Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
301/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö poika yöksi, onko hän vielä teillä. Hakeeko vaimo hänet tänään kotiin, vaimo kai lähti autolla eilen. Vai jääkö poika teille mököttämään pitemmäksikin aikaa?

Kuka tänään tulee teille syömään, entäs sunnuntaina tai maanantaina jolloin pääsiäinen loppuu. Mitä on tarjolla?

Teen poppareita odotellessani juonenkäänteitä.

Tuossahan tuli jo se asia oikein hyvin ja toivekin vielä. Aloittaja ei alleviivannut omaa virheettömyyttään vaan toivoi ainoastaan tilannetajua ja erilaisuuden sietokykyä. Ja ehkä jopa tässä perinteiden kunnioitusta. Joku kutsuisi noita ominaisuuksia sivistyksen pohjaksi.

Kyllä näyttää nyt ottavan selvästi hermoon joitakin kun kaikki ei mene tässäkään oman mielen mukaan eli päänsilittelyksi ja kehumiseksi. 

Vierailija
302/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti asianomaiset päätyvät lukemaan ketjun. Toivottavasti vävy puhuu miniän käytöksestä ja raivareista neuvolassa. Ehkä joku lääkitys voisi auttaa. Joillakin naisilla menee pää sekaisin hormoneista. Kannattaa huomioida, noitakin tragedioita on välillä.

Toivottavasti miniä puhuu hankalasta anoppisuhteestaan ja miehestään, jonka napanuora ei ole katkennut ja joka ei osaa seisoa vaimonsa tukena, neuvolassa.

Kun vaimo yrittää määrätä muiden kotona mitä muut saavat syödä... niin ei tarvitse seisoa tukena. 

-ohis

Kyllä pitää seistä tukena, vaikkei olisikaan samaa mieltä. Niin se vain menee.

Eli jos se rakas puolisosi julistaisi kyl

Ystävällinen toteamus "mitä jos vaihdetaan puheenaihetta" on tukemista. Edelleen voi seistä toisen rinnalla. Sen sijaan toisen hylkääminen ja puolen valitseminen omasta lapsuudenperheestä sekä mököttäminen, se ei ole tukemista vaan siitä tulee välirikko. Mitä muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa eläinten syöminen!

Ihminen on sekasyöjä, ja PISTE.

Vierailija
304/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa. Jokainen päättää OMASTA ruokavaliostaan, vanhemmat lastensa tiettyyn rajaan asti (eli jos lapsi on vegaani, sitä kunnioitetaan muuallakin), mutta ei ole oikeutta puuttua siihen, miten muut aikuiset syövät.

Mummo teit aivan oikein, minä oli törkeä ja ikävää, että tytärkin meni mukaan. Rajattomalta kuulostava ihminen tuo miniä. Rajattomiin ihmisiin ei toimi kohteliaisuus, vaan pitää olla suora ja vetää ne tiukat rajat. 

Joku toinen mummo olisi aloittanut kunnon sodan, että miten häntä nyt kohdellaan huonosti. Vetänyt marttyyrikortin ja heittänyt miniän perheineen ulos. 

Vierailija
305/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt muslimit on mainittu, niin heidän kanssaan tuollaista ei ole. Varmistavat tietysti moneen kertaan, ettei ruoka ole possua tai sisällä liivatetta. Jos sisältää, tai epäilevät sisältävän,  eivät vain syö. Paasaamista muiden syömisistä ei ole. 

Aijaa. Mun mielestä he on todella joustamattomia ja kaikkien pitää joustaa heidän takiaan. Esimerkiksi koulujen juhlat on menneet todella merkillisiksi. Ja naisopettajille vain haistatellaan.

No, olen itse opettaja ja myös nainen. Perustan näkemykseni kokemukseen enkä mutuiluun. Yleensä juhlista loukkaantuvat ovat muita.  

Vierailija
306/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa. Helsingissä luettaisiin Ruokarukous ja kiitettäisiin hyvästä ruoasta. 

Jos joku jotain muuta mussuttaisi, sanottaisiin suoraan, eikä kirjoitettaisi Vauva palstalle.

Vierailija
307/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti asianomaiset päätyvät lukemaan ketjun. Toivottavasti vävy puhuu miniän käytöksestä ja raivareista neuvolassa. Ehkä joku lääkitys voisi auttaa. Joillakin naisilla menee pää sekaisin hormoneista. Kannattaa huomioida, noitakin tragedioita on välillä.

Toivottavasti miniä puhuu hankalasta anoppisuhteestaan ja miehestään, jonka napanuora ei ole katkennut ja joka ei osaa seisoa vaimonsa tukena, neuvolassa.

Vittuilijaa ja paskanpuhujaa ei tarvitse tukea. Miniä käyttäytyi huonosti miehensä äitiä kohtaan.

Vierailija
308/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia

Usein valitsen kasvisvaihtoehdon työpaikan ruokalassakin.

Lampaanliha ei edes ole hyvää.

t kasvissyöjä

Onko se kasvissyönti tuhonnut sun aivot, kun et tajunnut jutun pointtia?

Kyllä minä tajusin pointin. Vallankäyttö ja riehuminen mitättömistä asioista ja joustamattomuus. Sillähän se mummon pääsiäistunnelma luodaan.

Ei, vaan miniän vallankäyttö, riehuminen  ja joustamattomuus toisen kodissa. Ilmeisesti sinulle, kuten ei hänellekään, ole opetettu peruskäytöstapoja. Miniällä ei ole mitään oikeutta alkaa riehua ja uhkailla mummoa hänen kodissaan. Toivottavasti se mummon poika eroaa pian tuollaisesta hirviöstä.

Vierailija
309/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaimo yrittää määrätä muiden kotona mitä muut saavat syödä... niin ei tarvitse seisoa tukena. 

-ohis

Ei pidä, jos toinen limboilee. Just nuo tilanteet voivat olla niitä totuuden hetkiä kun joku hyvin epämiellyttävä piirre kumppanista pomppaa silmille. 

Vierailija
310/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt muslimit on mainittu, niin heidän kanssaan tuollaista ei ole. Varmistavat tietysti moneen kertaan, ettei ruoka ole possua tai sisällä liivatetta. Jos sisältää, tai epäilevät sisältävän,  eivät vain syö. Paasaamista muiden syömisistä ei ole. 

Aijaa. Mun mielestä he on todella joustamattomia ja kaikkien pitää joustaa heidän takiaan. Esimerkiksi koulujen juhlat on menneet todella merkillisiksi. Ja naisopettajille vain haistatellaan.

Muslimit eivät ole suomalaisten juhliin puuttuneet. Jokainen jonka tiedän, sanoo että ei tietenkään haittaa heitä mitä suomalaisten perinteisiin kuuluu. He vain jättävät osallistumatta, jos heille on huono.

Ne on ihan toiset ihmiset, joille perinteiset juhlat ei käy. Ne, joiden mielestä demokratia tarkoittaa, että suulas vähemmistö määrää mitä muut tekevät.

Sama porukka, jonka mielestä ei ole oikein liittää vauvaa kirkkoon, koska vauvan puolesta ei voi päättää. Samalla vauvan puolesta voi päättää, että hänestä tulee vegaani, ja hän tykkää minimalistisesta beigestä sisustuksesta ja vaatteista kuten äitinsä. 

Minulle on sama, mitä päättävät. Epäjohdonmukaisuus huvittaa, mutta paasaaminen ja päsmäröinti ärsyttää.

Naisopettajille haistattelu kertoo siitä, että in tegraa tio on epäonnistunut. Avaintenhelistelyporukka on mennyt siinä ihan omien aivoitustensa mukaan, ja unohtanut etteivät kaikki "koe" asioita siten kuin he haluaisivat. 

Vierailija
311/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on vegaani koska ei pitäisi lihan mausta. Vegaanit ajattelevat muita, eli niiden eläimen kärsimystä ja koko maapallon (ilmaston) kohtaloa. Ne taas jotka haluavat välttämättä syödä lihaa ajattelevat vain itseään, eli syövät lihaa kun kerran haluavat syödä. Ja sitten täälläkin vegaaneja haukutaan itsekkäiksi?

Vierailija
312/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia

t kasvissyöjä

Kyllä minä tajusin pointin. Vallankäyttö ja riehuminen mitättömistä asioista ja joustamattomuus. Sillähän se mummon pääsiäistunnelma luodaan.

Ei, vaan miniän vallankäyttö, riehuminen  ja joustamattomuus toisen kodissa. Ilmeisesti sinulle, kuten ei hänellekään, ole opetettu peruskäytöstapoja. Miniällä ei ole mitään oikeutta alkaa riehua ja uhkailla mummoa hänen kodissaan. Toivottavasti se mummon p

Anopin piti päästä näpäyttämään, käyttämään valtaa ja UHRIUTUMAAN ja aiheuttamaan eripuraa poikansa perheeseen. Kun ei vaan voi käyttäytyä edes sitä yhtä päivää.

Vierailija
313/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä. "

Miten niin turhaan? Liha kuuluu ap. :n pääsiäiseen. Kasivsyöjille voi laittaa muuta ruokaa.

Se oli vain yksi ateria. Ei koko pääsiäisen syömiset. Sitäpaitsi se varsinainen pääsiäisateriahan syödään vasta huomenna.

Höpö höpö. Pääsiäisruokien syöminen aloitetaan jo pitkänä perjantaina. Savulampaan paistin aloitin eilen, siitä riittää yhdellä ihmiselle vielä täksi illaksi sekä  huomiseksi ja maanantaiksi. Mämmiä aloin syömään edellisellä viikolla. 

Eli yhden aterian voi sitten vallan hyvin olla ilman sitä lammasta.

Miksi ihmeessä, kun kerran pidän lampaasta ja se saatavuus on pääsiäisenä parhaimmillaan. Lampaan kanssa tomaattista munakoisopataa, joka muuten on vegaaninen, kun siihen tulee pelkkiä kasviksia. Tosi vegaani tietysti lisäisi siihen tofua tai jotain muutama siihen kuulumatonta, joka sitten pilaisi sen. Sekasyöjä voi onneksi tehdä ruokaa pelkistä kasviksista, kun ei tarvitse miettiä onko aterialla jotain proteiiniä. 

Vierailija
314/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaaditaan nyt joustavuutta. Nuoren miniän näkökulmaa kannattaa kuunnella ja kunnioittaa, kyllä hän siitä sitten rauhoittuu.

Joku ehdotti, että joutaa sellaisesta eroamaan ja noin ne huonot puolet tulevat esiin. Toivottavasti ap ei kuitenkaan noin ajattele, koska silloinhan hän olisi voinut tahallaan tehdä ruokailutilanteen senhenkisesti ja nyt mukaviattomana kyselee, miksi näin meni. 

Vierailija
315/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään vegaania tai kasvissyöjää joka tekisi tuollaista. Sen sijaan tiedän useamman vanhemman polven edustajan, jotka ei usko laktoosi-intoleranssiin tai allergioihin ja joille pelkkä kasvisten syöminen on täydellinen punainen vaate.

Minun kuopukseni joutui anoppilasta sairaalaan, kun anopin mielestä koko kissa-allergiakin oli minun keksimääni.

Minä taas tunnen saarnaajavegaaneja. Toisaalta en tunne sellaista isovanhempaa, joka tietoisesti riskeeraisi lapsenlapsensa terveyden. 

Minun lapsellani on astma ja sopeutumisvalmennuskursseilla kun puhuu muiden vanhempien kanssa, yksi yleisimpiä ongelmia on ymmärtämättömät isovanhemmat jotka aiheuttaa vaaratilanteita.

Menepä ulisemaan niihin satoihin anoppienhaukkumisketjuihin. Tässä puhutaan teistä miniöistä, joilla ei ole mitään käytöstapoja.

Enkä muutenkaan usko valheitasi astman ymmärtämisestä.

Vierailija
316/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t kasvissyöjä

Ei, vaan miniän vallankäyttö, riehuminen  ja joustamattomuus toisen kodissa. Ilmeisesti sinulle, kuten ei hänellekään, ole opetettu peruskäytöstapoja. Miniällä ei ole mitään oikeutta alkaa riehua ja uhkaill

Taas tuo sama anoppihullu on tullut riehumaan tänne 🤮 Usko pois, miniä käyttäytyi niin huonosti, että toivottavasti hänestä päästään eroon ja pian.

Vierailija
317/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se lapsi?

Vierailija
318/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävällinen toteamus, mitä jos vaihdetaan puheenaihetta".

Ei auta. Vain samaa mieltä vaimon kanssa oleminen on näille vaimoille ainoa vaihtoehto. Kaikki muu on vässyköintiä, koska mieslapsen napanuoraa ei ole katkaistu.

Minulla ei ole miniää, sivusta olen seurannut paria nuorta naista. Plus tietysti palstaketjut.

Puhutaan nuorten naisten ja miesten ideologisista ristiriidoista. Alkaa vaikuttaa siltä, että nuorten naisten ns. ideologia on kohta ristiriidassa koko yhteiskunnan kanssa. Ja tämä ryhmittymähän kuvittelee olevansa nuoria naisia ainakin nelikymppiseksi asti. 😑

Vierailija
319/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t kasvissyöjä

Ei, vaan miniän vallankäyttö, riehuminen  ja joustamattomuus toisen kodissa. Ilmeisesti sinulle, kuten ei hänellekään, ole opetettu peruskäytöstapoja. Miniäl

Siinäpä ihana vallnhimoinen mummo. Tuhoaa mieluummin lapsenlapsensa perheen kuin käyttäytyy.

Vierailija
320/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Jos mies arvioisi tuohon tyyliin anoppinsa ruokia, niin puoliso tuskin hyrisisi vieressä tukemassa... paitsi jos tämä mies olisi väkivaltainen umpinarsisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi