Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
161/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Minusta on todella naurettavaa tehdä miljoona ruokaa jne kun ihan hyvin voi tarjota vain ruokaa joka käy kaikille.

Joku vegaani ei määritä sitä, mitä ruokaa m

Ei tulisi kenellekään vatsanpuruja, se on kertaalleen syötyä soosia. Hyi helkkari.

Vierailija
162/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä tapauksessa on eniten oikeassa? Vegaani, kasvissyöjä, vai sekasyöjät?

Väärä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta aloittaa vänkäys juhlapöydässä. Samaan aikaan ymmärrän tyttäriä. Tässä asiassa on kyse ihan valtavasta ajattelutapojen erosta. Yritän vähän avata tuon eläimen kärsimyksen kannalta.

Se, että kaikille on omaa ruokaansa on heikko lohtu sille, jonka ajatusmalli on se, että se eläin siinä pöydällä ansaitsisi yhä elää. Nyt se eläin on ennenaikaisesti tapettu vain siksi, että appivanhempien mielestä se maistuu hyvältä.

Siis vastapuolten ajatusero on siinä, että onko lampaalla oikeus elää hyvä elämä vai eikö ole. Onko oikein, että tunteva olento tapetaan, koska se maistuu appivanhempien mielestä hyvältä. Onko lampaan elämällä oikeasti väliä vai eikö ole.

Ajatushyppy toisesta toiseen vaatii melkoista filosofisointia kummin päin vaan. 

Tämä on ihan ajattelemisen arvoista ja itsekin olen vanhemmiten alkanut mietti

Se voisi olla hyvä alku, ettei syö sitä lammasta pääsiäisenä, vaan tekee jotain muuta. Askel askeleelta.

Vierailija
164/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia

Usein valitsen kasvisvaihtoehdon työpaikan ruokalassakin.

Lampaanliha ei edes ole hyvää.

t kasvissyöjä

Vierailija
165/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset nuoret aikuiset ovat tuollaisen joukkopsykoosin vallassa. Odottakaas kun kelatuet pienenevät ja joutuvat tekemään töitä niin on vähemmän aikaa sekoilla ja syyllistää. Ja alkaa anopin lammas maistua, kun oma jääkaappi on tyhjä. Sitä en tiedä, mistä sitten sydämen sivistystä saataisiin näille miniöille. Ehkä vähemmän tiktokkia ja enemmän kirjoja?  

Vierailija
166/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun pääsiäisateria on jo syöty vaikka vielä ei olla oltu pääsiäisessä? Vai onko kyseessä joku mennyt pääsiäinen.

Kun kirjoitatte provon, tehkää se huolella. Muuten tulee typeriä naurettavia mokia.

Mummo harjoitelkoot nyt sitä provon kirjoitusta vaikka seuraavaan pääsiäiseen, voi taito hioutua vaikka miten huippuunsa.i.

Sanoin muuten kerran eräälle lihaa ylistävälle että minä en syö raatoja. Voi miten raivostui vaikka sanoin totuuden; en syö raatoja. Raatohan se kuollut eläin on, ei siitä mihinkään pääse vaikka miten kaunistelisi. Vai elävänäkö ne nielette?

Ja edelleen sanon jos joku tulee mäkättämään minun syömisistäni.

Vierailija
167/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs tilannetta toisinpäin... Miniä laittaisi vain vegaanista ruokaa. Vegaani ei valmista sekaruokaa, vaikka sekasyöjät tulisivatkin syömään. Kyllä varmasti alkaisi vähintään appiukko urputtamaan, kun ei ole sitä eikä tätä... Sekö on sitten sitä parempaa toisen ruokapöydän pilkkaamista?

Kylässä ja vierailulla syödään sitä, mitä isäntäpari tarjoaa ja ollaan vieraanvaraisuudesta kiitollisia ja sitä arvostetaan. Vaikka se ei makunystyröitä hellisi. Sitä kutsutaan sivistykseksi. 

Vierailija
168/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei oikeasti edes maista, onko jokin lihaa oikeasti. Olen syöttänyt apelleni härkäpapurouheesta tehtyä bolognesea ja lasagnea nyt 13 vuotta, eikä hän edelleenkään tiedä syöneensä kasvisruokaa.

Muuten satun tietäämään nämä sinun härkisruuat mutta kohtelaisuudesta johtuen nielen nämä papusi enkä sano mitään.

T:Appesi

Vierailija
169/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

"Talo elä'ä tavallaan" Kohtelias vieras pitää suunsa kiinni omista arvoistaan! Oliko pakko vetää lampaat sun muut elikot juhlapäivänä esiin!

Vierailija
170/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit ovat usein mieleltään sairaita. En kutsuisi heitä enää syömään. Jokainen joka ketsistee vieraita tietää kuinka paljon aikaa ja vaivaa siihen menee joten täytyy sanoa että aloittaja on huonosti kasvattanut jälkikasvunsa. Oma poika antaa vaimonsa (vai oliko tyttöystävä..) haukkua äitiään sen omassa kodissa? Ihan käsittämätöntä. Jo noiden vieraiden (=omat lapset ja kumppanit) käytös kielii mielisairaudesta. Kukaan normaali älyllä varustettu ei käyttäydy tuolla tavalla. 

Kun nämä vegaanit tulivat meidän työpaikkaruokalaan, alkoi ruikutus ja ruokalistaa muutettiin sään ja mielen kestäväksi. Linjaston hyllylle ilmestyi iso ilmoitus, HUOM! KALASSA VOI OLLA RUOTOJA :D  Tätä se Mannerheimintiellä makaaminen teettää, Kone Oy:n rahat eivät aivan äkkiä lopu ja ulkomailta virtaa lisää.

Vierailija
171/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei oikeasti edes maista, onko jokin lihaa oikeasti. Olen syöttänyt apelleni härkäpapurouheesta tehtyä bolognesea ja lasagnea nyt 13 vuotta, eikä hän edelleenkään tiedä syöneensä kasvisruokaa.

No jos ruokana on lihaa paistimuodossa, niin kyllä sen erottaa... Ihan helposti. 

No miksi pitää olla just paistimuodossa???

Hyvin usein syödään pääsiäisenä lampaanpaistia/filettä/viulua/karetta ja jouluna joulukinkkua.

Niitä ei jauhekorvikkeista tee. 

Ei se ole mikään pakko ja nytkin pääsiäistä on viisi päivää eli 24 ateriaa syödä sitä paistia.

Jokainen voi laittaa omassa kotonaan sellaista ruokaa kuin haluaa. Miniällekin on tulossa 23 vegaanista ateriaa, kuten hänellä oli nytkin, mutta hänen mielestään muidenkin olisi pitänyt syödä vegaanisesti. Tuolla tyylillä käy niin, että lopulta syö yksin. 

Vierailija
172/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ruokana on lihaa paistimuodossa, niin kyllä sen erottaa... Ihan helposti. 

No miksi pitää olla just paistimuodossa???

Hyvin usein syödään pääsiäisenä lampaanpaistia/filettä/viulua/karetta ja jouluna joulukinkkua.

Niitä ei jauhekorvikkeista tee. 

Ei se ole mikään pakko ja nytkin pääsiäistä on viisi päivää eli 24 ateriaa syödä sitä paistia.

Jokai

Sitten vaan on turha kuvitella että saa kovib viihtyisän aterian tai mitään hyvää aikaan.

Ei vegaani
173/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs tilannetta toisinpäin... Miniä laittaisi vain vegaanista ruokaa. Vegaani ei valmista sekaruokaa, vaikka sekasyöjät tulisivatkin syömään. Kyllä varmasti alkaisi vähintään appiukko urputtamaan, kun ei ole sitä eikä tätä... Sekö on sitten sitä parempaa toisen ruokapöydän pilkkaamista?

Tässähän oli kyse, että kaikille oli mieluista syötävää, eikä niin, että kaikille olisi tuputettu liharuokaa. Ontuva oli vertauksesi. Mietipä tätä.

moi

Vierailija
174/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Saa kai sen syödä milloin vaan!

Meilläkin oli eriaikaan, koska VUOROTYÖ!

Miten typerä olet!

Vierailija
175/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla käytöksellä tehdä kasviskäännynnäisiä, vai olenko väärässä?

Vierailija
176/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Minusta on todella naurettavaa tehdä miljoona ruokaa jne kun ihan hyvin voi tarjota vain ruokaa joka käy kaikille.

MUTTA JOS HALUAA ITSE LIHARUOKAA RIKÄ PELKKIÄ HEINIÄ! NIIN EIKÖ ITSELLEEN SAA TEHDÄ MITÄÄN MAISTUVAA?

Opettele tekemää

Toistaiseksi vielä jokainen saa itse päättää aterioiden ajan.

Vierailija
177/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun pääsiäisateria on jo syöty vaikka vielä ei olla oltu pääsiäisessä? Vai onko kyseessä joku mennyt pääsiäinen.

Kun kirjoitatte provon, tehkää se huolella. Muuten tulee typeriä naurettavia mokia.

Mummo harjoitelkoot nyt sitä provon kirjoitusta vaikka seuraavaan pääsiäiseen, voi taito hioutua vaikka miten huippuunsa.i.

Sanoin muuten kerran eräälle lihaa ylistävälle että minä en syö raatoja. Voi miten raivostui vaikka sanoin totuuden; en syö raatoja. Raatohan se kuollut eläin on, ei siitä mihinkään pääse vaikka miten kaunistelisi. Vai elävänäkö ne nielette?

Ja edelleen sanon jos joku tulee mäkättämään minun syömisistäni.

Meillä on menossa jo toinen päivä pääsiäisenvietossa. 

-ohis

Vierailija
178/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa eläinten syöminen!

En syö eläimiä mutta käytän niiden nahkaa. Kenkiä, laukkuja, käsineitä ym. Myös lampaan villa lämmittää talvipakkasilla. Pieni pistos tuli nyt. Pitäisiköhän vaatevarasto uusia ensi talveksi ja ostaa uudet kesäkengät? 

Ketjussa on viitattu eläinten elinoloihin tai ennenaikaiseen lopettamiseen. Ihan rehellisesti nyt. Kuinka moni varakas ihminen on valmis perustamaan "maatilan" eläimille, missä eläimet saavat ruokaa, eläinlääkärin hoitoa ja suojaa kylmältä ja sateelta? Eläimet elävät onnellisina (?) kunnes kuolevat vanhuuteen. Toki paikalle kutsutaan joka kerta eläinlääkäri, kun luontokappale sairastuu tai tarvitsee lääkkeitä ja rokotuksia. Kuulostaako tämä realistiselta? Luulen, että ei. Eläimiä ei oikein voi päästää luontoonkaan, koska ne eivät ehkä enää tule toimeen siellä, tarkoitan ruokapuolta ja synnytyksiä.  Autotiet, maatalouskoneet, ihmisten rakennelmat joka puolella... Ovatko intoilijat oikeasti ajatelleet näitä asioita?

Vierailija
179/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses sentään. Nyt iso arvostus omia nuoria ja heidän puolisoitaan. Kaikilla on niin hyvä kotikasvatus, ettei tulisi mieleenkään arvostella kenenkään tarjottavia. Huh! hirveä miniä, osanottoni mummolle. 

Meillä taitaisi päivälliskutsut harveta, jos olisi joku noin törppö.

Vierailija
180/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisesti on 'mummolla' yritystä ja tarina pysyi loogisena, eikä roolit menneet sekaisin. Toki pappakin olisi voinut jotain jyrähtää, mutta ihan ok muuten.

2/5

Nää palstasalapoliisit on itse trolleja. joka ketjuun pitää tulla pätemään, että 0/5. Ihan tiedoksi, nuo kommentit eivät anna mitään mihinkään keskusteluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi