Ihana parisuhde, erilliset kodit, mä olen alkanut kaivata enemmän mut mies ei
Ollaan eletty tätä kivaa elämää pari vuotta. Ollaan yhdessä viikonloput ja joskus viikollakin ollaan öitä toisen luona. Asutaan aika lähekkäin. Suhde on aivan valtavan hyvä ja iloa tuottava. Tulen nähdyksi ja kohdatuksi ja rakastetuksi sellaisena kuin olen.
Ollaan kumpikin aika introvertteja, mut mies jopa hieman erakko luonteeltaan. Siksi omat kodit. Mut mä olen alkanut kaivata häntä elämääni enemmän. Siis suoraan sanottuna riudun ikävästä ja itkettää usein.
Mulla on hyvä harrastus ja ystäviä ja hyvä oma elämä, en istu himassa illat pitkät yksin miettimässä miestä. Mut tää ikävän tunne jäytää mua kuitenkin kaiken aikaa.
Ottaa todella paljon päähän että tää on kehittynyt tällaiseksi. Viimeiset puoli vuotta on mennyt näin. Olen odotellut että menisi ohi. Mä en ymmärrä miks tää on muuttunut tällaiseksi yhtäkkiä. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Täytin vasta 44, voisko hittolainen olla jo jotain hormonien tekosia.
En mä edes tiedä miksi avauduin. Tai no, siksi, kun tuntuu niin pahalta..! 😢
Kommentit (267)
Se jäytävä ikävä menee kohta ohi. Olettehan 2 vuotta suhteessa jo olleet. Siihen tottuu ja kohta ei enää tunnu pahalta. Olo tasoittuu ja muuttuu hiukan toisenlaiseksi. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 6 vuotta, mutta meillä ei ole aikomustakaan muuttaa yhteen. Olemme vähän alle 50v.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina nää "se pettää sua" jutut jos mies ei halua asua yhdessä kumppaninsa kanssa. Itse en missään nimessä halua asua yhdessä ja ikinä en ole ketään pettänyt vaikka saman katon alle en suostukaan.
M40
Jos mies tarvitsee päivätolkulla omaa aikaa kun tapaa naisensa kerran, on todellakin syytä epäillä että on muita kuvioissa.
Ikävä kuulla. Mä en halua asua erillään parisuhteessa. Me muutimme heti yhteen. Pari vuotta oltu yhdessä.
53v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina nää "se pettää sua" jutut jos mies ei halua asua yhdessä kumppaninsa kanssa. Itse en missään nimessä halua asua yhdessä ja ikinä en ole ketään pettänyt vaikka saman katon alle en suostukaan.
M40
Jos mies tarvitsee päivätolkulla omaa aikaa kun tapaa naisensa kerran, on todellakin syytä epäillä että on muita kuvioissa.
Tai jotain muuta epäilyttävää.
Minä olen introvertti ja palanut käytännössä loppuun perhe-elänän ja työn yhdistämisessä. Minä vain tarvitsen tunnin - pari omaa ennen nukkumaanmenoa. Eikä se siis tarkoita sitä etten rakstaisi puolisoa tai lapsiani.
Jos tämä parisuhde joskus päättyy, en taatusti muuta enää kenenkään kanssa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme pakottajia taas palsta täynnä. Miten se on niin mahdoton ymmärtää, että toiset ihmiset ovat ihan kokonaisia ihmisiä, joilla on ihan omat ajatuksensa ja halunsa? Jos av-tantta haluaa ydinperheen ja yhteisen talon, niin se ei tarkoita, että jokainen muukin ihminen tällä planeetalla haluaa täsmälleen ne samat asiat. Mikä siinä niin ahdistaa?
Mitäs ihmeen pakottajia tässä on oltu. On todettu että aloittaja ja mies haluavat eri asioita. Silloin on parempi etsiä sopivampi suhde. Elämä on liian lyhyt siihen että on onneton. Ei se niin mene että vain toinen saa olla itselleen sopivassa suhteessa. Molemmilla täytyy olla se mahdollisuus.
Ei, vaan on väitetty, että jokainen joka rakastaa toista, haluaa olla hänen kanssaan koko ajan, ja että kukaan ei voi haluta sellaista parisuhdetta, jossa asutaan erillään. Etkö osaa lukea vai valehteletko huviksesi?
No mitä tulevaisuutta teillä on? Oletko ap tyytyväinen nykytilanteeseen lopun elämääsi kun nytkin jo poraat sitä? Eihän tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin erota kun haluatte ihan eri asioita.
Keskity siihen, että ikävä on kaunis tunne. Ja kunnioita miehen halua erillisyyteen. Kuulostat hieman läheisriippuvaiselta ja siitä se hyvä mies vain ahdistuisi.
Oon niin kateellinen, haluaisin itse juuri tuollaisen suhteen. Mutta ne miehet, joita olen tapaillut, haluavat aika pian (heti) yhteisen kodin, naimisiin, lisää lapsia...
Ei enää ikinä, kiitos. Omat kodit ja nähdään silloin, kun molemmat haluavat, olisi parasta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme pakottajia taas palsta täynnä. Miten se on niin mahdoton ymmärtää, että toiset ihmiset ovat ihan kokonaisia ihmisiä, joilla on ihan omat ajatuksensa ja halunsa? Jos av-tantta haluaa ydinperheen ja yhteisen talon, niin se ei tarkoita, että jokainen muukin ihminen tällä planeetalla haluaa täsmälleen ne samat asiat. Mikä siinä niin ahdistaa?
