Miehiä velvoitetaan varusmiespalvelukseen, pitäisiköhän naisillakin olla jotain velvoitteita?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen kyllä sitä mielt että on jo aikakin saattaa tämä asia oikean tasa-arvon piiriin, eli kyllä naisillakin pitäisi olla selvillä mikä se sodanajan tehtävä on, kun eivät kaikki kuitenkaan synnytä.
Tietysti raskaana olevat ja äidit voisi saada vapautuksen palveluksesta, mutta muuten en näe yhtäkään järkevää syytä jatkaa tällä vain miehiä syrjivällä käytänöllä.
Tämä.
Hear, hear, huoli pois. Palstauli päätti muutama kuukausi sitten, että hänpä ei tyydykään ulisemaan palstalla vaan tekee asian korjaamiseksi kansalaisaloitteen!!!
En vain löydä sitä aloitetta allekirjoittaakseni. Voisiko palstauli, jota asua tuntuu edelleen vaivaavan neuvoa, mistä löydän linkin siihen aloitteeseen? 🤔 Olemmehan siis kaikki samaa mieltä, että palstauli ei puhu kakkaa vaan on luotettava mies?
Vierailija kirjoitti:
Hear, hear, huoli pois. Palstauli päätti muutama kuukausi sitten, että hänpä ei tyydykään ulisemaan palstalla vaan tekee asian korjaamiseksi kansalaisaloitteen!!!
En vain löydä sitä aloitetta allekirjoittaakseni. Voisiko palstauli, jota asua tuntuu edelleen vaivaavan neuvoa, mistä löydän linkin siihen aloitteeseen? 🤔 Olemmehan siis kaikki samaa mieltä, että palstauli ei puhu kakkaa vaan on luotettava mies?
Olen nainen, ja siten aidon tasa-arvon perään. Siihen inklusoidaan miehetkin, piditpä asiasta tai et.
Ap
Kaikki mun tuntemat ulkomaalaiset naiset itämaista ovat naimisissa jonkun reppanan tai jonkun itseään paljon vanhemmat kanssa. Nää sivistyneemmät jotka ottaa ulkomaalaisen vaimon ottaa sen Euroopasta tai Pohjois-Amerikasta. Venäläisiä on 50/50 reppanoilla ja taviksilla.
Minusta ainakin kutsunnat voisivat koskea koko ikäluokkaa. Sehän on hyvä kohta tarkistaa nuoren psyykkinen ja fyysinen terveys. Varmaankaan meillä ei ole varaa ottaa koko ikäluokkaa asepalvelukseen, mutta jos molemmat kävisivät kutsunnoissa ja joukosta valittaisiin vain parhaat, niin varmasti taso nousisi.
Niinpä, eihän naisilla ole kuin ne perustuslailliset velvollisuudet.
Kuvitteletko, ap, että varuskuntiin aikanaan mahtuvat kaikki alokkaat?
Miksi taas aloitit tämän jankkauksen?
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen kyllä sitä mielt että on jo aikakin saattaa tämä asia oikean tasa-arvon piiriin, eli kyllä naisillakin pitäisi olla selvillä mikä se sodanajan tehtävä on, kun eivät kaikki kuitenkaan synnytä.
Tietysti raskaana olevat ja äidit voisi saada vapautuksen palveluksesta, mutta muuten en näe yhtäkään järkevää syytä jatkaa tällä vain miehiä syrjivällä käytänöllä.
Eiköhän tuo tehtävä ole jo määritelty jokaiselle tietyn ikäiselle naiselle. Mitä tätäkään jankkaamaan?
Kyllä me kaikki tiedämme mikä velvoite apeella oli mielessä ja minä miehenä kannatan sitä ehdottomast. 😝
Ihmiset ovat vapaita lähtökohtaisesti. Voitte työntää "velvoite" sanan avaruuden mustaan aukkoon. Se kuulostaa tyrannialta ja diktatuurilta. Hyvä ettei kohdusta jo revitä tyttölapsia sotatantereelle. En lähde kiistelemään aiheesta ja jätän sen, koska osa nuorista naisista kuulemma on jo menossa innolla armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo tehtävä ole jo määritelty jokaiselle tietyn ikäiselle naiselle. Mitä tätäkään jankkaamaan?
No eikä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ja siten aidon tasa-arvon perään. Siihen inklusoidaan miehetkin, piditpä asiasta tai et.
Ap
Lukutaito kateissa vai tuliko lainaus väärään kommenttiin?
Alieeni kirjoitti:
Minä en tätä paskamaata palvele, en ainakaan ilmaiseksi
Sinähän tukiloinen saat jo nyt kaiken ilmaiseksi, kela maksaa vuokran ja muut tuet ja sitä ennen sait ilmaisen toisen asteen koulutuksen jne.
Olet itse asiassa Suomelle velkaa, eikä toisinpäin.
Vanhanpiian vero. Jos ei saa lapsia 30v ikävuoteen mennessä 5% lisävero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lukutaito kateissa vai tuliko lainaus väärään kommenttiin?
Ei ja ei. Olen ketjun aloittaja ja nainen. Ensimmäistä kertaa teen täällä aloituksen, joten en tiedä mistä edellisestä ketjusta puhut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Mutta eiköhän tämä miesviha kaadu kansan päälle ihan muuta kautta. Philippiiniläisiä naisia tuodaan suomeen jo ihan töihin. Miten on, ei taida sinkkuna pysyä kauaa.
Kuuluuko asepalvelusvelvolisuus sitten myös näille philippiiniläisille naisille?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat vapaita lähtökohtaisesti. Voitte työntää "velvoite" sanan avaruuden mustaan aukkoon. Se kuulostaa tyrannialta ja diktatuurilta. Hyvä ettei kohdusta jo revitä tyttölapsia sotatantereelle. En lähde kiistelemään aiheesta ja jätän sen, koska osa nuorista naisista kuulemma on jo menossa innolla armeijaan.
Jos rikot lakia tai luistat kansalaisvelvoitteestasi, sinut voidaan tuomita vankeusrangaistukseen. Edelleenkö olet sitä mieltä, että ihminen on vapaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Mutta eiköhän tämä miesviha kaadu kansan päälle ihan muuta kautta. Philippiiniläisiä naisia tuodaan suomeen jo ihan töihin. Miten on, ei taida sinkkuna pysyä kauaa.
Oletko venäläinen kun kirjoitat noin? Suomessa tuo sana on filippiiniläinen. Venäläisethän lietsoo täällä eripuraa naisten ja miesten välille.
Naiset synnyttää, imettää, hoitaa kotia ja näyttää kauniilta.
Siksi niiden ei tartte käydä armeijaa ja ansaitsevat provider-miehen