Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
81/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kutsu ketään syömään, niin välttyy paljolta vaivalta, rahanmenolta, siivoamiselta ja muulta stressiltä. 

Kutsu tästä lähtien ne vain pullakahveille, kaupan valmista pullaa ja pannullinen juhlamokkaa. Ottakaa tai jättäkää.

t. mummo2

Eivät vegaanit voi syödä pullaa. Kun pullassa on eläinperäisiä aineita: Maitoa, kananmunia ja voita.

Vegaaneille pulla pitää leipoa veteen tai kauramaiton yms. Kananmunaa ei saa olla. Eikä voita, vaan öljyä.

Semmosta pullaa, siis vehnäpullaa, ei kaupan hyllyistä löydy.

Voi luoja!

Vierailija
82/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Eilen oli pitkäperjantai, idiootti. Silloin syödään pääsiäisateria.

Pääsiäisateria syödään PÄÄSIÄISSUNNUNTAINA, SIVISTYMÄTÖN MOUKKA!

ÄLÄ VIDDU LÄSSYTÄ! SE SYÖDÄÄN SILLOIN KUN HALUTAAN! JA VIERAAT ON PAIKALLA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisateria syödään pääsiäisenä. Se on huomenna.

Vierailija
84/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsiäisateriaa voi syödä jo pitkäperjantaina. Ei sitä kukaan voi määrätä muiden puolesta. Täällä on ihme tiukkiksia. Onneksi meillä syödään kaikki samaa ruokaa.

Sinä kirjoitit että pitkäperjantaina syödään pääsiäisateria. Et että joku voi syödä sen jo silloin, vaikkei olekaan oikea päivä. Sinä väitit pitkäperjantaina kategorisesti ainoaksi päiväksi jolloin se syödään.

Vierailija
85/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tyrmistynyt vaan en yllättynyt. Kyllä nuo sekopäävegaanit on niitä pahimpia tyrkyttäjiä. Jos osaisivat pitää mölyt mahassaan mutta kun ei...

Vierailija
86/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä väitit, että se syödään pitkäperjantaina. Vain se on oikea päivä, väitit, tollo!

Vierailija
87/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai pääsiäisateria ennen klo 9.00 aamulla?

Missään ei sanottu, että he olisivat kokoontuneet syömään  aikaisin aamulla eilen.

Vierailija
88/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisateria syödään pääsiäisenä. Se on huomenna.

ALoituksessa ei tosin mainittu pääsiäisateriaa vaan kirjoitettiin pitkäperjantain ateriasta.

Vierailija
89/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on kuin uskovaiset! Tuomitsevia ja erittäin suvaitsemattomia. Ja harhaanjohdettuja kuin äärikultin jäsenet. Ei pysty elämään ilman riitaa. Aivan hihhuleita. 

Vierailija
90/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini ei suostunut syömään meillä ollenkaan, koska minä olen kasvissyöjä. Siis ei olisi tarjottu edes kasvisruokaa, mutta ilmeisesti kotimme on saastunut.

Vierailija
91/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä väitit, että se syödään pitkäperjantaina. Vain se on oikea päivä, väitit, tollo!

En ole sanonut. Se oli joku muu. 

Vierailija
92/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli trolli tai ei, mutta kyllä kirjoitus oli ihan hyvin laadittu.  Toisin kuin nämä miniöitten anoppihaukkumiset, joissa kirjoitusvirhe toisensa perään, välimerkit sitä ja tätä ja lauseet puolinaisia niin ettei saa selvää.

Mutta ok.  Miniällä on ollut huono kotikasvatus.  Toisen kotiin EI mennä arvostelemaan eikä haastamaan riitaa.  Ei koskaan.

Olimme hiljakkoin hautajaisissa.  Muistotilaisuudessa oli pitopalvelun tarjoamaa erinomaisen hyvää ruokaa.  Oli huomioitu yksi kasvissyöjä ja yksi vegaani sekä yksi allergiatapaus.  Kaikki sujui hyvin ja ruuasta kiitettiin emäntiä.

Olisi ollut kauheata, jos nämä omalla ruokavaliolla olevat olisivat alkaneet rähjätä muiden ruuista.  

Voi nyt vain kuvitella, miten kävisi, jos tämä ap:n kuvaama seurue nyt seuraavaksi joutuisivat vastaavaan tilaisuuteen.  Alkaisiko miniä taas raivota?  Kenelle, jos anoppi ei olisi millään lailla vastuussa ateriapalvelusta, vaan kyseessä olisi joku muu sukulainen?

Tuohan on niin käytöstapojen puutetta kuin ikinä olla voi.  

Omassa kodissaan voi mesota miten tahtoo, mutta EI IKINÄ TOISEN KOTONA !  

Ja ruokapöydässä riiteleminen on käytöstapojen puutetta muutenkin.  Kotona minut komennettiin pois koko pöydästä, kun kakarana joskus yritin kiukutella jostain syödessä.  Meillä luettiin jopa ruokarukous ensin, vaikkei erityisen uskovaisia oltukaan, mutta se oli ikäänkuin ruokarauhan julistus.  

Tuo ko. nuoripari todennäköisesti tulee eroamaan, jos erimielisyydet ovat tuota luokkaa ja sovintokykyä ei ole.

Vierailija
93/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut. Se oli joku muu. 

Sinä se olit.

Vierailija
94/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrautuja-anopin keksitty tarina.

Erotkaa kaikki toisistanne niin maailma pelastuu.

Vierailija
95/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus söi pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa päivänä, joka on meillä torstai (kiirastorstai). He viettivät tietenkin juutalaisten pääsiäistä. Aterian jälkeen he menivät erääseen puutarhaan, jossa Jeesus sitten otettiin kiinni ja vietiin kuulusteltavaksi.

Vierailija
96/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitatte provon, tehkää siitä edes hyvä.

Mikään ei ole niin turhauttavaa, säälittävää ja ärsyttävää kuin huono provo.

Mitä ylipäätään haluatte näillä?  Voiko tämä tuottaa mitään iloa edes itsellenne?

Täällä syödään Pääsiäisateria jo ennen Pääsiäistä. Onpa syöty kyllä Joulaterioitakin, ei sillä.

Nähkää edes hieman vaivaa, kiinnittäkää huomiota yksityiskohtiin jotka varmasti paljastaa teidät heti.

Paremmalla onnella seuraavalla kerralla, eiks niin?

Painu sinä vi***un.

Vierailija
97/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvissyöjänä olen aina ollut kiitollinen, jos ruokavalioni on huomioitu. Ei tulisi mieleenkään ruveta arvostelemaan toisten syömisiä saati aiheuttaa jotain riitaa. Toisaalta itselleni ei ole myöskään koskaan ollut ongelmaa siinä, jos joku muu syö lihaa samassa pöydässä. Jokainenhan saa valita itse mitä syö. En toivo narinaa enkä jatkuvaa vitsailua omasta "heinän syönnistä", joten miksi itsekään alkaisin valittamaan toisten lampaasta.

Ymmärrän kyllä myös miniän ja tyttären näkökantaa asiassa, mutta koska heidän ruokavalionsa oli hyvin huomioitu niin en ymmärrä tuollaista aivan turhaa tappelun lietsomista ruokailun aikana. Mummon kannattaa ehkä mahdollisella seuraavalla kerralla vain napakasti sanoa, että tässä pöydässä kaikkien ruokavaliot on huomioitu ja kaikille annetaan ruokarauha ja mikäli tähän ei pysty, niin voi poistua pöydästä. Eivät lapsetkaan saa mellastaa pöydässä miten huvittaa, miksi siis aikuiset?

Vierailija
98/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eria asia kuin kasvissyöjä. Ei voi verrata toisiinsa. Ap. oli ottanut kaikki huomioon. Oli syötävää jokaiselle.

Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä.

Oletus on, että syödään lihaa. Suurin osa osallistujista söi lihaa. 

Kasvisvaihtoehdot oli lihaa syömättömien huomioimista. 

Ap teki kyllä parhaansa. 

Vierailija
99/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas miniä sitä ja miniä tätä... Näemmä oma tyttäresikin meni veljensä vaimon puolelle?

Vierailija
100/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini ei suostunut syömään meillä ollenkaan, koska minä olen kasvissyöjä. Siis ei olisi tarjottu edes kasvisruokaa, mutta ilmeisesti kotimme on saastunut.

Banaanibakteereja, punajuuriviruksia ja kauraryynialieneja vilisee nurkissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä