Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?

Vierailija
31.03.2024 |

Kysynpä vaan.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset synnyttää, imettää, hoitaa kotia ja näyttää kauniilta.

Siksi niiden ei tartte käydä armeijaa ja ansaitsevat provider-miehen

Vierailija
142/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen kyllä sitä mielt että on jo aikakin saattaa tämä asia oikean tasa-arvon piiriin, eli kyllä naisillakin pitäisi olla selvillä mikä se sodanajan tehtävä on, kun eivät kaikki kuitenkaan synnytä.

Tietysti raskaana olevat ja äidit voisi saada vapautuksen palveluksesta, mutta muuten en näe yhtäkään järkevää syytä jatkaa tällä vain miehiä syrjivällä käytänöllä.

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

u p p p

Vierailija
144/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hear, hear, huoli pois. Palstauli päätti muutama kuukausi sitten, että hänpä ei tyydykään ulisemaan palstalla vaan tekee asian korjaamiseksi kansalaisaloitteen!!!

En vain löydä sitä aloitetta allekirjoittaakseni. Voisiko palstauli, jota asua tuntuu edelleen vaivaavan neuvoa, mistä löydän linkin siihen aloitteeseen? 🤔 Olemmehan siis kaikki samaa mieltä, että palstauli ei puhu kakkaa vaan on luotettava mies?

Vierailija
145/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hear, hear, huoli pois. Palstauli päätti muutama kuukausi sitten, että hänpä ei tyydykään ulisemaan palstalla vaan tekee asian korjaamiseksi kansalaisaloitteen!!!

En vain löydä sitä aloitetta allekirjoittaakseni. Voisiko palstauli, jota asua tuntuu edelleen vaivaavan neuvoa, mistä löydän linkin siihen aloitteeseen? 🤔 Olemmehan siis kaikki samaa mieltä, että palstauli ei puhu kakkaa vaan on luotettava mies?

Olen nainen, ja siten aidon tasa-arvon perään. Siihen inklusoidaan miehetkin, piditpä asiasta tai et.

Ap

Vierailija
146/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat ulkomaalaiset naiset itämaista ovat naimisissa jonkun reppanan tai jonkun itseään paljon vanhemmat kanssa. Nää sivistyneemmät jotka ottaa ulkomaalaisen vaimon ottaa sen Euroopasta tai Pohjois-Amerikasta. Venäläisiä on 50/50 reppanoilla ja taviksilla. 

Vierailija
147/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

147, siinä on järkevä nainen!

Vierailija
148/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin kutsunnat voisivat koskea koko ikäluokkaa. Sehän on hyvä kohta tarkistaa nuoren psyykkinen ja fyysinen terveys. Varmaankaan meillä ei ole varaa ottaa koko ikäluokkaa asepalvelukseen, mutta jos molemmat kävisivät kutsunnoissa ja joukosta valittaisiin vain parhaat, niin varmasti taso nousisi. 

Vierailija
149/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, eihän naisilla ole kuin ne perustuslailliset velvollisuudet.

Kuvitteletko, ap, että varuskuntiin aikanaan mahtuvat kaikki alokkaat?

Miksi taas aloitit tämän jankkauksen?

Vierailija
150/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen kyllä sitä mielt että on jo aikakin saattaa tämä asia oikean tasa-arvon piiriin, eli kyllä naisillakin pitäisi olla selvillä mikä se sodanajan tehtävä on, kun eivät kaikki kuitenkaan synnytä.

Tietysti raskaana olevat ja äidit voisi saada vapautuksen palveluksesta, mutta muuten en näe yhtäkään järkevää syytä jatkaa tällä vain miehiä syrjivällä käytänöllä.

Eiköhän tuo tehtävä ole jo määritelty jokaiselle tietyn ikäiselle naiselle. Mitä tätäkään jankkaamaan?

Vierailija
151/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kaikki tiedämme mikä velvoite apeella oli mielessä ja minä miehenä kannatan sitä ehdottomast. 😝

Vierailija
152/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vapaita lähtökohtaisesti. Voitte työntää "velvoite" sanan avaruuden mustaan aukkoon. Se kuulostaa tyrannialta ja diktatuurilta. Hyvä ettei kohdusta jo revitä tyttölapsia sotatantereelle. En lähde kiistelemään aiheesta ja jätän sen, koska osa nuorista naisista kuulemma on jo menossa innolla armeijaan.

Vierailija
153/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo tehtävä ole jo määritelty jokaiselle tietyn ikäiselle naiselle. Mitä tätäkään jankkaamaan?

No eikä ole.

Vierailija
154/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja siten aidon tasa-arvon perään. Siihen inklusoidaan miehetkin, piditpä asiasta tai et.

Ap

Lukutaito kateissa vai tuliko lainaus väärään kommenttiin?

Vierailija
155/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Minä en tätä paskamaata palvele, en ainakaan ilmaiseksi

Sinähän tukiloinen saat jo nyt kaiken ilmaiseksi, kela maksaa vuokran ja muut tuet ja sitä ennen sait ilmaisen toisen asteen koulutuksen jne. 

Olet itse asiassa Suomelle velkaa, eikä toisinpäin.

Vierailija
156/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanpiian vero. Jos ei saa lapsia 30v ikävuoteen mennessä 5% lisävero.

Vierailija
157/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lukutaito kateissa vai tuliko lainaus väärään kommenttiin?

Ei ja ei. Olen ketjun aloittaja ja nainen. Ensimmäistä kertaa teen täällä aloituksen, joten en tiedä mistä edellisestä ketjusta puhut.

Ap

Vierailija
158/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi.  Mutta eiköhän tämä miesviha kaadu kansan päälle ihan muuta kautta.  Philippiiniläisiä naisia tuodaan suomeen jo ihan töihin.  Miten on, ei taida sinkkuna pysyä kauaa.

Kuuluuko asepalvelusvelvolisuus sitten myös näille philippiiniläisille naisille? 

Vierailija
159/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vapaita lähtökohtaisesti. Voitte työntää "velvoite" sanan avaruuden mustaan aukkoon. Se kuulostaa tyrannialta ja diktatuurilta. Hyvä ettei kohdusta jo revitä tyttölapsia sotatantereelle. En lähde kiistelemään aiheesta ja jätän sen, koska osa nuorista naisista kuulemma on jo menossa innolla armeijaan.

Jos rikot lakia tai luistat kansalaisvelvoitteestasi, sinut voidaan tuomita vankeusrangaistukseen. Edelleenkö olet sitä mieltä, että ihminen on vapaa?

Vierailija
160/186 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi.  Mutta eiköhän tämä miesviha kaadu kansan päälle ihan muuta kautta.  Philippiiniläisiä naisia tuodaan suomeen jo ihan töihin.  Miten on, ei taida sinkkuna pysyä kauaa.

Oletko venäläinen kun kirjoitat noin? Suomessa tuo sana on filippiiniläinen. Venäläisethän lietsoo täällä eripuraa naisten ja miesten välille.