Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
181/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä AP: n kanssa.

En ole rikas mutta omaisuutta on muutama satatuhatta.

Ensimmäinen palkkani vakityöstä vuonna - 73 oli 300 markkaa kk., siihen asti olin lähes rahaton juuri ammattikoulusta päässyt.

Säästäväisyys ja sijoittaminen tuonut vakaan eläkeajan.

Teen työtä vieläkin silloin tällöin.

Vierailija
182/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NEUVOJA SAATANA!

Kuule sinä huutaja- psykopaatti- vammainen! Sinunkaltaiset eivät neuvoja edes tarvii- kun ei ne menee perille! Vaihda palstaa tai ole hiljaa, prk hullu! 

En ole Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Vierailija
184/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverilla on aina rahat loppu kuun vaihteessa. Asuu yksin isohkossa asunnossa, vuokralla, maksaa jumppamaksuja, käy kerran viikossa, väh 3 krt viikossa syö ulkona, joka kk ostaa vaatteita, väh 1 paketti tulee, puhelin osamaksulla ja kun osamaksu on loppu, ostaa uuden.

Näin on toiminut aika, ei ole jäänyt rahaa jemmaan.

Vierailija
185/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

Vierailija
186/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hyvin toimeentuleva, jolla on pitkästi kokemusta myös köyhyydestä. En todellakaan rupea jakelemaan tuollaisia neuvoja. Köyhyydestä pääsee nousemaan vain työllistymällä ja mielellään paikkaan, josta maksetulla palkalla tulee toimeen. Yritys ei aina riitä vaan tuuristakin on paljon kiinni. Opiskelukaan ei välttämättä takaa töitä. Köyhälläkin on oikeus joskus käyttää rahansa turhuuteen, se on hänen valintansa josta hän itse kantaa seuraukset. Näiden asioiden kuvittelisi olevan itsestäänselvyyksiä, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin. 

Toki voi käyttää rahansa turhuuksiin, mutta toisin kuin väität, hän ei kanna itse seurauksia.

Veronmaksajat antavat lahjana kaiken sen rahan, jonka köyhä käyttää. He kantavat myös seuraukset.

Myös sote-kustannukset sekä seurakunnan diakonian ja EU-ruokajaon maksavat (kirkollis- tai) veronmaksajat. 

En silti sano, etteikö köyhätkin pidä elättää. Tottakai. Vaihtoehto ei ole sivistyneelle ja arvoiltaan yhä pääosin kristilliselle kansallemme mahdollinen.

Mutta kun köyhä ostaa jätti-tv:n, kaikki kanavapaketit ja uuden iPhonen, kyllä joku edelleen maksaa hänen muutkin kulut.

Kun "ei ole varaa vuokraan, sähköön ja lapsiraukoillakin nälkä". Tätähän se käytännössä on.

Vierailija
187/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Oliko aloituksen tarkoitus saada köyhät nöyriksi ja ihailemaan sinua, joka olet niin upea ja ihanteellisen hieno ihminen.

Vierailija
188/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Suomessa iso osa köyhyydestä on täysin itse aiheutettua. Huonoja valintoja huonojen jälkeen ja uhritumisasenne yhdessä tekee tuon. Valinta se on tekemättä jättäminenkin.

Miksei opiskellut, miksei säästänyt ja sijoittanut, jne. Sitten on pienempi osa näitä aidosti huono-onnisia ja sairastuneita.

Vierailija
189/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen elintason mukaan mennään mihin on varaa, ei sen minkä omasta mielestään ansaitsisi.

Eli pieni halpa asunto, vaatteet kirpparilta, kaveri parturoi, yksinkertaista ja halpaa ruokaa, ei alkoholia, ei tupakkaa, ei suoratoistoja, ilmaisia harrastuksia ja otetaan kaikki työt mitä saa opintojen oheen mahtumaan.

Tällä pärjäsin opiskeluajan niin, että valmistuttuani opintolainaa oli vain muutama tonni (ja sekin siksi, kun tuli yllättäen ero ja jouduin hetken maksamaan yksin isoa vuokraa ja hommaamaan sohvan ja sängyn). 

Tosin eipä silloin some ollut samalla tavalla voimissaan kuin nyt, niin ei tullut jatkuvasti naamalle sellaista että miksi tuolla on ja mulla ei -fiilistä. Olin oikein onnellinen ja tyytyväinen elämääni.

Enitenhän sä oot säästänyt sillä, että olet asunut kumppanin kanssa enimmän ajan.

Vierailija
190/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luuserit halua mitään neuvoja, ne kun luulee tietävänsä kaiken.

Vierailija
191/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Mä tein sitä paskaduunia 29v. ja nyt on terveys mennyttä. Nykyään voin tehdä vain istumatyötä. Ei ole säästöjä tms.

Vierailija
192/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas ei ole välttämättä fiksu, säästäväinen ja ahkera. Köyhätkään eivät läheskään kaikki ole laiskoja ja tyhmiä tuhlareita.

Kaikenlaisia ihmisiä on. On kaikenlaisia lähtökohtia, kasvatusta sekä onnea ja onnettomuutta.

Ääripäihin on helppo tarttua, mutta arvon rikkaat: se on älyllisesti epärehellistä ja laiskaa ajattelua.

Vierailija
193/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä tein sitä paskaduunia 29v. ja nyt on terveys mennyttä. Nykyään voin tehdä vain istumatyötä. Ei ole säästöjä tms.

Olisiko kannattanu tuon 29 vuoden aikana säästää ja sijoittaa sekä hakea niitä parempia duuneja sekä tehdä paskaduuni niin hyvin että olisi tuossa firmassa edennyt parempiin duuneihin.

Vierailija
194/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitaan vinkkeja viela. Koitas nyt laittaa viisauksia tanne kun kerran kehua retostit etta sulla sellaisia on jakaa. Olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan niita.

T: varakas ulkosuomalainen joka on ollut myos rutikoyha mutta joka ei ala neuvomaan tyottomia tai muita rahattomia. Paitsi jos joku nimenomaan neuvoja pyytaa.

No tässä sitten EKA vinkki.

Aloita sijoittaminen aikaisten, mielellään jo ekasta kesätyöpalkasta. Maksa AINA ensin itsellesi, sitten muille ja loput rahat voit sitten tuhlata.

Hölmöin mahdollinen neuvo. AINA maksetaan ensin vuokra ja sitten katsotaan, mihin loput rahat riittävät. Jos laittaa vuokrarahat sijoituksiin, saa häädön ja sitä ei kenenkään kannata hommata. 

Eihän tuossa sentään neuvottu olemaan maksamatta vuokraa vaan tekemään säästöt / sijoitukset heti, kun rahat tulevat käyttötilille. Tuo summa voi olla vaikka 10-20 euroa, jos tulot ovat pienet. Pakolliset menot kuten vuokra tietysti budjetoidaan erikseen ja niihin jätetään rahaa. 

Moni kun toimii toisinpäin, eli maksaa vuokran, yms. ja vasta juuri ennen seuraavaa palkkapäivää siirtää jäljellä olevat rahat erilliselle säästötilille. Tässä jälkimmäisessä tavassa on suurempi houkutus tuhlata rahat turhuuksiin, jolloin mitään ei jää säästöön.

Vierailija
195/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus asiasta. Olin yksinhuoltajan lapsi ja valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi opintolainat niskassani. Elämä oli näköalatonta, kävelin päivät pitkät ympäriinsä, keräilin tyhjiä pulloja ja ostin rahoilla nuudeleita ja tein kotiolutta.

Niin sitä vaan aikanaan päästiin töihin, kaupungin vuokra-asunnosta asp:lla omaan asuntoon ja se tonnin Toyotakin vaihtui vähän parempaan.

Vaan se opetti nuukaksi ja säästäväiseksi. Nyt on sitten miljoona ja silti vanhojen traumojen takia pelkää saman toistuvan. Ei auta 6000€:n palkka, terapiat eikä eläkekarttuma. Elämä on.

Söitkö pulloja kerätessä, vain nuudeleita Ja olit terveenä koko ajan? Ja pääsit töihin jossa on tosi hyvä palkka ? ET KERRO TARKEMMIN JOTEN EN USKO, ELLET SAANU SUHTEILLA hyväpalkkaista duunia, ja minä vuonna näin kävi ? Kun on paljon koulutettuja ihmisiä, eikä oteta töihin.

Vierailija
196/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tähän voisi enää lisätäkään? Hyvä sinä 🏅

Samaa mieltä  ):   (ei kateus, vaan et kertonut tarkemmin, trolli tuli mieleen)

Vierailija
197/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ei osaa blaablaa...

Mutta minäpäs se olenkin bllablaa....

Tästä opimme että ylileuhkan ei kannata kirjoittaa, tulee niin tyhmää tekstiä että ei jaksa lukea.

Vierailija
198/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei osaa blaablaa...

Mutta minäpäs se olenkin bllablaa....

Tästä opimme että ylileuhkan ei kannata kirjoittaa, tulee niin tyhmää tekstiä että ei jaksa lukea.

Tämä se vasta on luuseri tyhmää tekstiä.

Vai luuletko olevasi viisas.

Vierailija
199/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko työkyvyttömälle heittää kliffaa neuvoo? 

Kannattaa tehdä muutama vuosi isopalkkaista työtä ja ottaa sitten eläke. Sen ohessa voi sitten tehdä yrittäjänä ahkerasti työtä. Minä nostan tällä hetkellä yli 6 tonnia eläkettä ja osa-aikaisen työskentelyn tuloja.

OHO ! (trolli)

Vierailija
200/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä. 

Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.

Ap

KERROPAS TARKEMMIN, JA SEKIN, OLIKO KÖYHÄT VANHEMMATKIN VIELÄ ?   (:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä