Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
41/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Minusta on todella naurettavaa tehdä miljoona ruokaa jne kun ihan hyvin voi tarjota vain ruokaa joka käy kaikille.

Vierailija
42/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talossa talon tavalla, jos vieraille ei talon tavat kelpaa niin vieraat pysyvät poissa.

Näin minä tein ystävien välisessä illanvietossa. Tein selväksi, että tämä keskustelu päättyy ennen kuin se edes alkoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää tehdä vauvasta vegaanin, tehkää lastensuojeluilmoitus. Vegaanit lapset on ihan järjestäen aliravittua, ja vaikutus kasvuun ja kehitykseen huima!

Vierailija
44/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitatte provon, tehkää siitä edes hyvä.

Mikään ei ole niin turhauttavaa, säälittävää ja ärsyttävää kuin huono provo.

Mitä ylipäätään haluatte näillä?  Voiko tämä tuottaa mitään iloa edes itsellenne?

Täällä syödään Pääsiäisateria jo ennen Pääsiäistä. Onpa syöty kyllä Joulaterioitakin, ei sillä.

Nähkää edes hieman vaivaa, kiinnittäkää huomiota yksityiskohtiin jotka varmasti paljastaa teidät heti.

Paremmalla onnella seuraavalla kerralla, eiks niin?

Vierailija
45/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä paljon allergioita ja nirsoja syöjiä. 

olisin todella onnellinen tuollaisesta apn valmistamasta ruuasta. Siis että kaikille löytyy syötävää. Itse teen yleensä kaiken maidottomana ja ilman kanamunaa. Koska perheessä niin monta näille allergista. Sen sijaan tarjolla saattaa olla perunaa vaikka joukossa yksi peruna allerginen ja kanaa sekä possua vaikka joukossa yksi joka kanalle allerginen. Minulle olisi painajainen jos joukkoon tulisi joku vegaani joka rupeaisi määräilemään että muutkaan ei saa syödä lihaa. Ruuan laitto on muutenkin vaikeaa enkä halua mitään huvirajoitteita sen lisäksi.

Vierailija
46/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Minusta on todella naurettavaa tehdä miljoona ruokaa jne kun ihan hyvin voi tarjota vain ruokaa joka käy kaikille.

Joku vegaani ei määritä sitä, mitä ruokaa minä teen ja syön. En alistu sellaiselle tyrannialle 😤

Vierailija
47/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, voi 😒.

Vierailija
48/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vegaani ei määritä sitä, mitä ruokaa minä teen ja syön. En alistu sellaiselle tyrannialle 😤

No onpa vaikeaa. Yksi ateria vuodessa. Minusta on vain kiva laitella erilaisia ruokia ja tuottaa iloa ihmisille.

Vierailija
49/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten  heidän  häissä, oliko  pelkät  vegaani ruuat pöydässä? 

Vierailija
50/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä kerrottiin miksi he söivät yhdessä pitkäperjantaina. Eikä syy kuulostanut ollenkaan epäuskottavalta.

Vierailija
51/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon harmituksesi ja jos kerran olit vielä nähnyt aterian eteen vaivaa ja kaikille sopivaa tarjottavaa. Tuollainen riitely ei kuulu mielestäni ruokapöytään ja on muutenkin epäkunnioittavaa. Itse syön pääosin kasvisruokaa, mutta myös lihaa painottuen vkl ja juhlapäiviin. Pitää nähdä ja ymmärtää, että nykyään on monenlaisia tapoja syödä, mutta jokainen tekee omat valintansa ja ketään ei tule painostaa mitä tulee ruokavalintoihin.

Kaikesta kurjasta olosta huolimatta sinun kannattaa olla poikasi tukena, jotta hän saisi välit kuntoon lapsen äidin kanssa. Joskus imetyshormonit saattavat vaikuttaa käytökseen tai onko taustalla muuten väsymystä ja paljon yöheräilyjä? Se voi olla todella raskasta. Parasta on, että tarjoat apuasi lapsen hoitoon liittyen ja tuet poikaasi saamaan taas keskusteluyhteyden miniän kanssa. Miniää kohtaan kannattaa yrittää olla myös ymmärtäväinen, vaikka hän toimikin tökerösti.

Tsemppiä sinne jokatapauksessa ja oikeassa olet - maailma ei ole mustavalkoinen.

Terv. Nainen 35v

Vierailija
52/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonaa? Minä arvostan tasapuolisesti kaikkia vieraitani ja haluan huomioida heistä jokaisen. 

Vierailija
53/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-- ----> Meillä on perinteisesti pääsiäisateriaan kuulunut rosmariinilla ja mintulla maustettu herkullinen pääsiäiskaritsa paahtopaisti.

Juomana eteläranskalinen täyteläinen punaviini.

