Poikani on ilmoittanut jo 8 vuotiaana, ettei usko uskontoon
Ei halua sitä opiskella, ei halua vaihtaa uskontoa, eikä usko myöskään pahaan, mutta uskonnot ovat tuoneet maailmaan pelkkää kauhua, sotaa ja pelkoa.
Nyt ikää on jo 14 vuotta ja hän on edelleen samaa mieltä.
Rippikoulu lähenee, onko se pakollinen? Ja missä iässä voi alkaa ateistiksi. Emme siis ole kasvattaneet häntä tuohon mielipiteeseen, on täysin oma ajatus.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän te olette kotona hänen päähänsä iskostaneet tuon asian. Ei eka/tokaluokkalainen muuten osaa tuollaista sepostusta selittää. Olisi kannattanut vaan laittaa poika sinne uskontotunneille, yleissivistystä se on sekin, mitä siellä opetetaan. Ei siellä ketään yritetä käännyttää. Nyt on toki jo myöhäistä. Jos kuitenkin on ollut noin "välkky" jo 8 vuotiaana, niin kai hän nyt vanhempana osaa selvittää itse, onko rippikoulu pakollinen. Vanhemmat vaikuttavat ainakin melkoisilta pölkkypäiltä - etenkin kun pitää vauvapalstalta kysellä, onko rippikoulu pakollinen.
Kirkkoon kuuluva lapsi osallistuu aina uskonnon opetukseen.
Kapinoivala nuorelta vaikuttaa,aivot kehittyy 25 vuotiaaksi.Toivottavasti ei ime kaikkea maailman pahutta itseensä esim huumeet ja muu roska ja jäädä koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillakin on uskonnonvapaus eli en henkilökohtaisesti pakottaisi lasta esim riparille ellei haluaisi itse mennä enkä toisaalta estäisi menemästä jos haluaisi vaikken itse kuuluisi kirkkoon. Sama koskee koulun uskonnonopetusta, halutessaan antaisin lapsen vaihtaa elämänkatsomustietoon tai toisinpäin. T. Kristitty äiti
Seurakuntaan kuuluva ei voi valita elämänkatsomustietoa.
Nuorempana tuo ajatus kuolemasta pelotti, siksi sitä kutsutaan kuolemanpeloksi. Vanhempana alkoi ahdistaa ajatus ikuisesta elämästä - loputtomuus oman itsensä kanssa.
Uskooko poikasi sitten tieteeseen? Se on myös melkoista uskontoa ja aivopesua. Mutta kun yksinkertainen enemmistö on lapsesta pitäen siihen totutettu niin (lähes) kenellekään ei tule mieleen ajatella toisella tavalla.
Pyytäkää häntä lukemaan esimerkiksi tämä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15604427/mitaan-lampoenergiaa-ei-ole-ol…
Vierailija kirjoitti:
Haluuaako pimpin😂anna sille se
Ota sinä ne lääkkeet, jotka aamulla unohdit.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko poikasi sitten tieteeseen? Se on myös melkoista uskontoa ja aivopesua. Mutta kun yksinkertainen enemmistö on lapsesta pitäen siihen totutettu niin (lähes) kenellekään ei tule mieleen ajatella toisella tavalla.
Pyytäkää häntä lukemaan esimerkiksi tämä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15604427/mitaan-lampoenergiaa-ei-ole-ol…
Osaan tieteeseen uskoo ja uskoo myös siihen, että avaruudesta voi löytyä elämää, mutta elämä saa alkunsa bakteereista yms. En niin tarkasti osaa hänen ajatuksiaan kertoa, joten älkää takertuko,.
Vierailija kirjoitti:
hiplasko joku uskis poikasi pippeliä
Sinua ainakin. Osanotto
Elämänkatsomistieto ,mitähän vas opetuksia siellä opetetaan ei kiitos.
Huoltaja ei kuulu kirkkoon, mutta lapsi kuuluu. Lapsi tarvitsee kirkosta eroamiseen huoltajan luvan kuitenkin. Jotenkin ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitähän tämä opetus pitää sisällään?
Vierailija kirjoitti:
Huoltaja ei kuulu kirkkoon, mutta lapsi kuuluu. Lapsi tarvitsee kirkosta eroamiseen huoltajan luvan kuitenkin. Jotenkin ristiriitaista.
Tavallaan pakko kuulua kirkkoon
Vierailija kirjoitti:
Samat asiat kuin uskonnon opetuksessa. Sisällöt eivät eroa mitenkään. En ymmärrä miksi on erikseen jompi kumpi.
Meillä tyttö ilmoitti ala-asteella että ei usko raamattuun sun muuhun. Opettaja oli uskonnollinen ja ujutti kaikkeen opetukseen uskontoa. Minun sukuni kuuluu kirkkoon ja ollaan ns."tapauskovaisia". Eli suvun mahdolliset häät ja hautajaiset vietetään kirkossa ja yleensä käydään rippikoulu. Avomies ei kuulu kirkkoon eikä olla naimisissa. Vanhempi lapsi on rippikoulussa tavan vuoksi ja yritän saada tytön käymään rippikoulun vaikka kavereiden takia. Sen jälkeen saa sitten päättää jatkaako kirkossa kuulumista vai eroaako kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö ilmoitti ala-asteella että ei usko raamattuun sun muuhun. Opettaja oli uskonnollinen ja ujutti kaikkeen opetukseen uskontoa. Minun sukuni kuuluu kirkkoon ja ollaan ns."tapauskovaisia". Eli suvun mahdolliset häät ja hautajaiset vietetään kirkossa ja yleensä käydään rippikoulu. Avomies ei kuulu kirkkoon eikä olla naimisissa. Vanhempi lapsi on rippikoulussa tavan vuoksi ja yritän saada tytön käymään rippikoulun vaikka kavereiden takia. Sen jälkeen saa sitten päättää jatkaako kirkossa kuulumista vai eroaako kirkosta.
Miksi pitäisi käydä rippikoulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten pojan itkeä, kun epäonni kohtaa. Uskon kapinoinnista tulee usein rangaistus. Se on syntiä.
Mikä ihmeen rangaistus? Ei virkavalta voi ketään rangaista sen vuoksi.
En puhu nyt virkavallasta vaan meitä korkeammista voimista.
-sama
Vain virkavalta on kansalaisten yläpuolella.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ateisti, mutta filosofinen totuus on se, että ilman uskontoa ja Jumalaa, elämällä tuskin on kunnon tarkoitusta, tai ainakin tällaisen tarkoituksen löytäminen on hankalaa.
Juoksuhaudoissa ei ole ateisteja.
Tietysti on, aivan samassa suhteessa kuin koko väestössäkin
No kyllähän te olette kotona hänen päähänsä iskostaneet tuon asian. Ei eka/tokaluokkalainen muuten osaa tuollaista sepostusta selittää. Olisi kannattanut vaan laittaa poika sinne uskontotunneille, yleissivistystä se on sekin, mitä siellä opetetaan. Ei siellä ketään yritetä käännyttää. Nyt on toki jo myöhäistä. Jos kuitenkin on ollut noin "välkky" jo 8 vuotiaana, niin kai hän nyt vanhempana osaa selvittää itse, onko rippikoulu pakollinen. Vanhemmat vaikuttavat ainakin melkoisilta pölkkypäiltä - etenkin kun pitää vauvapalstalta kysellä, onko rippikoulu pakollinen.