Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
221/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikkaa saa ellei ole jo töissä.

Tämän tietää jokainen, eli on aloitettava paskaduuneista. Ehkä kolmas työpaikka on se minkä todella haluaa ja sen saamiseen menee pari vuotta.

Vierailija
222/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todellinen keino taistella yhteiskunnan köyhyyttä vastaan on nostaa koko yhteiskunnan varallisuutta ja tasata edelleen tulonjakoa. Tuoda työt kaikkien tarjolla olevien ihmisten ulottuvilla ja tarjota kaikille mahdollisuuksia. Tämän voi tarjota ainoastaan yhteiskunta joka on taloudellisesti hyvin vahva vrt. esim. Norja. Toki se vaatii myös yksilöiltä kykyä tarttua haasteisiin ja kovaa työntekoa. Suomessa tämä ei ole ollut tai ole mahdollista koska ideologiat vai uskoisitteko siihen, että jos suomenlahdelta tai länsirannikolta löydettäisiin öljyesiintymä niin ne varat esim. 1000 miljardia € saataisiin valtion rahastoihin? Ei iki maailmassa. Ne öljypläntit pumppaisi ulkomaiset yhtiöt koska ensin joko oikeudet olisi annettu ilmaiseksi tai myyty 10 miljoonalla vähin äänin ja koska ideologia. Ei suomessa ajatella, että valtio voisi omistaa mitään. Tietyt hallituspuolueet ovat myyneet valtion omistuksia aina vallassaan ollessa pois. Kyse on pakkasella housuun kusemisesta - aluksi on vähän aikaa lämmin, mutta kohta entistä kylmempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään vaan pitää sossupummien lapsille olla sama elintaso kuin keskiluokan lapsille."

Huonot lähtökohdat eivät ole lapsen syytä, eikä niistä siten kuulu rangaista lasta. Kukaan ei voi valita mihin perheeseen syntyy.

Vierailija
224/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkit joita porukat täällä jakelee pätevät korkeintaan siihen miten olla edelleen köyhä, mutta ehkä säästää jonkun pennosen ellei hallitus sitäkin vie. Ei näillä vinkeillä sieltä köyhyydestä nousta.

Työtä tekemällä ja sijoittamalla nimenomaan noustaan. Millä muulla keinolla sitten muka.

Jos ihminen on joutunut köyhyyteen tai jäänyt aikuiseksi tulon jälkeen siihen tilaan, niin sellaisen pysyvän työn saaminen jolla köyhyydestä noustaisiin on todella vaikeaa.

Tänä päivänä kaikkeen vaaditaan paperit ja tutkinnot. Yrittäjäksikään on vaikea vaikea ryhtyä 0€ budjetilla. Ainoa keino olisi hakeutua koulutuksen kautta uudelle alalle, mutta nk. yli-ikäisenä niihin pääsy olisi äärimmäisen vaikeaa koska nuoret ensin se

Taivaastako se sijoitettava pääoma tippuu?

Vierailija
225/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Tässä ollaan asian ytimessä: ensin on otettava nöyrästi ne ns. paskaduunit. Siitä sitten eteenpäin pikkuhiljaa ja tämä pätee myös korkeasti koulutettuihin. Harva pääsee heti huippuduuniin.

Tätä, jos ei ole valmis tekemään jää helposti ikuisesti köyhäksi. Kuten tuo, jolla 22k€ opintolainaa. Rivien välistä huokui kauas se, että haetut 1000 työpaikkaa oli kaikki huippuduuneja, joihin kokemus ei vaan riitä.

Vierailija
226/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Mä tein sitä paskaduunia 29v. ja nyt on terveys mennyttä. Nykyään voin tehdä vain istumatyötä. Ei ole säästöjä tms.

Olisiko kannattanu tuon 29 vuoden aikana säästää ja sijoittaa sekä hakea niitä parempia duuneja sekä tehdä paskaduuni niin hyvin että olisi tuossa firmassa edennyt parempiin duuneihin.

Taas joku ulkopuolinen tietää. Ehkä ko paikassa ei ole ollut mahdollissuutta edetä parempiin duuneihin? Mitä jos hän on hakenut muualle mutta ei ole päässyt vaikka kuinka hyvin on tehnyt työnsä? Jos palkka on ollut niin pieni että siitä ei jää säästöön pakollisten kulujen jälkeen?

Vierailija
227/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin faijan firmaan köyhät. Toimi mulle. 

Vierailija
228/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla "rikkaammimpia" tai muka-rikkaampia se energia kummasti joskus vaikuttaa riittävän ihmisinä kyyläämään muiden ihmisten luurien malleja ja kaunaamaan muita niistä. Niistä sitä on jaksettu jauhaa. Sitten välillä oli se sen "taulu-TV":n hokeminen pitkin nettiä. Lienikö yksi ja sama "aktiivi", jolla pakkomielle muiden vempaimista kuten telkuista ja luureista? Olisiko ihmisten pitänyt väen väkisin etsiä antiikkisimpia vekottimia mitä löytyy? Miksi? Ne eivät enää edes toimisi. Siksi toisekseen modernit telkkarit eivät ole sellainen tulipaloriski kuin kuvaputkelliset. Itse asiassa varsin hyvin tiedossa koska kerran kärähti sellainen vanhan tyyppinen, sitä ennen täysin ehyt vempain ja koko kotikin joutui remonttiin. En suosittele todellakaan kenellekään kuvaputkitelkun pitoa kiinteistöllä. Jos mitä, ne tulisi lailla velvoittaa toimittamaan summassa kaatopaikoille. 

Olen ihmetellyt miksi aina vaikuttaa kuin rikkaampana ainakin esiintyä yrittävistä löytyisivät aina ne täysin tietämättömätkin. Lienevätkö todellisuudessa muuta kuin tylsistyneitä tavallisia trolleja? Tuskin yhtään nallea kiinnostaa mikä luuri on jonkun muun kädessä tai onko muilla telkkaria vaiko eikö ja jos niin millaisia. Maksimi jos omistavat ko alan firmoja.

En tiedä yhtään köyhää aikuista ihmistä joka kadehtisi, suullaan pitäisi tai mitenkään näkisi kenenkään muun luurista vaivaa. En minä teistä muista osaa sanoa mutta ainakin minulla on luurissa fyysiset suojat niin, ettei kukaan edes näe eikä tiedä mikä luuri minulla on.

Ihmiset kadehtivat aivan kaikesta muita ihmisiä - ne jotka ylipäätään kadehtivat - mutta ne kadehtijat aivan todella kadehtivatkin sitten muidenkin edestä ha todella mistä hyvänsä. Olen itse nähnyt kerrankin naaman valahtavan vihreäksi. Vanha oppi on, kellä aarre on se aarteen kätkeköön. Sen sijaan että ostetaan mitään leuhkiaksi ja ollaksi jotain, pitää tehdä päinvastoin eli tasan tarpeeseen eikä kuuluttaa koko maailmalle.

Kuten tämänkin ketjun aloittaja selvästi kadehtii jonkun muun - muka ystävänsä -  puhelinta, vaikka saisi itse irti jos huvittaisi. Jos saisi .. Hyvä esimerkki. Onkohan Ap miettinyt, että ehkä se on ystävästä ainoa missä millään voi kohottaa itsetuntoa kokien olevansa "kuin muutkin"? Jos tämä sen asiallisesti maksaa, miten ihmeessä asia kuuluu kenellekään Ap:lle? Eikä se kuulu, vaikka ei maksaisikaan, koska Ap sitä tuskin möi. Jos mitä, Ap voisi miettiä miten auttaa ystävää kohottamaan itsetuntoaan.

Toisekseen menemättä ystävän luuriin mitenkään voi joskus jutteluksissa kertoilla miten itse on lähtenyt kyseenalaistamaan kerska- ja öky- kulutusta ja miten helpoksi siihen huomannut sorrua. Miten se vaatii työtä pysyä siitä irti. Tämä puuttumatta niin sanan sanalla kenenkään luureihin.

Kuitenkin me emme ole identtisiä kuluttajina. Minustakin muut tekevät hirveästi pöljyyksiä, mutta niin varmasti minäkin muista. Katsokaas, kun me emme kaikki välitä samoista asioista. Meillä jopa tarpeetkin voivat olla erilaisia! 

Sinä "tehomyllyinesi" tietokoneilla kotona tai töissä asiat hoitava aktiivinen autollinen extrovertti et ehkä esimerkiksi älyluurista löytyviä harrastus- ja asiointimahdollisuuksia tarvitse etkä arvota. Jollekulle toiselle ne ovat ainoa mitä on. Pitää vähän osata ajatella.

Vierailija
229/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päässyt hampurilaisia paistamaan, en mansikoita myymään, en siivoojaksi, en mihinkään ns. paskaduuneihin. Ensimmäinen työ, johon pääsin oli oman alani työ puoli vuotta sen jälkeen, kun olin valmistunut yliopistosta maisteriksi. Ja ihan silkalla tuurilla, kun tekijää tarvittiin nopeasti. Töitä ei vain yksinkertaisesti ole kaikille niitä haluaville. Itse olin onnekas.

Vierailija
230/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkit joita porukat täällä jakelee pätevät korkeintaan siihen miten olla edelleen köyhä, mutta ehkä säästää jonkun pennosen ellei hallitus sitäkin vie. Ei näillä vinkeillä sieltä köyhyydestä nousta.

Työtä tekemällä ja sijoittamalla nimenomaan noustaan. Millä muulla keinolla sitten muka.

Jos ihminen on joutunut köyhyyteen tai jäänyt aikuiseksi tulon jälkeen siihen tilaan, niin sellaisen pysyvän työn saaminen jolla köyhyydestä noustaisiin on todella vaikeaa.

Tänä päivänä kaikkeen vaaditaan paperit ja tutkinnot. Yrittäjäksikään on vaikea vaikea ryhtyä 0€ budjetilla. Ainoa keino olisi hakeutua koulutuksen kautta uudelle alalle, mutta nk. yli-ikäisenä niihin pääsy olisi äärimmäisen vaikeaa koska nuoret ensin se

Sijoitusläpätykseen: Tt-tuella oleva ei saa sijoittaa.

Vierailija
231/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku ulkopuolinen tietää. Ehkä ko paikassa ei ole ollut mahdollissuutta edetä parempiin duuneihin? Mitä jos hän on hakenut muualle mutta ei ole päässyt vaikka kuinka

MIKÄ työpaikka on sellainen jossa on vain ja ainoastaan niitä suorittavan tason "paskaduuneja"? Ei tiimiesimiehiä, ei osastopäälliköitä, ei tukevia toimintoja? Ehkä joissakin 2-3 henkilön firmoissa, mutta kun niissäkin hoitaa hommansa hyvin ja firman omistaja on kasvuhaluinen niin niihinkin voi noita parempia duuneja tulla. 

Vierailija
232/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähävarainen mutta selviän kohtuullisen hyvin.  Siksi voin antaa vinkkejä. Tärkein vinkki on, että älä koskaan osta yhtään alkoholia, tupakkaa, karkkia, sipsiä, limua äläkä koskaan käy baareissa ravintoloissa. Näin rahaa jää olennaiseen ja säästöönkin muutama euro joka kuukausi. Mutta! Sitten voi kysyä onko tämä mitään elämää, jos käytännössä kaikki nautinnot on jätetty vuosiksi pois.

Vierailija
233/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en päässyt hampurilaisia paistamaan, en mansikoita myymään, en siivoojaksi, en mihinkään ns. paskaduuneihin. Ensimmäinen työ, johon pääsin oli oman alani työ puoli vuotta sen jälkeen, kun olin valmistunut yliopistosta maisteriksi. Ja ihan silkalla tuurilla, kun tekijää tarvittiin nopeasti. Töitä ei vain yksinkertaisesti ole kaikille niitä haluaville. Itse olin onnekas.

MITÄÄN rajaa töiden määrälle ei ole olemassakaan. Työpaikkoja syntyy ihan joka sekuntti (ja myös poistuu) Ne työpaikat ei ole mikään staattinen määrä niinkuin täällä osa tuntuu kuvittelevan.

Vierailija
234/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikkaa saa ellei ole jo töissä.

Tämän tietää jokainen, eli on aloitettava paskaduuneista. Ehkä kolmas työpaikka on se minkä todella haluaa ja sen saamiseen menee pari vuotta.

No silloinhan kannattaa kääriä hihat, jos jo parissa vuodessa voi päästä haluamaansa duuniin. Lyhyt aika elämässä.

Vierailija
235/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusläpätykseen: Tt-tuella oleva ei saa sijoittaa.

Kylläpäs saa. Näytä se lain kohta missä se kielletään. Toki se pienentää tulevia toimeentulotukimääriä mutta sehän se onkin tarkoituskin. Päästä eroon siitä toimeentulotuesta ja elättää itse itsensä. 

Vierailija
236/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusten ja sijoittamisen ongelma on ettei niitä rahoja kannata tai voi nostaa käyttöön, koska tällöin korkoa kasvamassa ollut varallisuus pienenee entisestään. Lisäksi sijoittamisessa on aina riski menettää rahaa. Sijoittaminen soveltuu hyvin työssäkäyvälle ihmiselle jolle jää rahaa joka kuukausi ylimääräistä ja joille ei keksi mitään muuta järkevää käyttöä. Huom! järkevää käyttöä ei ole syödä esim. ravintolassa joka ilta. Tämmöiselle ihmiselle ei myöskään sen varallisuuden hetkittäinen esim.10% kutistuminen tunnu missään. Lisäksi hajauttaminen pienentää tai poistaa tuonkin riskin kokonaan.

Vierailija
237/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä kaikkeen vaaditaan paperit ja tutkinnot. Yrittäjäksikään on vaikea vaikea ryhtyä 0€ budjetilla. Ainoa keino olisi hakeutua koulutuksen kautta uudelle alalle, mutta nk. yli-ikäisenä niihin pääsy olisi äärimmäisen vaikeaa koska nuoret ensin sen jälkeen ulkomaiset opiskelijat sen jälkeen toist

Oletko lukenut sadun muurahaisesta ja heinäsirkasta?

Minä olen sadun muurahainen. Olen lähtöisin köyhistä oloista missä ei kannustettu opiskelemaan eikä mihinkään muuhunkaan. Kohta 1: En saanut kotoani mitään.

En ole kovin älykäs mutta opiskelin koulussa asiat hyvin ja luin pääsykokeisiin kuin hullu ja pääsin alalle jossa opitaan asioita joista on hyötyä työelämässä. Kohta 2: Kuka vaan pääsee opiskelemaan minne vaan jos asenne on kohdillaan.

Olen aina työllistynyt mutta olen halunnut myös perheen ja kummassakin tapauksessa puolisoni on käskenyt minut lähtemään ulos. Kummassakin tapauksessa toipuminen taloudellisesti ja henkisesti kesti 6 vuotta. Kohta 3: Elämässä tulee vastoinkäymisiä mutta mikään niistä ei ole tekosyy lopettaa yrittämistä eteenpäin.

Olen nyt jo varttuneempi ja taloudellisesti riippumaton. Teen asioita mitä haluan. Työnteon olen lopettanut, nautin elämästä. Kohta 3: Raha on kuudes aisti, sen avulla voi nauttia viidestä muusta aistista.

Jos tämä on ollut mahdollista minulle, se on mahdollista kenelle tahansa. Jos todella haluaa hyvän loppuelämän, on syytä jättää huomiotta mitä muut sanovat tai tekevät. Päämäärät omalle elämälleen täytyy asettaa itse ja sen jälkeen selvittää mitä niiden saavuttamiseen tarvitaan. Sen jälkeen vain työtä niiden eteen askel kerrallaan.

Vierailija
238/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitaan vinkkeja viela. Koitas nyt laittaa viisauksia tanne kun kerran kehua retostit etta sulla sellaisia on jakaa. Olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan niita.

T: varakas ulkosuomalainen joka on ollut myos rutikoyha mutta joka ei ala neuvomaan tyottomia tai muita rahattomia. Paitsi jos joku nimenomaan neuvoja pyytaa.

No tässä sitten EKA vinkki.

Aloita sijoittaminen aikaisten, mielellään jo ekasta kesätyöpalkasta. Maksa AINA ensin itsellesi, sitten muille ja loput rahat voit sitten tuhlata.

Kuka mun vuokran, puhelinlaskun ja syömiset maksaa, jos mä laitan rahat AINA sijoituksiin? 

Kyse ei ollutkaan KAIKKI rahat. Ilmankos te olette köyhiä kun olette noin tyhmiä. jos saat esim 1000 euroa. Tästä

Mistä luulet, että köyhä saisi tonnin?

Toimeentulotukeen pitää esittää kaikki tiliotteet, sijoitukset, säästöt jne. Jos niitä on, niin ne pitää käyttää elämiseen.

Vierailija
239/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄÄN rajaa töiden määrälle ei ole olemassakaan. Työpaikkoja syntyy ihan joka sekuntti (ja myös poistuu) Ne työpaikat ei ole mikään staattinen määrä niinkuin täällä osa tuntuu kuvittelevan.

Jep. Eikä ole jonkun muun velvollisuus luoda työpaikkoja, vaan sellaisen voi luoda lähes ilmaiseksi aivan itse ja alkaa myydä omaa työtään. 

Vierailija
240/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ulkopuolisen vinkki. Kouluttaudu oikeustradenomiksi ja ole motivoitunut siihen. Yllättävän monessa laki-/asianajotoimistossa on päteville sihteereille tarvetta. Koulutus kestää 3,5 vuotta.

Tiedän kyllä, että oikiksen opiskelijoita näihin jotkut toimistot palkkaavat, mutta siinä ei ole pitkäjänteisyyttä, sillä ne opiskelijat ovat siellä lyhyen aikaa ja jatkavat omille urilleen. Jos on hyvä sihteeri ja sitoutuu hommaan, niin tarvetta on.

asianajaja

Ette palkanneet, hain kyllä.

T. koulutettu köyhä