Vieraisiimme ovat kuuluneet esimerkiksi ei mitään lihatuotteita missään nimessä koskaan syöviä henkilöitä (3kpl) sekä entinen alkoholisti nykyinen ehdoton absolutisti (2kpl). Heille , edellämaintuille, tarjoillaan tietenkin muuta ruokaa ja juomaa vaihtoehtoina. Ei tulisi kuuloonkaan että kukaan heistä alkaisi vieraan ominaisuussa länkyttämään emännän ja isännän aikana toisilleen arvostellen juhlapöydän tarjottavia.

Pääasia on yhdessäolo ja kevyt rupattelu---->  nauttiminen seurustelusta toisiemme kanssa. Mutta vieraamme ovat fiksuja ihmisiä.

Vierailija
54/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUTTA JOS HALUAA ITSE LIHARUOKAA RIKÄ PELKKIÄ HEINIÄ! NIIN EIKÖ ITSELLEEN SAA TEHDÄ MITÄÄN MAISTUVAA?

Vierailija
55/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUTTA JOS HALUAA ITSE LIHARUOKAA RIKÄ PELKKIÄ HEINIÄ! NIIN EIKÖ ITSELLEEN SAA TEHDÄ MITÄÄN MAISTUVAA?

Opettele tekemään maistuvaa ruokaa.

Ja edelleen kyse yhdestä ainoasta ateriasta. Huomenna on vasta se pääsiäisaterian aika.

Vierailija
56/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luonnossa eläimet syövät luonnon toisia eläimiä. Onko ihminen kasvi?

Vierailija
57/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

Just tuolla käytöksellään herättävät pahaa verta. Lihansyöntiin liitetään jo suunnilleen mielikuvia syöjän moraalisesta alhaisuudesta ja heitä saa ihan sumeilematta halveksia. En lähde tuommoiseen kiristyspeliin mukaan. Valittavan moni kasvissyöjä vaikuttaa olevan ihan kritiikitön muutenkin nielemälleen propagandalle. Kasvisten syömäpakko vain osa isompaa "näin kelpaat ihmisenä tulevaisuudessa" - indoktrinoinnille. Jokainen jolla vähänkin raksuttaa syttyy varoitusvalo palamaan.

Vierailija
58/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olisivat aina gluteenittomia ja laktoosittomia? Jos syöjissä ei ole ketään, turhaa tuhlausta.

t. laktoosi-intolerantti keliaakikko

Vierailija
59/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon harmituksesi ja jos kerran olit vielä nähnyt aterian eteen vaivaa ja kaikille sopivaa tarjottavaa. Tuollainen riitely ei kuulu mielestäni ruokapöytään ja on muutenkin epäkunnioittavaa. Itse syön pääosin kasvisruokaa, mutta myös lihaa painottuen vkl ja juhlapäiviin. Pitää nähdä ja ymmärtää, että nykyään on monenlaisia tapoja syödä, mutta jokainen tekee omat valintansa ja ketään ei tule painostaa mitä tulee ruokavalintoihin.

Kaikesta kurjasta olosta huolimatta sinun kannattaa olla poikasi tukena, jotta hän saisi välit kuntoon lapsen äidin kanssa. Joskus imetyshormonit saattavat vaikuttaa käytökseen tai onko taustalla muuten väsymystä ja paljon yöheräilyjä? Se voi olla todella raskasta. Parasta on, että tarjoat apuasi lapsen hoitoon liittyen ja tuet poikaasi saamaan taas keskusteluyhteyden miniän kanssa. Miniää kohtaan kannattaa yrittää olla myös ymmärtäväinen, vaikka hän toimikin tökerösti.

Tsemppiä

Liian raskas ponnistus aikuisen ihmisen sanoa yksi lause siinä kohtaan kun miniä aloitti keskustelun? Olemme nähneet aterian eteen vaivaa ja kaikille sopivaa tarjottavaa ja nyt jatkamme ateriaa ilman, että aiheesta keskustellaan yhtään lisää. 

Vierailija
60/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitatte provon, tehkää siitä edes hyvä.

Mikään ei ole niin turhauttavaa, säälittävää ja ärsyttävää kuin huono provo.

Mitä ylipäätään haluatte näillä?  Voiko tämä tuottaa mitään iloa edes itsellenne?

Täällä syödään Pääsiäisateria jo ennen Pääsiäistä. Onpa syöty kyllä Joulaterioitakin, ei sillä.

Nähkää edes hieman vaivaa, kiinnittäkää huomiota yksityiskohtiin jotka varmasti paljastaa teidät heti.

Paremmalla onnella seuraavalla kerralla, eiks niin?

Valitettavasti täysin uskottavaa tuo teksti nykyajassa. Ikävää jos sinuun osui etkä kykene ottamaan oppia onkeesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi