Miten uskoon tullaan? Kokemuksia?
Haluaisin löytää totuuden ja varmistua Jumalan olemassaolosta, olen alkanut rukoilla, lukea Raamattua ja pyytää johdatusta. Nämähän vaan eivät ole järjen asioita, ei kai ihminen voi vain päättää uskoa? Tai itse ainakin koen, että tarvitsisin jonkun vahvan merkin tai kokemuksen, jotta voisin oikeasti uskoa. Miten sinä olet tullut uskoon?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon korkeampaan voimaan. Minulla on omat keskusteluni Jeesuksen ja Jumalan kanssa.
Olen kiitollinen, aamulla ristin kädet herättessäni ja kiitän että olen saanut herätä uuteen päivään. Minulla on myös kiitollisuus päiväkirja. Enkelikortit.
Minulta kuoli isä -22. Ja poika-23, poikani on lähettänyt niin paljo merkkejä tuonpuolisesta, että hänen on hyvä olla, että olen hyvinkin ymmärtänyt että kaikki ei ole sitä mitä vaan kuulee tai näkee, vaan muitakin ulottuvuuksia on.
Minulle tuli sielullinen herääminen. Olen kiitollinen.
Olen ystävällinen.
tsekkaa vaikka Doreen Virtue. Enkelikanavoija ja enkelikorttien tekija. Tuli uskoon ja ymmarsi etta etta ei enkeleita pida rukoilla eika helta neuvoa kysya. Jollet halua vastauksia langenneilta enkeleilta. Me turvaamme Raamatun mukaan suoraan Isaan Jumalaan, Jeesukseen tai Pyhaan henkeen
Höh, vaihtoi vain yhden harhaisuuden toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemalla hirveä henkilökohtainen kriisi, josta ei muuten selviä kuin uskoon tulolla. Siksi entiset vangit ovat uskovia.
Jos ei ole muuta mahdollisuutta kuin tunnontuskissaan menettää järkensä tai alkaa uskovaksi, niin jälkimmäinen lienee parempi.
Oikeastaan ovat samoja asioita nuo.
Luterilaisessa ns. kasteessa ei ole edes kyse kasteesta, vaan päälaen kastelusta, jolla ei ole mitään merkitystä Jumalan silmissä.
Luterilainen ns. kaste on valhetta ja eksytystä. Ns.kasteessa liitytään kirkkoon ja näin kirkko saa maksajan.
Jeesus on sovittanut maailman synnin. Vasta kun ihminen erottaa hyvän ja pahan ja ymmärrää valita joko Jeesuksen tarjoama armosta pelastuminen tai hylätä armo, niin sen jälkeen ihminen joutuu elämään valintansa kanssa.
Itsekukin voi pelastua, se on tulla uskoon ilman kirkkoa ja kirkon sakramentteja huutamalla avuksi Jeesuksen nimeä.
Tulin uskoon silloin kun minut kastettiin vauvana. Kuten Raamatussakin sanotaan, kasteella on pelastava vaikutus:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." (1. Piet. 3:21-22)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla uskoon? Miksi sinä et vain elä omanlaista elämää ja keskity siihen? Läsnäolo ja keskittyminen elämään on avain näihin uskonkin asioihin. Elä rehellisesti ja aidosti, älä esitä mitään. Kuuntele sitä sinun sisäistä viisauttasi, sisälläsi voi kaikua Jumalan sana.
Siksi että pelastaa kuolemattoman sielunsa ikuiselta kadotukselta.
Vierailija kirjoitti:
Joko sinut on aivopesty lapsena tai sitten jos aikuisena haluat uskoa jumaliin, niin ensin epäonnistu elämässä, tee typeryyksiä ja sitten onkin hyvä siirtää vastuu mielikuvitusystävälle.
Jos et usko, niin se osoittaa vain älykkyyttä ja tervettä kriittisyyttä. Miksi siitä pitää päästä eroon ja täyttää maailma taikauskolla?
Älä ole niin katkera. Kristus rakastaa myös sinua. Avaa vain sydämesi Hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla uskoon? Miksi sinä et vain elä omanlaista elämää ja keskity siihen? Läsnäolo ja keskittyminen elämään on avain näihin uskonkin asioihin. Elä rehellisesti ja aidosti, älä esitä mitään. Kuuntele sitä sinun sisäistä viisauttasi, sisälläsi voi kaikua Jumalan sana.
Siksi että pelastaa kuolemattoman sielunsa ikuiselta kadotukselta.
Sielusta ei ole todisteita.
Vierailija kirjoitti:
En varmana tule Uskoon! En oo mikkää homo
Jätetään se homma Toivolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kaste on valhe ja petos. Pikkulapsi ei voi tulla uskoon, sillä uskoon tulo edellyttää aina tietoa uskon kohteesta Jeesuksesta ja syntien sovituksesta. Raamatun mukaan kaste ei poista lihan saastaa, näin ollen kaste ei anna syntejä anteeksi ja uutta elämää Jeesuksen seuraajana. Vain usko Jeesuksen antaa sydämen puhtauden. Mikään luterilaisen kirkon viranhaltijan suorittama pakanallinen rituaali taikojen ja loitsujen kera ei pelasta.
Jeesu on ainoa Tie Jumlnluokse.
Painu uskis vdduun
Miksi sinua kiinnostaa niin kovasti olla tässä keskusteluketjussa? Ihmettelen vaan. Eikö ole tarpeeksi mielenkiintoista keskusteltavaa muuta?Joku vaan vetää niin kovasti tänne. Kiinnostusta siis löytyy.
Maksan yhtiövastiketta n. 180 €/kk, ja kelvollisesta vuokra-asunnosta on turha edes haaveilla alle 500 €/kk vuokralla. Myyn pian asuntoni, käytän rahat johonkin kivaan ja sen jälkeen nostan asumistukea kalliiseen vuokraluukuun. Hyötyykö tästä kukaan muu kuin tulevan vuokrakämppäni omistaja, kun joudun kuluttamaan suurimman osa pahan päivän varalle kerryttämästäni varallisuudesta ja saan jatkossa paljon enemmän asumistukea kuin nyt?
Vain nöyrä sydän löytää totuuden, ei ylpeä sydän. JEESUS
Vierailija kirjoitti:
Tulin uskoon silloin kun minut kastettiin vauvana. Kuten Raamatussakin sanotaan, kasteella on pelastava vaikutus:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." (1. Piet. 3:21-22)
Oletko pysynyt samalla tiellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selviää viimeisellä tuomiolla.
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kaste on valhe ja petos. Pikkulapsi ei voi tulla uskoon, sillä uskoon tulo edellyttää aina tietoa uskon kohteesta Jeesuksesta ja syntien sovituksesta. Raamatun mukaan kaste ei poista lihan saastaa, näin ollen kaste ei anna syntejä anteeksi ja uutta elämää Jeesuksen seuraajana. Vain usko Jeesuksen antaa sydämen puhtauden. Mikään luterilaisen kirkon viranhaltijan suorittama pakanallinen rituaali taikojen ja loitsujen kera ei pelasta.
Jeesu on ainoa Tie Jumlnluokse.
Päin vastoin. Ihmisen osuus pelastuksesta on tasan 0%. Siksi lapsikaste on kuvaavampi armoliitosta johon ei mitään voi itse lisätä.
Näistä ei kannata tässä keskustelussa vängätä muutenkaan. Kukin tyylillään.
(Raamattua) uutta testamenttia lukemalla.Ensin uskoin kyllä Jumalan ja Jeesuksen olemassa oloon, mutta kunnolla uskoon tulin vasta sitten, kun sydämessäni tiesin olevani Jumalan lapsi.Tunsin Jumalan hyväksynnän ja rakkauden.
Tästä puhutaan myös Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selviää viimeisellä tuomiolla.
Ota selvää siitä maan päällä, kohtalo sinetöidään täällä.
>> Haluaisin löytää totuuden ja varmistua Jumalan olemassaolosta, olen alkanut rukoilla, lukea Raamattua ja pyytää johdatusta. Nämähän vaan eivät ole järjen asioita, ei kai ihminen voi vain päättää uskoa? <<
Juuri noin tullaan uskoon. Kääntymällä Jumalan puoleen eli etsimällä häntä ja rukoilemalla. Voit olla varma ainakin siitä, että hän on tahtosi huomannut.
Ei siinä välttämättä mitään koe, kun pelastuu, vaikka osa kyllä kokee jotain, esim. vapautumisen tunteen syyllisyydestä, jos on ennen ollut ihminen, joka on tehnyt raskaita syntejä ja syyllisyydentunne on ollut kova, kun on kääntynyt JUmalan puoleen.
Kun ihminen tulee uskoon, Jumala johdattaa hänet pian myös muiden uskovien yhteyteen. Joten jos olet jo tullut uskoon, niin se on seuraava askel. Saattaa myös olla, että olet vasta etsikonajassa, siis kiinnostunut JUmalasta ja uskonasioista, mutta et ole vielä tullut uskoon. Jos näin on, niin Jumala kyllä johdattaa siihen uskoontuloonkin sitten, kun aika on kypsä.
Tiesin kyllä että Jumala on olemassa, luonut kaiken, eli olen tavallaan uskonut aina. Ehkä se oli sitten se, että tuli ihan järkyttävä synnin tunto ja ahdistus siitä jos en saa olla Jumalan lapsi. Tuntuu että uskon elämä ja uskossa kasvu on jonkinlaista aaltoliikettä. Välillä on luottamus ja tuntuu että Pyhä Henki vaikuttaa. Välillä tuntuu että olen ihan pimeässä ja yksin.
Aivan ensimmäiseksi pitää olla pakkoliitetty seurakuntaan (lapsikaste), sitten vanhemmat ovat iskostaneet uskonsa sinuun, laittaneeet pyhäkouluun, koululaitos on tukenut vanhempia indoktrinaatiossa pakollisella uskonnon opetuksella. Suvun ja uskonnollisen ympäristön vaikutuksella on suuri merkitys. Rippikoulussa on sitten jatkettu aivopesua. Jossain vaiheessa sitten tulee jokin elämänjärkytys ja vaikeus, jolloin mieli vähän järkkyy. Silloin saattaa henkilö harhautua ja "tulla uskoon". Ikävä homma kaiken kaikkiaan.