Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskoon tullaan? Kokemuksia?

Vierailija
01.04.2024 |

Haluaisin löytää totuuden ja varmistua Jumalan olemassaolosta, olen alkanut rukoilla, lukea Raamattua ja pyytää johdatusta. Nämähän vaan eivät ole järjen asioita, ei kai ihminen voi vain päättää uskoa? Tai itse ainakin koen, että tarvitsisin jonkun vahvan merkin tai kokemuksen, jotta voisin oikeasti uskoa. Miten sinä olet tullut uskoon?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tuleminen on aina Jumalan ihme! Eikä mikään pieni sellainen.

Siinähän ei mitään ihmeellistä ole, jos joku ei usko. 

Kaikki ovat luonnostaan poispoikenneita pimeydessä ja Jumalan kirkkautta vailla.

Vierailija
42/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko on pimeydestä vaihtamista valkeuteen.

Kuolemasta elämään.

Siellä kuolemassakin, surussa, kivussa ja kaikessa tuskassakin asuu Jumalan apukäsi joka runtelee sinua sekä auttaa sinua samalla. Kaikessa piilee Jumalan apukäsi, meitä täytyy välillä opettaa sekä kouluttaa hyvin rankasti. Se ei ole kaikkien juttu mutta joillekin se on pakollista. 

Onko tämä jotain kaanaankieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan voi pyytää johdatusta rukoilemalla.

Matt. - Matteus 7

Pyytävälle annetaan

[7] Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Koputtakaa oveen, niin se avataan teille. [8] Sillä pyytäjä saa, etsijä löytää ja koputtajalle avataan.

Matt. - Matteus 6

Jeesus opettaa rukoilemaan

[5] Kun rukoilette, älkää rukoilko niin kuin teeskentelijät. He asettuvat mielellään synagogiin ja isoihin risteyksiin rukoilemaan, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidät. Minä vakuutan teille, että se on heidän ainoa palkkionsa. [6] Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut. [7] Kun rukoilette, älkää hokeko niin kuin vierasuskoiset. He luulevat, että heitä kuullaan paremmin, kun he puhuvat paljon. [8] Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennen kuin olette sitä häneltä pyytäneetkään. [9] Rukoilkaa siis näin:

Isämme taivaissa.

Osoita nimesi pyhyys,

[10] anna valtakuntasi tulla

ja tahtosi toteutua

maan päällä samoin kuin taivaassa.

[11] Anna meille tänäänkin tarpeeksi leipää

[12] ja anna meille anteeksi velkamme,

niin kuin mekin olemme antaneet anteeksi niille,

jotka ovat meille velkaa.

[13] Äläkä vie meitä koettelemukseen,

vaan pelasta meidät pahan vallasta.

Vierailija
44/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna meille tänäänkin tarpeeksi leipää.

Jokapäiväinen leipä pitää sisällään kaiken tarpeellisen, ei pelkästään leipää.

[13] Äläkä vie meitä koettelemukseen,

vaan pelasta meidät pahan vallasta.

Koettelemusten täytyy kyllä tulla.

Vierailija
45/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matt. - Matteus 7

Pyytävälle annetaan

[7] Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Koputtakaa oveen, niin se avataan teille. [8] Sillä pyytäjä saa, etsijä löytää ja koputtajalle avataan.

Matt. - Matteus 6

[5] Kun rukoilette, älkää rukoilko niin kuin teeskentelijät. He asettuvat mielellään synagogiin ja isoihin risteyksiin rukoilemaan, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidät. Minä vakuutan teille, että se on heidän ainoa palkkionsa. [6] Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut. [7] Kun rukoilette, älkää hokeko niin kuin vierasuskoiset. He luulevat, että heitä kuullaan paremmin, kun he puhuvat paljon. [8] Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Isänne kyllä tietää, mitä te tar

Mikä Raamatun käännös tämä on? Kuulostaa oudolta.

Vierailija
46/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kiusaus ja koettelemus on eri asia. "äläkä saata meitä kiusaukseen" on aiemmin rukoiltu. Jumala koettelee uskoa, kiusaukset on paholaiselta. Näin minä olen ymmärtänyt.

Vierailija
47/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alenna älykkyysosamäärääsi niin uskoon tuleminen on helpompaa.

Vierailija
48/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matt. - Matteus 7

Pyytävälle annetaan

Matt. - Matteus 6

[5] Kun rukoilette, älkää rukoilko niin kuin teeskentelijät. He asettuvat mielellään synagogiin ja isoihin risteyksiin rukoilemaan, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidät. Minä vakuutan teille, että se on heidän ainoa palkkionsa. [6] Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut. [7] Kun rukoilette, älkää hokeko niin kuin vierasuskoiset. He luulevat, että heitä kuullaan paremmin, kun he puhuvat paljon. [8] Älkää ruvetko heidän

Mikä Raamatun käännös tämä on? Kuulostaa oudolta.

Uuden testamentin käännös vuodelta 2020. Se on joissain kohdin selkeämpi, helpompi ymmärtää, siksi kannattaa lukea sitä vanhempien käännösten rinnalla. Vanhemmissa käännöksissä taas kieli on monessa kohdin kauniimpaa.  

Vierailija
49/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kiusaus ja koettelemus on eri asia. "äläkä saata meitä kiusaukseen" on aiemmin rukoiltu. Jumala koettelee uskoa, kiusaukset on paholaiselta. Näin minä olen ymmärtänyt.

Ei voi rukoilla että ei olisi koettelemuksia. Kaikkien uskoa koetellaan.Jeesus sanoi että koettelemusten täytyy kyllä tulla.

Vierailija
50/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mieluummin tyhmä kuin ilkeä tai ylimielinen. 

Vierailija
51/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aadam oli kuin supertietokone ja siitä huolimattu lankesi.

Vierailija
52/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo:

Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

Johannes 16

Pyhä Henki on totuuden henki. Rukoile, että Pyhä henki ilmoittaa sinulle Kristuksen. Tee kääntymys, hylkää syntyisi, ja lähde kulkemaan Jeesuksen verellä pestynä kotiin päin!

saat tietää ja tuntea, millaista on kun omallatunnolla ei ole syntejä! Se on todellista vapautta ja rauhaa. 

Vierailija
53/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskominen on totuudessa pysymistä. Sitä, että ei valehtele itselleen. Itsensä tuntemista. Vain harva tuntee itsensä.

Vierailija
54/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on Jumalan lahja. Hän antaa sen kaikille, jotka sitä pyytävät. Usko syntyy Raamatun sanan kuulemisesta ja lukemisesta. Lue Raamattua esim. evankeliumi Johanneksen mukaan ja ala rukoilla, vaikket vielä oikein uskoisikaan. Jumala näkee ihmisen sydämen ja jos siellä on todellakin halu löytää totuus ja oppia tuntemaan Jumala, Hän tulee elämään ja usko alkaa kasvaa. Aluksi se on pieni verso, mutta ajan myötä se kasvaa vahvaksi puuksi. Toki epäilyksiäkin tulee, mutta Jumala kestää nekin. Hänelle kannattaa jutella kuin kaverille, hän tietää kuitenkin meistä kaiken. Itse tulin uskoon 19-vuotiaana ja muistan alkuaikojen haparoinnit. Muista, että Jeesus on luvannut: "Joka tulee minun luokseni, sitä minä en aja ulos". Jumala ei siis koskaan hylkää sinua, koska hän on sinut tehnyt ja rakastaa sinua, kuten Raamattu sanoo "mustasukkaisuuteen asti". 

Vierailija
55/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aadam oli kuin supertietokone ja siitä huolimattu lankesi.

Salomo oli maailman viisain ja lankesi.

Vierailija
56/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuslapsetkin pyysivät lisää uskoa ja joku mies pyysi auta epäuskossani.

Vierailija
57/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti yllättävän moni tiedemies on päätelmissään päätynyt kaiken luojan olemassaoloon 🤔

Vierailija
58/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yllättävän moni tiedemies on päätelmissään päätynyt kaiken luojan olemassaoloon 🤔

Niinpä, eikös Isaac Newtonkin ollut uskovainen? Mutta näinhän Raamatussa kerrotaan että uskova a tullaan pilkkaamaan. Itseasiassa se, että sinua pilkataan Jeesuksen tähden todistaa vaan että olet Jeesuksen oma. Uskova saa siis olla tyytyväinen kaikesta pilkasta. Jossain kohtaa Raamatussa sanotaan myös jotenkin että koettelemus on ilo tai jotain.

Vierailija
59/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että Jeesus on  Kristus ja Hän  kuoli ristilä sinun syntiesi tähden ja nousi kuolleista kolmantena päivänä?

Jos uskot niin olet uskossa.

Tunnusta syntisi ja sanoudu niistä irti.

Lue Raamattua ja rukoile päivittäin.

Tee parannusta synneistäsi.

Rukoile että Pyhä Henki tulee asumaan sisimpääsi.

Etsi itsellesi seurakunta missä on tervettä Raamatun opetusta ja kuuliaisuus Sanaan ja ala käydä diellä säännöllisesti.

Myöhemmin kasteelle ja virallinen liittyminen.

Vierailija
60/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus onkin ollut kääntää mahdollisimman tarkasti alkukieltä vastaavaksi. Taustalla taitaa olla kreikan sana peirasmos, joka voidaan kääntää monella eri tavalla, riippuen mitä halutaan sanoa. Tarkoitus on tavoittaa ajatus taustalla. Uusi käännös ikään kuin laajentaa merkitystä, muuttaa vivahdetta. 

"koettelemus (39)[1]

kova kokemus, vastoinkäyminen,

kiusaus (39)[1]

mielihalu yleensä jotakin kiellettyä tai sopimatonta kohtaan"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän