Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
401/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumasta johtuu osittain rikastuminen. Vaikka olisi käynyt kaikki koulut ei välttämättä suomessa enää saa töitä, kun niitä ei vain ole. Huonoilla palkoilla ja kalliilla asumisella ei rikastu. Ja sittenkin kaikki ei ole rahanahneita vaan vaatimattomia ja tyytyy mitä saa. Ja joskus näille ei anneta kuin armopaloja. En minä ainakaan syytä köyhiä köyhyydestä.

Vierailija
402/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

Niin menenkin. Työhön jos toiseenkin.

Joku kirjoitti, että jos ei yhden työn palkka riitä, pitää ottaa toinenkin työ. Kommenttiin reagoitiin 15 alanuolella ja yhdellä ylänuolella (allekirjoittaneen).

Elääkö ihmiset jossain toivemaailmassa? Siinä maailmassa yksi työ riittäisi takaamaan toimeentulon aina ja joka tilanteessa. Kannattaa kuitenkin tulla sieltä tänne reaalimaailmaan, jossa entistä harvemmalla tilanne on tämä.

No Suomi nyt on tähän asti ollut hyvinvointi yhteiskunta, jossa yhdellä työllä on tullut toimeen. Jotkut sitten ajaa American mallia, jossa ihminen ei tee muuta kuin töitä ja silti on tiukkaa. Työstä pitää maksaa kunnon palkka, jolla tulee toimeen ja PISTE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa muualle kuin mäkkiin sitten jos sinne ei huolita. 

Älkää olko niin v*tun vellihousuja. Ottaa kyllä päähän näitten eräiden täysi avuttomuus.

Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää jotain keikkatyötä netin kautta, jos on tarve. Niissä elää kuin kuningas jo 1500€ kuukausipalkalla. Plus sitten vielä tuet päälle mitä suomesta saa, jos haluaa olla epärehellinen.

Amazon mechanical turk, fiver, taskrabbit, upwork, gigworker, freelancer jne. On myös kuulemma suomalaisia firmoja jotka tarjoavat aspatyötä etänä. Noista nyt ihan kuka tahansa saa työtä.

Saa nähdä nyt mitä verukkeita tulee ettei tuotakaan voi tehdä.

ap

En muuten saanut aspatyötä. Yhteen firmaan ei ottanut, kun olin korkeammin koulutettu kuin pomo, toisessa paikassa ei tykätty äänestäni ja kolmanteen olin liian ruma.

Ei tietenkään ole rahaa muuttaa ulkomaille, eikä varsinkaan kielitaitoa.

Vierailija
404/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille miian rehvakkaille:

Ei täällä riitä töitä kaikille.

Siksi työ pitää jakaa.

Kokoaikaisia virkoja ei voida pitää. Työtä ei voida jemmata yksille. Ei enää.

Pitää myös luopua omistusasumisesta pääsääntöisesti koska osa-työsjan palkoilla ei voi sellaisiin olla varaa.

Tämä vaatii huomattavia muutoksia yhteiskunnassa, mutta muuta ei voida tehdä.

Ennen kuin tämä hyväksytään vastentahtoisesti ja käännetään kurssi siihen suuntaan, tämä on niin kauan kestämätöntä.

Tällaisista ristiriidoista yhteiskunnissa ne "vallankumoukset" syntyvät yksien huutaessa Marie Antoinetteina nälkäisille väkijoukoille miksi ihmeessä nämä eivät syö kakkua.

Se nyt vaan on niin. En väitä olevan kivaa, mutta näin on.

Vierailija
405/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että jotkut haluaa väkisin vaan olla uhreja. Sitähän se kyllä on lähipiirissäkin. Työttömiä ollaan ja asiat ovat päin mäntyä siitäkin huolimatta että lukuisat kaverit ja sukulaiset ovat yrittäneet auttaa. Kaikille auttajille ollaan annettu vaan paskaa käteen ja siltoja poltettu joka suuntaan.

Jotain ihmisiä ei vaan voi auttaa.

Ap

Vierailija
406/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että jotkut haluaa väkisin vaan olla uhreja. Sitähän se kyllä on lähipiirissäkin. Työttömiä ollaan ja asiat ovat päin mäntyä siitäkin huolimatta että lukuisat kaverit ja sukulaiset ovat yrittäneet auttaa. Kaikille auttajille ollaan annettu vaan paskaa käteen ja siltoja poltettu joka suuntaan.

Ap

Niitä autetaan työpaikoilla, joita ei ole. Turha kukkoilla siellä. 300 000 työtöntä ja 10 000 työpaikkaa. Köyhyys ei katoa, jos ei pääse töihin.

Vierailija
407/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä. 

Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.

Ap

Vai että oikein it-tukihenkilönä. Sä et ole tehnyt päivääkään paskaduunia. Suutasi soitat oikein hienosti, mutta mitään neuvoja et aloituksessasi kertonut vaikka niin uhosit. 

Mitä sä siinä raivoat? Ap teki selkeän vittuilualoituksen. Jos hän olisi oikeasti halunnut auttaa ja antaa neuvoja, niin hän olisi niitä laittanut jo aloitukseen. Mä en todellakaan ala selaamaan pitkää ketjua läpi kun selvästi vain suun soittamista monella.

Mulla on vakituinen työpaikka lähihoitaja ja opiskelen samalla sairaanhoitajaksi. En mä tarvitse mitään neuvoja ja apua. Mä vain ihmettelen ap:n idioottimaista aloitusta. 

Vierailija
408/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille vinkiksi:

Jos joskus on rahaa, niin älä käytä niitä alkoholiin ja tupakkaan.

Älä matkustele, ennen kuin velat on maksettu pois.

Opettele pärjäämään pienellä rahasummalla.

Vierailija
409/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et vain ymmärrä kun et ole samaa kokenut.  

Vierailija
410/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en ole työtön vaan olen vakituisessa työssä lähihoitajana ja opiskelen samalla sairaanhoitajaksi. Se on tuo sun ylimielinen asenne mitä tässä moni moittii. Mitään konkreettisia neuvoja et aloituksessa kertonut vaikka niin uhosit. Aloituksen tarkoitus oli siis vain vittuilla muille. 

Vierailija
411/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että et ole rikas. Paljonko sinulla on varallisuutta jos lasket omaisuuden miinus velat?

Vierailija
412/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täys tollo.

T. Hyvin toimeen tuleva työssäkäyvä ihminen

Vierailija
413/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa muualle kuin mäkkiin sitten jos sinne ei huolita. 

Älkää olko niin v*tun vellihousuja. Ottaa kyllä päähän näitten eräiden täysi avuttomuus.

Muuttakaa johonkin kehitysmaahan ja tehkää jotain keikkatyötä netin kautta, jos on tarve. Niissä elää kuin kuningas jo 1500€ kuukausipalkalla. Plus sitten vielä tuet päälle mitä suomesta saa, jos haluaa olla epärehellinen.

Amazon mechanical turk, fiver, taskrabbit, upwork, gigworker, freelancer jne. On myös kuulemma suomalaisia firmoja jotka tarjoavat aspatyötä etänä. Noista nyt ihan kuka tahansa saa työtä.

Saa nähdä nyt mitä verukkeita tulee ettei tuotakaan voi tehdä.

ap

En muuten saanut aspatyötä. Yhteen firmaan ei ottanut, kun olin korkeammin koulutettu kuin pomo, toisessa paikassa ei tykätty äänestäni ja kolmanteen olin liian ruma.

Ei t

Jaajaa. Ja kieltä et voi opiskella koska....?

Nykyisin aspatöitä tehdään myös chatin kautta. Varmaan noille firmoille jotka ottavat ulkomailla asuvia suomalaisia riittää pelkkä suomenkielen taito, eikä muuta tarvita.

Ap

Vierailija
414/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et sinä tiedä kenenkään perhe- ja lähipiiristatuksia.  Minullakaan ei enää ole ketään eikä ihan varmaan ketään kiinnostanut muuta kuin omaa äitini tasan. Ja mekin olimme samaa huushollia. Minä huolehdin ysikymppiseksi muistisairaan vielä. Nyt minulla on ihan hirveän tuskallinen elämä hoitamatta laiminlyötynä. Olen systeemille tasan haamu. Ne ovat sotessa pesseet kätensä kun ensin pilanneet terveyden. Elän liassa ja tarpeet laiminlyötynä rampana. Vähän kuin juoppo, paitsi ihan absolutisti. 

Et sinä tiedä muiden elämästä.

Vierailija
415/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

Joku kirjoitti, että jos ei yhden työn palkka riitä, pitää ottaa toinenkin työ. Kommenttiin reagoitiin 15 alanuolella ja yhdellä ylänuolella (allekirjoittaneen).

Elääkö ihmiset jossain toivemaailmassa? Siinä maailmassa yksi työ riittäisi takaamaan toimeentulon aina ja joka tilanteessa. Kannattaa kuitenkin tulla sieltä tänne reaalimaailmaan, jossa entistä harvemmalla tilanne on tämä.

No Suomi nyt on tähän asti ollut hyvinvointi yhteiskunta, jossa yhdellä työllä on tullut toimeen. Jotkut sitten ajaa American mallia, jossa ihminen ei tee muuta kuin töitä ja silti on tiukkaa. Työstä pitää maksaa kunnon palkka, joll

Onko pakko olla iso asunto? Uusinta mallia olevat puhelimet ja laitteet ja vaatteet? Ja auto? Ja lomamatkoja? Ja onko pakko jatkaa tupakointia? Tai iinan juomista (juhlaan vaaaaan....)

Jospa ensiksi huolehtisitte perusasianne kuntoon.

Vierailija
416/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan se aika pitkä matka varattomalle lähteä jostain Viitasaarelta ilmaisen rokakassin perässä Helsinkiin. Entä jos laittaisit työpaikan auki ja valitsisit siihen sen, jolla on vähiten työkokemusta ilman mitään oikeustradenomivaatimuksia? Siitä hän pääsisi seuraavaan paikkaan ja toinen työkokemukseton tulisi sinulle jne. Olisit konkreettinen työllistäjä. Onhan noita työttömiä merkonomeja, assistentteja ja sihteereitä tuhansittain ensimmäistä työpaikkaansa odottamassa."

Jos hän tekisi tuon niin sitten maalitolpat siirtyisivät ja tulisi verukkeita miksi ei tuokaan kelpaisi. Nää jutut on niin nähty jo.

Ap

Vierailija
417/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa. Ja kieltä et voi opiskella koska....?

Nykyisin aspatöitä tehdään myös chatin kautta. Varmaan noille firmoille jotka ottavat ulkomailla asuvia suomalaisia riittää pelkkä suomenkielen taito, eikä muuta tarvita.

Ap

Saavat palkata ihan Suomesta käsin.

Vierailija
418/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä vinkki:

MENE TÖIHIN

Mene itse

No Suomi nyt on tähän asti ollut hyvinvointi yhteiskunta, jossa yhdellä työllä on tullut toimeen. Jotkut sitten ajaa American mallia, jossa ihminen ei tee muuta kuin töitä ja silti on

Onko pakko olla iso asunto? Uusinta mallia olevat puhelimet ja laitteet ja vaatteet? Ja auto? Ja lomamatkoja? Ja onko pakko jatkaa tupakointia? Tai iinan juomista (juhlaan vaaaaan....)

Jospa ensiksi huolehtisitte perusasianne kuntoon.

Kenelle luulet juttelevasi täällä, kun tiedät muka noin tarkkaan meidän muiden rahan käytön? Vai projisoitko nyt omaa käyttäytymistäsi muihin?

Vierailija
419/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et vain ymmärrä kun et ole samaa kokenut.  

En ole ap, mutta olen 100 % samaa mieltä ap:n kanssa. Ja minä olen todellakin noussut köyhästä, siis oikeasti köyhästä, ihan ok toimeen tulevien joukkoon. Mutta en pariinkymmeneen vuoteen tehnyt muuta kuin työtä-työtä-työtä - ja hei: olin silti onnellinen. Tosin meillä ei vieläkään ole isoa asuntoa eikä bemaria tms, ja onneksi sain lopetettua jo köyhänä (!) tupakoinnin ja viininkin lipittämisen useita vuosia sitten. Olisi pitänyt lopettaa idioottimainen siiderin litkiminen kymmenen vuotta aiemmin, niin olisi jo pieni yksiö kerätty. Mutta ei sitä kaikkea ymmärtänyt silloin.

Vierailija
420/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä edes kokeillut tupakkia ja päihteitä. Ei kaikki ihmiset koskaan edes ala. Enkä ole matkustanut kuin entivanhaan rasvareissu-linja-autolla Oulista Haaparantaan ja takaisin, Hesassa kävin sukuloimassa edesmenneen sukulaisen luona ja mitä nyt koulun reissu oli kerran. Mikkelissä taisin olla 90-l kyntoutuskurssill kerran.

Tässä on päihteet ja matkailut. Mites niistä karsitaan, ystävät hyvät?

Musiikkiin ja lukemiseen menee minun harrastusmenoni. 

Älkää olettako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi