Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Mummo olisi voinut kysyä miniältä, että laittaako hän sitten mummolle mummon mieliruokaa kun mummo tulee vierailulle. Tokihan pitäisi olla vastavuoroisuutta tarjoilussa puolin ja toisin. Itsellä on kyllä käynyt vieras, jolle talon tarjoiluista kelpasi vain keitetty vesi. Sopuisasti kuitenkin nautittiin kumpikin omat tarjoomukset ja väleissä olaan edelleen oltu yli 20 vuotta.
Niin, yleensä se on niin, että se sekäsyöjämummo ei kelpuuta kasvissyöjäminiän tarjoomuksia, eikä todellakaan edes peittele tätä, vaan nälvii ja kiukuttelee ja tekee valtavan numeron tästä. Sotkien asiaan juurikin vielä sen poikansakin ja huolensa siitä, että minä ei ruoki aikuista miestä, kuten anoppi haluaa.
Been there done that
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan juuri mummot/anopit haluavat huomioida lastensa/heidän puolisoidensa toiveet ja tavat. On kohteliasta syödä vaikka leipää ja perunaa, ellei muu sovi omaan ajatteluun. Ja muistettehan vegaanit miniät ym. huomioda myös anoppien ja mummien vierailuissa, että heille on tarjolla liha/kalaa?
Jos ruokavalio on niin rajoittunut, ettei monipuolisuus sovi (eli joskus kasvisruokaakin), vähän liioiteltua valittaa kasvissyöjien tai vegaanien ehdottomuudesta.
Tosin tämän ketjun avautuja-mummo on vetävän provon pusannut palstanikkari, joka on tyytyväisyydekseen saanut aikaan koko vuoden kestävän tappelun varmasta aiheesta yhdistämällä vastentahtoiset perheet ja vastakkaiset ruokavaliot.
Tapu tapu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähes samanlaista, mutta mukaan on otettu tuontiruoka, vedenkäyttö Kaliforniassa ja soijankasvatuksen epäeettisyys sekä se, että ilman karjankasvatusta tarvitaan jättikokoisia louhoksia lannoitteita varten.
Tämä siis ihan kaikesta ruuasta, jopa kaurapuuro (veteenkeitetty) ja mustikkasoppa siihen vierelle saavat aikaan massiivisen riidan. Että ketä sillä ruualla on riistetty, kenen oikeuksia poljettu. Mikään ei ole hyvä, mikään ei riitä. Sama porukka pystyy Woltin kotiinkuljetuksella tilaamaan ruokaa, jota on tehty samassa keittiössä lihapatojen tai hummuksen kanssa. Äidin/anopin tekemänä ruoka on aina tehty väärin, vääristä raaka-aineista ja kyselemättä fenkolilta tai lampaalta, että haluatko olla ravintoa vai kulkea huolettomana metsässä odottamassa sutta tai myyrää.
Jep, äärimmilleenkin sitä pystyy vetää näitä. Pitää varmaa olla nudisti sekä syömättä ja juomatta, mikään ei kelpaa.
Kuulostaa todella ikävältä ja kohtuuttomalta, eikä vauvasta kannata tehdä vegaania.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uraauurtava-suomalaistutkimus-osoit…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/2-vuotiaan-tyton-vanhempia-syytetaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että mies jättää äitinsä mennessään naimisiin. Poikasi on oksettava mammanpoika ja tuolla menolla tulee ero. Harmi miniälle, että joutuu tuollaisten kanssa vauvansa jakamaan. Inhottava tilanne ja varmasti olisi halunnut mieluummin olla kotona.
Samassa Raamatussa myös sanotaan, että kunnioita vanhempiasi. Miniän käytös oli niin törkeää ja inhottavaa, että sitä on turha yrittää tekopyhästi perustella Raamatulla.
Ei tekopyhiä hurskastelijoita tarvitse kunnioittaa.
Kunnioitus ansaitaan.
T. miniä, anoppi ja mummo samassa mekossa, 70 v.
Kaikkiin ruokavalioihin sopivaa: vesi ja sängyn alta pölyä.
En vaivaa muita,otan omat eväät mukaan, näin on aina helpompi. Sen verran vaikeampi ruokavalio terveyden puolelta.
Lueskelin paria ketjua ja kyllä taas ihmetytti. Onko ihmisillä nykyään niin paha olo, että pitää tuiki tuntemattomia väheksyä ja haukkua? Oletteko koko ajan ja kaikille yhtä kamalia? Jokaiselle läheisellekin? Vai ovatko ne läheiset kaikonneet pois jo kauan aikaa sitten? Siis voi huokaus...
Vierailija kirjoitti:
Onpa patologinen otsikko!😁
Onpa poikkeuksellisen heikko anglismin yritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo olisi voinut kysyä miniältä, että laittaako hän sitten mummolle mummon mieliruokaa kun mummo tulee vierailulle. Tokihan pitäisi olla vastavuoroisuutta tarjoilussa puolin ja toisin. Itsellä on kyllä käynyt vieras, jolle talon tarjoiluista kelpasi vain keitetty vesi. Sopuisasti kuitenkin nautittiin kumpikin omat tarjoomukset ja väleissä olaan edelleen oltu yli 20 vuotta.