Tai sitten jotkut ovat vaan nähneet ihan tarpeeksi elämää ja ja tietävät että kaikki tekosyyt miksi suhde ei etene, kertovat todellisuudessa lähes poikkeuksetta suurten tunteiden puuttumisesta.
Miksi suhteen pitäisi "edetä" siitä tilasta, mihin molemmat sen suhteen osapuolet ovat tyytyväisiä, siihen tilaan mitä kumpikaan heistä ei halua, mutta minkä sinä haluat pakottaa heille? Jos se elämän näkeminen saa aikaan tuollaisia ajatuksia, niin olen onnellinen että en ole nähnyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää haluta samoja asioita, muuten ei tuu hevon vittuakaan. Toinen kärsii.
Jospa mies ei rakasta, tykkää vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Pöh. Minäkin kaipaan. Koska nautin hiljaisuudesta ja omasta rauhasta. Nautin siitä, että ei aina tarvi ottaa toista huomioon kaikessa. Nautin siitä, että saan vaikka jättää kaiken levälleen ja kukaan ei siitä valita. Nautin nukkua siten, ettei untani mikään häiritse. Nautin syödä sitä mitä huvittaa tai olla syömättä ja tekemättä ruokaa ollenkaan. Jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jotkut ovat vaan nähneet ihan tarpeeksi elämää ja ja tietävät että kaikki tekosyyt miksi suhde ei etene, kertovat todellisuudessa lähes poikkeuksetta suurten tunteiden puuttumisesta.
Miksi suhteen pitäisi "edetä" siitä tilasta, mihin molemmat sen suhteen osapuolet ovat tyytyväisiä, siihen tilaan mitä kumpikaan heistä ei halua, mutta minkä sinä haluat pakottaa heille? Jos se elämän näkeminen saa aikaan tuollaisia ajatuksia, niin olen onnelline
No eihän tässäkään tapauksessa molemmat ole asiaan tyytyväisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää haluta samoja asioita, muuten ei tuu hevon vittuakaan. Toinen kärsii.
No tietenkin. Samoja asioita osapuolten kesken. Ei samoja asioita kuin av-raadin käsitys ainoasta oikeasta elämäntavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jos mies tarvitsee päivätolkulla omaa aikaa kun tapaa naisensa kerran, on todellakin syytä epäillä että on muita kuvioissa.
Tai jotain muuta epäilyttävää.
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Tässä on kyse sellaisesta kokonaiskuormituksesta. Hänellä on vaativa työ, eikä oikeasti jaksaisi olla ihmisten kanssa ollenkaan. Jotta jaksaa sitä, tarvii sitä ihan omaa aikaa niin paljon. Jos me nähdään enemmän, se ensisijainen tarve jää tyydyttymättä ja hän alkaa uupua. Koska töissä on pakko jaksaa käydä.
Ymmärrän kuitenkin tuon pointin ja epäilyksen täysin. Sen verran hyvin hänet tunnen ja lukemattomat kerrat hänet paljon sosiaalisuutta vaatineen työpäivän jälkeen nähneenä uskallan väittää, että muita ei ole kuvioissa. Hän on vaan aivan loppu noiden päivien jälkeen. Itse olen samanlainen, ja siksi olenkin tähän järjestelyyn ollutkin niin tyytyväinen tätä ennen. Hänellä toi tarve nyt sitten on kuitenkin vielä isompi kuin mulla.
Kun ollaan kumpikin tahoillamme ladattu akkuja, on yhdessäolo aivan valtavan ihanaa. Sielunkumppaneita ja elämän rakkaus, kummastakin tuntuu siltä. Tehdään ja nähdään ja koetaan ihania asioita yhdessä. Suunnitellaan tulevaa ja myös toteutetaan niitä asioita. Tavataan kummankin sukulaisia välillä. Tapailusuhde tämä ei totisesti ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihmeen pakottajia tässä on oltu. On todettu että aloittaja ja mies haluavat eri asioita. Silloin on parempi etsiä sopivampi suhde. Elämä on liian lyhyt siihen että on onneton. Ei se niin mene että vain toinen saa olla itselleen sopivassa suhteessa. Molemmilla täytyy olla se mahdollisuus.
Ei, vaan on väitetty, että jokainen joka rakastaa toista, haluaa olla hänen kanssaan koko ajan, ja että kukaan ei voi haluta sellaista parisuhdetta, jossa asutaan erill
Ilmeisesti itsekin luet valikoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Tässä on kyse sellaisesta kokonaiskuormituksesta. Hänellä on vaativa työ, eikä oikeasti jaksaisi olla ihmisten kanssa ollenkaan. Jotta jaksaa sitä, tarvii sitä ihan omaa aikaa niin paljon. Jos me nähdään enemmän, se ensisijainen tarve jää tyydyttymättä ja hän alkaa uupua. Koska töissä on pakko jaksaa käydä.
Ymmärrän kuitenkin tuon pointin ja epäilyksen täysin. Sen verran hyvin hänet tunnen ja lu
Eli teet ongelmia sinne, missä niitä ei ole. Rakkautta on sekin, että ymmärrät ja kunnioitat häntä ja haluat hänelle parasta vaalimalla hänen jaksamistaan. Nyt sen sijaan olet minäminä-linjalla.