtää myyjältä, kun ei ole viitsinyt laittaa ilmoitukseen.
Useimmiten sitten jätän vain ostamatta nuo, ja ostan sellaiselta myyjältä, joka on laittanut kunnon tiedot valmiiksi.
Olen saanut ihan hirveän paljon myytyä tosi helpolla. Erinomainen palvelu. Itse olen tilannut vain yhden kirjan.
Laitoin lähes parikymmentä tuotetta myyntiin. Kaikista mitalla todistetut mitat eli useita kuvia housuista paidoista ja hameista. Pitäisi olla tuotteita, jotka tänä hetkenä menevät kaupaksi kuin kuumille kiville. Parin kuukauden aikana meni kaupaksi kolme tuotetta. Otin kaikki pois myynnistä, poistin tilin ja laitoin tavarat roskalavalle.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin lähes parikymmentä tuotetta myyntiin. Kaikista mitalla todistetut mitat eli useita kuvia housuista paidoista ja hameista. Pitäisi olla tuotteita, jotka tänä hetkenä menevät kaupaksi kuin kuumille kiville. Parin kuukauden aikana meni kaupaksi kolme tuotetta. Otin kaikki pois myynnistä, poistin tilin ja laitoin tavarat roskalavalle.
Joo, ihan turha myyntimesta.
Ihan hyvin toimii, systeemi on suunniteltu taitavasti, mutta jos laitat 100 tuotetta myyntiin, saat ehkä 10 myydyksi ja hintojen pitää olla ihan naurettavia, jotta menee kaupaksi. Muutamalla eurolla uusia useamman kympin vaatteita tai laukkuja, ehkä menee, useimmat ei.
Olen myynyt kirjoja, koruja ja kenkiä. Parasta on, ettei myyjänä tarvitse maksaa postimaksuja ja seuranta ja maksusysteemi toimii hyvin.
Oletteko hyväksyneet uudet Vintedin käyttöehdot?
Tästä Adyenista ja sen luotettavuudesta esim. passin kuvan lataamisen suhteen on keskusteltu aika ajoin ja nyt uusissa käyttöehdoissa on, että maksuominaisuus muuttuu Vinted Payksi, jolloin kaikki käyttäjätiedot ja asiakirjat siirtyvät Adyenista sille. Mitä olette tästä mieltä? Eli toisin sanoen ennen kyseessä oli eurooppalainen iso maksukäsittelypankki ja nyt sitten Vinted Pay. Huolettaa, onko henkilötiedot siellä turvassa, esim. se passista otettu kuva... Ja kaikki muut perustiedot, osoitteet jne. Nyt saavat IP-osoitteetkin taltioida Vintedin omaan tietokantaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää Vintedin tinkaajat. Ihan kuin torissa aikanaan (enää en sitä käytä) meno meni koko ajan vaan röyhkeämmäksi tinkaajien suhteen.
Usein suostun antamaan vähän alennusta ja arvokkaammissa kaupoissa toki myös määrällisesti enemmänkin. Käytössä on myös varsin hyvät pakettiakennukset.
Suurin osa tinkaajista kuitenkin tinkaa jopa puolta hinnasta pois ja näin vielä senkin jälkeen kun pakettialennus on jo hinnassa huomioitu. Euron, parin tuotteistakin pyydetään alennusta.
Tinkaajat on liikkeellä jo hyvin nopeasti kun olet laittanut uutta myyntiin. Hinnat on jo valmiiksi edulliset niin en anna heti isoa alennusta kun tuotteet on ollut myynnissä vasta puoli tuntia.
Ovatko jobbareita?
Nostellaas vanhaa ketjua. Onko muilla kokemusta uskaltaako Puolaan myydä kalliimpaa tavaraa? Lapsi haluaa myydä ylimääräisen avaamattoman legon, ovh yli 100e. Yksi ostajaehdokas teki tarjouksen, jonka hyväksyin, mutta ei ole varsinaisesti vielä ostanut tuotetta. Nyt tajusin katsoa ostajan profiilin ja hänellä ei ole yhtään arvostelu eikä mitään myynnissä. Onkohan joku huijaus? En taida uskaltaa tehdä kauppoja.
Ollut muutaman viikon Vintedissä. Jos myyt halpaa (H&M, Zara yms) ei ongelmaa. Nuorten paikka ja puhutaan ka. 1-3 euroa kauppa. Mutta jos on merkkitavaraa niin ei kannata :) Vaiva pakata, viestitellä ostajien kanssa, kuvata etc. mieluummin kirpparille ja merkkitavarat muualle. :)
Vierailija kirjoitti:
Nostellaas vanhaa ketjua. Onko muilla kokemusta uskaltaako Puolaan myydä kalliimpaa tavaraa? Lapsi haluaa myydä ylimääräisen avaamattoman legon, ovh yli 100e. Yksi ostajaehdokas teki tarjouksen, jonka hyväksyin, mutta ei ole varsinaisesti vielä ostanut tuotetta. Nyt tajusin katsoa ostajan profiilin ja hänellä ei ole yhtään arvostelu eikä mitään myynnissä. Onkohan joku huijaus? En taida uskaltaa tehdä kauppoja.
Jokaisella on tyhjä profiili ennen ensimmäistä kauppaa. Olen myynyt Puolaan paljon, ja myös ostanut sieltä paljon. Jokainen kauppa on onnistunut hyvin, toki täytyy olla todella tarkka tavaran todellisesta kunnosta. Itse ostan vain uutta hintalapulla, niin ei tule yllätyksiä. Siihen suuntaan olen myynyt vaatteita ja kenkiä hinnoiltaan 40-100€.
Vierailija kirjoitti:
Ollut muutaman viikon Vintedissä. Jos myyt halpaa (H&M, Zara yms) ei ongelmaa. Nuorten paikka ja puhutaan ka. 1-3 euroa kauppa. Mutta jos on merkkitavaraa niin ei kannata :) Vaiva pakata, viestitellä ostajien kanssa, kuvata etc. mieluummin kirpparille ja merkkitavarat muualle. :)
Täällä keski-ikäinen täti, joka myy Zaraa, Mangoa ym. hintaan 30-100€ ja kauppa käy tasaisesti. Huonoa tai kulahtanutta en myy. Kuvaamisessa on suurin vaiva. Höyrytän vaatteet rypyttömiksi ja kengät putsaan pohjia myöten. Kuvia otan joka tuotteesta useita.
Viestitellä ei juurikaan tarvitse, jos tuotekuvauksessa on tarvittavat tiedot, eli mitat, materiaali, muut olennaiset tiedot.
Todella arvokasta merkkivaatetta en uskalla Vintedissä myydä, huijastapoja kun on sielläkin.
Eka kertaa kattelin Vintedin tarjontaa; ainakin Vuittonin laukuissa järkyttäviä feikkejä! Toivottavasti kukaan ei erehdy ostamaan! Esim.multi pochette oli feikki!!!
Vinted feikkitavaran paratiisi,kukaan ei valvo tätä feikkitavara tulvaa mitä siellä myydään,ei myöskään kukaan kanna vastuuta jos paketissa onkin vaan kivi.