Miten uskoon tullaan? Kokemuksia?
Haluaisin löytää totuuden ja varmistua Jumalan olemassaolosta, olen alkanut rukoilla, lukea Raamattua ja pyytää johdatusta. Nämähän vaan eivät ole järjen asioita, ei kai ihminen voi vain päättää uskoa? Tai itse ainakin koen, että tarvitsisin jonkun vahvan merkin tai kokemuksen, jotta voisin oikeasti uskoa. Miten sinä olet tullut uskoon?
Kommentit (112)
Minä olen vastaanottanut uskon lahjan. Usko on annettu lahja, eikä siinä ole mitään omaa tekoani. Olen tunnustanut suullani, että Jeesus on Herrani ja Vapahtajani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin uskoon silloin kun minut kastettiin vauvana. Kuten Raamatussakin sanotaan, kasteella on pelastava vaikutus:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." (1. Piet. 3:21-22)
Oletko pysynyt samalla tiellä?
Se selviää viimeisellä tuomiolla.
Ota selvää siitä maan päällä, kohtalo sinetöidään täällä.
En usko pelastusvarmuuteen. Aina voi poiketa pois oikealta tieltä ja joutua helvettiin. En pidä mielekkäänä käyttää aikaa sen miettimiseen, mitä minulle tapahtuisi jos sattuisin kuolemaan juuri nyt, vaan keskityn ennemmin jatkamaan kilvoittelua, jotta pääsisin perille.
Tulin uskoon teininä. Poikaystävä uhkasi tehdä itsemurhan. Pelkäsin hänen puolestaan. Rukoilin ennen nukkumaan menoa: "Jumala, auta!" Hän antoi unessa puhelinnumeron, johon aamulla soitin. Yläasteaikainen luokkakaverini vastasi, Hän oli uskova. Näimme, ja hänen mukanaan menin seurakuntaan. Tunsin siellä että minulla ei ole yhteyttä Jumalaan, vaan olen syntinen ja matkalla helvettiin. Kukaan ei sanonut tätä, itse Jumala kommunikoi tämän minulle. Halusin pelastua, joten menin juttelemaan erään naisen kanssa kokouksen jälkeen, joka johdatti minut rukoilemaan suunnilleen näin: "Rakas Jeesus, tiedän olevani syntinen. uskon että Sinä olet Jumaln Poika ja olet kuollut ristillä ja kantanut rangaistuksen minunkin synneistäni. Uskon että olet ylösnoussut ja sinulla on valta antaa syntejä anteeksi. Pyydän, anna kaikki syntini anteeksi ja tule asumaan sydämeeni, tule elämäni Herraksi. Haluan kääntyä pois synneistäni ja seurata minua. Auta minua seuraamaan Sinua perille Taivaan kotiin ja ole minun kanssani joka päivä kunnes olen luonasi.Aamen.." Rukouksen rukoiltuani tunsin kuinka pelko hävisi ja rauha tuli sydämeeni. Muutuin siinä hetkessä. Nainen kysyi: Kuka on Herrasi? Vastasin että "Jeesus". Ja olen ollut nyt useamman kymmenen vuotta uskossa, enkä ole ikinä katunut. Jeesus on olemassa ja on johdattanut elämääni ja mm. parantanut parantumattoman sairauteni, kilpirauhasen vajaatoiminnan kokonaan. Rukoile tuo rukous, etsi seurakunta missä Raamattu on ylin auktoriteetti, rykoile ja lue Raamattua joka päivä ja hanki ystäviä seurakunnasta jotka voivat auttaa sinua eteenpäin. Jeesuksen tunteminen ja uskoontulo on parasta mitä ihmiselle voi sattua. Siunausta! Ja vielä: poikaystävä jätti minut mutta ei tehnyt itsemurhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalla iällä tullaan yleensä uskoon. Elämä on eletty vähän miten sattuu ja vanhempana veisataan virsiä.
Harvoin kai vanhana tullaan uskoon. Ei toki mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Ensin alat juopoksi, narkkariksi tai rikolliseksi, teet kaikkea pahaa ja joudut ehkä vankilaan > alat pelätä kuolemaa > tulet uskoon.
Ei läheskään aina mene niin. Itse en ole ikinä tehnyt rikoksia, mutta elämän tyhjyys kyllästytti.
Kun on kaikkea, mutta jotain hyvin oleellista puuttuu, eikä tajua mitä, niin silloin ei auta vaikka olisi kuinka rikas ja menestynyt perhe ja kaikkea omaisuutta paljon.
Vaikka asuisi hienossa ökytalossa, olo on kuin asuisi puunhakkaajan rämässä röttelössä. Pimeä, surkea, ahdistunut, masentunut.
Sitten, kun Jeesus löytyy, se vanha rämä puunhakkaajan mökkikin näyttää hienolta talolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalla iällä tullaan yleensä uskoon. Elämä on eletty vähän miten sattuu ja vanhempana veisataan virsiä.
Harvoin kai vanhana tullaan uskoon. Ei toki mahdotonta.
Harvojapa harmaahapsia seurakunnissa enää on. Seurakunnat ovat nykyään nuoria täynnä ja keski-ikäisiä ja paljon lapsia pyhäkouluissa.
Hippiporukat ovat nykyään näitä vanhuksia, jotka monet jatkavat elämäänsä valitsemallaan tiellä. Tietysti vanhana pelastuneitakin löytyy, mutta vähemmän.
Apt 2 37, löytyy ohjeet siitä miten tullaan uskoon. Toivo koilon suuri ilosanoma on paras suomalainen Raamatun käännös.
Avaimet taivasten valtakuntaan, 7kpl
1. Mielenmuutos 2. Kaste 3. Edellinen Jeesuksen Kristuksen nimessä 4. Syntien anteeksi saamiseksi 5 Pyhän Hengen lahja 6 lupaus 7 kutsu.
Tämä polku on käytävä, Raamattu ei tunne mitään syntisen rukouksia.
Mielenmuutos tarkoittaa sitä että mieli muuttuu koko sitä elämän tapaa kohtaan jolla tätä maailmaa yritetään pyörittää ilman Jumalaa. Mielenmuutos on luopumista uskosta ihmiseen, itseen ja tähän maailmaan. Täydellinen uskon kohteen vaihtuminen
Vierailija kirjoitti:
Kysytään uskolta lupa!
Olet typerys.
Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. Raamatusta löytyy Jumalan pelastussuunnitelma langenneita ihmisiä varten: Hän lähetti ainoan Poikansa, jottei yksikään joka uskoo häneen, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Pyhä Henki asuu Jumalan valtakunnassa ja synnit anteeksi uskomalla pääsee osalliseksi Jeesuksen armotyöstä ja osaksi Jumalan valtakuntaa; "Jolle te annatte synnit anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut".
"Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan."
https://kingdomofpeace.net/
https://www.srk.fi/fi/nain-me-uskomme/nain-me-uskomme/