Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
421/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvotko oikeasti vai vittuiletko vaan?

Vierailija
422/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onhan se aika pitkä matka varattomalle lähteä jostain Viitasaarelta ilmaisen rokakassin perässä Helsinkiin. Entä jos laittaisit työpaikan auki ja valitsisit siihen sen, jolla on vähiten työkokemusta ilman mitään oikeustradenomivaatimuksia? Siitä hän pääsisi seuraavaan paikkaan ja toinen työkokemukseton tulisi sinulle jne. Olisit konkreettinen työllistäjä. Onhan noita työttömiä merkonomeja, assistentteja ja sihteereitä tuhansittain ensimmäistä työpaikkaansa odottamassa."

Jos hän tekisi tuon niin sitten maalitolpat siirtyisivät ja tulisi verukkeita miksi ei tuokaan kelpaisi. Nää jutut on niin nähty jo.

Ap

Olen hakenut Helsinkiin useisiin firmoihin, mutta eivät ole edes haastatelleet. Miksipä siis en hakisi ko "asianajajan" firmaan? Enhän tietäisi ilmoituksesta, että hän on tuo sama, joten vahingossa ja tietämättäni sinne hakisin. Totuudessa jos tietäisin, että on sama, niin en hakisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa. Ja kieltä et voi opiskella koska....?

Nykyisin aspatöitä tehdään myös chatin kautta. Varmaan noille firmoille jotka ottavat ulkomailla asuvia suomalaisia riittää pelkkä suomenkielen taito, eikä muuta tarvita.

Ap

Saavat palkata ihan Suomesta käsin.

Tiedättekö muuten että edellinen sossuhallitus siirsi jopa valtion virastojen (vero ja trafi) asiakaspalvelut Espanjan Fuengirolaan. Säästivät näin rahaa ja saivat uusia työttömiä. Olikos hyvä hallitus vai? Hah.

Vierailija
424/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä edes kokeillut tupakkia ja päihteitä. Ei kaikki ihmiset koskaan edes ala. Enkä ole matkustanut kuin entivanhaan rasvareissu-linja-autolla Oulista Haaparantaan ja takaisin, Hesassa kävin sukuloimassa edesmenneen sukulaisen luona ja mitä nyt koulun reissu oli kerran. Mikkelissä taisin olla 90-l kyntoutuskurssill kerran.

Tässä on päihteet ja matkailut. Mites niistä karsitaan, ystävät hyvät?

Musiikkiin ja lukemiseen menee minun harrastusmenoni. 

Älkää olettako.

Önnönnöö, mutta kun, mutta kun

Teet Kaiken väärin, ihan kaiken

Etkä edes yritä

T. Rikkaat ja tyhmät

Vierailija
425/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että jotkut haluaa väkisin vaan olla uhreja. Sitähän se kyllä on lähipiirissäkin. Työttömiä ollaan ja asiat ovat päin mäntyä siitäkin huolimatta että lukuisat kaverit ja sukulaiset ovat yrittäneet auttaa. Kaikille auttajille ollaan annettu vaan paskaa käteen ja siltoja poltettu joka suuntaan.

Jotain ihmisiä ei vaan voi auttaa.

Ap

Sinä et vain ymmärrä kun et ole samaa kokenut.  

Siinä olet kyllä oikeassa etten ymmärrä.

Miten se mun köyhyys oli erilainen kuin muitten köyhyys?

Ap

Vierailija
426/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin aspatöitä tehdään myös chatin kautta. Varmaan noille firmoille jotka ottavat ulkomailla asuvia suomalaisia riittää pelkkä suomenkielen taito, eikä muuta tarvita.

Ap

Tiedättekö muuten että edellinen sossuhallitus siirsi jopa valtion virastojen (vero ja trafi) asiakaspalvelut Espanjan Fuengirolaan. Säästivät näin rahaa ja saivat uusia työttömiä. Olikos hyvä hallitus vai? Hah.

En tiedä mikä hallitus teki mitä, mutta se osoitteiden etsinnän siirto aasialaisille oli aika hauska. Eihän ne edes osanneet arvata mikä tien nimi voisi suomeksi olla :D

Vierailija
427/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

Niin menenkin. Työhön jos toiseenkin.

Joku kirjoitti, että jos ei yhden työn palkka riitä, pitää ottaa toinenkin työ. Kommenttiin reagoitiin 15 alanuolella ja yhdellä ylänuolella (allekirjoittaneen).

Elääkö ihmiset jossain toivemaailmassa? Siinä maailmassa yksi työ riittäisi takaamaan toimeentulon aina ja joka tilanteessa. Kannattaa kuitenkin tulla sieltä tänne reaalimaailmaan, jossa entistä harvemmalla tilanne on tämä.

No Suomi nyt on tähän asti ollut hyvinvointi yhteiskunta, jossa yhdellä työllä on tullut toimeen. Jotkut sitten ajaa American mallia, jossa ihminen ei tee muuta kuin töitä ja silti on tiukkaa. Työstä pitää maksaa kunnon palkka, joll

"Työstä pitää maksaa kunnon palkka, jolla tulee toimeen ja PISTE!" Joo, en mä lähde, jos ei makseta kunnon palkkaa. Ja jos lähtisinkin jollain paskapalkalla, niin taatusti teen vaan sen verran töitä, mitä minusta se palkka edellyttää. Koska ammattiliitto, valtion elatusvelvollisus, koska ei Americca, koska lumihiutale, koska tonkaan ei tarvi, koska riistäjät, mieluummin varastan... Tämähän se useimmiten on syynä. Itse poimin tölkit ja pullot ja palautan kauppaan, koska mä saan joka kerta siitä vähän ja vaikka se ei ole mulle välttämätön raha, niin hyödyttää mua ja yhteiskuntaa ja vähentää roskia, edistää kierrätystä, säästää luonnonvaroja. Mutta omat lapsenikaan eivät viitsi, kun niistä saa vaan 15 senttiä kappaleelta. Mieluummin nostavat tukia ja kitisevät kaikesta lgbtxhv humpan edistämiseksi. Mutta en menetä toivoani.

Vierailija
428/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että jotkut haluaa väkisin vaan olla uhreja. Sitähän se kyllä on lähipiirissäkin. Työttömiä ollaan ja asiat ovat päin mäntyä siitäkin huolimatta että lukuisat kaverit ja sukulaiset ovat yrittäneet auttaa. Kaikille auttajille ollaan annettu vaan paskaa käteen ja siltoja poltettu joka suuntaan.

Jotain ihmisiä ei vaan voi auttaa.

Ap

Sinä et vain ymmärrä kun et ole samaa kokenut.  

En ole ap, mutta olen 100 % samaa mieltä ap:n kanssa. Ja minä olen todellakin noussut köyhästä, siis oikeasti köyhästä, ihan ok toimeen tulevien joukkoon. Mutta en pariinkymmeneen vuoteen tehnyt muuta kuin työtä-työtä-työtä - ja hei: olin silti onnellinen. Tosin meillä ei vieläkään ole isoa asuntoa eikä bemaria tms, ja onneksi sain lopetettua jo köyhänä (!

Sen verran pitäisi olla nöyryyttä ja älyä, että ymmärtää, miten tuokin on edellyttänyt tuuria. Ei kaikki ole pelkkää omaa ansiota ja siksi on typerää olettaa, että muidenkin pitäisi pystyä samaan kuin sinä. Kaikilla se ei vain onnistu itsestä riippumattomista syistä.

T. Köyhyydestä noussut hyvin toimeen tuleva.

Vierailija
429/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka minun kenestä pitäisi vain kiltisti ja nöyrästi tuijottaa seinää täällä rollaattorista, en kyllä aio niin tehdä. Kyllä minä asioin älykännykällä, vaikka joku repisi hienon perseensä siitä, ja luen kirjat ja kuuntelen musiikkia sillä. Luen sillä Hesaria. Harrastuspiirissä Facebookissa olen myös. Ihminen se minäkin olen.

Vierailija
430/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni paiski ikänsä kokopäivätöitä, hajotti sillä paikkansa ja lopulta joutui sairaseläkkeelle muutamia vuosia ennen oikeaa eläkeikää. Vuosikymmenten kokopäivätöistä huolimatta on pieni eläke ja sairauskulut vievät hirveästi rahaa. 

Siihen maailmanaikaan kun hän aloitti työt, kokopäivätöitä oli tarjolla ihan eri lailla kuin nyt. Nykypäivän pätkätyöläiset tuskin saavat kummoistakaan eläkettä, jos edes pääsevät koskaan eläkkeelle.

Kaikista ei tule rikkaita millään. Kaikilla ei ole samanlaisia kykyjä, kaikista ei ole aloille joista saa huikeasti rahaa. Lisäksi yhteiskunnassa tarvitaan monenlaisia työntekijöitä, ei pelkästään insinöörejä. Joidenkin on siivottava ja hoidettava vanhuksia ja sen sellaista.

