Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskoon tullaan? Kokemuksia?

Vierailija
01.04.2024 |

Haluaisin löytää totuuden ja varmistua Jumalan olemassaolosta, olen alkanut rukoilla, lukea Raamattua ja pyytää johdatusta. Nämähän vaan eivät ole järjen asioita, ei kai ihminen voi vain päättää uskoa? Tai itse ainakin koen, että tarvitsisin jonkun vahvan merkin tai kokemuksen, jotta voisin oikeasti uskoa. Miten sinä olet tullut uskoon?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en eläissäni ole tavannut yhtä ilkeitä ihmisiä kuin uskovaiset. Oikeuttaa omat perseilynsä jonkun raamatun taakse pakenemalla. Itse kyllä otan vastuun tekemisistäni jos käyttäydyn kuin apina sen sijaan että pistäisin sen jonkun keijukaisen piikkiin. Se anteeksi- pyyntö on joillekkin niin vaikeaa että pistää ihan oikeasti naurattaa. Aikuiset ihmiset.. really? Minäkin rupean lukemaan raamattua "kuin piru raamattua" ja etsin sieltä kaikki kohdat jotka oikeuttaa minut tekemään vaikka mitä julmuuksia. 

Uskovaiset ei itsekään usko Jumalaan. Heillä on vaan joku syy perseillä raamatun varjolla. Minä en lähde edes teeskentelemään, olen aikuinen ihminen ja jos teen väärin niin myönnän ja pyydän anteeksi.

Vierailija
62/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kiusaus ja koettelemus on eri asia. "äläkä saata meitä kiusaukseen" on aiemmin rukoiltu. Jumala koettelee uskoa, kiusaukset on paholaiselta. Näin minä olen ymmärtänyt.

Tuo aiempi rukous ei ollut Isä meidän vaan ihan jotain muuta. Sinä olet oikeassa, ei Jeesuksen opettama rukous ole yhtäkkiä muuttunut. Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta tarkoittaa juuri paholaisen metkuja. Älkää hyvät ihmiset kompuroiko, jos joku pistää tänne aivan omiaan. Tuo ns. Raamatun käännös ei ollut Jumalan Sanaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon korkeampaan voimaan. Minulla on omat keskusteluni Jeesuksen ja Jumalan kanssa.

Olen kiitollinen, aamulla ristin kädet herättessäni ja kiitän että olen saanut herätä uuteen päivään. Minulla on myös kiitollisuus päiväkirja. Enkelikortit.

Minulta kuoli isä -22. Ja poika-23, poikani on lähettänyt niin paljo merkkejä tuonpuolisesta, että hänen on hyvä olla,  että olen hyvinkin ymmärtänyt että kaikki ei ole sitä mitä vaan kuulee tai näkee, vaan muitakin ulottuvuuksia on.

Minulle tuli sielullinen herääminen. Olen kiitollinen.

Olen ystävällinen.

Vierailija
64/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon korkeampaan voimaan. Minulla on omat keskusteluni Jeesuksen ja Jumalan kanssa.

Olen kiitollinen, aamulla ristin kädet herättessäni ja kiitän että olen saanut herätä uuteen päivään. Minulla on myös kiitollisuus päiväkirja. Enkelikortit.

Minulta kuoli isä -22. Ja poika-23, poikani on lähettänyt niin paljo merkkejä tuonpuolisesta, että hänen on hyvä olla,  että olen hyvinkin ymmärtänyt että kaikki ei ole sitä mitä vaan kuulee tai näkee, vaan muitakin ulottuvuuksia on.

Olen ystävällinen.

En lue raamattua. Mutta saatan mielelläni käydä kirkossa Jumalan palveluksessa.

En tyrkytä uskontoa kenellekkään. Harva tietää sielullisesta heräämisestäni.

Vierailija
65/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa on ainakin huijata ihmisiä ja elää sillä huijatulla rahalla herroiksi. Sitten kun konkurssihakemuksia ja petossyytteitä alkaa sadella, voikin kääntyä Herran puoleen ja pyytää Herran nimissä ihmisiltä rahalahjoituksia.

Vierailija
66/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemalla hirveä henkilökohtainen kriisi, josta ei muuten selviä kuin uskoon tulolla. Siksi entiset vangit ovat uskovia.

Jos ei ole muuta mahdollisuutta kuin tunnontuskissaan menettää järkensä tai alkaa uskovaksi, niin jälkimmäinen lienee parempi.

Vierailija
67/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kiusaus ja koettelemus on eri asia. "äläkä saata meitä kiusaukseen" on aiemmin rukoiltu. Jumala koettelee uskoa, kiusaukset on paholaiselta. Näin minä olen ymmärtänyt.

Tuo aiempi rukous ei ollut Isä meidän vaan ihan jotain muuta. Sinä olet oikeassa, ei Jeesuksen opettama rukous ole yhtäkkiä muuttunut. Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta tarkoittaa juuri paholaisen metkuja. Älkää hyvät ihmiset kompuroiko, jos joku pistää tänne aivan omiaan. Tuo ns. Raamatun käännös ei ollut Jumalan Sanaa. 

Kiusaus on myös koettelemus. Mutta koettelemus ei aina ole kiusaus. Avautuuko tätä kautta? 

Vierailija
68/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin elämässäni pahassa paikassa, ja aloin ikään kuin automaattisesti rukoilla Jumalaa. En kokenut siis mitään uskoontuloa, vaan tajusin, että kyllähän Jumala on tässä rinnallani kulkenut aina, silloinkin kun pidin itseäni ateistina. Oli vain ollut siihen asti niin helppoa elämää, ettei ollut tarvetta olla Jumalan kanssa enempää tekemisissä. 

Vierailija
69/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain etsikkoajan 2 vuotta sitten luettuani David Wilkersonin Risti ja linkkuveitsi kirjan. Jossain vaiheessa halusin asiaan selvyyden , kuten aloittajakin, ja rukoilin jotenkin näin: " Jeesus, jos olet olemassa, ilmesty minulle." Sitten kuulin sanat "Sinun pitää viedä syntisi ristille ja vanhan minän on kuoltava." Avasin Raamatun ja luin saman asian eri sanoin Roomalaiskirjeen 6. luvusta. Myöhemmin keräsin rohkeutta mennä seurakuntaan ja ehkä toisella kerralla siellä murruin ja ystävä rukoili puolestani ja kysyi, tahdonko antaa elämäni Jeesukselle. Sen päätöksen jälkeen on ollut monia vaiheita mutta nyt olen uskostani erittäin onnellinen ja rukouksiini on aina vastattu. 

Vierailija
70/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ystävällinen.

Ok. Olet kuitenkin tietoinen minkälaisia voimia korkeuksissa on? Efesolaiskirje 6:12 kertoo näistä.

Vierailija
71/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en eläissäni ole tavannut yhtä ilkeitä ihmisiä kuin uskovaiset. Oikeuttaa omat perseilynsä jonkun raamatun taakse pakenemalla. Itse kyllä otan vastuun tekemisistäni jos käyttäydyn kuin apina sen sijaan että pistäisin sen jonkun keijukaisen piikkiin. Se anteeksi- pyyntö on joillekkin niin vaikeaa että pistää ihan oikeasti naurattaa. Aikuiset ihmiset.. really? Minäkin rupean lukemaan raamattua "kuin piru raamattua" ja etsin sieltä kaikki kohdat jotka oikeuttaa minut tekemään vaikka mitä julmuuksia. 

Uskovaiset ei itsekään usko Jumalaan. Heillä on vaan joku syy perseillä raamatun varjolla. Minä en lähde edes teeskentelemään, olen aikuinen ihminen ja jos teen väärin niin myönnän ja pyydän anteeksi.

Montako uskovaista olet tavannut ja missä, miten itse kohtelit heitä? Jos käyttäydyit kuten kirjoituksesi osoittaa, on täysin inhimillistä vastata vähintään samalla mitalla vaikka se saattaa kaduttaa jälkeenpäin.

Minut tänä pääsiäisenä teinipoika tönäisi kirkosta ulos mennessä kovalla voimalla kirkon penkin päätyä vasten. Sanoi anteeksi, minä sanoin ei se mitään ja hän matki pilkallisesti minua. Tähänkö ollaan tulossa? Kirkossa käydään uskovaan käsiksi. Poika lähti kovaa vauhtia karkuun. Tekisitkö sinä noin? Vihataanko meitä nuorten keskuudessa noin paljon?

Ympärilläni oli paljon vanhoja ja hauraita ihmisiä. Tuo poika olis voinut tappaa jonkun heistä, jos olisi tönäissyt vaikka minut vanhusta  päin tai tönäissyt vanhuksen kumoon tai minut, jos olisin lyönyt pääni kirkon tiililattiaan. Kammottavaa käytöstä!

Vierailija
72/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tulla uskoon? Miksi sinä et vain elä omanlaista elämää ja keskity siihen? Läsnäolo ja keskittyminen elämään on avain näihin uskonkin asioihin. Elä rehellisesti ja aidosti, älä esitä mitään. Kuuntele sitä sinun sisäistä viisauttasi, sisälläsi voi kaikua Jumalan sana.

Jos haluat tulla pelastetuksi. Ja noin muutenkin. Jos haluat loytaa totuuden

Vierailija
73/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ystävällinen.

tsekkaa vaikka Doreen Virtue. Enkelikanavoija ja enkelikorttien tekija. Tuli uskoon ja ymmarsi etta etta ei enkeleita pida rukoilla eika helta neuvoa kysya. Jollet halua vastauksia langenneilta enkeleilta. Me turvaamme Raamatun mukaan suoraan Isaan Jumalaan, Jeesukseen tai Pyhaan henkeen

Vierailija
74/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaus on myös koettelemus. Mutta koettelemus ei aina ole kiusaus. Avautuuko tätä kautta? 

Avautui jo aiemmin, kiitosta vaan. Isä meidän rukouksessa ei anota elämää ilman koettelemuksia, niitä on ja tulee kaikille, vaan juuri suojaa paholaisen kiusauksilta. Tätä tarkoitin vastauksessani, joka oli liian kärkäs, anteeksi. Tänne kirjoittelee niin paljon pilkkaajia, että luulin jonkun laittavan aivan omiaan sekoittaakseen keskustelua.

Vierailija
75/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avautui jo aiemmin, kiitosta vaan. Isä meidän rukouksessa ei anota elämää ilman

Katekismus selittää asiaa näin:

Äläkä saata meitä kiusaukseen, 

Kiusaukset, joista Raamattu ja Isä meidän -rukous puhuvat, ovat houkutuksia luopua uskosta Jumalan hyvyyteen. Perkele ja oma itsekäs minämme taivuttavat meitä etsimään turvaa muualta kuin Jumalasta. 

Kristityn elämä on päivittäistä kamppailua. Olemme jatkuvasti alttiina monenlaiselle pahalle: välinpitämättömyydelle, vihalle, kateudelle, omahyväisyydelle ja vallan halulle. Meitä vedetään toisaalta kohti pimeyttä ja syntiä, toisaalta kohti valoa ja uskoa. Emme ymmärrä, miksi Jumala ei päästä meitä rauhaan pahan vallalta. 

Kaikkein vaikeimmissakin ahdistuksissa voimme kääntää katseemme Jumalaan ja hänen sanansa lupauksiin. Hän antaa meille voimaa kestää koettelemuksissa.

Muistakaa, kuinka Herra neljänkymmenen vuoden aikana johdatti teitä pitkällä matkallanne autiomaassa. Hän kuritti teitä ja pani teidät koetukselle saadakseen tietää, aiotteko todella noudattaa hänen käskyjään vai ette. (5. Moos. 8:2)

Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!" Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan. (Job 2:9-10)

Koska Jeesus on itse käynyt läpi kärsimykset ja kiusaukset, hän kykenee auttamaan niitä, joita koetellaan. (Hepr. 2:18)

MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:

Jumala ei kylläkään ketään kiusaa, mutta pyydämme tässä rukouksessa häneltä suojelusta ja varjelusta, etteivät Saatana, maailma ja oma itsekäs minämme pettäisi meitä, johtaisi meitä väärään uskoon, epätoivoon eivätkä muuhun suureen häpeään ja pahuuteen. Ja vaikka ne meitä ahdistaisivatkin, pyydämme, että viimein kuitenkin saisimme niistä voiton. 

Vierailija
76/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota johtotähdeksi rakkaus totuuteen! Silloin pysyt tiellä etkä eksy.

3Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. (2.Tess. 2) 

Vierailija
77/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ystävällinen.

En lue raamattua. Mutta saatan mielelläni käydä kirkossa Jumalan palveluksessa.

En tyrkytä uskontoa kenellekkään. Harva tietää sielullisesta heräämisestäni.

Sielullinen herääminen? En ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan sellaisesta? Onko ihan yleisestä puhua noin? Jotenkin kuulostaa itseen keskittymiseltä, sanokaa jos olen ihan hakoteillä. Tietysti ymmärrän että sielut täytyy pelastaa.

Vierailija
78/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä&nbs

Kiitos, on niin siunaavaa lukea tätä kohtaa Raamatusta. Raamattu on ihmeellinen. Se muuttuu aina vaan rakkaammaksi.

Vierailija
79/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen

...Jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan.. tänä päivänä ei ole mikään ongelma puhua että joku on ihan jumalainen ja ihmiset ihailevat mielellään ihmisiä, jumaloivat jopa.

Vierailija
80/112 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se löytyi (googleen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi