Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1301/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ, MINÄ, MINÄ ja vain MINÄ olen aina oikeassa. Muista tiedä mutta minun korvaan aloitus kuullosti tuolta. Enkä palaisi koskaan ja ap varmasti tiesi etukäteen asiasta tai on pelkkä provo? On niin uhriutuva nainen että oksat pois, kenenkään kurkusta pidä tunkea mitään alas. Tiesi täysin hyvin ja silti tuollaista käyöstä.

Vierailija
1302/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni eukko ei anna veljeni puhua mitään perheemme kanssa muuta kuin eukolle sopivista ja mielenkiintoisista aiheista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittaisi mieleni jos anoppi olisi moisen aloituksen rustannut

Kukaan ei susta välitä.

Vierailija
1304/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni eukko ei anna veljeni puhua mitään perheemme kanssa muuta kuin eukolle sopivista ja mielenkiintoisista aiheista.

Sille veljelle kannattaa vinkata, että jos alistuu tossun alle, niin se eukko lakkaa arvostamasta ja tilanne muuttuu entistäkin vaikeammaksi. Se mitä nainen haluaa tai tarvitsee ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
1305/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittaisi mieleni jos anoppi olisi moisen aloituksen rustannut

Pahoittaisin mieleni jos miniä olisi moisen aloituksen rustannut

Vierailija
1306/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille veljelle kannattaa vinkata, että jos alistuu tossun alle, niin se eukko lakkaa arvostamasta ja tilanne muuttuu entistäkin vaikeammaksi. Se mitä nainen haluaa tai tarvitsee ovat kaksi eri asiaa.

Virhe on on tapahtunut koska veli ei uskalla kieltää hirviöltä mitään, en tiedä millä kiristää veljeäni. Veli-raukka on suostunut melkein kaikkeen ja nyt valittaa elämän tylsyyttä ja alkanut syyttämään vanhempiaan elämästään kun ei kelpaa eukolleen! Veli on täysin seonnut. Miten sitä voi vielä auttaa?

Vierailija
1307/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eukkoa ei ole kasvatettu oikein lapsena.

Vierailija
1308/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tuollainen palvelu ja kattaus.

Kauheita tyyppejä ruokapöydässä. Otan osaa.

Älä ole moksiskaan.

Omille muonille vaan, mikäli ruokasi oli moitittavaa.

Heitä lihanpala vastarannankiisken lautaselle tai itse asiassa: ota lautanen pois valittajalta, valittajilta, heitä annokset vessanpönttöön ja vedä nupista. Pyydä poistumaan pöydästä.

Heidän osaltaan loppui.

Sinun ja miehesi koti!

Ei minkäänlaista arvostusta. Ehkä oppivat lamavuosina.

Vierailija
1309/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä mokasi eikä ymmärtänyt miten vierailulla pitää käyttäytyä. Mummolle voimia vaikka sydämessä on nyt syvä haava.

Hirveää käytöstä.

Nyt stop tykkänään.

Tuokoon itse ruokansa tai tulkoon itse omat ruokansa kokkaamaan, omin ruokavarannoin, ajoissa. Mikä estää?

Törkeää. En katsoisi enkä kuuntelisi.

Terkut mummolle ja terveiset myös miehelleen.

Kysymys:  Miten mummon mies reagoi tilanteeseen?

Kysymys: Millainen mieli jäi perhetapaamisesta?

Vierailija
1310/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella nautin saadessani tehdä suurelle joukolle erilaisia tarjottavia. Tutkailen etukäteen itsekunkin ruokamieltymyksiä ja voin tehdä vaikka suuren paellan jos joku vieraistani on siihen erityisen mieltynyt. Tietysti myös vegaanisille ja allergioista kärsiville omat ruoka ja juomalajinsa. Kyllä suuressa joukossa joku aina alkaa esittelemään näkemyksiään, mutta mikä onkaan piristävämpää kuin kunnon väittely älykkäiden ja viisaiden ihmisten kanssa-oikein odotan sitä. Jos ilmaisee mielipiteensä tarkoittamatta loukata ketään, vastuu siirtyy kuulijalle.

Vierailija
1311/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei oikeasti edes maista, onko jokin lihaa oikeasti. Olen syöttänyt apelleni härkäpapurouheesta tehtyä bolognesea ja lasagnea nyt 13 vuotta, eikä hän edelleenkään tiedä syöneensä kasvisruokaa.

Muuten satun tietäämään nämä sinun härkisruuat mutta kohtelaisuudesta johtuen nielen nämä papusi enkä sano mitään.

T:Appesi

Kaikki tietävät. Kyllä sen maistaa.

Vierailija
1312/1648 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiruLiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään perhepäivälliset ovat menneet täysin sfääreihin, vieraat kuvittelevat tulevansa lähinnä ravintolaan, missä voi tilata yksilöllisen annoksen. On hävinnyt kokonaan taju miten paljon ylimääräistä työtä yksilöllisen lumihiutaleen toivomusten toteuttaminen vie. Usein toiveet ovat lisäksi ihan päinvastaisia toisiinsa nähden. 

Toteutappa harrastepohjalta vaikkapa päivällinen, missä on laktoositon (helppo), gluteeniton, vegaani, karppaaja ja vihreitä kasviksia kokonaan syömätön tyyppi samassa muutaman normaalin lihaa syövän sekasyöjän kanssa. Nuo kaikki siis löytyvät omasta lähiperheestäni. Ei riitä yhden ihmisen yhden päivän panos aikaansaamaan kaikille sopivaa syömistä. Lopputulos; ei enää perhepäivällisiä.

Meillä on joskus pöydässä

- sekaani, joka ei syö punaista lihaa, suolaa eikä eläinrasvoja

- sek

Mä pystyisin tästä syömään allergioideni vuoksi lähinnä leipää ja margariinia, mutta ei ole kenenkään velvollisuus valmistaa mulle ruokaa. Mä voin: 1) ottaa omat ruoat; 2) olla syömättä; tai 3) jäädä himaan. Näin helppoa elämä voi olla.  

Vierailija
1313/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miniälle kuitenkin muna kelvannut.

Vierailija
1314/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegaanit ovat pahoja ihmisiä. vai ovatko ne edes ihmisiä?

Vierailija
1315/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaparka. saa vain kaninruokaa ja kiihkoäidin raivokasvatusta

Vierailija
1316/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todella nautin saadessani tehdä suurelle joukolle erilaisia tarjottavia. Tutkailen etukäteen itsekunkin ruokamieltymyksiä ja voin tehdä vaikka suuren paellan jos joku vieraistani on siihen erityisen mieltynyt. Tietysti myös vegaanisille ja allergioista kärsiville omat ruoka ja juomalajinsa. Kyllä suuressa joukossa joku aina alkaa esittelemään näkemyksiään, mutta mikä onkaan piristävämpää kuin kunnon väittely älykkäiden ja viisaiden ihmisten kanssa-oikein odotan sitä. Jos ilmaisee mielipiteensä tarkoittamatta loukata ketään, vastuu siirtyy kuulijalle.

Niin, mutta oletko koskaan ajatellut, nauttiiko ne sun vieraasi siitä pakkoaterioinnista? Varsinkin isoäideillä tuntuu olevan jonkinlainen jäätävä pakkomielle järjestää näitä aterioita, joilla kukaan ei sitten viihdy ja isoäiti itse on hermoraunio kaiken stressaamisen ja uhriutumisen jälkeen.

Nuo sukulaisten pakkopäivälliset on oikeasti ihan hirveitä tilaisuuksia, joista toipumiseen menee viikkotolkulla. Monilla isovanhemmilla on myös täysin rajaton suhde jälkeläisiinsä ja nuo tilaisuudet ovat niitä, joissa nalkutetaan ja nälvitään, kun jälkeläiset eivät eläkään, kuten isovanhemmat haluaisivat näiden elävän - ja vielä kamalampaa se on niille sukuun naiduille, jotka ovat jo lähtökohtaisesti pettymyksiä ja aina vääränlaisia, mitä ei myöskään jätetä kertomatta.

Vierailija
1317/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä mokasi eikä ymmärtänyt miten vierailulla pitää käyttäytyä. Mummolle voimia vaikka sydämessä on nyt syvä haava.

Hirveää käytöstä.

Nyt stop tykkänään.

Tuokoon itse ruokansa tai tulkoon itse omat ruokansa kokkaamaan, omin ruokavarannoin, ajoissa. Mikä estää?

Törkeää. En katsoisi enkä kuuntelisi.

Terkut mummolle ja terveiset myös miehelleen.

Kysymys:  Miten mummon mies reagoi tilanteeseen?

Kysymys: Millainen mieli jäi perhetapaamisesta?

Veikkaan, että mummon mies oli jo kettuilut vegaanien syömisistä niin rankasti, että tilanne eskaloitui.

Vierailija
1318/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että mummon mies oli jo kettuilut vegaanien syömisistä niin rankasti, että tilanne eskaloitui.

- Jep, samaa veikkaan minä.

Vierailija
1319/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miniälle kuitenkin muna kelvannut.

Oli niin nuori ja kokematon, ettei tajunnut, että on toisesta päästä kiinni istukassa.

Vierailija
1320/1648 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se maailma pelastuu kun perheetkin rikkoontuu 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi