Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani on ilmoittanut jo 8 vuotiaana, ettei usko uskontoon

Vierailija
01.04.2024 |

Ei halua sitä opiskella, ei halua vaihtaa uskontoa, eikä usko myöskään pahaan, mutta uskonnot ovat tuoneet maailmaan pelkkää kauhua, sotaa ja pelkoa.

Nyt ikää on jo 14 vuotta ja hän on edelleen samaa mieltä.

Rippikoulu lähenee, onko se pakollinen? Ja missä iässä voi alkaa ateistiksi. Emme siis ole kasvattaneet häntä tuohon mielipiteeseen, on täysin oma ajatus.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Saatana on jo saanut otteen lapsestasi. 

Ei usko siihenkään, on senkin ilmoittanut 

Saatanan suurin valhe on se, että hän ei muka ole olemassa. Huijaa ihmisiä. 

Vierailija
42/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika aikoi papiksi 8 vuotiaana. Riparin jälkeen erosi kirkosta opiskeli sitten muun alan.

Kummilikasta tuli papin rouva 7 v. Miehensä on 30 v vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten poikani esitti kysymyksen. Miksi koulussa opetetaan faktana tietoa, josta ei ole mitään todisteita tai tutkimustietoa?

No mistä minä voin tietää, pitäisi kysyä opetushallitukselta. Ap

Vierailija
44/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi edes mieti uskontoa, ellei tätä kasvatuksen kautta tuoda esiin.

No tämä lapsi mietti. Toisen luokan opettaja kysyi, miksi uskonto on vaikeampaa hänelle kuin muut aineet? Poika vastasi, että sen takia, ettei usko siihen. Hänelle selvitettiin, että siitä voi oppia historiaa ja yleistietoa myös. Kuulumme kirkkoon ja lapset kastettu kirkossa. En tiedä, mistä ajatuksensa on saanut, mutta koska vuosia myöhemmin samat ajatukset, luulen, että näin tulee myös olemaan.

Poikani ihmetteli, miksi uskonnossa ja luonnontiedossa samat asiat opetetaan eri tavalla. Hänen mielestään ihmetarinat joutivat mennä, vaikka muu opetus olikin asiallista. 

Rippikoulua hän ei käynyt, mutta on ainoa meistä joka vielä kuuluu kirkkoon.

Vierailija
45/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen uskon voi viedä lähimmät ihmiset jotka taustalla hyörii.Lasta pitää suojella kaikelta pahalta.

Vierailija
46/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ateisti, mutta filosofinen totuus on se, että ilman uskontoa ja Jumalaa, elämällä tuskin on kunnon tarkoitusta, tai ainakin tällaisen tarkoituksen löytäminen on hankalaa.

Oletpa outo ateisti!

Katosiko elämältäsi metkitys, kun menetit uskosi?

Epäilen sinua uskovaiseksi trolliksi, koska yksikään tuntemani ateisti(en tosin ole monen kanssa keskustellut), itseni mukaanlukien, ei ajattele näin.

T: nimim. Assburger

Olen eronnut kirkosta aikoja sitten rahallisten syiden johdosta, en uskonnollisten syiden johdosta. Olen ihan puhdasverinen ateisti, enkä tarvitse elämääni Jumalaa tai uskontoa, mutta luulen, että moni massaihminen itse asiassa tarvitsee. Transendenttinen ajattelu auttaa monia jaksamaan elämässä, kun tulee vaikeuksia, luulen näin.

Vierailija
47/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa totta kai on pakko opiskella tuo uskonto, mutta olen itsekkin alkanut ajattelemaan, että onhan tuokin lasten aivopesua. Opiskella sellaista, mitä pitää vain uskoa.🤔

Eikä pidä. Uskonnot voi ottaa filosofian ja teorian kannalta. Niissä on hyvää ja huonoa. On tärkeää erottaa nämä, ja ihmisten tapa käyttää uskontoa välineenä. 

Hän on 14 vuotias ja muu perhe ei ole näitä näin pohtinut. Vielä ainakaan.

Ehkä kannattaisi. 

Vierailija
48/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sitten pojan itkeä, kun epäonni kohtaa. Uskon kapinoinnista tulee usein rangaistus. Se on syntiä.

Mikä ihmeen rangaistus? Ei virkavalta voi ketään rangaista sen vuoksi.

En puhu nyt virkavallasta vaan meitä korkeammista voimista.

-sama

Alieneista?

Vierailija
49/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi edes mieti uskontoa, ellei tätä kasvatuksen kautta tuoda esiin.

Pienikin lapsi tuntee luonnostaan Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kutsun tulla osaksi Hänen yhteisöään ja armoaan. Tästä on tehty lukuisia tutkimuksia ja se on varmaa tietoa. 

Vierailija
50/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos poika on jo pienenä aivopesty uskonta vastaan. Totta kai sellainen säilyy. 8 vuotias ei itse keksi sellaista.

Vierailija
51/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin, että vastasyntyneet lapset liitetään kirkon jäseniksi. Ihminen voi liittyä tai olla liittymättä kirkkoon, kun on täyttänyt 18 vuotta.

Vierailija
52/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani ilmoitti myös joskus 7-8 vuotiaana, ettei uskonut siihen mitä uskontotunneilla puhuttiin. Olimme aina aika neutraalisti puhuneet uskonnoista, tyyliin että osa uskoo ja osa ei ja että maailmassa on paljon eri uskontoja. Kävi kyllä aikanaan rippikoulun ja osallistui uskontotunneille, muttei tuo mieli ole tainnut muuttua tästä asiasta.

Vierailija
53/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sitten pojan itkeä, kun epäonni kohtaa. Uskon kapinoinnista tulee usein rangaistus. Se on syntiä.

-sama

Tuo on taikauskoa.

Vierailija
54/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

Helvetistäkö sinä tiedät onko juuri se sinun uskomasi oikea korkeampi voima? Eihän kukaan sitä ole palannut kertomaan ketkä ovat oikeassa, kristityt, hindut, buddhalaiset vai ketkä.

Vierailija
55/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ateisti, mutta filosofinen totuus on se, että ilman uskontoa ja Jumalaa, elämällä tuskin on kunnon tarkoitusta, tai ainakin tällaisen tarkoituksen löytäminen on hankalaa.

Juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Pointti, vaikka ei usko, niin filosofia auttaa rakentamaan oman maailmankatsomuksen.

Luulevaisten hellimää paskapuhetta. Mitään tutkimustietoa ei ole esittää väitteen tueksi.

Vierailija
56/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lapsena uskontoihin uskonut, mutta pohtimalla asioita itse löysin oman tapani uskoa Jumalaan, ilman että tarvitsee olla minkään tietyn uskonnon kannattaja. Minusta Jumalaan uskominen on tuonut vain hyvää elämääni, ja se on olennaisempaa kuin kysymys siitä, onko Jumala olemassa. 

Vierailija
57/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkatsomuksesta oppiaineena ikinä kuulleet?

En tiedä, olisiko tuon ikäisellä ollut mahdollista päättää koulussa. Nyt vasta itsekkin alkanut kyseenalaistaa uskonnon opetusta, kun poikani osaa sen perustella niin hyvin.

Kirkkoon kuuluvat ei valitettavasti oo oikeutettuja Et-opetukseen. 

Ratkaisu on erota kirkosta. Alaikäinen voi erota kirkosta vanhempien suostumuksella /hakemuksesta. 

Terv. 

Kirkosta eronnut perhe, lapset erotessa 11 ja 5 vuotta

Vierailija
58/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista jos poika on jo pienenä aivopesty uskonta vastaan. Totta kai sellainen säilyy. 8 vuotias ei itse keksi sellaista.

Keksiikös sen ikäinen itse uskonnon? 

Vierailija
59/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa kirkossa huomasin pojan kuuntelevan papin puhetta  todella tarkkaavaisesti, en tiedä mitä pohti. Ap

Vierailija
60/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksiikös sen ikäinen itse uskonnon? 

Ei, mutta saa kuulla aikaanaan siitä koulussa. Sitten myöhemmällä iällä päättää, että mitä ajattelee siitä.