Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
141/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin useamman eri alan tutkinnot hyvin arvosanoin. Tein töitä joka ainoassa välissä, paskaduunejakin kirjaimellisesti. Hankin hyvän ajokortin, kielitaitoa ja it osaamista. Tein hullun lailla töitä, kahta työtä ja opiskelin samaan aikaan. Kasvatin yksin lapset ja koulutin heidät. Säästin kaikesta mistä itse voin, mutta en lapsilta. Mitä jäi käteen? Työkyvyttömyys 50v. Oma asunto, ei autoa, säästöjä jonkun verran. Työhön en enää kykene. Sinulla oli hyvä tuuri, minulla ei. Kaikki ihmisen elämässä on pelkkää tuuria, ei yhtään mitään muuta. Olisko hyviä neuvoja työkyvyttömäksi jääneelle? 

No mikset tajunnut sijoittaa jo opiskeluaikana ja sitten noiden kahden työn aikana? Nyt olisi hyvä sijoitusomaisuus tuottamassa pääomatuloja.

Mikset itse tajunnut? Nyt voisi olla vaikka miljoonatulot osakesalkusta eikä tarvitsisi täällä räksyttää päivät pitkät. 

Vierailija
142/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hurja fyysinen ponnistus vetää ilmaa keuhkoihin ennen kuin alkaa paasata.

Henkinen ei tarkoita vain fyysisen vastakohtaa. Varsinkaan työelämässä, jossa ei ole olemassa termiä "henkinen työ". Tai ehkä joku enkeliterapeutti tms. voi kokea tekevänsä henkistä työtä. 

Sinulla taitavat olla sekaisin henkinen ja hengellinen.

No sinä voit toki kertoa tekeväsi henkistä työtä. Kukaan muu ei sellaista termistöä käytä. Ajattelutyö tai aivotyö ovat niitä sanoja, joita sinä haet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Enkeliterapialla ei ole mitään tekemistä hengellisyyden kanssa. Ja jos teet töitä, vaikka graafisena suunnittelija, ei se työsi ole henkistä. Aivotyöksi sitä kutsutaan. 

Tuo on keksimäsi uustermi. Perinteisesti on puhuttu henkisestä versus ruumiillisesta työstä 

Vierailija
144/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Enkeliterapialla ei ole mitään tekemistä hengellisyyden kanssa. Ja jos teet töitä, vaikka graafisena suunnittelija, ei se työsi ole henkistä. Aivotyöksi sitä kutsutaan. 

Tuo on keksimäsi uustermi. Perinteisesti on puhuttu henkisestä versus ruumiillisesta työstä 

Ei edes ole. Kannattaa lukea vaikka uutisia välillä niin ei tule yllätyksenä, että aivotyö on ihan normaali termi. Tuo sinun jaottelusi on peräisin jostain 1800-luvulta eikä kukaan enää modernissa työelämässä käytä ilmaisua "henkinen työ". 

Vierailija
145/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään en jaksa mitään. Loppuelämänköyhyys on seuranani. 

Vierailija
146/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ulkopuolisen vinkki. Kouluttaudu oikeustradenomiksi ja ole motivoitunut siihen. Yllättävän monessa laki-/asianajotoimistossa on päteville sihteereille tarvetta. Koulutus kestää 3,5 vuotta.

Tiedän kyllä, että oikiksen opiskelijoita näihin jotkut toimistot palkkaavat, mutta siinä ei ole pitkäjänteisyyttä, sillä ne opiskelijat ovat siellä lyhyen aikaa ja jatkavat omille urilleen. Jos on hyvä sihteeri ja sitoutuu hommaan, niin tarvetta on.

asianajaja

Vierailija
147/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Muistatko sarjan "pomo piilossa". Tässähän pomot suoriutuivat yleensä hyvin heikosti niistä perustason töistään. Osa oli jopa aivan kädettömiä, monet liian hitaita työhönsä.

Vierailija
148/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin useamman eri alan tutkinnot hyvin arvosanoin. Tein töitä joka ainoassa välissä, paskaduunejakin kirjaimellisesti. Hankin hyvän ajokortin, kielitaitoa ja it osaamista. Tein hullun lailla töitä, kahta työtä ja opiskelin samaan aikaan. Kasvatin yksin lapset ja koulutin heidät. Säästin kaikesta mistä itse voin, mutta en lapsilta. Mitä jäi käteen? Työkyvyttömyys 50v. Oma asunto, ei autoa, säästöjä jonkun verran. Työhön en enää kykene. Sinulla oli hyvä tuuri, minulla ei. Kaikki ihmisen elämässä on pelkkää tuuria, ei yhtään mitään muuta. Olisko hyviä neuvoja työkyvyttömäksi jääneelle? 

No mikset tajunnut sijoittaa jo opiskeluaikana ja sitten noiden kahden työn aikana? Nyt olisi hyvä sijoitusomaisuus tuottamassa pääomatuloja.

Mikset itse ta

Jos on 25v vuotta sitten sijoittanut Helsingin pörssiin, sijoitusten arvo on vain laskenut.

Vierailija
149/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivotyö eli kognitiivinen työ on ajatustyötä, joka pitää sisällään muun muassa asioiden huomaamisen, kirjaamisen ja muistamisen sekä ongelmien ratkaisun, päätöksenteon ja uuden oppimisen.

Innostavaksi koettu aivotyö lisää työhyvinvointia ja voi suojata kuormittumiselta. Esimerkiksi lukemista, pitkäjänteistä keskittymistä ja käden ja silmän yhteistyötä vaativat tehtävät ovat monien mielestä innostavia. Myös ideointi ja yhdessä tekeminen tuntuu usein tällaiselta.

Tuossapa lapselle hieman tietoa aiheesta. Lähteenä Tehyn ammattilehti. 

Vierailija
150/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Opettele sijoittamaan."

Tämän kun oppis. Yli 20v harjoitellut ja pelkkää turskaa tullut.

Toki tarvitaan pääomaa, eli pitää pyytää isukilta pikkiriikkistä ihan vain parin millin lainaa, kuten Trump.

Aika paska tosiaan olet jos yli 20 vuotta olet pelkkää tappiota tehnyt. Ja pääomia ei tarvitse. Käytännössä voit ostaa osakkeita vaikka 5 eurolla kerrallaan jos niin haluat.

Vierailija
151/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ulkopuolisen vinkki. Kouluttaudu oikeustradenomiksi ja ole motivoitunut siihen. Yllättävän monessa laki-/asianajotoimistossa on päteville sihteereille tarvetta. Koulutus kestää 3,5 vuotta.

Tiedän kyllä, että oikiksen opiskelijoita näihin jotkut toimistot palkkaavat, mutta siinä ei ole pitkäjänteisyyttä, sillä ne opiskelijat ovat siellä lyhyen aikaa ja jatkavat omille urilleen. Jos on hyvä sihteeri ja sitoutuu hommaan, niin tarvetta on.

asianajaja

Ja mitenkäs asianajan mielestä voi kouluttautua oikeustradenomiksi, jos ei saa opiskelupaikkaa? Sinnehän ei oteta kaikkia hakijoita, jos et vielä tiennyt

Vierailija
152/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Millainen on palkkataso ja kuinka monelle on oikeasti töitä tarjolla?

Jos jotain suomalaisista työmarkkinoista tiedän, useimmat toimistot luultavasti teettävät sihteerin hommat juristeilla.

Vierailija
153/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää elämästä, älkää unelmista.

Vierailija
154/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 25v vuotta sitten sijoittanut Helsingin pörssiin, sijoitusten arvo on vain laskenut.

Eli neuvosi sijoittamisesta ei ollut ollenkaan toimiva

Vierailija
155/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua."

Tämä oli se ap:n antama neuvo köyhille. Että ei pidä pitää köyhänä oloa pahana. Köyhänä eläminen tuntuu helpommalta, kun ei pidä köyhyyttä pahana asiana.

Vierailija
156/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Opettele sijoittamaan."

Tämän kun oppis. Yli 20v harjoitellut ja pelkkää turskaa tullut.

Toki tarvitaan pääomaa, eli pitää pyytää isukilta pikkiriikkistä ihan vain parin millin lainaa, kuten Trump.

Aika paska tosiaan olet jos yli 20 vuotta olet pelkkää tappiota tehnyt. Ja pääomia ei tarvitse. Käytännössä voit ostaa osakkeita vaikka 5 eurolla kerrallaan jos niin haluat.

On siellä yksittäisiä voitollisia kauppoja toki mutta yhteensä tonnikaupalla tappiolla. Älyttömintä ikinä on ostaa osakkeita tipoittain niin että 50% sijoituksesta menee kaupankäyntikuluihin.

Vierailija
157/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ole. Kannattaa lukea vaikka uutisia välillä niin ei tule yllätyksenä, että aivotyö on ihan normaali termi. Tuo sinun jaottelusi on peräisin jostain 1800-luvulta eikä kukaan enää modernissa työelämässä käytä ilmaisua "henkinen työ". 

Käytän vakiintunutta suomalaista terminologiaa, vaikka juniorit bamlaisivat muuta. 

Vierailija
158/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ja porkkanoita kaikille työn sankareille inspiroivasta ketjusta.

Keppiä kaikille työtä vieroksuville lusmuilijoille ja toisten siivellä eläjille.

Vierailija
159/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sitten noita vinkkejä kun niistä vingutte.

Laadi budjetti. Monelle köyhälle vieras käsite.

Vertaile hintoja kauppojen välillä. Älä koskaan maksa täyttä hintaa. Älä käy keskellä yötä alepassa ostamassa kalliilla eineksiä kuten työtön tuttu tekee.

Osta käytettyä. Tunnen monta köyhää jotka eivät moiseen alennu. Itse ostin vaatteet kirpparilta kun olin köyhä.

Karsi pois netflixit sun muut turhat jutut. Juttuja joissa on kuukausimaksut pitää vältellä kuin ruttoa.

Opettele kokkaamaan halpoja ruokia.

Opettele sijoittamaan. Pankkitilillä ei saa kummoista korkoa.

Ap

Mitäs se köyhä sijoittaa? Oravannahkojako? Rahaahan köyhällä ei ole sijoituksiin asti. 

Miten niin ei ole. Kyllä minulla oli, kun olin köyhä. Ja nykyään jopa helpompaa kun sijoittamisen hinnat ovat reilusti laskeneet.

Vierailija
160/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vakiintunutta suomalaista terminologiaa, vaikka juniorit bamlaisivat muuta. 

Et käytä, jos et käyt termiä aivotyö. Se on jopa boomereiden käytössä ihan vakiintunut termi. Ollut jos vähintään 50 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi