Hakisitko kesätöihin firmaan joka irtisanoi sinut?
Kommentit (16)
Riippuu mistä syystä on irtisanottu.
Miksi ne edes haluaisivat sinut palkata, kun ovat jo kerran eroon päässeet?
hah... etkös tiedä että kesätyöt on nuorille, opiskelijoille eikä muille
Kesätöihin palkataan opiskelijoita, joista halutaan myöhemmin uusia työntekijöitä. Ei vanhemmalla irtisanotulla ole mahdollisuutta saada kesätyöpaikkaa. En hakisi.
Riippuu miksi on irtisanottu. Jos tilauksien väheneminen niin todennäköisesti tulisit saamaan paikan, onhan sinulla jo kokemusta paikasta. Jos taas muista syistä niin jättäisin hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on säädetty? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kukas nii väittää? 😄
Hain töihin ja sain paikan. Palkka parempi kuin edellisessä työtehtävässä. Aikaisempi irtisanominen oli osana isoja yt neuvotteluita ja koko työryhmä irtisanottiin toiminnon lakkautuksen yhteydessä.
En hakisi, jos olisi irtisanottu. Jos olisi määräaikainen tausta niin sitten hakisin.
Tottakai kesätöitä voi hakea kuka vain. En ymmärrä, että niitä pidetään nuorten hommina ja tuhannet työttömät jättää hakematta. Itse hain kesätöihin viime kesänä. Edelleen olen töissä tuossa paikassa. Olen 45v.
Senkun haet. Työnantaja sitten päättää ottaako.
Olen kuullut tapauksesta, kun iso suomalainen firma irtisanoi henkilön koeajalla, koska ei ollut tyytyväinen henkilön työpanokseen. Hänet kutsuttiin työhaastatteluun eri yksikköön samaan firmaan melko pian sen jälkeen. En tiedä saiko paikkaa. Tieto ei välttämättä kulje ison talon sisällä jossa on tuhansia työntekijöitä ja useita yksiköitä.
Tiedän ison firman joka irtisanoi 30v talossa työskennelleen. Sitten kysyivät kesätöihin tätä. Tuo jos mikä on rajua v*ttuilua!
Meillä irtisanottuja ei oteta takaisin.
Voisin hakea, mutta tuskin palkkaisivat jos juuri irtisanoivat.