Niin, yleensä se on niin, että se sekäsyöjämummo ei kelpuuta kasvissyöjäminiän tarjoomuksia, eikä todellakaan edes peittele tätä, vaan nälvii ja kiukuttelee ja tekee valtavan numeron tästä. Sotkien asiaan juurikin vielä sen poikansakin ja huolensa siitä, että minä ei ruoki aikuista miestä, kuten anoppi haluaa.
Been there done that
No tässä tapauksessa sekasyöjämummo oli laittanut vegaaneille sopivaa ruokaa tarjolle, mutta vegaanille se ei riittänyt, vaan kaikkien muidenkin olisi pitänyt syödä hänen ideologiansa mukaan.
Kannattaa tarjota jauheliharuokia ja sanoa, että se on soijarouhetta. Kuulemma kukaan ei huomaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdas trolli on tämä aloitus.
Oli trolli tai ei, mutta tärkeä keskustelun aloitus, sillä jokaista suvusta löytyy ainakin yksi ap. kertoman kaltainen tyyppi, joko suvusta tai sukuun naitu, joilta puuttuu alkeellisimmat käytöstavat ja hienotunteisuus. Mielestäni se on huomion kerjäämistä ja osoittaa huonoa käytöstä.
Itsekin olen kasvissyöjä, enkä halua siitä tehdä mitään numeroa ja aina olen löytänyt jotakin syötävää tarjottavista, vaikka en ole vaatinut mitään kasvisversiota.
Sama parikymppisellä tyttärelläni, jolla lapsena oli sairaalahoitoon vaativa maitoallergia, jos hän sai lehmänmaitoa pienenkin määrän, joka tietenkin kerrottiin etukäteen tai tuotiin mukana lapselle omat ruuat. Nyt kun hän on vuosien ajan siedättänyt allergiaansa, hän on ottanut mallia minusta ja valitsee tarjoilut itse, eikä vaadi maidotonta tarjoi
Ihminen jolla on sairaalahoitoa vaativa allergia ei tule koskaan siedättymään siitä allergiasta. Sellaista ei yleensä edes lähdetä siedättämään, koska yleensä ensimmäinen allerginen reagtio on kaikista helpoin. Se vaikutus yleensä moninkertaistuu jatkossa. Eli esimerkkinä jos olet joskus saanut pähkinästä allergisen kohtauksen niin seuraava kohtaus saattaa olla 100X pahempi joka johtaa kuolemaan. Eli ei kannata yrittää pelleillä sitä siedättämällä. On useita tapauksia missä on tehty niin ja on vienyt lopulta hengen. Yksi tapaus oli 2kk sitten missä 68 vuotias päätti vielä vanhalla iällä yrittää siedättää pähkinäallergian ja kuoli siihen yritykseen.
Sinä tarkoitit hyvää ja teit kaiken oikein. Minun mielestäni miniä oli epäkohtelias ja ajattelematon, kun rupesi saarnaamaan kyläpaikassa, vaikka hänen toiveitaan oli pyritty noudattamaan (sai kasvisruokaa). Pitäisikä tuo pistää nuoruuden ajattelemattomuuden piikkiin? Joka tapauksessa toivon hartaasti, että pariskunnan välit ovat korjautuneet,
samoin muiden asianosaisten välit. En lukenut ketjusta muuta kuin alun. Joka tapauksessa toivotan hyvää jatkoa ja ihanaa kesää-
Nuo miniät ovat alaluokkaa joten heillä ei olre tapoja.
Riittänee kun sinä olet lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there done that
No tässä tapauksessa sekasyöjämummo oli laittanut vegaaneille sopivaa ruokaa tarjolle, mutta vegaanille se ei riittänyt, vaan kaikkien muidenkin olisi pitänyt syödä hänen ideologiansa mukaan.
Kiinnostaa tarinan se osuus, jota ap ei kerro eli mitä veetuilua nuori ja hyvin mahdollisesti äiti oli jo joutunut kuuntelemaan lihaaniapelta ja muulta pihvijengiltä.
Esim. minulle sanotaan yhä, että jokos se *Maija* on oppinut juomaan kahvia. Tätä on tietty henkilö hokenut siitä asti kun tutustuimme. Viimeiset 40 vuotta siis. Eipä vanhan Maijan vatsahapot ilahdu kahvista sen enempää kuin nuorenkaan Maijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there done that
Korjaus: "nuori ja hyvin mahdollisesti väsynyt äiti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuoret aikuiset ovat niin täynnä wokea ja omaa ylemmyydentuntoaan, että sivistyneet käytöstavat ja se aito suvaitsevaisuus ovat unohtuneet kokonaan. Suvaitaan vain sitä omaa mielipidettä ja ideologiaa, ja kaikki muut tavat ovat sitten vääriä ja melkein suorastaan rikokseen verrattavissa. Huomaa tuostakin miniäsi suhtautumisesta, että ei voi olla enää tekemisissä jos on toisilla lihaa ruokapöydässä. Voi hyvä luoja.
Söisitkö itse kannibaalien kanssa? Kovasti vaaditaan ymmärrystä brutalisteille, mutta empatia vegaania kohtaan loistaa poissaolollaan.
On siinä se ero, että kannibalismista ei ole yleisesti hyväksyttyä saati laillista. Söisitte itse, kun porukka vetäisi kokaiinia vieressä?
Totta tai ei tämä tarina niin nuo naisten olisi pitänyt pitää turpansa kiinni ja mutustaa sitä vegaanista ruokaa rauhassa kun on kerta annettu kiltisti niille.
Onko mummo vieläkin auki?