Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikkea on kokeiltu, mutta syntyvyyttä ei ole saatu nousuun missään

Vierailija
31.03.2024 |

"Laskeva syntyvyys koskee jo lähes puolta maailmaa, eikä missään ole keksitty keinoja muuttaa tilannetta."

On taas tullut se aika keväästä, että vauvapalstalla keksitään keinot (ja kiistellään niistä) jotka eivät ole toimineet koskaan missään syntyvyyden nostamiseksi!

Kommentit (250)

Vierailija
161/250 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten määrän väheneminen on maapallon kannalta pelkästään positiivinen asia. Tulevaisuudessa automatiikka ja keinoäly tulevat hoitamaan monet sellaiset työt, joihin nykyään vaaditaan ihmistyövoimaa. Ei meidän pidä miettiä miten saisimme ihmiset tekemään lisää veronmaksajia maailmaan, vaan miten saataisiin hyvinvointia jaettua tasaisemmin kaikille.

Vierailija
162/250 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyajan miehistä ei ole mihinkään. Siksi ob jäänyt lapset tekemättä. Ja onneksi jäi! Seuraan vierestä useamman ystävän elämää lastensa kanssa ja kusessa ovat lasten isien vuoksi. 

Pikkulapsiaika on lyhyt. Olin itsekin yhdessä vaiheessa aivan kypsä mieheeni, koska hän vapaamatkusti perhe-elämässä liikaa. Mutta nyt lapset ovat nuoria aikuisia ja opiskelevat hyviä aloja, ja minä olen miehen kanssa kaksin mökillä. Mies on tehnyt ruoat, lämmittänyt saunan, siivonnut keittiön, ja minä olen lorvinut. Elämä on ihanaa, parhaillaan nautitaan takkatulesta ja hyvästä punaviinistä. 

Mökkeilymme aikana lapset ovat siivonneet kotimme lattiasta kattoon, koska saivat pitää siellä juhlat. Tekivät myös yhden isomman tosi työlään vuosittaisen siivoustyön, jota olen itse lykännyt. Pääsen siis hyvin vähällä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/250 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio voisi tarjota opintolainalle prosentuaalisen hyvityksen per lapsi, vaikka 25%. Johan auttaisi korkeakorkoisen lainanlyhennyksen kanssa ja olisi itelleni porkkana aikaistaa lastenhankintaa kun yksi huomattava kuluerä vähenisi. 

Vierailija
164/250 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisen syntyvyyden syyt on varmasti kaikkien tiedossa, mutta eipä niille syillä olla tehty mitään, eikä tulla tekemään. Joten väestöt vähenee, ja luultavasti parempi niin? Eikä markkinatalouden vaatimilla väestöjen siirroilla ne ongelmat tule korjaantumaan.

Vierailija
165/250 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäisen syntyvyyden syyt on varmasti kaikkien tiedossa, mutta eipä niille syillä olla tehty mitään, eikä tulla tekemään. Joten väestöt vähenee, ja luultavasti parempi niin? Eikä markkinatalouden vaatimilla väestöjen siirroilla ne ongelmat tule korjaantumaan.

Se on sinänsä hyvä kyllä, mutta Suomen nykyinen vauhti on liian kova. Kannatan pienempiä väestöjä, Suomeenkin, mutta semmoisen 1,6-1,8 sybtyvyuden kautta. Sen kanssa on helpompi pärjätä kuin nykyisen 1,2:n.

Siksi tarvitsemme nyt syntyvyyttä nostavia toimia. 

Vierailija
166/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyajan miehistä ei ole mihinkään. Siksi ob jäänyt lapset tekemättä. Ja onneksi jäi! Seuraan vierestä useamman ystävän elämää lastensa kanssa ja kusessa ovat lasten isien vuoksi. 

Pikkulapsiaika on lyhyt. Olin itsekin yhdessä vaiheessa aivan kypsä mieheeni, koska hän vapaamatkusti perhe-elämässä liikaa. Mutta nyt lapset ovat nuoria aikuisia ja opiskelevat hyviä aloja, ja minä olen miehen kanssa kaksin mökillä. Mies on tehnyt ruoat, lämmittänyt saunan, siivonnut keittiön, ja minä olen lorvinut. Elämä on ihanaa, parhaillaan nautitaan takkatulesta ja hyvästä punaviinistä. 

Mökkeilymme aikana lapset ovat siivonneet kotimme lattiasta kattoon, koska saivat pitää siellä juhlat. Tekivät myös yhden isomman tosi työlään vuosittaisen siivoustyön, jota olen itse lykännyt. Pääsen siis hyvin vähällä nyt.

Lapsia ei nyt yleisesti huomaa kouluikäisinä, kun ovat aina jossain kavereilla tai harrastuksissaan. Yleensä silloin kun haluavat rahaa tai jotain. Jos valittavat nälkää, niin sanon että tehkää ite leipää. Ehkä vanhemmat ottaa hirveesti paineita lapsista ja helikopteroi ne pilalle.

Lapsia ei yleisesti oikein edes huomaa tai opi elämässään tuntemaan. Tuntuisi sille myös että heillä on oma elämä ja mulla oma. Täällä keskustelussa lapsikammosilla on joku outo tv ja elokuvien tuoma näkemys vanhemmuudesta ja lapsista. Joku lapsi on helpompi hoidettava kuin koira tai kissa. Toimivat itsestään.

Vierailija
167/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi naisten itsellistä äitiyttä tulisi tukea, koska naiset edelleen haluavat Suomessa lapsia. Miehet ovat Suomessa laiskoja pullanössöjä, jotka eivät osaa muuta kuin syödä ja pelata tietokonepelejä. Ei minkäänlaista itsekuria tai kykyä huolehtia edes itsestään saati sitten lapsista.

Naisille tarvitaan valistusta, ettei kukaan nainen jää lapsettomaksi. Turhaa jäädä lapsettomaksi siksi että mies ei halua lapsia tai lasta haluavaa miestä ei löydy. Lapsettomat naiset tulisi esim. 33-vuotta täytettyään ohjata hedelmöityshoitoihin luovutetulla spermalla ja jos kotona on puolisokin hänelle myös valistus asiasta, että jäätte lapsettomaksi, jos ette nyt heti aloita lasten tekemistä.

Vierailija
168/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää poliitikot, joille on nyt vuosikausia annettu hyvin selvät vinkit, millä syntyvyys lähtisi nousuun.

Silti mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Ovatko poliitikkomme niin tyhmiä? Ei ole mitään edellytyksiä ottaa ulkomailta spurguväkeä, jos ei ole tehty mitään oman kansan lastensaantiedellytysten eteen.

Vierailija
169/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää poliitikot, joille on nyt vuosikausia annettu hyvin selvät vinkit, millä syntyvyys lähtisi nousuun.

Silti mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Ovatko poliitikkomme niin tyhmiä? Ei ole mitään edellytyksiä ottaa ulkomailta spurguväkeä, jos ei ole tehty mitään oman kansan lastensaantiedellytysten eteen.

Syntyvyyden parantaminen olisi liikaa omasta tilipussista ja rikkaiden tilipussista pois. Helpompi tilastokikkailla.

Vierailija
170/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallolla on edelleen enemmän ihmisiä, kuin maapallo pystyy ruokkimaan, joten laskeva suuntaus on toivottu. Nyt kun saataisiin laskeva suuntaus myös köyhiin maihin.

Suomessahan ollaan voiton puolella siinä, että yhä useampi ei halua tehdä lasta köyhiin oloihin. Maapallolla voidaan sitä paremmin, mitä vähemmän on saastuttajia eli ihmisiä. Ihmisyksilö, eikä yhteiskunta voi hyvin, jos väkeä on liikaa. Jokaiselle pitää voida taata hyvä elämä.

Vierailija
171/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla on edelleen enemmän ihmisiä, kuin maapallo pystyy ruokkimaan, joten laskeva suuntaus on toivottu. Nyt kun saataisiin laskeva suuntaus myös köyhiin maihin.

Suomessahan ollaan voiton puolella siinä, että yhä useampi ei halua tehdä lasta köyhiin oloihin. Maapallolla voidaan sitä paremmin, mitä vähemmän on saastuttajia eli ihmisiä. Ihmisyksilö, eikä yhteiskunta voi hyvin, jos väkeä on liikaa. Jokaiselle pitää voida taata hyvä elämä.

Kuitenkin pitää ymmärtää, että Suomessa ei ole mikään hyvä työ jäädä lapsettomaksi, koska meillä syntyy aivan liian vähän lapsia. Suomalainen nainen ei voi lapsettomuudella kompensoida köyhien maiden tilannetta. 

Vierailija
172/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea on kokeiltu". Ei, ei koulu- ja työpaikkakiusaamista ole vieläkään lopetettu. Miehet eivät ole vieläkään lopettaneet väkivaltaisuuttaan tai päihteiden käyttöään. Katsellaan sitten, kun nuo on ensin kokeiltu.

Vierailija
173/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin pitää ymmärtää, että Suomessa ei ole mikään hyvä työ jäädä lapsettomaksi, koska meillä syntyy aivan liian vähän lapsia. Suomalainen nainen ei voi lapsettomuudella kompensoida köyhien maiden tilannetta. 

Suomessa on yli 300 000 työtöntä. Hankipa heille ensin työpaikat ja lapsiakin sitten ehkä alkaa syntymään.

Vierailija
174/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla on jo nyt enemmän väkeä mitä se kantaa. Ruoka ja vesi loppuvat. Kuka idiootti ei tajua että ei tänne tarvita enää enempää ihmisiä? Maapallo on itse ruvennut rajoittamaan syntyvyyttä, näin käy aina jos joku populaatio kasvaa liian suureksi. Historiasta löytyy paljon hylättyjä kaupunkeja viidakon kätköistä. Missä ihmiset? Luonto karsi pois.

Muistan kuinka 1990-luvulla ylikansoittumisesta varoiteltiin toistuvasti. Sitten asia ikään kuin unohtui ja nyt, kun ihmisiä jo yli 8 miljardia, niin vielä lisää pitäisi saada. Mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän köyhyyttä ja ongelmia. Se on fakta.

Joku iso taho hyötyy köyhyydestä ja ylikansoittumisesta, muuten asialle olisi jo tehty jotain.

Vierailija
175/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyshullun murmelinvuosiketju.

Vierailija
176/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan älykäs tällä tiedon määrällä lähde ottamaan palloa jalkaan 20 vuodeksi? 

Tässä on juuri syy, ollaan liian "älykkäitä ja tietoisia", ja tähän tietoisuuden paisumiseen tulemme myös kaatumaaan.

Vierailija
177/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa muissa on aina vika, ja itse on täydellinen, tässä mielestäni suurin syy.

Vierailija
178/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkea on kokeiltu". Ei, ei koulu- ja työpaikkakiusaamista ole vieläkään lopetettu. Miehet eivät ole vieläkään lopettaneet väkivaltaisuuttaan tai päihteiden käyttöään. Katsellaan sitten, kun nuo on ensin kokeiltu.

Älähän lässytä lapsellisuuksiasi taas.

Vierailija
179/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen päätökset ovat pelkästään kurjistaneet lapsiperheiden elämää. Taatusti monella lapsiluku jää näinä aikoina toivottua pienemmäksi. Vai kenellä on näinä aikoina enää varaa vaihtaa autoa, kämppää ja ruokalaskua kalliimpaan? Samaan aikaan vannotaan, että rahalla asia ei ratkea. No kysykää niiltä lapsiperheiltä, kuinka moni kokee että oli varaa vielä yhteen lapseen.

Vierailija
180/250 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyyden parantaminen olisi liikaa omasta tilipussista ja rikkaiden tilipussista pois. Helpompi tilastokikkailla.

Ilmeisesti siis poliitikkomme ovat tyhmiä ja laskutaidottomia, jos eivät ymmärrä, ettei kielitaidoton tulija ole hyödyksi yhteiskunnalle, kun ei ole nettoveronmaksaja. Nettoveronmaksajia syntyy vain suomalaisiin perheisiin ja niitä syntyy vähemmän nykyisellä politiikalla, kun järkevällä politiikalla niitä voisi syntyä perheeseen kolme tai neljä tai joskus jopa se ensimmäinen lapsi jää tekemättä, kun työelämä ja Suomen byrokratia ei jousta lastensaannissa.

Totuus on, ettei kouluja käymätön täysin kielitaidoton ihminen pysty missään olosuhteissa kehittymään huippuosaajaksi, josta olisi hyötyä yhteiskunnalle. Takamatkalta on aivan liian pitkä edes alemman tason asiantuntijatehtäviin ja kuten tiedämme suorittava työ vähenee koko ajan ja kielitaidoton ei pääse edes asiakaspalvelutehtäviin.