Vierailija
431/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on työntekoa estävä sairaus, niin ei sinun pidäkään olla työelämässä vain sairaseläkkeellä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain joku, joka itsekin virusi toivottomuudessa pitkään. Astuin työelämään vasta 34-vuotiaana. 25-vuotiaana olin vasta kypsä hyväksymään ajatuksen siitä, mitä asioita pitää tehdä, että joskus ehkä pääsen tienaamaan rahaa.

1) Ala, jolla on työllistävä tulevaisuus ja kohtuullinen palkkataso

2) Kun opiskelet niin skippaa kaikki biletyshöpötykset ja käytä kaljarahat ammattikirjallisuuteen ja mahdollisiin työkaluihin

3) Jos mahdollista keskity vain opiskeluun  opintolainalla kuin, että kävisit samaan aikaan töissä, paitsi jos työ on samalta alalta

4) Jos alalla menestyminen edellyttää verkostoitumista, verkostoidu

5) Jos alalla menestyminen edellyttää vahvaa portfoliota, tee omia projekteja

6) Opiskellessa ota selvää ja käytä myös omia aivosoluja sen suhteen mikä on lähitulevaisuudessa alan arvostettua ydinosaamista ja pyri k

Vierailija
432/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kirjoitin "sairaushistoriani" kommenttina siihen, että jos "sinulla olisi ollut jokin sairaus, niin et olisi asianajaja".  Eli kyllä minulla niitä diagnosoituja sairauksia löytyy...

Sinun oma "Kai sinä nyt ymmärrät fyysisten ja muiden sairauksien eron?" on mielenkiintoinen. Tietenkin ymmärrän. Mutta kaikki oppimisvaikeudet eivät ole sairauksia eikä myöskään huonomuistisuus kaikilla tasoilla ole sairaus... Dementia sen sijaan jo on. 

Mutta miksi ihmeessä pitää vetää ääritilanteet esille, sillä tuskin kaikilla on oppimisvaikeuksia tai vakavaa huonomuistisuutta, jotka vastaavat kaikkeen "ei, ei, ei", "ei käy koska....", "ei toimi minulla, koska..."

asianajaja

Siksihän sinä saat eri kommentteja eri ihmisiltä, koska he tietävät tapauksia

Nämä palstan lainaukset ei todellakaan toimi..... Eli kerroin konkreettisista avun tarjouksistani, vaikka kauppaostoksiin tai muuttokustannuksiin...

Kommetti: "No ei kukaan tuollaisia tarjouksia uskalla vastaanottaa, maailma on hulluja hyväksikäyttäjiä täynnä". 

Nyt ihan oikeasti. Te, jotka ette pääse töihin (on vaikka mitä sairauksia, miksi ei voi opiskellakaan...) ja ruokakaapit tyhjänä (koska ei rahaa ostaa, kun en pääse töihin) ja ette voi kouluttautua (koska minulla oppimisvaikeuksia), niin VASTATKAA MINULLE:

Mitä te haluatte minun tekevän????? Mitä voin tehdä???

Ehdotukset ei kelpaa eikä konkreettinen apu. Ihan oikeasti kysyn. En tiedä. 

Haluatteko vain sympatiaa ja empatiaa tällä palstalla? Jos sekin on poissuljettu, että tulen oikeasti kauppaan maksamaan ostokset, niin mitä ihmettä voin tehdä parantaakseni teidän oloa (tai edes muutaman)?. 

asianajaja

Vierailija
433/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

On liioittelua sanoa, että kukaan ei tule hakemaan kotisohvalta hyvään työpaikkaan. Harvinaista se on, mutta ei mahdotonta.

Minulle on käynyt niin. Makasin täysin velttona kotisohvallani enkä uskonut löytäväni töitä mistään. Olin jo luovuttanut työnhaun suhteen ihan kokonaan. Mutta niin vain kävi, että puhelin soi, ja minulle tarjottiin juuri sellaista työtä jota haluan tehdä ja johon koulutukseni soveltuu.

Työnantaja oli saanut tietoni työkkäristä. Sovittiin haastattelu seuraavalle päivälle ja sain sen työpaikan. Niinkin voi siis käydä, että se unelmien työpaikka löytyy kotisohvalla makaamalla. 

Vierailija
434/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja, sinulle kerrottiin jo: laita heille paikka auki.

Mutta ethän sinä laita, kun palkkaat vain oikeustradenomeja ja maistereita, jotka voivat tehdä työsi sihteerin palkalla.

Vierailija
435/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa muualle kuin mäkkiin sitten jos sinne ei huolita. 

Älkää olko niin v*tun vellihousuja. Ottaa kyllä päähän näitten eräiden täysi avuttomuus.

Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää jotain keikkatyötä netin kautta, jos on tarve. Niissä elää kuin kuningas jo 1500€ kuukausipalkalla. Plus sitten vielä tuet päälle mitä suomesta saa, jos haluaa olla epärehellinen.

Amazon mechanical turk, fiver, taskrabbit, upwork, gigworker, freelancer jne. On myös kuulemma suomalaisia firmoja jotka tarjoavat aspatyötä etänä. Noista nyt ihan kuka tahansa saa työtä.

Saa nähdä nyt mitä verukkeita tulee ettei tuotakaan voi tehdä.

ap

En muuten saanut aspatyötä. Yhteen firmaan ei ottanut, kun olin korkeammin koulutettu kuin pomo, toisessa paikassa ei tykätty ääne

"Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää keikkatyötä netin kautta" Öö, oletko ikinä edes käynyt Suomen rajojen ulkopuolella? Luuletko että ulkomaille tuosta vain muutetaan työntekijäksi? Jos Euroopan ulkopuolella haluaa oleskella ja vielä tehdä töitä, tarvitsee viisumin, eikä niitä yleensä saa tuosta vain, eikä varsinkaan jos selittää että aion vain asua täällä mutta teen töitä ja maksan veroja toiseen maahan.

"Ja kieltä ei voi opetella koska...?" Jälleen kerran: kuinka monta kieltä olet opetellut hyvälle tasolle? Tajuatko kuinka kauan kestää opetella yksi kieli niin hyvin että sen vuoksi tulet palkatuksi työhön johon se kieli on välttämätön? Kun moni osaa sen kielen JO NYT. 

Voi tietenkin aloittaa opiskelun ja kielestä ja vaaditusta tasosta riippuu koska on valmis, mutta ei sillä opiskelun aloittamisella työtä saa NYT vaikka mikä olisi. 

On niin epärealistisia juttuja että en kyllä usko että sinulla on minkään valtakunnan tietoa mistään köyhyydestä nousemisestakaan.

Vierailija
436/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VASTATKAA MINULLE:

Mitä te haluatte minun tekevän????? Mitä voin tehdä???

Ehdotukset ei kelpaa eikä konkreettinen apu. Ihan oikeasti kysyn. En tiedä. 

Haluatteko vain sympatiaa ja empatiaa tällä palstalla? Jos sekin on poissuljettu, että tulen oikeasti kauppaan maksamaan ostokset, niin mitä ihmettä voin tehdä parantaakseni teidän oloa (tai edes muutaman)?. 

asianajaja

Minulle tulisi parempi olo jos sanoisit, että ymmärrät miten vaikeaa tällä hetkellä on saada työtä koko Suomessa ja että 300 000 työtöntä vs. 10 000 avointa työpaikkaa on kohtuuton tilanne. Ja sen, että ymmärrät, että ihmisillä on eri lähtökohdat ja eri mahdollisuudet, sen, että aina ei voi onnistua, vaikka on tehnyt kaiken.

Oman onneni seppä
437/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa muualle kuin mäkkiin sitten jos sinne ei huolita. 

Älkää olko niin v*tun vellihousuja. Ottaa kyllä päähän näitten eräiden täysi avuttomuus.

Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää jotain keikkatyötä netin kautta, jos on tarve. Niissä elää kuin kuningas jo 1500€ kuukausipalkalla. Plus sitten vielä tuet päälle mitä suomesta saa, jos haluaa olla epärehellinen.

Amazon mechanical turk, fiver, taskrabbit, upwork, gigworker, freelancer jne. On myös kuulemma suomalaisia firmoja jotka tarjoavat aspatyötä etänä. Noista nyt ihan kuka tahansa saa työtä.

Saa nähdä nyt mitä verukkeita tulee ettei tuotakaan voi tehdä.

ap

Se on uskomatonta, että täällä minua paljon nuoremmat sanovat, ettei voisi lähteä ulkomaille, kun ei ole kielitaitoa? Miksi ette ole hankkinut sitä, on helppoa nykyisin, kun on paljon mahdollisuuksia. Itse opiskelin suht vanhana 43 v. yo:ksi samaan aikaan tein pitkää päivää töissä ja iltaisin kouluun. Oli vielä kaksi ala-asteikäistä lasta. Entä mies? Komennuksella joko Suomessa tai ulkomailla. Suomessa ollessaan tuli viikonlopuiksi kotiin. Minä olen kokenut nuorena totaalista köyhyyttä, ei ollut varaa edes joka päivä kunnon ruokaan, elin voileivillä. Täällä valittajat eivät ole lähelläkään sitä köyhyyttä, jota itse olen kokenut., Pistää vihaksi kaikki valittajat. Nyt vasta eläkkeellä, leskenä, voin satsata vain itseeni. Ostan kaupasta mitä mieli tekee, en aina katso hintoja, mutta punalappuisetkin kelpaavat. Kun lapset olivat pieniä olin kotona ilman mitään tukia, se näkyy eläkkeessäni nyt. Mutta kun en ole tottunut kerskakulutukseen, pärjään vähemmälläkin. Asun velattomassa talossani koirani kanssa ja ajelen länsiautolla, joka ei ole aivan uusi. Nyt mietin, että kannatti se kärsiä nuorena eikä nyt. Lapsistakin tuli täyspäisiä, kun joutuivat opettelemaan kaikenlaista, kun olin poissa. 

moi

Vierailija
438/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni paiski ikänsä kokopäivätöitä, hajotti sillä paikkansa ja lopulta joutui sairaseläkkeelle muutamia vuosia ennen oikeaa eläkeikää. Vuosikymmenten kokopäivätöistä huolimatta on pieni eläke ja sairauskulut vievät hirveästi rahaa. 

Siihen maailmanaikaan kun hän aloitti työt, kokopäivätöitä oli tarjolla ihan eri lailla kuin nyt. Nykypäivän pätkätyöläiset tuskin saavat kummoistakaan eläkettä, jos edes pääsevät koskaan eläkkeelle.

Kaikista ei tule rikkaita millään. Kaikilla ei ole samanlaisia kykyjä, kaikista ei ole aloille joista saa huikeasti rahaa. Lisäksi yhteiskunnassa tarvitaan monenlaisia työntekijöitä, ei pelkästään insinöörejä. Joidenkin on siivottava ja hoidettava vanhuksia ja sen sellaista.

Ja hänkin on ollut onnekas kun on (ilmeisesti heti?) päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Minäkin olen paiskinut 1-3 työtä vuosikausia ja rikoin itseni. Pääsenkö eläkkeelle? En ainakaan  kuuteen vuoteen ole päässyt, pitäisi lähteä opiskelemaan neljättä ammattia. Miten kouluihin pääsee vanhat rikkinäiset kun ei nuoretkaan pääse ja kuinka moraalisesti oikein se on tällaisen työkyvyttömän lähes eläkeikäisen viedä opiskelupaikka joltain nuorelta joka on elämänsä alussa? Vaikkei kivuilta jaksa aina edes ajatella, pitäisi opiskella. Eikä jaksa mihinkään lähikauppaa kauemmas kulkea edes. Eläke olisi pienempi kuin peruspäiväraha. Työttömänä roikottavat varmaan kymmenen vuotta kunnes vanhuuseläkeikä tulee vastaan.

Vierailija
439/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä edes kokeillut tupakkia ja päihteitä. Ei kaikki ihmiset koskaan edes ala. Enkä ole matkustanut kuin entivanhaan rasvareissu-linja-autolla Oulista Haaparantaan ja takaisin, Hesassa kävin sukuloimassa edesmenneen sukulaisen luona ja mitä nyt koulun reissu oli kerran. Mikkelissä taisin olla 90-l kyntoutuskurssill kerran.

Tässä on päihteet ja matkailut. Mites niistä karsitaan, ystävät hyvät?

Musiikkiin ja lukemiseen menee minun harrastusmenoni. 

Älkää olettako.

Rikkaiden mielestä sinun olisi pitänyt osata ennakoida 30v eteenpäin että tarvitset nyt rahaa ja jättää matkat tekemättä, säästää ja sijoittaa se raha.

Vierailija
440/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suomalaisia niissä töissä on. Pienemmällä palkalla, mutta tulijoita on. Itsekin olen hakenut noihin kaikkiin, mutta en pääse edes toiselle kierrokselle ikäni ja vain välttävän ruotsinkielen takia. Nyt harmittaa kun en lukenut pakkoruotsiani kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän