Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
381/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain joku, joka itsekin virusi toivottomuudessa pitkään. Astuin työelämään vasta 34-vuotiaana. 25-vuotiaana olin vasta kypsä hyväksymään ajatuksen siitä, mitä asioita pitää tehdä, että joskus ehkä pääsen tienaamaan rahaa.

1) Ala, jolla on työllistävä tulevaisuus ja kohtuullinen palkkataso

2) Kun opiskelet niin skippaa kaikki biletyshöpötykset ja käytä kaljarahat ammattikirjallisuuteen ja mahdollisiin työkaluihin

3) Jos mahdollista keskity vain opiskeluun  opintolainalla kuin, että kävisit samaan aikaan töissä, paitsi jos työ on samalta alalta

4) Jos alalla menestyminen edellyttää verkostoitumista, verkostoidu

5) Jos alalla menestyminen edellyttää vahvaa portfoliota, tee omia projekteja

6) Opiskellessa ota selvää ja käytä myös omia aivosoluja sen suhteen mikä on lähitulevaisuudessa alan arvostettua ydinosaamista ja pyri kohti sitä äläkä täydellisiä kurssiarvosanoja (

Kaiken tuon olen tehnyt, silti sairastuin ja jäin työttömäksi.

Vierailija
382/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300€ puhelin sillä 27v. julkkis"köyhälläkin" oli,osteli kymmenien eurojen kilohintaisia vihanneksia minipakkauksissa.Leipominen ruoka-avun aineksista oli kuulemma täysin kohtuuton vaatimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan ne, joilla on ollut elämässään hyvät lähtökohdat ja hyvä tuuri, ovat taipuvaisempia pitämään onnistumistaan elämässä omana ansionaan.

Trump on tämän huipentuma,esiintyy bisnesnerona mällätessään isukin rahoilla.

Vierailija
384/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Olet täysi idari. Ei sinne mäkkärin kassallekaan kaikkia hakeneita palkata.

Kerro nyt minkälainen ihminen ei pääse edes mäkkiin töihin.

Ap

Siis KAIKKI hakijat - ei sinne nyt jokaista voida ottaa kun paikkoja on rajallinen määrä.

Vierailija
385/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kaikki täällä, jotka alapeukutatte hyviä neuvoja ja olette (omien sanojenne mukaan) käyneet lukuisia tutkintoja ja sitä ja tätä ja tehneet absoluuttisesti kaikkenne, mutta silti pysytte köyhänä, ette pääse mihinkään töihin ja kaikki on aina teitä vastaan ettekä suostu vastaanottamaan mitään neuvoja eikä mikään käy, vaan jatkatte samaa valitusta koko ajan:

Katsokaa peiliin. Syvälle, syvälle, peiliin. Ai niin, mutta eihän se onnistu koska varmaan siihenkin löytyy tekosyy "ei köyhällä ole varaa omistaa peiliä". Tää koko ketju on tätä jankkausta. Mikään ei käy. Haluatko töihin, tässä sulle ehdotus ja pääsisit heti töihin. Ei käy. Tässä olis tämmönen koulutusvaihtoehto. Ei käy. No hei tässä olis sulle miljoona euroa, saat kun tulet hakemaan eikä tarvii maksaa takaisin. "Etkö vois tuoda sitä mulle."

Vierailija
386/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki täällä, jotka alapeukutatte hyviä neuvoja ja olette (omien sanojenne mukaan) käyneet lukuisia tutkintoja ja sitä ja tätä ja tehneet absoluuttisesti kaikkenne, mutta silti pysytte köyhänä, ette pääse mihinkään töihin ja kaikki on aina teitä vastaan ettekä suostu vastaanottamaan mitään neuvoja eikä mikään käy, vaan jatkatte samaa valitusta koko ajan:

Katsokaa peiliin. Syvälle, syvälle, peiliin. Ai niin, mutta eihän se onnistu koska varmaan siihenkin löytyy tekosyy "ei köyhällä ole varaa omistaa peiliä". Tää koko ketju on tätä jankkausta. Mikään ei käy. Haluatko töihin, tässä sulle ehdotus ja pääsisit heti töihin. Ei käy. Tässä olis tämmönen koulutusvaihtoehto. Ei käy. No hei tässä olis sulle miljoona euroa, saat kun tulet hakemaan eikä tarvii maksaa takaisin. "Etkö vois tuoda sitä mulle."

Mulla ei ole ajokorttia, autoa, bussilippua tai rahaa bussilippuun, että kyllä se miljoona on tuotava mulle.

Vierailija
387/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perit siis rahaa, peltoa tai metsää?

Suomessa ei ole työnteolla kukaan rikastunut paitsi kansanedustajat.

Ainakaan pellon ja metsän periminen ei tuo rahaa tilille vaikka varallisuutta onki 

Kymmenen hehtaaria peltoa maksaa savossa 70 tonnia. Melko tyhmä olet.

Vierailija
388/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on 2 vuotta vanha Nokia 3310, eikä rahaa ruokaan. Ongelmana on se, että olen hakenut yli 1000 työpaikkaa, mutta en saa työtä. Tutkinnot on opiskeltu ja velkaa sen vuoksi on 22 000 euroa. Ei sekään kannattanut, eikä johtanut hyvään toimeentuloon, saati rikkauksiin.

Oletko ajatellut ottavasi töitä vastaan jostain eilakaislatyyppisestä vuokrafirmasta? Sitä kautta pääset tutustumaan erilaisiin työpaikkoihin ja jos jossain näkevät kykysi niin kyllä ne pyytää jäämään. Melko monta tyyppiä tiedän, joiden puolesta firma maksanut työnvälitysfirman karenssimaksutkin, kun halusivat juuri tuon ihmisen sitten vakkariksi.

Olen myös vuokrafirmojen listoilla. Kävin heti toimistollakin, kun sellainen avautui. Katson paikat säännöllisesti ja haen säännöllisesti. Ihan sama tilanne on niissäkin.

Vierailija
389/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kirjoitin "sairaushistoriani" kommenttina siihen, että jos "sinulla olisi ollut jokin sairaus, niin et olisi asianajaja".  Eli kyllä minulla niitä diagnosoituja sairauksia löytyy...

Sinun oma "Kai sinä nyt ymmärrät fyysisten ja muiden sairauksien eron?" on mielenkiintoinen. Tietenkin ymmärrän. Mutta kaikki oppimisvaikeudet eivät ole sairauksia eikä myöskään huonomuistisuus kaikilla tasoilla ole sairaus... Dementia sen sijaan jo on. 

Mutta miksi ihmeessä pitää vetää ääritilanteet esille, sillä tuskin kaikilla on oppimisvaikeuksia tai vakavaa huonomuistisuutta, jotka vastaavat kaikkeen "ei, ei, ei", "ei käy koska....", "ei toimi minulla, koska..."

asianajaja

Siksihän sinä saat eri kommentteja eri ihmisiltä, koska he tietävät tapauksia, joissa opinnot eivät ole onnistuneet ja jossa köyhyydestä noseminen ei ole onnistunut. Se on tasan

Kiitos tälle kommentoijalle kehoituksesta vaihtaa alaa....

En kuitenkaan usko, että näin toimisin (sinänsä ihan hyvästä ehdotuksesta Kiitos), sillä vaikka olen välillä ollut ongelmissa sairauksieni vuoksi ja iänikuisessa työkierteessä, niin en oikein näe järkeä siinä, että lopettaisin työni ja alkaisin uudelleen kouluttautumaan..... Monta kertaa ollut mielessä kyllä, että onko mitään järkeä tässä hommassa, kun vapaapäiviä ei käytännössä ole. 

Klo nyt 18.32 ja vielä jatkan töitä tunnin. Jouluaaton ja -päivän jälkeen on ollut yksi viikonloppu, kun ei töitä yhtään. Nyt pääsiäinen pitää sisällään perinnönjakokirjan, perukirjan, vahingonkorvauskanteen ja huomenna vielä lapsen huollon. 

Mutta. Luovutan. Ja kaikki lähti liikkeelle siitä, että kirjoitin oikeustradenomikoulutuksesta, jolla ihan hyvät työllisyysmahdollisuudet.

Olette joukkoryntäyksellä minua vastaan, joten hyväksyn tilanteen. Nostan käteni pystyyn. Kaikki ovat sairautensa uhreja ja eivät kykene parantamaan tilannettaan. Olkoon niin. Mutta totean kyllä, ei se Vauva -palstalla valittaminenkaan auta.

Jatkan töitäni. 

asianajaja

Ps. Olen tällä palstalla tarjoutunut myös maksamaan muuttokustannukset halvempaan asuntoon, kun asumistuki eräällä tippui eikä kustannusten vuoksi kertomansa mukaan voinut muuttaa..... Olen myös useammalle tarjoutunut tulemaan kauppaan mukaan ja maksamaan ruokaostoksia, mutta nämä konkreettiset avuntarjoukset ei myöskään tuota tulosta. En keneltäkään pyydä esim. kauppaan mennessä nimeä tai hlöllisyyttä, vaan paikka ja aika ja Helsinki. 

Pss. Mitä voin tehdä? Neuvot ei kelpaa.... Konkreettinen apu ei kelpaa.... Kun valitetaan kaappien tyhjyyttä ja hätää, niin minä tarjoan apua, mutta kun siihenkin tulee vastaus: "Ei, ei, ei , koska kun....." 

Vierailija
390/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei

Oma valintasi. Kävele.

Vierailija
391/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mulle riittää kun näen 'enään' ap viestissä. 

Vierailija
392/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Oma valintasi. Kävele.

Ei minun fyysiset vaivani miljoonasta katoa, vaan ovat esteenä edelleen :)

Vierailija
393/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä. 

Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.

Ap

Vai että oikein it-tukihenkilönä. Sä et ole tehnyt päivääkään paskaduunia. Suutasi soitat oikein hienosti, mutta mitään neuvoja et aloituksessasi kertonut vaikka niin uhosit. 

Vierailija
394/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa lapsellinen pikkutyttö/poika. Kun kasvat aikuiseksi huomaat että suurin osa näistä kommenteista on totisinta totta. Elämällä on tapana opettaa ihmiselle yhtä ja toista ikävää asiaa. Odota rauhassa, saat kyllä oman osasi.

Eräs ex ystäväni oli juuri tuollainen ylemmyyden tuntoinen jolla kaikki alkuun meni kuin vettä vaan. Oli niin ihana mieskin. Tämä ihana mies sitten puukotti toista ja päätyi vankilaan. Yhtä alamäkeä meni elämä sen jälkeen. Ei ole aina ihan itsestä kiinni miten elämä menee.

Vierailija
395/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä. 

Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.

Ap

Vai että oikein it-tukihenkilönä. Sä et ole tehnyt päivääkään paskaduunia. Suutasi soitat oikein hienosti, mutta mitään neuvoja et aloituksessasi kertonut vaikka niin uhosit. 

Tämä ketju on täynnä hyviä neuvoja. Ai niin, sori, unohdin jo - liikaa vaivaa lukea ja varsinkin liikaa vaivaa tehdä ITSE omalle tilanteelleen yhtään mitään.

Vierailija
396/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

Niin menenkin. Työhön jos toiseenkin.

Joku kirjoitti, että jos ei yhden työn palkka riitä, pitää ottaa toinenkin työ. Kommenttiin reagoitiin 15 alanuolella ja yhdellä ylänuolella (allekirjoittaneen).

Elääkö ihmiset jossain toivemaailmassa? Siinä maailmassa yksi työ riittäisi takaamaan toimeentulon aina ja joka tilanteessa. Kannattaa kuitenkin tulla sieltä tänne reaalimaailmaan, jossa entistä harvemmalla tilanne on tämä.

Vierailija
397/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kirjoitin "sairaushistoriani" kommenttina siihen, että jos "sinulla olisi ollut jokin sairaus, niin et olisi asianajaja".  Eli kyllä minulla niitä diagnosoituja sairauksia löytyy...

Sinun oma "Kai sinä nyt ymmärrät fyysisten ja muiden sairauksien eron?" on mielenkiintoinen. Tietenkin ymmärrän. Mutta kaikki oppimisvaikeudet eivät ole sairauksia eikä myöskään huonomuistisuus kaikilla tasoilla ole sairaus... Dementia sen sijaan jo on. 

Mutta miksi ihmeessä pitää vetää ääritilanteet esille, sillä tuskin kaikilla on oppimisvaikeuksia tai vakavaa huonomuistisuutta, jotka vastaavat kaikkeen "ei, ei, ei", "ei käy koska....", "ei toimi minulla, koska..."

asianajaja

Siksihän sinä saat eri kommentteja eri ihmisiltä, koska he tietävät tapauksia, joissa opinnot eivät ole onnistuneet ja jossa kö

No ei kukaan tuollaisia tarjouksia uskalla vastaanottaa, maailma on hulluja hyväksikäyttäjiä täynnä. 

Vierailija
398/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa muualle kuin mäkkiin sitten jos sinne ei huolita. 

Älkää olko niin v*tun vellihousuja. Ottaa kyllä päähän näitten eräiden täysi avuttomuus.

Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää jotain keikkatyötä netin kautta, jos on tarve. Niissä elää kuin kuningas jo 1500€ kuukausipalkalla. Plus sitten vielä tuet päälle mitä suomesta saa, jos haluaa olla epärehellinen.

Amazon mechanical turk, fiver, taskrabbit, upwork, gigworker, freelancer jne. On myös kuulemma suomalaisia firmoja jotka tarjoavat aspatyötä etänä. Noista nyt ihan kuka tahansa saa työtä.

Saa nähdä nyt mitä verukkeita tulee ettei tuotakaan voi tehdä.

ap

Vierailija
399/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaista että joku on tarjoutinut oikeasti auttamaan. Pyyteettä.

Minä autoin ennen kun kykenin vielä, tavalla tai toisella. 

Lakinnosto.

Mutta ei se näemmä itselle ainakaan mitenkään bumerangi ole ollut. Ei.

Minä muuten tarjouduin kerrankin vissiin heppatallipalstalla ruokakassiketjussa lähtemään jonkun alaikäisen? opiskelijatytön kanssa markettiin täällä Oulussa. Hirveän vähistäni, itse työkyvyyön sairauslomalainen pitkäaikaistyötön. Se flikka häipyi kuin kuuma ilma Saharaan. Ei kelvannut. Sitten jostain muistan ilmenneen tämän ihan nuoren tyttöpolon asuneen jonkin itseään reilusti vanhemman rikollisjätkän kanssa keskustassa. Voi hyvä tavaton.

Kyllä kannattaa vähän varoa.

Vierailija
400/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tälle kommentoijalle kehoituksesta vaihtaa alaa....

En kuitenkaan usko, että näin toimisin (sinänsä ihan hyvästä ehdotuksesta Kiitos), sillä vaikka olen välillä ollut ongelmissa sairauksieni vuoksi ja iänikuisessa työkierteessä, niin en oikein näe järkeä siinä, että lopettaisin työni ja alkaisin uudelleen kouluttautumaan..... Monta kertaa ollut mielessä kyllä, että onko mitään järkeä tässä hommassa, kun vapaapäiviä ei käytännössä ole. 

Klo nyt 18.32 ja vielä jatkan töitä tunnin. Jouluaaton ja -päivän jälkeen on ollut yksi viikonloppu, kun ei töitä yhtään. Nyt pääsiäinen pitää sisällään perinnönjakokirjan, perukirjan, vahingonkorvauskanteen ja huomenna vielä lapsen huollon. 

Mutta. Luovutan. Ja kaikki lähti liikkeelle siitä, että kirjoitin oikeustradenomikoulutuksesta, jolla ihan hyvät työllisyysmahdollisuudet.

Olette joukkoryntäyksellä minua vastaan, joten hyväksyn tilanteen. Nostan käteni pystyyn. Kaikki ovat sairautensa uhreja ja eivät kykene parantamaan tilannettaan. Olkoon niin. Mutta totean kyllä, ei se Vauva -palstalla valittaminenkaan auta.

Jatkan töitäni. 

asianajaja

Ps. Olen tällä palstalla tarjoutunut myös maksamaan muuttokustannukset halvempaan asuntoon, kun asumistuki eräällä tippui eikä kustannusten vuoksi kertomansa mukaan voinut muuttaa..... Olen myös useammalle tarjoutunut tulemaan kauppaan mukaan ja maksamaan ruokaostoksia, mutta nämä konkreettiset avuntarjoukset ei myöskään tuota tulosta. En keneltäkään pyydä esim. kauppaan mennessä nimeä tai hlöllisyyttä, vaan paikka ja aika ja Helsinki. 

Pss. Mitä voin tehdä? Neuvot ei kelpaa.... Konkreettinen apu ei kelpaa.... Kun valitetaan kaappien tyhjyyttä ja hätää, niin minä tarjoan apua, mutta kun siihenkin tulee vastaus: "Ei, ei, ei , koska kun....." 

Onhan se aika pitkä matka varattomalle lähteä jostain Viitasaarelta ilmaisen rokakassin perässä Helsinkiin. Entä jos laittaisit työpaikan auki ja valitsisit siihen sen, jolla on vähiten työkokemusta ilman mitään oikeustradenomivaatimuksia? Siitä hän pääsisi seuraavaan paikkaan ja toinen työkokemukseton tulisi sinulle jne. Olisit konkreettinen työllistäjä. Onhan noita työttömiä merkonomeja, assistentteja ja sihteereitä tuhansittain ensimmäistä työpaikkaansa odottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi